راهنمای انتخاب شال پاییزه در سال 1401

راهنمای انتخاب شال پاییزه در سال 1401
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
بژیو | bezhyo

یکی از اکسسوری های مهم و کاربردی برای  بانوان در فصل پاییز و زمستان، شال پاییزه و گرم است. شال های پاییزه معمولا تنوع زیادی در جنس، طرح و رنگ دارند. بنابراین هنگام خرید شال زنانه پاییزه علاوه به توجه به فصل و میزان سردی هوا باید به جنس، رنگ، طرح و رنگ پوست خود نیز توجه کنید. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا یک انتخاب درست برای پاییز 1401 خود داشته باشید، پس با ما همراه باشید.

انواع جنس شال مناسب پاییز و زمستان

 

1. شال نخی: شال های نخ پاییزه تراکم و ضخامت بیشتری به نسبت نخ بهاره دارند. این جنس شال ها نیز زیرمجموعه پارچه های پنبه ای هستند اما به دلیل ضخامت بیشتر، گرم تر بوده و مناسب استفاده در پاییز و زمستان هستند. شال های نخ پاییزه کاملا نرم، لطیف و سبک هستند و ایستایی خوبی روی سر دارند. این جنس شال ها معمولا مناسب استفاده روزانه هستند و با توجه به رنگ پوست و دیگر اجزای استایل رنگ و طرح آن را باید انتخاب کرد. علاوه بر شال های نخ پاییزه، شال های نخ کشمیر، نخ وال، نخ لمه، نخ کتان، نخ ژاکارد، نخ ابریشم و غیره نیز از دسته شال های مناسب برای فصل پاییز هستند.

2. شال موهر و پشمی: شال های موهر و پشمی ضخامت بالایی دارند و نوعی عایق در مناطق سردتر هستند. این جنس شال ها معمولا چروک نمی شوند و ایستایی خیلی خوبی روی سر دارند. شال های موهر دارای ضخامت و طرح های مختلفی هستند که با توجه به مکان مورد استفاده می توان از بین آنها انتخاب کرد. شال های موهر یکی از موارد عالی برای استایل های پاییز و زمستان در همه موقعیت ها هستند.

ویژگی های پارچه موهر

  • خاصیت رنگ‌پذیری زیاد
  • نرمی و گرمی
  • کشسانی زیاد
  • درخشندگی زیاد
  • استحکام زیاد و عمر بالا
  • مقاومت در برابر چروک
  • جذب رطوبت
  • ثبات رنگ

 

3. شال پاییزی ابریشم و شال ساتن پاییزه: این دو مدل از شال پاییزه خیلی کلفت و ضخیم نیستند و به نسبت شال های ابریشم و ساتن معمولی کمی تراکم بیشتری دارند و بیشتر مناسب مهمونی ها و مجالس در فصل پاییز و زمستان هستند و برای استفاده روزانه کاربرد خاصی ندارند. این شال ها معمولا قیمت بالایی نیز دارند. معمولا اکثر شال های ساتن و ابریشم پاییزی طرحدار و شلوغ هستند.

4. شال های کنفی: شال کنفی از جنس نخ کنفی خیلی با کیفیت است. شال کنفی 100 درصد از الیاف طبیعی است . نخ کنفی ٪۱۰۰ قابل تجزیه است، در نتیجه، به لحاظ زیست‌محیطی دوستدار طبیعت می‌باشد. به دلیل دارا بودن الیاف طبیعی و خاصیت درخشندگی آن، به «الیاف طلایی» نیز شهرت دارد. از این شال بیشتر در فصل های پاییز و زمستان و بهار می توان استفاده کرد. شال های کنفی مجموعه بژیو معمولا دورو هستند.

این دسته شال ها نیز یکی از موارد ترند شده در چند سال اخیر بوده و مدل های پرتراکم آن برای پاییز و زمستان و نمونه های نازک تر و لطیف تر آن مناسب بهار و تابستان است. ضخامت و گرمای شال های کنفی کمتر از شال های موهر است. در نتیجه اگر به دنبال شال برای مناطقی با سرمای معتدل هستید به شما این جنس را پیشنهاد می کنیم.

