تعمیر داکت اسپلیت

تعمیر داکت اسپلیت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezooahmadi7470

 یکی از خدمات ویژه مجموعه تهران سرویس آنلاین است ، که به شدت با استقبال مردم عزیز مواجه شد.داکت اسپلیت را می‌توان نسل جدیدی از سیستم‌های تهویه مطبوع دانست که به علت دارابودن سیستم سرمایشی و گرمایشی،قابلیت نصب توکار و اشغال نکردن فضای محیط به‌شدت مورد توجه و علاقه مصرف‌کنندگان عزیز قرار گرفته است.

با افزایش فروش داکت اسپلیت در بین مردم نیاز به شرکت های ارائه دهنده خدمات این سیستم تهویه مطبوع بیش از پیش در بین مردم احساس شد و همین موضوع مدیریت تهران سرویس آنلاین را از چندین سال قبل برآن داشت، تا با عضویت و به کارگیری نیروهای ذوبده و با سابقه در این زمینه ضمن تکمیل آموزش های لازم از آنها برای خدمت به مردم شریف ایران یاری گیرد.

https://www.tehranservic.com/duct-split/repair/

تعمیرات داکت اسپلیت در تهران سرویس آنلاین به‌صورت ۲۴ ساعته  در هفت روز هفته بدون تعطیلی در سراسر مناطق ۲۲ گانه پایتخت به همراه گارانتی شش‌ماهه خدمات به مشتریان عزیز ارائه می‌شود.

ما با سابقه طولانی در زمینه خدمات داکت اسپلیت  از قبیل نصب، تعمیر و سرویس داکت اسپلیت توانسته ایم، تجربه و مهارت کافی برای انجام خدمات این سیستم تهویه را به دست آوریم.

ازآنجایی‌که امروزه با بالارفتن قیمت‌های سیستم های تهویه مطبوع از جمله داکت اسپلیت تعمیرات این دستگاه از  پر درخواست ترین خدمات فنی به شمار می‌رود، شرکت ما مفتخر است که تمامی تعمیرات سیستم‌های تهویه مطبوع شما عزیزان را با کمترین نرخ و بیشترین رضایت انجام دهد.

با ما در ادامه این مقاله همراه باشید، چرا که قصد داریم، آموزش تعمیر داکت اسپلیت و نکات مهم در تعمیرات داکت اسپلیت را به صورت کاملا مقدماتی و با زبان ساده برای شما دوستان بیان کنیم تا ضمن افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی شما عزیزان تا حد زیادی از سواستفاده برخی افراد به اصطلاح تعمیرکار جلوگیری به عمل آوریم.

تعمیرات تخصصی داکت اسپلیت را فقط از تهران سرویس آنلاین بخواهید.تعمیرات داکت اسپلیت در تهران 


 

تعمیر داکت اسپلیت در تهران :

تعمیرات داکت اسپلیت خود را با اطمینان خاطر به گروه فنی مهندسی تهران سرویس آنلاین بسپارید، چرا که این مجموعه با داشتن بیش از ۱۰۰ تکنسین مجرب و کارآزموده در زمینه تعمیرات و تمامی خدمات داکت اسپلیت آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان در سراسر تهران است.

تمامی خدمات تهران سرویس آنلاین دارای ۶ ماه ضمانت است و به مشتریان عزیز این اطمینان داده می‌شود، که در صورت بروز مشکل در طول مدت گارانتی ارائه خدمات برای این عزیزان از سوی شرکت به صورت رایگان خواهد بود.

هنگام بروز مشکل در داکت اسپلیت خود حتما از شرکت های معتبر و ارائه دهنده ضمانت خدمات کمک بگیرید، چرا که امروزه با افزایش تعداد شرکت های نامعتبر بدون تخصص در این زمینه امکان آسیب بیشتر به دستگاه داکت اسپلیت شما عزیزان وجود دارد.

اگر شما عزیزان به دنبال یک تعمیرکار با حرفه ای داکت اسپلیت هستید، تا با قیمت منصفانه و در کمترین زمان ممکن خدمات تعمیرات داکت اسپیلت شما عزیزان را انجام دهد، باید به شما بگویم تهران سرویس آنلاین بهترین گزینه برای شما عزیزان خواهد بود.

از زمان ثبت درخواست تا حضور تکنسین متخصص در محل شما تنها ۱ ساعت به طول خواهد انجامید ، و تکنسین ما با استفاده از بهترین قطعات در کمترین زمان مشکل داکت اسپلیت شما را برطرف خواهد نمود.

از طرفی دیگر نرخ تمامی خدمات مجموعه ما براساس نرخ مصوب اتحادیه خواهد بود و شما عزیزان هرگز هزینه ی بیشتری پرداخت نخواهید کرد.ارائه ضمانت ۶ ماه تهران سرویس آنلاین بیانگر کیفیت کار ماست.

تعمیرات داکت اسپلیت نسبت به سایر سیستم های سرمایشی تخصصی تر بوده و فرد تعمیرکار باید علاوه بر مدرک معتبر از سابقه ی کاری لازم در این زمینه برخوردار باشد.

بخش یونیت داخلی یا همان هواساز داکت اسپلیت شامل ساختاری بسیار ساده بوده که به راحتی فرد دارای تخصص میتواند آن را عیب یابی نماید.

اما در بخش یونیت خارجی یا کمپرسور موضوع کمی جدی تر بوده و باید برای عیب بابی دقیق تمامی قطعات به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرند.

برای دانلود فایل تعمیر داکت اسپلیت اینجا کلیک کنید.تعمیرکار داکت اسپلیت

مرکز تخصصی تعمیرات داکت اسپلیت تهران سرویس آنلاین :

داکت اسپلیت متشکل از تعداد زیادی قطعات مکانیکی و الکتریکی بوده که برای عیب یابی و تعمیر آنها باید از کارشناسان متخصص و با سابقه ی کار بالا کمک بگیرید.تهران سرویس آنلاین با داشتن بیش از ۱۰۰ تکنسین مجرب و فنی و با سابقه ی کاری بالای ۵ سال آماده خدمت رسانی به شما پایتخت نشینان عزیز میباشد.


 

شارژ گاز

تعمیرات کمپرسور داکت اسپلیت

تعمیرات ترموستات داکت اسپلیت

تعمیرات برد داکت اسپلیت

تعمیرات فن داکت اسپلیت

تعمیرات و تعویض خازن

تعمیرات شیر برقی

……

تمامی خدمات تخصصی داکت اسپلیت را از ما بخواهید.سرعت ، دقت ، کیفیت را با کمترین هزینه تنها در این مجموعه تجربه خواهید کرد.

ما در این شرایط سخت کنار شما هستیم تا تابستانی خنک و زمستانی گرم را پشت سر بگذارید.


 

هزینه تعمیر داکت اسپلیت :

هزینه تعمیرات داکت اسپلیت باتوجه‌به قطعه معیوب و خدمات انجام شده برای هر دستگاه با دستگاه دیگر متفاوت بوده و نمی‌توان یک مبلغ مشخص را برای تمامی عزیزان در نظر گرفت، اما تهران سرویس آنلاین به شما عزیزان این نوید را می‌دهد که خدمات داکت اسپلیت این مجموعه کمترین نرخ در تهران بوده و برای آسودگی خیال شما ضمانت ۶ ماه برای تمامی خدماتی دریافتی شما در نظر گرفته شده است.

در بین شرکت های ارائه دهنده خدمات تعمیرات داکت اسپلیت تهران سرویس انلاین به منظور رفاه حال مشتریان و کمک اندکی در این شرایط اقتصادی همواره بالاترین سطح کیفی خدمات را با پایین ترین هزینه ی پرداختی در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است.


