راهنمای تعمیر پکیج بوتان

راهنمای تعمیر پکیج بوتان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
tehranservic

پکیج بوتان از جمله بهترین برندهای موجود در بازار است که برند محبوبی محسوب شده و بسیار شناخته شده است. با این حال امکان بروز خطا در عملکرد پکیج های دیواری و بروز عیب و نقص در زمان کارکرد دستگاه امری طبیعی است. به همین دلیل است که بسیاری از خریداران پکیج بوتان به سرویس‌های دوره‌ای ، تعمیر پکیج بوتان و یا عیب‌یابی آن احتیاج پیدا می‌کنند.

پکیج بوتان از جمله بهترین برندهای موجود در بازار است که برند محبوبی محسوب شده و بسیار شناخته شده است. با این حال امکان بروز خطا در عملکرد پکیج های دیواری و بروز عیب و نقص در زمان کارکرد دستگاه امری طبیعی است. به همین دلیل است که بسیاری از خریداران پکیج بوتان به سرویس‌های دوره‌ای ، تعمیر پکیج بوتان و یا عیب‌یابی آن احتیاج پیدا می‌کنند.

 
 

آشنایی با پکیج بوتان

بوتان یک برند داخلی تولید پکیج است که محصولات متنوع متناسب با بودجه و شرایط مختلف در بازار عرضه کرده است. این محصولات دارای درجه کیفی مناسبی بوده و یکی از محبوب ترین برندهای پکیج در ایران محسوب می‌شوند. در صورتی که قصد خرید یا تعمیر پکیج بوتان را داشته باشید بهتر است با مزایا و معایب پکیج‌های بوتان آشنا شوید.

مزایای استفاده از پکیج دیواری بوتان

استفاده از پکیج بوتان مزایای بسیاری به همراه دارد که از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- تأمین آب گرم مصرفی در زمان کوتاه

- عملکرد بالا و مناسب در مقایسه با سایر پکیج‌ها

- کمترین میزان مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه انرژی گاز و برق

- اشغال فضای کمتر در مقایسه با موتورخانه با استفاده از پکیج

- نصب، تعمیر و سرویس دهی آسان و در دسترس

- لوله کشی بسیار کمتر در مقایسه با موتورخانه

- استفاده از پکیج‌های مستقل برای هر واحد آپارتمانی

- هزینه نصب کمتر در مقایسه با سایر سیستم های گرمایشی و سرمایشی

معایب پکیج بوتان

اگرچه استفاده از پکیج‌ها مزایای بسیاری به همراه دارد اما این وسیله دارای معایبی هم هست که مهمترین آنها عبارتند از:

- خطراتی از جمله گازگرفتگی

- کارکرد پر سر و صدای موتور برخی از مدل‌ها

- مصرف برق بیشتر در مقایسه با چیلر و مینی چیلر

عیب یابی پکیج بوتان

همانطور که گفتیم همانند سایر لوازم منزل، پکیج بوتان نیز ممکن است دچار ایراداتی شود که نیازمند تعمیر باشد. در این بخش شما را با رایج‌ترین عیب‌های پکیج‌های بوتان آشنا می‌کنیم. مشکلاتی مثل گرم نشدن آب، خاموش و روشن شدن مداوم، روشن شدن به صورت انفجاری و ... از جمله مشکلاتی است که نیاز به عیب‌یابی دارند.

راهنمای عیب‌یابی و تعمیر پکیج بوتان

در این بخش شما را با رایج‌ترین عیوب پکیج بوتان آشنا کرده و راه حل های احتمالی هریک از این مشکلات را عنوان خواهیم کرد.

خاموش شدن پی در پی پکیج بوتان

وقتی پکیج بوتان به صورت مداوم خاموش می شود، ممکن است مشکلات متفاوتی عامل این اتفاق باشد. گاهی اوقات برد دستگاه دچار ایراد شده است که در این صورت تنها نیروهای متخصص در این زمینه می‌توانند مشکل را برطرف کنند. گاهی اوقات نیز علت خاموش شدن پکیج کم بودن فشار آب یا گاز است که با تظیمات داخلی می‌توان این مشکل را رفع کرد.

سر و صدای زیاد پکیج بوتان

گاهی اوقات مشتریان از سرو صدای زیاد پکیج شاکی هستند، از جمله مواردی که باعث بروز این عیب در پکیج های بوتان می‌شود هوا گرفتن پکیج یا وجود رسوب در آن است و عمدتا این مشکل با رسوب گیری و هواگیری پکیج بوتان مرتفع می‌شود.

روشن شدن انفجاری پکیج بوتان

روشن شدن انفجاری پکیج نیز می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که در عیب یابی پکیج بوتان به آن می‌پردازیم: اگر مشکل تنها انفجاری روشن شدن پکیج است، تنظیم نبودن میزان گاز ورودی می‌تواند علت اصلی آن باشد که با تنظیم کردن میزان گاز ورودی این مشکل برطرف می‌شود.

مشکل بعدی که باید بررسی شود فاصله نامناسب بین مشعل و الکترود جرقه زن الکتریکی است که باید این فاصله را تنظیم و مشکل را برطرف کرد.

علت دیگری که می توان مورد بررسی قرار داد مسدود بودن دودکش یا خرابی سوراخ های اطراف جرقه زن است.

افزایش دمای آب خروجی پکیج بوتان

معمولا تکنسین تعمیر پکیج بوتان برای بررسی علت میزان گاز ورودی پکیج را بررسی می کند. کم بودن فشار آب نیز می تواند علت دیگری برای این قضیه باشد. همچنین گرفتگی مسیر ورودی و خروجی آب پکیج می‌تواند دلیل افزایش دمای آب باشد که تکنسین تعمیرات این موارد را یک به یک بررسی خواهد کرد.

روشن نشدن پکیج بوتان

در صورتی که عیب پکیج بوتان این است که روشن نمی‌شود ابتدا گاز ورودی را بررسی می‌کنند و عمدتا این مشکل مربوط به گاز و سیستم گازرسانی در پکیج می‌شود. بنابراین اولین گام بررسی گاز و سیستم گازرسانی است. گاهی اوقات نیز فشار بالای گاز علت اصلی روشن نشدن پکیج بوتان است که در این صورت با تنظیم فشار گاز ورودی به پکیج میتوان مشکل را برطرف کرد.

تعمیر پکیج بوتان

باید این نکته را گوشزد کنیم که پکیج یک وسیله حساس است، اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارد بهتر است خودتان به دنبال عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان نباشید. بوتان یک برند معتبر با خدمات پس از فروش گسترده است بنابراین می‌توانید برای عیب یابی و تعمیر انواع پکیج بوتان با نمایندگی‌های این برند تماس بگیرید.

عیب یابی پکیج بوتان

مرکز تخصصی تهران سرویس آنلاین ارائه دهنده انواع سرویس و تعمیر پکیج های بوتان است که با مراجعه به سایت این مجموعه می توانید با درخواست تکنسین و مشاوره با کارشناسان مجموعه در خصوص عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان تهران خدمات دریافت نمایید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gAZG
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر