سیستم جامع گلستان پیام نور سهبا

سیستم جامع گلستان پیام نور سهبا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
خوارزم سازه
دانشگاه پیام نور به دلیل مزایایی که دارد بسیار مورد توجه داوطلبان قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور لازم است بگوییم که امکان تحصیل به صورت همزمان با سایر دانشگاه­ ها، شهریه کمتر نسبت به برخی دانشگاه های دیگر اعم از دانشگاه­ های غیرانتفاعی و آزاد، نداشتن محدودیت در انتخاب رشته تحصیلی، اجباری نبودن حضور در کلاس و برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت هماهنگ و کشوری، این دانشگاه را به انتخابی مناسب برای داوطلبان علاقه مند به تحصیلات دانشگاهی تبدیل کرده است.
دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فراگیر دانشجو پذیرش میکند. برخلاف شرایط عمومی که در هر دو پذیرش دانشگاه پیام نور بین داوطلبان یکسان بود، شرایط اختصاصی ثبت نام با کنکور و بدون کنکور این دانشگاه دارای میزانی تفاوت با یکدیگر می باشند. متقاضیان برای اطلاع از شرایط اختصاصی لازم در پذیرش با آزمون دانشگاه پیام نور، می بایست به دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور مراجعه نمایند. اما با توجه به این که ثبت نام بدون آزمون پیام نور در دو نوبت مهر و بهمن انجام می گیرد، سازمان سنجش آموزش کشور در هر یک از نیمسال های تحصیلی اول و دوم، دو دفترچه مجزا منتشر کرده و در اختیار داوطلبان قرار می دهد.
شرکت کنندگان با بررسی این دفترچه ها نسبت به ضوابط موجود آگاهی یافته و از انطباق آن با وضعیت خود اطمینان حاصل می کنند. سپس در صورت احراز کلیه شرایط، جهت انجام فرآیند ثبت نام خود اقدام می نمایند.
دانشگاه پیام نور به منظور تسهیل دسترسی دانشجویان به برنامه درسی هر ترم ، سامانه هوشمند برنامه ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور " سهبا " را راه اندازی کرده است . دانشجویان به منظور استفاده از امکانات این سامانه باید به سایت سهبا به نشانی sahba.pnu.ac.ir مراجعه کنند.
دانشجویان دانشگاه پیام نور برای اطلاع از برنامه کلاسی خود می توانند علاوه بر مراجعه به سیستم جامع گلستان ، از سایت اختصاصی دانشگاه محل تحصیل خود نیز برای این منظور استفاده نمایند. اما روش دیگری نیز برای مشاهده برنامه کلاسی دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته شده است.
سامانه هوشمند برنامه ریزی کلاس و درس سهبا با هدف استفاده بهینه از منابع موجود، بهبود وضعیت برنامه ریزی مراکز دانشگاه پیام نور و هم چنین اطلاع رسانی آنلاین به دانشجویان به صورت جامع، راه اندازی شده است. در ادامه مقاله قصد داریم توضیحات کاملی درباره نحوه ورود و استفاده از این سامانه را ارائه نماییم.
ورود به سامانه سهبا دانشگاه پیام نور

1. انتخاب گزینه " مشاهده برنامه کلاسی "
2. ورود به سامانه مشاهده برنامه کلاسی و تکمیل بند های خواسته شده شامل :
مرکز ( محل تحصیل )
عنوان رشته تحصیلی
نام درس ( واحد )
نام استاد
3. جست و جوی موارد بر اساس اطلاعات وارد شده
4. انتخاب درس مورد نظر از بین موارد نمایش داده شده
5.انتخاب گزینه مشاهده برای نمایش روز و ساعت برگزاری کلاس ها

توجه داشته باشید که برای مشاهده برنامه درسی خود در سامانه سهبا، حتما باید برنامه کلاسی گروه درس مورد نظر از سوی دانشگاه محل تحصیل منتشر شده باشد. از همین رو، چنانچه هر یک از پارامترهای رشته، درس و نام استاد در کادرهای مربوطه قابل نمایش یا انتخاب نیستند، به دلیل عدم انتشار برنامه درسی گروه مورد نظر از سوی مرکز می باشد.
این سامانه هم چنین آخرین اطلاعیه های منتشر شده از سوی دانشگاه ها مبنی بر لغو جلسات و یا برگزاری کلاس های الکترونیکی را نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهد. در صورتی که هنگام مشاهده برنامه کلاسی خود در سامانه سهبا، سیستم جامع گلستان و یا سایت اختصاصی دانشگاه محل تحصیل خود با مشکل مواجه شدید با مشاوران تحصیلی تماس حاصل فرمایید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/m5kA
نظرتان را بنویسید