 

تعمیر داکت اسپلیت در محل :

یکی از مهم ترین اصول ارائه خدمات به مشتریان عزیز در تهران سرویس آنلاین ، رعایت وقت شناسی و ارائه بالاترین کیفیت خدمات است.

کارشناسان تهران سرویس آنلاین به منظور حفظ آسایش و آرامش مشتریان عزیز تمامی خدمات داکت اسپلیت اعم از تعمیرات و تعویض تمامی قطعات را در محل و بدون نیاز به جابه جایی در کوتاه ترین فرصت زمانی انجام خواهند داد.

دیگر نگران جابه جایی سیستم های تهویه مطبوع خود نباشید، تهران سرویس آنلاین در کنار شماست تا زمان تعمیرات شما را به حداقل برساند.

برخی همکاران به دلیل به همراه نداشتن قطعه و یا علم کافی برای تعویض در محل اقدام به جابه جایی سیستم تهویه مطبوع مینمایند، که این موضوع علاوه بر آزردگی مشتریان عزیز صدمات بسیاری برای داکت اسپلیت به همراه خواهد داشت.

به منظور جلوگیری از این موضوع همین حالا با کارشناسان تهران سرویس آنلاین در تماس باشید.


 

تعمیرات فوری داکت اسپلیت :

تصور یک روز بدون داکت اسپلیت در گرمای شدید تهران برای بسیاری از ما یادآور یک روز تلخ است.در بیشتر مواقع در تماس با تکنسین ها و شرکت های تعمیرات داکت اسپلیت با شلوغی تایم تکنسین ها مواجه شده و گاها برای ثبت درخواست تعمیرکار داکت اسپلیت باید چند روز و در بهترین مواقع چندین ساعت در صف انتظار مشتریان باقی بمانید.

شرکت تهران سرویس آنلاین به منظور خدمات رسانی هرچه سریع تر به مشتریان خود خدمات تعمیرات فوری داکت اسپلیت را در نظر گرفته است.

که در این سرویس بدون پرداخت هزینه ی اضافی شما از حضور تکنسین در کمترین بازه ی زمانی برخوردار خواهید بود.شخصی در حال تمیز کردن فیلتر داکت اسپلیت


 

ضمانت تعمیرات داکت اسپلیت در تهران سرویس آنلاین :

یکی از مهمترین وجه تمایز تهران سرویس آنلاین با سایر شرکت های خدماتی ارائه گارانتی ۶ ماه پس از انجام خدمات است.

امروزه با افزایش قیمت قطعات یدکی برخی افراد به منظور افزایش سود دریافتی از مشتریان از قطعات تقلبی و درجه دو و سه استفاده میکنند ، که این موضوع باعث میشود، که قطعه ی مورد نظر ظرف مدت کوتاهی مجددا دچار مشکل شود.

برخی شرکت های نامعتبر نیز با استفاده از افراد کارآموز و غیر متخصص در ارائه خدمات خود ضمن پایین آوردن هزینه های جانبی شرکت سود بیشتری نیز به دست خواهند آورد، که این موضوع نیز ممکن است ، باعث بروز مشکلات متعددی در داکت اسپلیت شما عزیزان شود، چرا که در تعمیر داکت اسپیلت برخی مواقع فرد متخصص از تجربه ی کاری خود کمک گرفته و تنها آموزش های تئوری به کمکشان نخواهد آمد، که فرد تازه کار از این موضوع محروم خواهد بود.

اما در مجموعه ی تهران سرویس آنلاین تمامی مراحل تعمیرات توسط کارشناسان متخصص انجام شده و در صورت نیاز به قطعات یدکی قطعه ی تعویضی از برند اصلی و یا بالاترین کیفیت موجود در بازار خواهد بود تا کیفیت تعمیرات شما به بالاترین سطح خود برسد.

از این رو شرکت تهران سرویس انلاین به دلیل اطمینان از کیفیت تعمیرات خود تمامی خدمات ارائه شده به مشتریان عزیز را از تاریخ صدور فاکتور به مدت ۶ ماه گارانتی مینماید.

بدین صورت که چنانچه هریک از قطعات تعویضی و خدمات دریافتی دچار مشکل شوند، ارائه خدمات برای بطرف کردن مشکل پیش امده کاملا بدون هزینه خواهد بود.


 

نکته :


 

در صورت تشخیص نوسان برق شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال قطعات الکتریکی نخواهد داشت.

در صورت تشخیص تکنسین مبنی بر باز شدن دستگاه پس از تعمیرات گارانتی شما لغو خواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکل مشتری عزیز باید با پشتیبانی شرکت در تماس بوده و هرگونه تماس مشتری عزیز با کارشناس اعزامی به منزله ی لغو گارانتی خواهد بود.

تعمیرکار داکت اسپلیت 


 

ثبت سفارش خدمات داکت اسپلیت در تهران سرویس آنلاین:

با تماس شما با مرکز پشتیبانی تهران سرویس آنلاین مشخصات شما ثبت شده و نزدیکترین تعمیرکار به شمت شما اعزام خواهد شد.

پس از قطع تماس شما با پشتیبانی یک پیامک حاوی شماره اشتراک و خدمات ثبت شده برای شما از سوی شرکت ارسال خواهد شد.

طی گذشت تنها ۱ ساعت تعمیرکار مورد نظر به محل شما رسیده و اقدام به تعمیر داکت اسپلیت شما خواهد کرد.

پس از اتمام تعمیرات داکت اسپلیت شما یک فاکتور شامل مهر و سربرگ تهران سرویس به شما تحویل داده خواهد شد.

پس از دریافت فاکتور شماره اشتراک خود را روی آن نوشته و فاکتور را نزد خود نگه دارید.

طی ۲ الی ۳ روز کاری تماسی از سوی پشتیبانی با شما گرفته شده و نظر شما درباره نحوه ارائه خدمات را جویا خواهد شد.

بعد از تماس کارشناس گارانتی شما ثبت شده و شما جزو بهترین مشترکین تهران سرویس آنلاین خواهید بود.

از زمان ثبت شماره اشتراک شما شما از تمامی تخفیف های مجموعه برخوردار خواهید بود.

نکته :


 

به خاطر داشته باشید، از زمان پایان کار شما هرگونه تماس با تکنسین اعزامی به منزله ی لغو گارانتی شما بوده و از ضمانت تهران سرویس آنلاین خارج خواهد بود.هرگونه مشکل و سوال پس از اتمام کار تنها باید با پشتیبانی هماهنگ شود.


 

چرا تعمیرات داکت اسپلیت را باید به تهران سرویس آنلاین بسپاریم :

در میان شرکت های خدماتی بسیاری که در سطح اینترنت در حال فعالیت هستند، انتخاب یک شرکت مطمئن جهت سپردن تعمیرات داکت اسپلیت کاری بسیار دشوار است.

از طرفی بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات تعمیر داکت اسپلیت تنها به عنوان ی شرکت واسط عملکرده و هیچگونه مسئولیتی در قبال شخص تعمیرکاری که در به منزل شما آمده و دستگاه شما را تعمیر میکند به عهده نخواهد داشت.


 

دارای نماد اعتماد از وزارت صمت

بیشترین رضایت تعمیرات داکت اسپلیت در سطح پایتخت

داشتن بیش از ۷سال سابقه درخشان در تعمیر داکت اسپلیت

ارائه فاکتور مهرشده توسط مجموعه

استفاده از بهترین قطعات یدکی

ارائه ضمانت ۶ ماه

پشتیبانی ۲۴ ساعته

اعزام نیرو در کمتر از ۱ ساعت به سراسر تهران

دارای تیم تخصصی برای تمامی برندهای موجود در کشور

تهران سرویس آنلاین را به خاطر خواهید سپرد:

تنها با یکبار استفاده از خدمات مجموعه ما مشتری دائمی ما خواهید شد.پشتیبانی آنلاین ، تعمیرکارانی مودب و وقت شناس با تخصص های بسیار بالا در انجام تعمیرات داکت اسپلیت باعث خواهد شد تا لذت تعمیر داکت اسپلیت با یک تیم حرفه ای را تجربه کنید.

شما در این مجموعه با یکبار استفاده از خدمات به عضور خانواده بزرگ تهران سرویس آنلاین مبدل شده و از تخفیف های ویژه ما برخوارد خواهید شد.

تیم متخصصان تهران سرویس آنلاین از بهترین تکنسین های پایتخت تشکیل شده و همواره سعی در ان دارد تا بالاترین کیفیت تعمیرات داکت اسپلیت را با بهترین قیمت ها در کوتاه ترین زمان به مشتریان خود عرضه کند.


 

داکت اسپلیت چیست؟

از جمله سیستم های تهویه مطبوع که این روزها به دلیل مصرف برق کمتر و جایگزینی مناسب بدون اشغال فضای منزل بسیار پرطرفدارتر از سایرین محسوب میشود ، داکت اسپلیت است.این سیستم تهویه در عملیات تبیرد کاملا مشابه اسپلیت های معمولی عملکرده و اقدام به خنک سازی فضای مورد نظر میکند.تفاوت داکت اسپلیت با اسپلیت های معمولی در حالت گرمایشی آنهایست.داکت اسپلیت در حالت گرمایشی از جریان همرفتی استفاده کرده و مطابق شوفاژ عمل میکند.

در حالت گرمایش داکت اسپلیت هوای محیط وارد کانال‌هایی شده و در مجاورت لوله‌های مسی آب گرم قرار میگیرد که این لوله های آب گرم سبب گرم‌شدن هوای داخل کانال شده و سپس به‌وسیله دمنده‌های تعبیه شده در دستگاه، این هوا به داخل منزل یا محل کار تزریق می‌شود.

داکت اسپلیت نیز مانند اسپلیت ها از دو تکه یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده که یونیت داخلی این سیستم تهویه مطبوع برخلاف اسپلیت ها به صورت توکار نصب میشود.در مقاله نصب داکت اسپلیت به صورت کامل به نحوه اجرای این عملیات اشاره کرده ایم.


 

عیب یابی و تعمیرات داکت اسپیلت:

مهم‌ترین بخش در زمینه تعمیرات عیب‌یابی و تشخیص به‌موقع علت بروز مشکل است.به یاد داشته باشید که در برندهای مختلف ایجاد یک مشکل خاص ممکن است به دلایل متفاوتی باشد و نمی‌توان برای تمامی برندها یک عملکرد یکسان داشت.

از این رو میتوان عیب یابی صحیح را مقدم بر تعمیرات دانست، چرا که تشخیص اشتباه میتواند هزینه و ضررهای بسیاری را به دنبال داشته باشد.

به منظور کمک به عیب یابی سیستم های تهویه مطبوع این دستگاه ها مشابه اسپلیت مجهز به سیستم عیب یابی هوشمند هستند، که کمک شایانی به تشخیص درست محل بروز مشکل به شما عزیزان خواهد نمود.

اما به یاد داشته باشید، ارورها تنها به بخش کوچکی از محل بروز مشکل اشاره خواهند داشت و برای بررسی دقیق تر ابعاد موضوع باید تمامی قطعات مربوط به ارور مورد بررسی قرار گیرند.

در سیستم داکت اسپلیت بیشترین وظیفه به عهده کندانسور و گاز مبرد است و بیشتر عیب‌یابی‌ها باید از قسمت یونیت خارجی صورت گیرد.

در سیکل داکت اسپلیت گاز مبرد در کنداسور دستگاه با استفاده از انرژی تولید شده به گاز خنک‌کننده تبدیل می‌شود و توسط لوله‌کشی انجام شده بین دو یونیت داخلی و خارجی به یونیت داخلی منتقل و شروع به خنک‌کردن محیط می‌کند.


 

در زمان عیب یابی سیستم داکت اسپلیت به چه نکاتی توجه کنیم؟

قطع شدن برق داکت اسپلیت

مشکل در ریموت کنترل داکت اسپلیت

کاهش قدرت خنک کنندگی دستگاه

ایجاد صدای زیاد از یونیت ها

توجه به عملکرد فن دستگاه

میزان برق مصرفی دستگاه

توجه داشته باشید قبل از انجام هرکاری بر روی داکت اسپلیت خود ابتدا برق دستگاه را قطع کنید.


 

مشکلات رایج در زمینه سرمایشی داکت اسپلیت :

فازغ از برند و مدا داکت اسپلیت مشکلات رایج در این سیستم تهویه مطبوع به دلیل طراحی یکسان تمامی برندها مشابه هم بود و در صورتی که شما عزیزان به این مقاله به صورت کامل مسلط باشید میتوانید به راحتی مشکلات دستگاه خود را برطرف نمایید.


 

 تجمع ذرات گرد و غبار در فیلترهای یونیت داخلی

 کمبود گاز مبرد

 نقص فن داکت اسپلیت

 خرابی قطعات کمپرسور و موتور

 کار نکردن ترموستات

یخ زدگی داکت اسپلیت

آبریزش داکت اسپلیت


 

ایجاد مشکل در هر یک از موارد بالا باعث عملکرد نادرست و کاهش راندمان کاری داکت اسپلیت خواهد شد.

توجه داشته باشید ، سرویس داکت اسپلیت از بروز بسیاری از مشکلات و هزینه های تعمیراتی در دستگاه شما جلوگیری میکند.تعمیر یونیت داخلی داکت اسپلیت

چرا داکت اسپلیت خنک نمی کند؟

یکی از رایج‌ترین مشکلات داکت اسپلیت در فصل گرما این است که بعد از روشن‌کردن متوجه می‌شویم، دستگاه باد خنک تولید نمی‌کند و یا قدرت باد آن بسیار کم است.در صورت بروز این مشکل باید به سراغ شیرفلکه بخش تبرید بروید و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

در صورت‌باز بودن شیرفلکه مشکل به وجود آمده ممکن است، بر اثر خرابی فن موتور، ترموستات، کمبود شارژ گاز دستگاه، و یا مشکلات موتوری در داخل داکت اسپلیت باشد.


 

خرابی کمپرسور

خرابی برد داکت اسپلیت

ایجاد مشکل در لوله مسی

کثیفی فیلتر های داکت اسپلیت

کمبود گاز مبرد

خرابی ترموستات

سرویس نکردن داکت اسپلیت

وجود گرفتگی ویا کثیفی رد سیکل سرمایشی که باید مدار توسط تعمیرکار مورد شست و شو قرار گیرد.

بررسی نشتی سیکل سرمایشی

وجود وسایل گرمایشی در منزل

اگر شما عزیزان قبل از شروع فصل تابستان نسبت به سرویس داکت اسپلیت خود اقدام کنید، هرگز دچرا این مشکلات نشده و یک فصل خنک را پشت سر خواهید گذاشت.تعمیرکار

 داکت اسپلیت گرم نمیکند؟

مشکل مشابه مورد قبل که در فصل زمستان پیش می‌آید، گرم نکردن دستگاه در فصل زمستان است، هنگام بروز این مشکل در گام اول باید به سراغ شیرفلکه‌های رفت‌وبرگشت لوله‌کشی سیستم گرمایشی برویم و از باز بودن آنها اطمینان حاصل کنید. اگر شیرفلکه‌ها باز بود ممکن است، مشکل ایجاد شده بر اثر خرابی پکیج و مشکلات مربوط به موتورخانه باشد. در این حالت باید با تعمیرکار پکیج خود تماس حاصل کرده و بخواهید برای رفع مشکل ایجاد شده در محل حاضر شود.


