سئو چیست؟ توضیحی برای مبتدیان

سئو چیست؟ توضیحی برای مبتدیان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
seopars

 

آیا شما وب سایت دارید؟ آیا به دنبال ترافیک بیشتری برای سایت خود هستید؟ اگر بله، پس شکی نیست که سئو باید بخشی از تلاش های بازاریابی شما باشد. سئو یک راه عالی برای جذب و نگه داشتن افراد در وب سایت شما است. اما سئو سایت شامل چه مواردی می شود؟ در این مقاله ، ما توضیح خواهیم داد که سئو چیست ( https://seopars.net/سئو-چیست؟/ ) و چگونه می توانید آن را شروع کنید!

سئو چیست؟

سئو  (SEO) مخفف «بهینه سازی موتور جستجو» است. سئو بهینه سازی صفحات وب سایت شما برای رسیدن به بالاترین جایگاه در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو است. به عبارت دیگر افراد هنگام جستجوی آنلاین بیشتر با وب سایت شما روبرو می شوند. سئو بر روی بهبود رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک – با نام غیر پولی – تمرکز دارد.

چرا سئو مهم است؟

شما یک وب سایت ایجاد کرده اید زیرا می خواهید مردم محصول شما را بخرند، در خدمات شما مشترک شوند یا محتوای شما را بخوانند. هدف شما هرچه که باشد، می خواهید مردم از وب سایت شما بازدید کنند. به عنوان مثال، اگر در کرج مغازه شیرینی فروشی دارید، می خواهید زمانیکه مردم "شیرینی فروشی در کرج" را جستجو می کنند، سایت شما در گوگل اول باشد. زیرا زمانیکه سایت شما در نتایج برتر گوگل نمایش داده می شود شانس بیشتری دارد که افراد بر روی آن کلیک کنند و وارد سایت شما شوند. 

اما چگونه این اتفاق را رقم خواهد خورد؟ یک کلمه: بهینه سازی موتورهای جستجو! سئو یک راه عالی برای جذب افراد به وب سایت شما به صورت رایگان است. مخصوصاً زمانیکه صاحب کسب و کار کوچکی هستید و پول زیادی برای صرف تبلیغات ندارید، بسیار مفید است.

چه چیزی تعیین کننده رتبه شماست؟

رتبه هر نتیجه توسط الگوریتم گوگل تعیین می شود. و اگرچه بخش‌هایی از الگوریتم گوگل مخفی باقی مانده است، اما سال‌ها تجربه در سئو به ما بینشی در مورد مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی داده است. این عوامل رتبه بندی را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

عوامل سئو داخل صفحه

رتبه بندی صفحات شما تا حدی توسط عوامل درون صفحه تعیین می شود. عوامل درون صفحه همه چیزهایی هستند که شما تأثیر مستقیمی روی آنها دارید. این عوامل شامل جنبه های فنی (به عنوان مثال کیفیت کد و سرعت سایت شما) و جنبه های مرتبط با محتوا، مانند ساختار وب سایت شما یا کیفیت محتوا در وب سایت شما می باشد. همه اینها فاکتورهای سئوی داخلی صفحه هستند که می توانید روی آنها کار کنید.

عوامل سئو خارج از صفحه

علاوه بر فاکتورهای سئو داخلی ، رتبه شما توسط چند فاکتور سئوی خارج از صفحه نیز تعیین می شود. این عوامل شامل پیوندهایی از سایر وب سایت ها ( همان لینک سازی خارجی یا بک لینک های سایت شما)، توجه رسانه های اجتماعی و سایر فعالیت های بازاریابی است که خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد. اگرچه غیرممکن نیست، اما تأثیرگذاری بر این عوامل سئوی خارج از صفحه ممکن است دشوارتر باشد. مهم ترین این فاکتورهای خارج از صفحه تعداد و کیفیت لینک هایی است که به سایت شما اشاره می کنند. هر چه سایت های با کیفیت و مرتبط به وب سایت شما لینک دهند، جایگاه شما در گوگل بالاتر خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل سئو خارجی که در سئو نقش دارد، رقابت شما در رابطه با جایگاه کسب و کار خاص شما است. در برخی از جایگاه ها، رتبه بندی بسیار دشوارتر از سایرین است. بنابراین رقابت پذیری بازار شما نیز تأثیر زیادی بر شانس رتبه بندی شما دارد.

سئو جامع: یک استراتژی بلند مدت

در  سئوپارس ما یک سئوی جامع انجام می دهیم. با سئوی جامع، هدف اصلی شما ساخت و نگهداری بهترین وب سایت ممکن است. شما سعی نمی کنید گوگل را فریب دهید. در عوض، شما زمان و تلاش خود را در یک استراتژی بلند مدت پایدار سرمایه گذاری می کنید. اگر روی بهبود صفحات خود و داشتن یک وب سایت با کیفیت کار می کنید، شانس رتبه بندی شما نیز بهبود می یابد. از این گذشته، گوگل می‌خواهد بهترین نتایج را برای جستجوی کاربرانش ارائه دهد و بهترین نتایج اغلب محتوای عالی دارند، کاربرپسند هستند و سریع و به راحتی قابل دسترسی هستند.

برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو مانند گوگل باید یک استراتژی سئو جامع داشته باشیم که بر هر جنبه ای از وب سایت شما و بازاریابی آن متمرکز است. جنبه فنی، تجربه کاربری (UX)، محتوای وب سایت شما: همه باید درجه اول باشند. برای حفظ رتبه خوب در گوگل، باید یک رویکرد سئوی جامع ایجاد کنید. 

یک رویکرد جامع سئو نه تنها باعث رتبه بندی بهتر شما می شود، بلکه به کاربران کمک می کند تا آنچه را که نیاز دارند سریعتر پیدا کنند و این باعث پایداری وب سایت شما خواهد شد.

نتیجه گیری

سئو عمل بهینه سازی وب سایت ها برای رسیدن به جایگاه بالا در نتایج جستجوی گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر است. در سئوپارس ، ما بر این باوریم که سئوی جامع بهترین راه برای رتبه بندی صفحات شماست، زیرا شما بر بهینه سازی هر جنبه از سایت خود تمرکز می کنید.

از هیچ ترفند کلاه سیاهی برای سئو سایت خود استفاده نکنید، زیرا در نهایت، این کار عواقب منفی برای سایت شما در بر خواهد داشت. در عوض، از سئوی پلاه سفید و پایدار استفاده کنید و در دراز مدت از نتایج آن بهره مند شوید.

منبع : https://seopars.net/

 

 

 

 

نظرتان را بنویسید