انتخاب رشته فنی و حرفه ایی پایه نهم

انتخاب رشته فنی و حرفه ایی پایه نهم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مشاور گروپ

این مقاله انتخاب رشته فنی و حرفه ایی پایه نهم را بررسی کرده است. برای آگاهی از شرایط ورود به این رشته با ما همراه باشید.

انتخاب رشته از انتخاب های سرنوشت ساز برای دانش آموزان برای ورود به متوسطه دوم خواهد بود. با پایان سال نهم تحصیلی دانش آموزان، تحقیق و تفحص درباره ی علاقه مندی دانش آموزان و انواع رشته های تحصیلی توسط خانواده ها به اوج خودش میرسد.

مشاوره انتخاب رشته فنی و حرفه ایی پایه نهم

مشاوره انتخاب رشته فنی و حرفه ایی پایه نهم به دهم شامل ارائه توضیحات جامع و کافی در خصوص این رشته و بررسی شرایط ورود دانش آموزان متقاضی به رشته فنی و حرفه ایی خواهدبود.

دانش آموزان با ورود به رشته فنی و حرفه ایی دیگر هنرجو خوانده می شوند. شرایط و بستر آموزشی در این رشته بر مبنای آموزش های عملی است و دانش آموزان فرصت بیشتری برای کسب مهارت های عملی خواهند داشت.

هنرجویان رشته فنی و حرفه ایی به طور تخصصی در رشته مورد نظر خود مشغول به تحصیل خواهند شد که رشته های ارائه شده در چهار حوزه صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی طبقه بندی خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره انتخاب رشته فنی و حرفه ای پایه نهم به دهم، می توانید با کارشناسان ما در مشاور گروپ، تماس بگیرید.

شرایط انتخاب رشته فنی و حرفه ایی پایه نهم

طبیعتا ثبت نام و تحصیل در رشته فنی و حرفه ایی مانند سایر رشته ها، شرایط خاص خودش را دارد. در ادامه شرایط انتخاب رشته فنی و حرفه ایی پایه نهم را بررسی خواهیم کرد:

  • مجموع سه نمره پذیرفته شده ی خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی، کار و فن آوری در سه پایه دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از  36نباشد.
  • نمره درس ریاضی در سه سال دوره متوسطه اول باضریب 2 محاسبه می شود.
  • نمره درسکار و فناوری در سه سال دوره متوسطه اول باضریب 3 محاسبه می شود.
  • مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 378 باشد.
  • نمرات هر درس را بدون ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل رشته باید حداقل 12 باشد.

 

نکته: پس از تعیین شاخه فنی و حرفه ای و کار دانش در پایان دوره اول متوسطه (سال نهم) وثبت نام اولیه در هنرستان مربوطه هدایت دانش آموزان برای ورود به زمینه،گروه و رشته مورد نظر براساس بررسی های مشاوره ای و نظر فنی کمیته هدایت تحصیلی مستقر در هنرستان مربوطه صورت می پذیرد

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب رشته پایه نهم  می توانید آیین نامه زیر رامطالعه فرمایید:

آیین نامه انتخاب رشته پایه نهم و هدایت تحصیلی

 

بیشتر بخوانید: سامانه همگام و انتخاب رشته نهم

دروس انتخاب رشته فنی و حرفه ایی پایه نهم

دروس انتخاب رشته فنی و حرفه ایی پایه نهم مانند سایر رشته ها در دو دسته دروس عمومی و دروس تخصصی دسته بندی خواهد شد.

دروس فنی و حرفه ایی در هر رشته از آن متفاوت خواهد بود. به طور کلی درس های رشته فنی و حرفه ایی بیشتر جنبه ی عملی دارد و نسبت به شاخه های نظری، دروس تئوری کمتری را شامل خواهد شد.

رشته های ارائه شده در فنی و حرفه ایی در چهار حوزه صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی قرار می گیرند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6ng7
نظرتان را بنویسید