 

بروز مشکل در پکیج

تنظیم نکردن حالت گرمایش از روی ریموت

شیرهای آب ورودی و خروجی را کنترل کنید

چنانچه از سالم بودن داکت اسپلیت خود اطمینان حاصل کرده اید، برای تعمیر پکیج خود باید با پشتیبانی تهران سرویس آنلاین در تماس باشید.


 

یخ زدن داکت اسپلیت :

ایجاد مشکل در فن داکت اسپلیت باعث تجمیع هوای سرد در یک بخش شده و به‌مرور باعث یخ‌زدگی و انجماد در آن نقطه می‌شود که این مشکل با روشن‌کردن فن داکت اسپلیت حل خواهد شد.بیشتر مواقع مشکل یخ زدگی در داکت اسپلیت هنگام سرمایش دستگاه اتفاق میافتد، به صورتی که شما شاهد یخ زدن لوله ی برگشت داکت اسپلیت خواهید بود.دلایل مختلفی از جمله :


 

خرابی ترموستات داکت اسپلیت

شکستگی لوله های داکت اسپلیت

کثیفی فیلترهای یونیت داخلی

جریان نامناسب در هواساز یا همان یونیت داخلی

محل نصب نامناسب دستگاه

خرابی بلور فن دستگاه

خرابی ترموستات داکت اسپلیت

گاز مبرد بیش از حد در داکت اسپلیت

خرابی شیر انبساط Expantion valve دستگاه

عدم توجه به مشکل یخ زدگی در داکت اسپلیت باعث بروز مشکلات بسیار جدی در دستگاه خواهد شد. به همین دلیل باید به سرعت به این مشکل رسیدگی شود.تعمیر کمپرسور داکت اسپلیت


 

داکت اسپلیت روشن نمیشود ؟

شاید این موضوع برای شما نیز اتفاق افتاده باشد، که پس از روشن کردن داکت اسپلیت توسط ریموت متوجه شوید دستگاه شما روشن نشده  و عملا تغییری در عملکرد آن ایجاد نشود.

در هنگام بروز این اتفاق ابتدا باید از سالم بودن ریموت داکت اسپلیت اطمینان حاصل کرده و در صورت سالم بودن آن با تعمیرکار داکت اسپیلت خود تماس حاصل نمایید.

روشن نشدن دستگاه علت های زیادی میتواند داشته باشد،که ما د ادامه به بخشی از آنها اشاره خواهیم کرد.


 

ایجاد مشکل در موتور کنداسور

ایجاد مشکل در سیم کشی دستگاه

خراب بودن کلید خاموش و روشن داکت اسپلیت

سوختن خازن دستگاه

سوختن مقاومت های داکت اسپلیت

نشت آب از داکت اسپلیت :

شاید شما هم این اتفاق را تجربه کرده باشید، که هنگام استفاده از داکت اسپلیت از نواحی مختلف آن دچار آبرزیش شده باشد.نشت اب از داکت اسپلیت ممکن است حتی در مواقع خاموش بودن داکت اسپلیت نیز اتفاق بیوفتد.

بارزترین علت بروز نشت آب از یونیت داخلی داکت اسپلیت به دلیل عدم سرویس به موقع داکت اسپلیت است.اما گاها این مشکل به دلایل زیر نیز میتواند اتفاق بیوفتد:


 

کمبود فشارژ گاز

عایق نکردن لوله ها

باز شدن اتصالات درین

تراز نبودن یونیت داخلی

ایجاد گرفتگی در شلنگ درین

وجود مشکل در ورودی آب گرم داکت اسپلیت

یخ زدگی در یونیت داخلی

اگر دستگاه شما دچار آبریزش شده است، در ابتدا فیلترهای یونیت داخلی و کندانسور خارجی را مورد شست شو قرار داده و از تمیز بودن آنها مطمئن شوید.اگر آبریزش داکت اسپلیت شما به دلیل نصب غیر اصولی دستگاه ایجاد شده باشد، چاره ای جز باز کردن داکت اسپلیت و نصب مجدد ان توسط یک نصاب حرفه ای نخواهد بود.

برای جلوگیری  از همین موضوع است که کارشناسان تهران سرویس آنلاین همواره تاکید دارند نصب داکت اسپلیت باید به دست افراد متخصص و باسابقه انجام گیرد.

برخی مواقع نیز آبریزش در داکت اسپلیت تنها به دلیل ایجاد سوراخ و گرفتگی در کویل آب گرم دستگاه اتفاق میافتد.که برای تعمیر و یا تعویض آن نیز باید با تعمیرکار مجاز تماس حاص نمایید.

در شایع ترین حالت ممکن نیز نشت آب از داکت اسپلیت تنها به دلیل عدم سرویس به موقع داکت اسپلیت و کمبود شارژ گاز مبرد اتفاق می افتد که برای جلوگیری از این موضوع باید سرویس داکت اسپلیت خود را با جدیت بیشتری پیگیری کرده و از سرویسکار خود بخواهید میزان مبرد موجود در دستگاه را بررسی نماید.


 

انتشار بوی بد از داکت اسپلیت :

بسیار پیش‌آمده که شاهد انتشار بوی بد مانند بوی گوگرد، کپک و حتی جوراب توسط داکت اسپلیت در منزل خود هستیم که این اتفاق تنها به علت کثیفی فیلترها و یونیت خارجی دستگاه است، سعی کنید فیلترهای یونیت داخلی خود را هر هفته تمیز نمایید، این کار کمک شایانی به بهبود عملکرد دستگاه شما خواهد کرد.

اگر مشکل با شست و شو و تعویض فیلترهای داکت اسپلیت شما برطرف نشد باید به سراغ شلنگ خروجی آب رفته و حتما از باز بودن اطمینان حاصل کنید.

ایجاد گرفتگی در شلنگ درین باعث انتشار بویی شبیه بوی ماهی در منزل شما خواهد شد.

انواع بوهایی که از داکت اسپلیت منتشر میشود شامل :


 

بوی سوختگی که بر اثر بروز مشکل در قطعات داکت اسپلیت ممکن است ایجاد شود.

بوی سیگار در اثر استعمال دخانیات در زمان روشن بودن داکت اسپلیت منتشر خواهد شد.

بوی لاشه حیوانات که در اثر وجود لاشه در بخش بیرونی داکت اسپلیت منتشر میشود.

بوی پا که بیشتر به دلیل گرفتگی شلنگ خروجی آب داکت اسپلیت ایجاد میشود.

بوی استون یا بوی گاز که بر اثرایجاد نشتی در داکت اسپلیت ایجاد میشود.

بوی ماهی که به دلیل گرفتگی  شلنگ خروجی و تجمع آب در داکت اسپلیت منتشر خواهد شد.

سرویس داکت اسپلیت باعث جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی در داکت اسپلیت شما خواهد شد. توصیه ما به شما عزیزان این است که داکت اسپلیت خود را به‌صورت مرتب هر ۶ ماه سرویس نمایید.

بوی بد داکت اسپلیت 


 

ایجاد سرو صدا در داکت اسپلیت :

یکی از مشکلات داکت اسپلیت که اغلب به دلیل عدم نصب صحیح آن ایجاد میشود ،ایجاد سرو صدای زیاد و لرزش در دستگاه است.این مشکل ممکن است، به دلایل مختلف در یونیت داخلی و یا خارجی رخ دهد. هنگام مواجه شد با این مشکل ابتدا یونیت ها را بررسی کرده و از نبود جسم خارجی درون آنها مطمئن شوید.

سپس اطمینان حاصل نمایید، که ایجاد صدا در داکت اسپلیت به دلیل لرزش یونیت ها نبوده و مکان نصب آنها بسیار تراز است.

مادامی که از این موضوع مطمئن شدید با تکنسین داکت اسپلیت خود تماس حاصل نمایید، تا برای رفع مشکل به محل شما اعزام شود.