5. شال مخمل: یکی دیگر از شال های مناسب فصل پاییز شال های مخمل است. شال های مخمل معمولا اورجینال بوده و ضخامت های مختلفی دارند. این جنس شال ها گرم بوده و ایستایی خوبی نیز روی سر دارند. شال های مخمل چروک نمی شوند و با طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار موجود هستند.

6. شال پلیسه: شال پلیسه یکی دیگر از دسته های جنس شال نخی است. اما از آنجایی که در چند سال اخیر استفاده از این مدل شال فوق العاده ترند شده است، به عنوان یک جنس جدا به شما آن را معرفی می کنیم. هنگام خرید شال پلیسه توجه کنید که جنس نرم و با کیفیتی داشته باشد تا در اثر شستشو گوله نشده و حالت پلیسه آن از دست نرود. شال های پلیسه انواع مختلف طرحدار، ساده و غیره دارند و در همه مکان ها می توان از آن ها استفاده کرد. 

انتخاب رنگ شال پاییزه

یکی از عوامل مهم و موثر در زیبایی استایل رنگ شال و روسری است، بنابراین دقت در آن اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب رنگ حتما از رنگ های مناسب فصل استفاده کنید. همانطور که می دانید، رنگ های مناسب پاییز و زمستان رنگ های گرم و تیره هستند. برای انتخاب رنگ شال، علاوه به فصل باید به رنگ پوست و رنگ دیگر اجزای استایل خود نیز توجه کنید. رنگ های تیره تر و جیغ تر مناسب افراد با پوست روشن و رنگ های ملایم تر و کم رنگ تر معمولا برای پوست های سبزه مناسب تر است.

هنگام توجه به دیگر اجزای استایل دقت کنید که در صورتی که استایل شما تک رنگ و دارای رنگ های خنثی مشکی یا طوسی است، استفاده از شال های نارنجی، قرمز، قهوه ای مشکی و غیره یک انتخاب عالی است. در صورت داشتن استایل رنگی و طرحدار، سعی کنید شال های پاییزه و موهر رنگ خنثی و ملایم تر و یا همرنگ استایل خود اما با تناژ مختلف آن را انتخاب کنید.

رنگ های مورد استفاده برای شال پاییزه

شال پاییزه قرمز: شال های قرمز روشن محرک بوده و انرژی بسیار بالایی دارند. ترکیب این رنگ با رنگ های خنثی طوسی و مشکی عالی است.

شال نارنجی: اگر رنگ پوست شما سفید است از نارنجی های تیره و اگر پوست سبزه و گندمگون دارید نارنجی های روشن را انتخاب کنید. ترکیب یک شال نارنجی با پالتوی مشکی، شتری، جین یا آبی فوق العاده زیبا است. 

شال های صورتی و بنفش: این شال ها دخترانه و لطیف هستند. در صورت داشتن استایل پاستیلی و ملایم از شال های سرخابی و بنفش تیره استفاده کنید و در صورت داشتن یک شگت پر رنگ و طرحدار استفاده از تناژهای ملایم صورتی و بنفش زیباتر است.

از دیگر رنگ های مناسب پاییز می توان شال های آبی، سبز تیره، زرد و لیمویی و همچنین شال های رنگ خنثی و مشکی را نام برد. شما با وارد شدن به سایت بژیو و وارد شدن به دسته بندی شال پاییزه به راحتی می توانید انواع طرح، جنس و رنگ شال پاییزه را مشاهده و خرید خود را ثبت کنید.

انتخاب طرح شال پاییزه

استفاده از شال های پاییزه طرحدار و شلوغ در کنار استایل های ساده و تک رنگ پیشنهاد بژیو است. انواع طرح های شال مناسب پاییز و زمستان شامل طرح های مارک زنجیری و کمربندی، طرح های پلنگی و چریکی، طرح های چهارخونه و تارتان، طرح های سنتی و قدیمی و غیره است. انتخاب طرح کاملا سلیقه ای است اما باید توجه کنید که طرح و رنگ شال با رنگ پوست صورت و دیگر اجزای استایل همخوانی داشته باشد. در این مقاله با فروشگاه اینترنتی بژیو سعی کردیم تا راهنمای انتخاب شال پاییزه در سال 1401 را مورد بررسی قرار بدیم، منتظر مقالات تخصصی دیگه ما باشید.

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oDX3
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر