مشاوره انتخاب رشته ریاضی

مشاوره انتخاب رشته ریاضی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
ایران تحصیل > انتخاب رشته > مشاوره انتخاب رشته ریاضی

از مهم ترین تصمیماتی که هر فرد دانش آموز یا پشت کنکوری در رشته ریاضی فیزیک در طول دوران زندگی و تحصیل خود می گیرد تصمیم به انتخاب رشته ای برای گذراندن تحصیلات دانشگاهی است. در این زمان استفاده از مشاوره انتخاب رشته ریاضی و دریافت راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور ریاضی اثری فوق العاده بر زندگی و آینده تحصیلی و کاری فرد داوطلب دارد.

در نتیجه، مشاهده می کنید که بهره گیری از مشاوره انتخاب رشته ریاضی تا چه حد می تواند ارزشمند و کاربردی باشد. با توجه به اهمیت بالای موضوع مشاوره انتخاب رشته ریاضی در این متن می خواهیم اطلاعاتی موثق و مفید را درباره مشاوره انتخاب رشته ریاضی برای شما داوطلبان این گروه آزمایشی عرض کنیم.

اهمیت استفاده از مشاوره انتخاب رشته ریاضی چیست؟
اکثر قریب به اتفاق دانش آموزان و داطلبان کنکور ریاضی فیزیک بعد از پرداخت هزینه ای بالا برای شرکت در کلاس های کنکور انواع مؤسسات کنکوری، خواندن کتاب های درسی و حتی کتب مختلف کمک آموزشی از انتشارات مختلف و با بهترین و دقیق ترین برنامه ریزی توقع قبولی در بهترین دانشگاه ها و رشته های دانشگاهی را دارند.
درست است که این موارد اهمیت زیادی در قبولی دارند اما در صورت داشتن انتخاب رشته ای نادرست در رشته های ریاضی تمامی این زحمات و هزینه ها به باد می رود و هیچ ارزشی ندارد.
اما انتخاب رشته ای منطقی و درست چگونه حاصل می شود؟ جواب این سؤال چیزی نیست به جز دریافت مشاوره انتخاب رشته ریاضی که می تواند آینده ای درخشان را برایتان به ارمغان بیاورد.
حتماً‌ می پرسید دلیل اهمیت دریافت مشاوره انتخاب رشته در این گروه آزمایشی چه می تواند باشد؟
در جواب باید عرض کنیم که به هر حال یک فرد مشاور اطلاع دقیقی از تمامی ضوابط و شرایط انتخاب رشته گروه ریاضی دارد و برای تعداد بی شماری از افراد انتخاب رشته کرده است.
پس با این تفاسیر وی می تواند قبولی شما را با ارائه بهترین مشاوره انتخاب رشته به میزان زیادی ضمانت کند.
دقت کنید شیوه انتخاب رشته مشاوران رشته ریاضی با در نظر گرفتن مواردی همچون شرایط فردی و خانوادگی، علاقه ها و خصوصیات هر شخص کنکوری با یکدیگر فرق دارد.
ولی شما می توانید بهترین و جامع ترین مشاوره انتخاب رشته ریاضی را از مشاورانی خبره و کاردان دریافت کنید و آن ها به بهترین شکل انتخاب رشته ریاضی را برای کلیه داوطلبان انجام می دهند.

پارامترهایی هستند که باید در زمان انتخاب رشته مدنظر قرار دهید.
ترتیب چینش کدرشته ها در فرم انتخاب رشته باید به چه صورت باشد ؟
انتخاب های خوش بینانه : بسیاری از داوطلبان این سوال برایشان ایجاد می شود حتی با وجود کسب رتبه های نه چندان جالب ، می توانیم رشته های تاپ و پرمتقاضی را در فرم انتخاب رشته خود قرار دهیم ؟ در پاسخ باید بگوییم که حتی اگر شانش پذیرش شما در رشته ای بسیار پایین می باشد ، آن کدرشته را در فرم انتخاب رشته خود قرار دهید تا حتی اگر به احتمال 1 درصد امکان قبولی داشته باشید ، شانس خود را از دست نداده باشید. 20 الی 30 درصد از فرم انتخاب رشته خود را به انتخاب های خوش بینانه اختصاص دهید.
انتخاب های واقع بینانه : مهم ترین بخش فرم انتخاب رشته ، انتخاب های واقع بینانه می باشند که بیش از 50 درصد فرم را باید به آن اختصاص داد. این انتخاب ها متناسب با رتبه شما می باشند. برای مثال داوطلبی که رتبه 1500 را کسب کرده است ، به طور معقول با این رتبه در رشته های مهندسی دانشگاه های روزانه پذیرفته خواهد شد.
انتخاب های بدبینانه : انتخاب های بدبینانه آخرین بخش فرم انتخاب رشته می باشند و مربوط به کدرشته هایی هستند که شانس قبولی داوطلب در آن ها بسیار زیاد است. برای مثال داوطلبان دارای رتبه حدود 2000 الی 3000 حتما در رشته های مهندسی دانشگاه های غیرانتفاعی تهران پذیرفته می شوند ولی باید این رشته ها را در آخرین بخش فرم قرار دهند تا اگر در انتخاب های خوش بینانه و واقع بینانه پذیرفته نشدند ، حتما در این انتخاب ها پذیرفته شوند.
کارنامه انتخاب رشته ریاضی
نتایج کنکور سراسری در قالب کارنامه ای برای هر داوطلب در سایت سازمان سنجش قرار میگیرد . کارنامه اولیه ای که در اختیار داوطلبان قرار میگیرد شامل سه بخش می باشد که توضیحاتی درباره هرکدام از این بخش ها در اختیارتان قرار میدهیم تا از تاثیر این اطلاعات در انتخاب رشته مطلع شوید .
در بخش اول کارنامه ریاضی اطلاعاتی نظیر مشخصات هویتی ، معدل ، نوع سهمیه و استان بومی داوطلب درج شده است . بخش دوم کارنامه ریاضی اطلاعات وضعیت مجاز به انتخاب رشته قرار دارد . مجاز شدن به انتخاب رشته در دوره های روزانه ، شبانه و فرهنگیان با توجه به رتبه شما در کنکور سراسری تعیین خواهد شد و برای انتخاب رشته در سایر دوره ها همه داوطلبان مجاز خواهند شد .
در بخش سوم کارنامه ریاضی اطلاعات نمره و رتبه و درصدهای کسب شده شما در کنکور سراسری درج شده است . اطلاعاتی که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند و برای تحلیل آن نیازمند آن هستید که با تعابیری همچون رتبه در سهمیه ، رتبه کشوری و نمره آزمون آشنایی داشته باشید . برای اطلاع بیشتر از محتویات کارنامه ، درباره کارنامه کنکور را در مقاله توضیحات کارنامه کنکور سراسری در اختیارتان قرار داده ایم .
Source: مشاوره انتخاب رشته ریاضی
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jr0R
نظرتان را بنویسید