 

سست بودن یونیت داخلی

تراز نبودن یونیت خارجی

مشکلات موتوری کمپرسور

گیر کردن اشیا خارجی در کمپرسور

ایجاد صدای نابه هنجار به دلیل لرزش لوله ها

عدم سرویس به موقع دستگاه

عدم تغییر حالت توسط ریموت کنترل :

در بیشتر موارد مشکلات به وجود آمده در داکت اسپلیت به دلیل عدم تنظیم درست دستگاه است ، که این موضوع اغلب به دلیل آشنا نبودن مشتریان عزیز با عملکرد داکت اسپلیت است.شما عزیزان میتوانید در صورت نیاز به مشاروه با یکی از شعب تهران سرویس آنلاین تماس حاصل کرده و یا از طریق فرم درخواست خدمات کلمه مشاوره را برای ما ارسال کرده و منتظر تماس کارشناسان تهران سرویس آنلاین بمانید.


 

خرابی ریموت کنترل

ست نبودن کنترل

ریموت داکت اسپلیت

به سرعت روشن و خاموش شدن داکت اسپلیت :

یکی از مشکلاتی که اگر به موقع به آن رسیدگی نشود میتواند دردسرهای بسیاری برای شما ایجاد کند، روشن و خاموش شدن زیاد داکت اسپلیت است.همانطور که میدانید براساس طراحی داکت اسپلیت دستگاه باید به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه روشن بوده و بعد از آن به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به حالت اتومات دربیاید.

اگر کمپرسور شما به‌سرعت اتومات می‌کند یکی از اصلی‌ترین دلایل آن را می‌توان کثیفی فیلترهای دستگاه دانست.

در چنین شرایطی داکت اسپلیت نمی‌تواند به‌خوبی هوا را به جریان در آورد و دمای هوا به نقطهٔ موردنظر نمی‌رسد، در این شرایط دستگاه مجبور است، دفعات بیشتری اتومات کند.

عدم توجه به این موضوع مشکلات بسیاری را برای داکت اسپلیت شما به وجود می‌آورد.


 

وجود مشکل در برق دستگاه به سرعت باید برق داکت اسپلیت را بررسی کنید.

قطعه ی ارولود دستگاه معیوب است.

بالا بودن فشار رانش دستگاه

بالا بودن فشار ساکشن دستگاه

ایجاد اتصال کوتاه در سیم پیچ های کمپرسور

بعد از اینکه موارد زیر را بررسی کرده و از سلامت های مطمئن شدید اما همچنان دستگاه شما به سرعت اتومات میکند باید با تعمیرکار دامت اسپلیت خود تماس حاصل کرده و بخواهید تا برای بازدید دستگاه شما مراجعه نماید.


 

موتور داکت اسپلیت روشن نمیشود؟

یکی از بدترین حالت های تعمیراتی که هزینه ی شما را به کررات بیشتر خواهد کرد ،زمانی است که موتور دستگاه شما روشن نشود.در این حالت یوینت داخلی روشن شدن و شما عزیزان شاهد خروج باد گرم از داکت اسپلیت خواهید بود.

اگر از سالم بودن سیم کشی و جریان برقی برق ورودی خود اطمینان دارید ،علت اصلی بروز این مشکل :


 

موتور کمپرسور سوخته است

خرابی برد دستگاه

خرابی فیوز داکت اسپلیت

بررسی سیم کشی دستگاه و الکتریکی

دستگاه در حالت اورلود است.

ایجاد مشکل در ترموستات کمپرسور

خواهد بود ، که تنها پس از بررسی دقیق تعمیرکاران تهران سرویس آنلاین به صورت کاملا دقیق میتوانیم به علت اصلی روشن نشدن موتور داکت اسپلیت اشاره کنیم.

در موارد بسیاری مشتریان عزیز از سوختگی موتور داکت اسپلیت خود خبر میدادند، که طی بررسی های کارشناسان ما مشخص شده مشکل ایجاد شده هیج گونه ارتباطی با سوختگی موتور نداشته و با هزینه ی بسیار کمتر مشکل قابل حل خواهد بود.تعمیر داکت اسپیلت


 

چرا اواپراتور داکت اسپلیت یخ میزند ؟

در هنگام یخ‌زدن داکت اسپلیت باید در اولین فرصت شارژ دستگاه چک شود. در هنگام بروز این مشکل حتماً سرویس دستگاه خود را انجام دهید، و از سرویس‌کار بخواهید تمامی موارد را مورد بررسی قرار دهد. در این فرصت باید کانال‌ها، گرفتگی لوله‌ها، شارژ گاز و تمیزی فیلترها باید بررسی شود و از صحت و سلامت تمامی موارد اطمینان حاصل نمایید.

در هنگام یخ زدن داکت اسپیلت موارد زیر را بررسی کنید :


 

کمبود گاز داکت اسپیلت

کثیفی فیلترهای داکت اسپلیت

سرمایش بیش از حد محیط بیرون

خرابی فن داکت اسپیلت

شکستگی لوله های داکت اسپیلت

خرابی ترموستات داکت اسپیلت

دستگاه روشن نشده و اورلود میکند :

یکی از مشکلات دستگاه های سرمایشی اورلود دستگاه است.در حقیق اورلود یک قطعه است که در شراط خاص عملکرده و مانع روشن شدن کمپرسور دستگاه میشود که حال قصد داریم این شرایط را با یکدیگر بررسی کنیم :


 

سیم پیچ های کمپرسور را بررسی کرده و عدم ایجاد اتصال کوتاه در آنها اطمینان حاصل کنید.

وجود مشکل در کمپرسور

انجام شارژ گاز دستگاه به مقدار زیاد که در اینجا باید بخشی از گاز مبرد تخلیه شود.

وجود مشکل در رله استارت دستگاه

سوختگی خازن دستگاه

ولتاژ برق دستگاه را بررسی کنید.

نصب ناردست کمپرسور و نداشتن فضای کافی برای پرتاب باد

زمانی که دستگاه شما اورلود میکند کمپرسور از مدار خارج شده و باد گرم از یونیت داخلی پرتاب میشود.

اورلود دستگاه بیشتر در تابستان و اوج گرما در صورت بروز کوچکترین مشکل در هریک از موارد بالا اتفاق میافتد.

در صورت درست بودن تمامی موراد بالا باید با تعمیرکار خود تماس حاصل کرده و از او بخواهید برای بررسی دستگاه مراجعه نماید.


 

به محض روشن شدن داکت اسپلیت فیوز میپرد :

در هنگام بروز این مشکل سریعاً با تعمیرکار داکت اسپلیت خود تماس حاصل نمایید، تعمیرکار بعد از حضور در محل نسبت به بررسی تمامی فیوزها اقدام خواهد کرد، چرا که ایجاد اتصال کوتاه در موقع استارت کمپرسور می‌تواند منجر به بروز این مشکل شود.

در قدم بعدی تکنیسین داکت اسپلیت باید به بررسی اهم کمپرسور بپردازد، در اکثر مواقع مشکل از کمپرسور است و سیم‌پیچ اتصال کوتاه کرده است.

در بعضی مواقع مشکل از فن کندانسور می‌باشد اهم سیم‌پیچ را بگیرید.

