کوچینگ گروهی شرکت کنیم یا کوچینگ فردی ؟

کوچینگ گروهی شرکت کنیم یا کوچینگ فردی ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
r0mina

ابتدا تعریف کنیم که کوچینگ چیست ؟ کوچینگ یک رابطه بین دو نفر (کوچ و مراجع) است. در طی گفتگوی کوچینگی موضوع مراجع مطرح میشود این موضوع میتواند یک مشکل ، دوراهی ، حال بد ، بحران سنی ، مشکلات شغلی و .. هر موضوع دیگری که شما را اذیت میکند باشد . برای رفع مشکل کوچ از روش روانشناس یا مراجع استفاده نمیکند و وجه تمایز این سه در پیدا کردن راه حل است. 

کوچینگ مناسب افراد سالم از لحاظ روحی هستند و اگر در طی جلسه کوچ متوجه شود مراجع به روانشناس نیاز دارد ، جلسه را خاتمه خواهد داد. 

سوال اصلی اینجاست با توجه به تعریف کوچینگ آیا کوچینگ گروهی شرکت کنیم با کوچینگ فردی؟

طی جلسه کوچینگ فردی این مراجع است که تایم بیشتری صحبت میکند و کوچ در 80 درصد گفتگو شنونده است . 

در جلسه کوچینگ گروهی کوچ موضوعی را مطرح میکند و به بیان سوالات و مواردی که میتواند از هر جهت به این حل موضوع کمک کند میپردازد پس کوچ گوینده و مراجع شنونده است.

در جلسه کوچینگ فردی سوالات قدرتمند کوچینگی کمک میکند شما مسیر خود را روشن تر ببینید و برای قدم برداشتن اقدامات موثر را مشخص کنید. در کوچینگ گروهی مسیر ممکن است روشن شود اما لزوما اقدامی مشخص نمیشود.

در جلسه کوچینگ فردی مباحث حول شما است و به موارد جانبی پرداخته نمیشود ولی در کوچینگ گروهی به دلیل تعداد افراد هر مورد دیگری ممکن است مطرح و باز شود.

در جلسه کوچینگ فردی شما یک همراه موفقیت قابل اعتماد خواهید داشت و در کوچینگ گروهی شما با افرادی که به دنبال توسعه فردی هستند آشنا خواهید شد.

امیدوارم این مطلب به شما در انتخاب کوچ گروهی یا فردی کمک کرده باشه. 

کوچ توسعه فردی چه کارهایی انجام میدم و در چه زمانی به کوچ مراجعه کنم ؟

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/GDMK
نظرتان را بنویسید