بی میلی جنسی

بی میلی جنسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab

بی میلی جنسی یکی از مشکلاتی است که به شدت بنیان خانواده را تضعیف می کند. این مشکل باعث بروز بسیاری از اختلافات بین زن و شوهرهاست. به همین علت بهتر است تا خانم ها و آقایانی که از این مشکل رنج می برند، سریعا علت کاهش میل جنسی خود را پیدا کنند و نسبت به درمان آن اقدام کنند.

وجود اختلالات در تمایلات جنسی، باعث بروز اختلالات روحی و روانی نیز می شود. به همین علت این موضوع یک مشکل جدی به حساب می آید. در این بخش می خواهیم در خصوص بی میلی جنسی زنان و مردان، اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

بی میلی جنسی چیست

آیا می دانید منظور از بی میلی جنسی چیست؟ به طور کلی نداشتن میل جنسی عبارت است از عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی با شریک جنسی. این موضوع هم در خانم ها و هم در آقایان دیده می شود و فقط مختص یک جنسیت خاص نیست. اما به طور کلی عدم تمایلات جنسی بیشتر در خانم ها دیده می شود. کمبود میل جنسی باعث تخریب روابط زن و شوهرها می شود. زیرا عدم تمایل به داشتن سکس با همسر باعث می شود تا مهر و محبت بین زوجین کمرنگ شود و گاهی این موضوع به طلاق و جدایی کشیده خواهد شد.

افرادی که بی میلی جنسی دارند، هیچ گاه برای برقراری رابطه جنسی رغبت نشان نمی دهند و یا نسبت به تحریکات طرف مقابلشان بی اعتنا هستند. در صورتی که این بی میلی از جانب آقا باشد، به عواطف و اعتماد به نفس خانم صدمه بسیار زیادی وارد می شود. زیرا ممکن است احساس کنند همسرشان نسبت به آنها بی عاطفه و بی توجه است. همانطور که می دانید خانم ها نسبت به این موضوع حساسیت بسیار زیادی دارند.

در صورتی که بی میلی جنسی از جانب خانم باشد، مرد از برقراری ارتباط با خانم دلسرد و دلزده می شود و توجه کمتری به سایر مسائل دیگر مربوط به خانه و خانواده نشان می دهد. به خاطر داشته باشید نیاز جنسی یک نیاز طبیعی و غریزی در وجود تمام انسان هاست. بنابراین هیچ گاه کسی را به خاطر داشتن این نیاز سرزنش نکنید.

بسیاری از خانم ها از همسران خود شاکی هستند که چرا آنها را به دلیل نیاز جنسی شان می خواهند. اما در واقع این چنین نیست؛ بلکه واقعیت رابطه جنسی بر پایه سکس و ارتباط جنسی است. پس سعی کنید با درک بهتر این موضوع در صورتی که به بی میلی جنسی مبتلا هستید، آن را درمان کنید تا عواقب ملال آور آن گریبان گیر شما و زندگی تان نشود.

حتما بخوانید: راه های کاهش میل جنسی

 

 

 

 

 

علت بی میلی جنسی

حال که متوجه شدید منظور از بی میلی جنسی چیست و چه آسیب هایی برای روابط زن و شوهر ها ایجاد می کند، بهتر است تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که چرا افراد به این بی میلی دچار می شوند؟ آیا بیمار هستند یا مشکلات روحی و روانی باعث کاهش این میل در بدن آنها می شود؟

استفاده از بعضی داروهای خاص

یکی از دلایل کاهش میل جنسی در خانم ها و آقایان، استفاده از بعضی از داروهای خاص است. بعضی از داروهای ضد بارداری، داروی ضد افسردگی، ضد روان پریشی و... به دلیل عوارضی که برای بدن به همراه دارند، باعث از بین رفتن میل جنسی می شوند. گاهی تاثیرات این داروها بر بدن به گونه ای است که افراد حتی در بازه زمانی طولانی نیز هیچ میل و رغبتی به سکس نخواهند داشت و ضمن این مورد، از سکس فراری و منزجر هستند.

کم خونی

کم خونی می تواند علت کاهش میل جنسی در خانم ها و آقایان باشد. در صورتی که کم خونی و کمبود آهن  در بدن زیاد باشد، خونرسانی به اندام های بدن به خوبی صورت نمی گیرد. همین موضوع باعث می شود تا بسیاری از اندام های بدن آسیب ببینند و به دنبال آن بی میلی جنسی به وجود بیاید.

عفونت

عفونت از دیگر فاکتورهایی است که باعث بی میل شدن به سکس می شود. این موضوع بیشتر در خانم ها دیده می شود. به طور کلی خانم هایی که به عفونت واژن و دستگاه تناسلی مبتلا می شوند، تمایلی به برقراری رابطه جنسی نخواهند داشت.

استرس و اضطراب

تقریبا می توان گفت تمام بیماری ها و مشکلاتی که برای بدن به وجود می آیند، از یک سر به استرس و اضطراب متصل هستند. افرادی که برای مدت طولانی مضطرب بوده اند و یا دائما ترس و استرس به خود راه می دهند، نه تنها میل جنسی بلکه بسیاری از احساسات لذت بخش خود مثل احساس آرامش را از دست می دهند. بنابراین استرس از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر از بین رفتن میل جنسی است.

مشکلات جسمی

از طرفی دیگر، بی میلی جنسی به وجود مشکلات جسمی نیز مربوط می شود. این موضوع که بیشتر در خانم ها دیده می شود، به دلیل از دست دادن سلامتی و یا درگیر بودن بدن با بیماری رخ می دهد. خشکی واژن، زگیل تناسلی، زخم و عفونت، کمبود ویتامین، درد اندام های بدن و... همگی جزو مشکلات و بیماری هایی هستند که به دنبال آن از بین رفتن میل جنسی همراه است.