در زمان بروز این مشکل موارد زیر را بررسی کنید :


 

معیوب بودن خازن داکت اسپلیت

کثیفی فیلتر های یونیت داخلی داکت اسپلیت

خراب شدن فن

کم شدن گاز مبرد داکت اسپلیت

خرابی کمپرسور داکت اسپلیت

ایراد در سیم کشی

اختلال در جعبه تقسیم

خرابی برد

انتخاب فیوز نامناسب برای داکت اسپلیت

تعمیرکار داکت اسپلیت 


 

دلیل کم شدن پرتاب باد داکت اسپلیت چیست؟

یکی از شایع ترین مشکلات داکت اسپلیت که ممکن است، هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان برای دستگاه شما عزیزان بوجود آید کاهش قدرت پرتاب باد دستگاه است ، که میتواند دلایل متعددی داشته باشد :


 

خرابی ترموستات

خرابی فن داکت اسپلیت

گرفتگی کانال خروجی باد

عدم سرویس به موقع

کثیفی فیلتر های یونیت داخلی

کثیف بودن اواپراتور دستگاه

یخ زدگی کویل های اواپراتور

بروز مشکل در موتور فن داکت اسپلیت

ایجاد نشتی در لوله ها و نشت گاز مبرد

موتور فن دستگاه روشن نمیشود :

دلایل کار نکردن فن داکت اسپلیت دلایل مختلفی داشته و باید تمامی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

در مرحله اول باید ترموستات خود را بررسی کنید :

با بررسی ترموستات خود شروع کنید. اگر سیستم روشن است، اما به جای خنک کردن، برای گرمایش تنظیم شده است، احتمالاً سیستم کار نخواهد کرد. آن را به حالت خنک کننده یا خودکار برگردانید (به طور خودکار بین گرمایش و سرمایش جابجا می شود) و بررسی کنید که دمای خنک کننده مناسب انتخاب شده باشد. اگر ترموستات قابل برنامه ریزی دارید، بررسی کنید که برنامه آسایش شما به درستی برای خنک سازی در زمانی که مشکل دارید تنظیم شده باشد و در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید.

برق فن داکت اسپلیت را بررسی کنید :

اگر از درست بودن تنظیمات ترموستات راضی هستید، منبع تغذیه خود را بررسی کنید. سیستم داکت اسپلیت شما با برق کار می کند، و معمولاً سه مکان وجود دارد که می توانید بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل از برق سیستم نیست. ابتدا، پانل جعبه قطع کننده اصلی خود را پیدا کنید و مطمئن شوید که مدار شکن سیستم داکت اسپلیت قطع نشده است. واحد خارجی معمولاً برای کارکردن برق ۲۲۰ ولت مصرف می کند و باید در مدار خودش باشد. اگر مشکل این نیست، یک کلید برق معمولاً روی واحد هواساز (کوره یا فن کویل) در داخل خانه شما قرار دارد که شبیه کلید چراغ به نظر می رسد. باید در موقعیت “روشن” باشد. اگر مشکل این نیست، بیرون بروید و قطع برق یونیت خارجی را بررسی کنید. معمولاً در یک جعبه جداگانه قرار می گیرد که معمولاً در خانه نزدیک واحد بیرونی نصب می شود. مطمئن شوید که در موقعیت «روشن» نیز قرار دارد. اگر فیوز در این جعبه منفجر شده است، به این معنی است که وقت آن رسیده است که با تعمیرکار داکت اسپلیت خود تماس بگیرید تا کمک حرفه ای داشته باشید.

فیلتر هوا داکت اسپلیت مسدود شده است :

یکی دیگر از شرایط رایج و قابل اصلاح که گاهی اوقات منجر به کار نکردن فن مرکزی داکت اسپلیت می شود، فیلتر هوای کثیف و گرفتگی است. فیلتر هوای سیستم شما گرد و غبار، خاک و سایر آلاینده های موجود در هوا را به دام می اندازد تا هوای داخل خانه و اجزای سیستم خنک کننده داخلی را تمیزتر نگه دارد. اگر به طور مرتب تمیز یا تعویض نشود، یک فیلتر هوا مسدود شده می‌تواند جریان هوا را تا حدی محدود کند که احساس شود فن داخلی به‌درستی هوا را به گردش در نمی‌آورد. در موارد شدید، محدود شدن جریان هوا می تواند باعث خاموش شدن کل سیستم شود. اگر اینطور است، به سادگی تمیز کردن یا تعویض فیلتر هوا باید مشکل را حل کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تعویض فیلتر هوای سیستم و تعداد دفعات انجام آن، به صفحه تعمیر و نگهداری کولر گازی ما نگاهی بیندازید.

تیغه فن داکت اسپلیت شکسته :

اگر سیستم شما کار می کند اما صدای غیرعادی از واحد بیرونی می شنوید، ممکن است فن بد یا تیغه فن خمیده یا شکسته باشد. برای عیب یابی، به عنوان یک اقدام ایمنی، سیستم را در ترموستات خاموش کنید. اگر سیستم در حین بازرسی روشن شود، پره فن شکسته یا آسیب دیده می تواند خطرناک باشد. هنگامی که از خاموش بودن سیستم اطمینان حاصل کردید، به بیرون به واحد بیرونی بروید. موتور فن کندانسور و فن معمولاً در قسمت بالایی در مرکز دستگاه نصب می‌شوند و معمولاً از طریق محافظ فن یا گریل سیمی قابل مشاهده هستند. اگر تیغه فن ترک خورده، شل یا شکسته باشد، به دلیل عدم تعادل آن یا ضربه فیزیکی به سایر اجزای یونیت خارجی، می تواند صداهای غیرعادی ایجاد کند. اگر پره فن شکسته یا آسیب دیده پیدا کردید، سیستم را خاموش نگه دارید و برای تعمیر با یک متخصص داکت اسپلیت تماس بگیرید.

موتور فن کندانسور داکت اسپلیت سوخته :

اگر به نظر می رسد پره های فن سالم هستند، سیستم را دوباره روشن کنید و بررسی کنید که موتور فن کندانسور خارجی به درستی کار می کند. لرزش یا عملکرد پر سر و صدا نشان می دهد که پره های فن احتمالاً تعادل ندارند. اگر تیغه‌های فن اصلاً نمی‌چرخند، احتمالاً فن کندانسور کار نمی‌کند و احتمالاً سوخته است و نیاز به تعویض دارد. در هر صورت، توصیه می کنیم برای تشخیص و رفع مشکل با یک تکنسین حرفه ای داکت اسپلیت تماس بگیرید.

کویل اواپراتور منجمد :

کار نکردن فن های داکت اسپلیت می تواند نشانه ای از یخ زدگی کویل اواپراتور باشد. کویل اواپراتور در داخل خانه شما در واحد هواساز (کوره یا فن کویل) قرار می گیرد و گرما و رطوبت هوای داخل خانه را هنگام عبور از آن بیرون می کشد. سیم‌پیچ اواپراتور می‌تواند در نتیجه خرابی فن دمنده داخلی، شارژ کم مبرد، دمای پایین در فضای باز یا سایر نقص‌های سیستم یخ بزند. از آنجایی که کویل اواپراتور یخ زده می تواند نتیجه قطع شدن فن دمنده یا دلیل توقف کارکرد فن دمنده باشد، سیم پیچ یخ زده با قطع شدن فن باید توسط متخصص محلی شما تشخیص داده شود و برطرف شود.

کمپرسور داکت اسپلیت کار نمی کند :

بسیاری از خرابی هایی که قبلاً ذکر شد می تواند در نهایت به کمپرسور آسیب برساند. کمپرسور سیستم داکت اسپلیت شما در داخل واحد خارجی نصب شده است و وظیفه گردش مبرد را از طریق لوله و سیم پیچ های مسی سیستم بر عهده دارد. اگر برق واحد داکت اسپلیت شما روشن است، و ترموستات به درستی تنظیم شده است، اما صدایی از دستگاه نمی آید، ممکن است مشکل از کمپرسور آسیب دیده یا بد کار باشد. تعویض کمپرسور یک عملیات بزرگ است که باید توسط تکنسین تهویه مطبوع مجاز و مجرب انجام شود. این احتمالاً این سؤال را نیز مطرح می کند که آیا زمان تعویض کل واحد یا انجام تعمیر فرا رسیده است.

