سایت عضویت و اخذ پروانه نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir

سایت عضویت و اخذ پروانه نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
کلیه متقاضیانی که پس از فارغ التحصیلی از رشته های روانشناسی و مشاوره به دنبال اشتغال حرفه ای در این رشته ها هستند باید در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir ثبت نام نموده و هزینه مربوط به عضویت را پرداخت نماید . در این حالت می توانند در آزمون نظام روانشناسی شرکت کرده و موفق به دریافت پروانه اشتغال در این حوزه شوند .




افرادی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد معتبر از سوی وزارت خانه های علوم و بهداشت در یکی از رشته های روانشناسی و مشاوره هستند می توانند به عضویت سازمان در آیند . اشتغال در این رشته ها بدون دریافت پروانه نظام روانشناسی امکان پذیر نیست ، لذا متقاضیان باید در سامانه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir عضو شده و خود را برای مراحل بعدی اخذ مجوز آماده کنند .

سامانه نظام روان شناسی و مشاوره از بخش های مختلفی مانند کارگاه های  آموزشی ، کمیسیون های تخصصی و فرم های سازمانی که مربوط به عضویت جدید و تقاضای صدور پروانه اشتغال می باشد تشکیل شده است . در ادامه مقاله قصد داریم متقاضیان را با سایت نظام روانشناسی و مشاوره آشنا کرده و نحوه دریافت فرم های عضویت را توضیح دهیم .



عضویت در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir
پس از دانش آموختگی در رشته ها و گرایش های روانشناسی و مشاوره می توان در سامانه نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir عضو شد و از امکانات متنوع این سازمان استفاده کرد . یکی از مزایای عضویت در سازمان روانشناسی این است که در صورت دریافت شماره عضویت می توان برای اخذ پروانه فعالیت در رشته روانشناسی و مشاوره نیز اقدام نمود .

 برای ارائه درخواست عضویت نظام روانشناسی ابتدا به سایت pcoiran.ir رفته و نوع زبان خود ( انگلیسی – فارسی ) را انتخاب کنید .







 به پایین صفحه رفته و از بین گزینه های موجود روی فرم های سازمانی کلیک کنید .







 در صفحه جدیدی که پیش رویتان باز شده می توانید فرم انواع تقاضا نامه را مشاهده نمایید . برای ثبت نام در هر قسمت احتیاج به شماره عضویت در سازمان است ، لذا ابتدا گزینه تقاضای عضویت جدید را کلیک کنید .







پس از کلیک بر این قسمت ، فرم تقاضا نامه عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره که نحوه عضویت در آن به طور کامل همراه با راهنمای تصویری در مقاله زیر توضیح داده شده است ، نشان داده می شود . با تکمیل اطلاعات خواسته شده و پرداخت هزینه که بین 200 تا 400 هزار تومان است به عضویت در این سازمان در می آیید .

بیشتر بخوانید: نحوه عضویت در سازمان روانشناسی و مشاوره









دریافت پروانه نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir
متقاضیانی که می خواهند پروانه روانشناسی و مشاوره دریافت کنند باید در مقطع کارشناسی ارشد این دو رشته ادامه تحصیل داده و  پس از فارغ التحصیلی از شرایط ارائه درخواست اخذ پروانه مطلع شوند . در ادامه اخذ پروانه برای متقاضیان اشتغال در رشته روانشناسی را توضیح داده ایم .



 در فرم زیر می توانید اطلاعات خواسته شده جهت اخذ مجوز نظام روانشناسی و مشاوره را مشاهده کنید .









متقاضیانی که رشته لیسانس شان روانشناسی و مشاوره نیست باید در آزمون علمی حرفه ای نظام روانشناسی که معمولا 2 بار در سال برگزار می شود نیز موفق شوند . مواد امتحانی این آزمون عبارت است از :



 روانشناسی رشد

 روانشناسی یادگیری

 آسیب شناسی روانی کودک و بزرگسال

 نظریه های مشاوره و روان درمانی

 تهیه و کاربرد آزمون های روانشناختی

 اخلاق حرفه ای



متقاضیان پس از این آزمون می بایست در مصاحبه تخصصی نظام روانشناسی نیز که در گرایش های مختلف رشته مشاوره و روان شناسی برگزار می گردد حضور یافته و حداقل امتیاز لازم را کسب کنند . در این صورت پروانه روانشناسی و مشاوره برای آن ها صادر و امکان اشتغال و یا تاسیس کلینیک برای آنها فراهم می شود .

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا پاسخگوی سوالات داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا شما را در مورد شرایط عضویت و دریافت پروانه اشتغال روانشناسی راهنمایی می نماید .

در ادامه بخوانید: شرایط تاسیس کلینیک مشاوره و روانشناسی











سوالات متداول


1- سایت عضویت در سازمان نظام روانشناسی چیست ؟
همانطور که توضیح داده شد برای عضویت و دریافت پروانه اشتغال باید به سایت نظام روانشناسی که آدرس ان در متن مقاله است مراجعه شود .




2- نحوه دریافت پروانه روانشناسی و مشاوره چگونه است ؟
برای دریافت پروانه اشتغال ابتدا باید در سازمان نظام روانشناسی شماره عضویت دریافت کرد که راهنمای تصویری آن در متن مقاله موجود است .




3- آزمون نظام روانشناسی برای دریافت مجوز اشتغال شامل چه مواد امتحانی می شود ؟
متقاضیان علاوه بر تسلط بر روانشناسی رشد و یادگیری باید بر سایر مواد امتحانی که در متن مقاله ذکر شده مسلط باشند .

منبع : سایت عضویت و اخذ پروانه نظام روانشناسی و مشاوره pcoiran.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/z385
نظرتان را بنویسید