حتما بخوانید: افزایش میل جنسی زنان

 

راه های رفع بی میلی جنسی زنان

با توجه به علت بی میلی جنسی در زنان و مردان، بهتر است تا بلافاصله پس از روبرو شدن با این موضوع و قبل از بروز آسیب های ناشی از آن، درمان صورت بگیرد. رفع بی میلی جنسی زنان و مردان با توجه به نوع مشکلی که دارند، متفاوت خواهد بود. در این بخش به بررسی راه های درمان و رفع بی میلی جنسی زنان می پردازیم.

استفاده از مواد غذایی محرک و نشاط آور

یکی از راه های درمان بی میلی جنسی در خانم ها این است که از مواد غذایی محرک و نشاط آور استفاده کنند. مصرف قهوه، زعفران، عسل، شکلات تلخ و... همگی نشاط آور هستند و به درمان بی میلی به سکس کمک زیادی می کنند.

استفاده از کپسول ویتامین E

یکی دیگر از راه های درمان کمبود میل جنسی در خانم ها، استفاده از کپسول ویتامین E است. بسیاری از مواقع بی رغبتی نسبت به سکس به دلیل کمبود ویتامین ها در بدن است. ویتامین ای باعث کمک به تامین بسیاری از نیازهای بدن به املاح و مواد معدنی می شود و به افزایش میل جنسی زنان کمک زیادی می کند.

چکاپ سالانه

همانطور که در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم، گاهی بی میل بودن به مسائل جنسی به دلیل وجود بیماری در بدن است. در صورتی که بیماری جسمی وجود داشته باشد، بهتر است تا در ابتدا برطرف شود. بنابراین شما می توانید با انجام چکاپ های سالانه از وضعیت سلامتی خود مطلع شوید. این موضوع به افزایش میل جنسی نیز کمک می کند.

بی میلی جنسی

مراجعه به مشاوره و روانشناس

گاهی اوقات ممکن است بی رغبتی نسبت به سکس، به دلیل مشکلات روحی و روانی باشد. یا شاید تحقیر شدن از جانب همسر یا نادیده گرفتن از جانب او باعث بروز این مشکل شده باشد. به همین علت بهتر است تا به مشاور و روانشناس مراجعه شود تا علت اصلی موضوع ریشه یابی و سپس درمان شود.

حتما بخوانید: مهارت رابطه زناشویی

راه های رفع بی میلی جنسی مردان

بی میلی جنسی در آقایان دلایل مختلفی دارد. گاهی ممکن است این بی میلی به مسائل و مشکلات فیزیکی مربوط باشد و گاهی نیز ممکن است به مشکلات روحی و روانی. در هر صورت برای درمان باید افزایش میل جنسی مردان صورت بگیرد. در ادامه به چند راهکار موثر برای این موضوع اشاره خواهیم کرد.

استفاده از جینسینگ

یکی از موارد درمانی برای برطرف کردن بی میلی جنسی در مردان، استفاده از جینسینگ است. جینسینگ به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ویتامین ها و مواد معدنی، روی سیستم عصبی و قدرت و نیروی آقایان تاثیر می گذارد و باعث برطرف شدن بی میلی جنسی در آقایان می شود.

درمان بیماری های فیزیکی

گاهی اوقات به دلیل وجود بیماری های فیزیکی، ناتوانی جنسی صورت می گیرد. آقایانی که با مشکلات مربوط به پروستات، اختلال نعوظ، کلیه، معده و... دست و پنجه نرم می کنند، ناخودآگاه میل جنسی شان کم می شود. به همین علت برای درمان این مشکلات و بیماری ها باید به پزشک مراجعه شود. به دنبال درمان این بیماری ها، میل جنسی در آقایان زیاد می شود.

استفاده از ادویه جات با طبیعت گرم

یکی دیگر از راه های رفع بی میلی به سکس در آقایان، استفاده از ادویه جات با طبیعت گرم است. مصرف ادویه جاتی مانند دارچین، زنجبیل، جوز هندی، ادویه کاری، زعفران، چوب میخک، خردل و... میل جنسی آقایان را افزایش می دهد و باعث درمان بی میلی در آنها می شود.

مراجعه به روانشناس و مشاور

یکی دیگر از راه های درمان بی میلی جنسی، مراجعه به روانشناس و مشاور برای سکس تراپی است. در صورتی که کاهش میل جنسی در مردان به دلیل استرس، اضطراب، یا مشکلات روحی و روانی باشد، بهترین راه برای درمان، مراجعه به مشاور و روانشناس است.

در ادامه بخوانید: شناخت نقاط حساس بدن زنان

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ بی میلی جنسی چیست؟

✔️ افرادی که بی میلی جنسی دارند، هیچ گاه برای برقراری رابطه جنسی رغبت نشان نمی دهند که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

2- ✔️ علت بی میلی جنسی چیست؟

✔️ یکی از دلایل کاهش میل جنسی در خانم ها و آقایان، استفاده از بعضی از داروهای خاص است که در متن مقاله مطرح شده است.



 

3- ✔️ راه های رفع بی میلی جنسی چیست؟

✔️ با توجه به علت بی میلی جنسی در زنان و مردان، بهتر است تا بلافاصله برای رفع آن اقدام کنید که در متن مقاله توضیح داده شده است.

منبع : بی میلی جنسی

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/p4A6
مطلب قبلی
تست کهن الگو
مطلب بعدی
طرحواره رها شدگی
نظرتان را بنویسید