خرابی خازن داکت اسپلیت :

واحد بیرونی سیستم داکت اسپلیت شما شامل یک سیلندر فلزی کوچک به نام خازن اجرا می شود که نقش زیادی در عملکرد سیستم شما ایفا می کند. خازن فعال، بار الکتریکی را که شروع و به کار موتور فن واحد ادامه می دهد، کنترل و تامین می کند. اگر یک خازن در حال کار خراب شود، ممکن است سیستم داکت اسپلیت شما روشن نشود، یا ممکن است شروع به کار کند اما به کار خود ادامه دهد و احتمالاً صدای زمزمه ایجاد می کند. سایر نشانه‌های خرابی خازن کارکرده عبارتند از: کندی یا تأخیر در راه‌اندازی، خاموش شدن سیستم، یا عدم دمیدن هوای سرد در سیستم. اگر مشکوک هستید که خازن کارکرد معیوب دلیل کار نکردن فن کولر گازی شماست، با یک سرویس فنی حرفه ای داکت اسپلیت تماس بگیرید. خازن ها می توانند بار الکتریکی را حفظ کنند و فقط باید توسط یک متخصص مجاز و آموزش دیده جایگزین یا جابجا شوند.


 

بررسی سیم های الکتریکی متصل به دستگاه و اطمینان از عدم وجود مشکل در سیم کشی

خرابی ترموستات دستگاه داکت اسپلیت

وجود مشکل در خازن داکت اسپلیت

اتصالات اشتباه در ترمینال

خرابی کمپرسور داکت اسپلیت 


 

چرا کمپرسور داکت اسپلیت ما دچار مشکل شده است؟

کمپرسور به‌عنوان قلب تپنده داکت اسپلیت و یکی از اصلی‌ترین قطعات دستگاه شناخته می‌شود که بروز مشکل در آن علاوه بر هزینه‌بربودن تعمیراتش معمولاً وقت زیادی از تعمیرکاران می‌گیرد. اگر می‌خواهید که از بروز مشکل در کمپرسور خود جلوگیری کنید موارد زیر را دنبال کرده و تا حد ممکن از ایجاد آنها در دستگاه جلوگیری نمایید:

ایجاد مشکل در کنتاکتور:

یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی کمپرسور بروز مشکل در کنتاکتور است که ولتاژ موردنیاز را به‌موقع وارد سیستم داکت اسپلیت نکرده و پلاتین‌ها و بوئین کنتاکتور دچار مشکل می‌شود.

خرابی ترموستات داکت اسپلیت:

خرابی ترموستات در داکت اسپلیت باعث می‌شود که کمپرسور از راندمان کاری‌اش کاهش‌یافته و به دلیل اتومات کردن زیاد دچار خرابی و در موارد شدید حتی سوختگی کمپرسور شود.

کاهش میزان گاز مبرد:

عدم سرویس به‌موقع داکت اسپلیت و تنظیم نبودن میزان گاز مبرد در سیکل سرمایشی باعث بروز مشکلات بسیاری در کمپرسور دستگاه شما خواهد شد.

عدم سرویس داکت اسپلیت:

سرویس نکردن و کثیفی کندانسور و اواپراتور که باعث مسدودشدن راه هوا شده و این موضوع در صورت عدم رسیدگی می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی در کمپرسور داکت اسپلیت شود.

نصب غیراصولی داکت اسپلیت:

نصب غیراصولی و مناسب نبودن لوله‌های مسی که حدفاصل یونیت داخلی و خارجی کشیده می‌شود با ظرفیت داکت اسپلیت یکی از موارد مهم در بروز مشکل در کمپرسور داکت اسپلیت محسوب می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید بین ظرفیت داکت اسپلیت و سایز لوله‌های مسی که در نصب دستگاه به کار می‌رود باید یک تناسبی وجود داشته باشد تا کمپرسور دچار مشکل نشود در برخی مواقع نصاب‌های غیرمجاز به دلیل نداشتن علم کافی در این موضوع مشکلات هادی را برای به وجود می‌آورند

اتومات نکردن داکت اسپلیت:

اتومات نکردن داکت اسپلیت داکت اسپلیت بدین صورت است که بعد از گذشته مدتی مشخص برای رسیدن به دمای محیط به دمای تنظیم شده کمپرسور اتومات کرده و از حالت می‌ایستد درصورتی‌که دستگاه شما بدون اتومات دائماً مشغول به کار باشد در طول زمان دچار بروز آسیب‌های جدی می‌شود

نوسانات برقی :

مهم‌ترین مسئله که در زمان حال باعث بروز آسیب‌های بسیاری در داکت اسپیلت‌ها می‌شود نوسانات برقی و کاهش ولتاژ برق از حد موردنیاز است که این موضوع در مناطق مختلف شهر تهران دیده شده است زمانی که متوجه کاهش ولتاژ و یا نوسانات برقی در محل سکونت خود شده‌اید حتماً با اداره برق تماس گرفته و این موضوع را پیگیری کنید چرا که نوسانات برقی از مهم‌ترین عامل ایجاد سوختگی کمپرسور است.


 

علت خرابی خازن داکت اسپلیت:

خازن داکت اسپلیت از جمله قطعاتی است که به صورت دائم در حال کار بوده و مستعد آن است تا در صورت افزایش آمپر مصرفی دستگاه دجار مشکل شده و بسوزد.

ازجمله مواردی که باعث خرابی خازن داکت اسپلیت میشود :


 

عدم سرویس به موقع داکت اسپلیت

آمپر مصرفی بالا در دستگاه

کمبود گاز داکت اسپلیت

استارت زیاد کمپرسور

مشکل دستگاه چه جوری برطرفش کنم ؟

داکت اسپلیت خنک نمیکند؟

اول فیلترهای دستگاه را تمیز نمایید.

دستگاه های گرمایشی را خاموش کنید.

کمپرسور دستگاه را بررسی کنید.

سرویس دستگاه را انجام میدهد.

بررسی نشتی گاز در سیستم

کمبود گاز در سیکل

خرابی ترموستات داکت اسپیلت

وجود گرفتگی و کثیفی در سیکل

ایجاد خرابی و خم خوردگی درلوله مسی

داکت اسپلیت کرم نمیکند؟

عدم سرویس پکیج یا داکت اسپیلت

تنظیم نکردن حالت گرمایش از روی ریموت

شیرهای آب ورودی و خروجی را کنترل کنید.

داکت اسپلیت یخ میزند ؟

خرابی ترموستات داکت اسپلیت

شکستگی لوله های داکت اسپلیت

کثیفی فیلترهای یونیت داخلی

جریان نامناسب در هواساز یا همان یونیت داخلی

محل نصب نامناسب دستگاه

خرابی بلور فن دستگاه

خرابی ترموستات داکت اسپلیت

گاز مبرد بیش از حد در داکت اسپلیت

خرابی شیر انبساط Expantion valve دستگاه

داکت اسپلیت روشن نمیشود ؟

ایجاد مشکل در موتور کنداسور

ایجاد مشکل در سیم کشی دستگاه

خراب بودن کلید خاموش و روشن داکت اسپلیت

سوختن خازن دستگاه

سوختن مقاومت های داکت اسپلیت

نشت آب از داکت اسپلیت

کمبود فشارژ گاز

عایق نکردن لوله ها

باز شدن اتصالات درین

تراز نبودن یونیت داخلی

ایجاد گرفتگی در شلنگ درین

وجود مشکل در ورودی آب گرم داکت اسپلیت

یخ زدگی در یونیت داخلی

انتشار بوی بد داکت اسپلیت

سرویس یونیت داخلی

سرویس یوینت خارجی

کثیفی فیلترها

تجمع آب در قسمت های مختلف داکت اسپلیت

صدای زیاد در داکت اسپلیت

سست بودن یونیت داخلی

تراز نبودن یونیت خارجی

مشکلات موتوری کمپرسور

گیر کردن اشیا خارجی در کمپرسور

ایجاد صدای نابه هنجار به دلیل لرزش لوله ها

عدم سرویس به موقع دستگاه

به سرعت روشن و خاموش شدن داکت اسپلیت

وجود مشکل در برق دستگاه به سرعت باید برق داکت اسپلیت را بررسی کنید.

قطعه ی ارولود دستگاه معیوب است.

بالا بودن فشار رانش دستگاه

بالا بودن فشار ساکشن دستگاه

ایجاد اتصال کوتاه در سیم پیچ های کمپرسور

موتور داکت اسپلیت روشن نمیشود؟

موتور کمپرسور سوخته است

خرابی برد دستگاه

خرابی فیوز داکت اسپلیت

بررسی سیم کشی دستگاه و الکتریکی

دستگاه در حالت اورلود است.

ایجاد مشکل در ترموستات کمپرسور

کمپرسور داکت اسپلیت


 

مهمترین عوامل بروز مشکل در داکت اسپلیت :

یکی از مشکلات رایج در سیستم های تهویه مطوبع ایجاد نشتی و خروج گاز مبرد دستگاه است.این نشتی ممکن است در طول مسیر لوله کشی و یا نقاط اتصال لوله به دستگاه ایجاد شود.برای بررسی و برطرف کردن مکان بروز نشتی باید از دستگاه های مخصوص استفاده شود تا بتوانیم مکان دقیق نشتی دستگاه را مشخص کنیم.


 

عدم سرویس به موقع داکت اسپلیت

نوسانات برقی

کثیفی فیلترها و عدم جریان درست هوا

خرابی ترموستات و کاهش عملکرد دستگاه

استاندارد نبودن لوله کشی

نشتی در قسمت های مختلف

خرابی کنتاکتور که ولتاژ به موقع و به طور همزمان وارد سیستم نمی‌شود

اتومات نکردن داکت اسپلیت که سبب بالا رفتن دمای کمپرسور و در نتیجه کم شدن سرما و گرما می‌شود.

شارژ گاز داکت اسپلیت :

اگر نصب یونیت داخلی، یونیت خارجی و لوله مبرد به درستی انجام شود، فرآیند شارژ گاز در داکت اسپلیت جدید بسیار ساده است.در این مرحله باید میزان معینی از گاز به سیستم تزریق شده تا عملکرد دستگاه به روند عادی خود بازگردد.

هنگامی که یونیت داخلی از طریق لوله مبرد به واحد خارجی متصل می شود، نوک لوله که ابتدا به واحد داخلی متصل شده است باید باز شود، که منجر به نشت مبردی می شود که با واحد از قبل پر شده از کارخانه عرضه می شود. بنابراین نمی توان از این گاز در داکت اسپلیت برای مقاصد خنک کننده استفاده کرد.

واحد بیرونی نیز با مبرد یا گاز کارخانه از قبل پر شده است. بیشتر گاز با فشار بسیار بالا در سیم پیچ کندانسور پر می شود. از آنجایی که گاز با فشار بالا پر می شود، می توان مقدار کافی گاز را در کندانسور پر کرد، که به اندازه کافی خوب است تا اثر خنک کننده مورد نظر را در اتاق ایجاد کند.

از آنجایی که مبرد از قبل در سیستم تهویه مطبوع وجود دارد، ما گاز اضافی را شارژ نمی کنیم، اما اگر فاصله بین واحدهای داخلی و خارجی زیاد باشد، ممکن است مقداری شارژ گاز خارجی لازم باشد. گاز موجود در یونیت خارجی باید به کل سیستم از جمله لوله مبرد و واحد داخلی رها شود. بنابراین در یونیت اسپلیت جدید به معنای واقعی شارژ گاز واقعی وجود ندارد، بلکه تنها گاز فشرده شده در واحد بیرونی را به کل سیستم تهویه مطبوع توزیع می کند.

دو دریچه در انتهای پایین یونیت خارجی وجود دارد که یکی برای تامین گاز فشرده از یونیت خارجی به یونیت داخلی و دیگری برای دریافت گاز برگشتی از یونیت داخلی قرار دارد. در ابتدا هر دو سوپاپ بسته هستند. در طول شارژ گاز، هر دو سوپاپ به آرامی باز می شوند. با این کار مبرد در کل سیستم تهویه مطبوع شامل واحد داخلی، واحد خارجی و لوله مبرد توزیع می شود.

گاز شارژ شده به سیستم مانند خون حیات برای کل واحد است. حتی نشتی های جزئی گاز می تواند عملکرد سیستم را مختل کند و نشت مداوم آن می تواند دستگاه را بی استفاده کند. علاوه بر این، حتی هزینه گاز نیز بسیار بالا است، بنابراین نشتی آن نه تنها منجر به خرابی سیستم تهویه مطبوع، بلکه هزینه های زیادی برای تعمیر می شود. بنابراین بسیار مهم است که در هنگام نصب سیستم بررسی شود که گاز نشتی نداشته باشد.

قبل از شارژ گاز داکت اسپلیت حتما دستگاه را  با استفاده از دستگاه مخصوص نشت یابی مورد بررسی قرار دهید تا درهیچ کدام از قسمت ها نشتی وجود نداشته باشد.چرا که وجود کوچکترین روزنه و نشتی در سیستم باعث به اختلال مواجه شدن عملکرد سیکل داکت اسپلیت خواهد شد.داکت اسپلیت در سه سه حال نیاز به شارژ گاز دارد :


 

شارژ گاز تکمیلی بعد از نصب داکت اسپلیت

شارژ گاز در سرویس های سالانه

شارژ گاز در صورت نشتی

هنگامی که گاز در سیستم تهویه مطبوع شارژ شد و از نظر نشتی بررسی شد، اکنون می توان سیستم را راه اندازی کرد. در اینجا فرض می شود که همه چیز با نصب به خوبی پیش می رود. هنگامی که سیستم راه اندازی می شود، می توانید در عرض یک یا دو دقیقه هوای خنک را از واحد داخلی احساس کنید.

می توانید موقعیت لوورهای یونیت داخلی را طوری تنظیم کنید که هوای خنک به طور یکنواخت در داخل اتاق پخش شود یا می توانید آنها را در موقعیت ثابت نگه دارید تا هوای خنک را در جهت خاصی منحرف کنید. همچنین می توانید سرعت فن را تنظیم کنید. اگر به جلوه خنک کننده نیاز ندارید، می توانید داکت اسپلیت را در حالت فن نگه دارید. اکثر تنظیمات را می توان از طریق کنترل از راه دور انجام داد.شارژ گاز داکت اسپلیت


 

هزینه شارژ گاز دستگاه چقدر است ؟

داکت اسپلیت ها در ظرفیت های مختلفی تولید و روانه بازار شده اند، هریک از این ظرفیت ها دارای مقدار گاز متفاوتی از سایرین است.علاوه بر این موضوع کم مصرف بودن یا نبودن داکت اسپلیت بر هزینه ی شارژ گاز دستگاه تاثیر مستقیم میگذارد.

چرا که هزینه ی خرید گاز r22 مخصوص داکت اسپلیت های معمولی با هزینه ی گاز r410 مخصوص داکت اسپلیت های اینورتر دار بسیار متفاوت است.

در هنگام انجام شارژ گاز توسط تعمیرکاران داکت اسپلیت تهران سرویس آنلاین ابتدا گیج به دستگاه متصل شده و براساس میزان نیاز دستگاه شارژ گاز انجام میشود.به همین دلیل تعیین نرخ دقیق شارژ گاز تنها پس از بررسی توسط تعمیرکار داکت اسپلیت قابل تشخیص خواهد بود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1m2G
مطلب بعدی
نصب چیلر
نظرتان را بنویسید