نحوه دریافت فاند تحصیلی کانادا

نحوه دریافت فاند تحصیلی کانادا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
کانادا از جمله کشورهایی است که به متقاضیان ادامه تحصیل در کشورش فاند یا همان کمک هزینه تحصیلی ارائه می نماید. مبالغ و انواع فاند کانادا بر اساس مقطع تحصیلی داوطلبان مشخص شده و یکی از شرایط مهم دریافت آن داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی به همراه معدل بالا در مقطع تحصیلی پیشین است.



کشور کانادا یکی از بهترین کشورهایی است که هر فردی می‌ تواند برای ادامه تحصیل خود انتخاب کند، چرا که این کشور دارای بهترین شرایط برای تحصیل بوده و همچنین دارای سیستم آموزشی بسیار بی‌ نقص و با کیفیت است. به همین دلیل بسیاری از افراد خواستار تحصیل در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ های معتبر این کشور هستند.

از آنجایی که تحصیل در دانشگاه‌ های کشور کانادا مخارج بسیار بالایی را به همراه دارد، بسیاری از افراد سعی دارند تا برای تحصیل در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ های کانادا، بورسیه یا فاند تحصیلی دریافت کنند. دریافت فاند تحصیلی کانادا ساده نبوده و می بایست شرایط دریافت آن ها را داشت. در ادامه مقاله قصد داریم در ابتدا انواع فاند تحصیلی کانادا را معرفی کرده و سپس به توضیح شرایط دریافت هر یک از آن ها بپردازیم.



انواع فاند تحصیلی کانادا
یکی از موضوعاتی که در هنگام بررسی نحوه دریافت فاند در کانادا باید به آن توجه شود، انواع فاند تحصیلی در کانادا است. فاندهای تحصیلی scholarships و grants و همچنین bursaries، از جمله انواع اصلی فاندهایی هستند که متقاضیان تحصیل در کانادا می‌ توانند برای اخذ این فاندها اقدام کنند.

افرادی که مایل به دریافت فاند scholarships هستند، لازم است که از لحاظ تحصیلی شرایطی خاص و ویژه از داشته باشند، چرا که این نوع از فاند با توجه به وضعیت درسی هر یک از متقاضیان و همچنین سطح مقطع تحصیلی آن‌ ها ارائه می‌ شود. این نوع از فاند را بعضی از مراکز و شرکت‌ های خصوصی در کشور کانادا ارائه می‌ دهند.

نوع دیگر فاند تحصیلی در کانادا یعنی فاند های grants و bursaries هستند که مخصوص متقاضیانی بوده که مشکلات مالی بسیاری دارند.  نوع دیگری از فاند تحصیلی، انواع فاندهای اسکالرشیپ است که فاند Entrance Scholarships نامیده می‌ شود. نهادهای ارائه دهنده‌ این نوع از فاند تحصیلی، افرادی که شرایط دریافت این نوع از فاند را دارند یافته و این فاند را برای این متقاضیان ارائه می‌ دهند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به کانادا
نکته‌ مهمی که افراد متقاضی باید درباره‌ نحوه دریافت فاند در کانادا بدانند این است که به دلیل زیاد بودن تعداد متقاضیان جهت دریافت فاند، باید در اولین فرصت ممکن برای اخذ هر نوع از فاندی که مد نظر دارند اقدام کنند. از جمله دانشگاه‌ های ارائه‌ دهنده‌ فاند تحصیلی در کانادا، دانشگاه مانیتوبا است که برای متقاضیان دریافت فاند در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد، فاندهایی با مبالغ 18 و 14 هزار دلار به شکل سالانه را ارائه می‌ دهد.

به طور خلاصه می‌ توان انواع فاند تحصیلی در کشور کانادا را به شکل زیر تعریف کرد:



فاند bursaries: این نوع از فاند به متقاضیانی اعطا می‌ شود که میخواهند هزینه‌ های مربوط به تحصیل آن‌ ها در طی مدت زمانی که مشغول به تحصیل در کانادا هستند تامین شود.



فاند اسکالرشیپ پژوهشی: به متقاضیانی اعطا می‌ شود که از نظر تحصیلی و علمی و استعدادی، در جایگاهی ویژه و بالا قرار داشته و قصد انجام پژوهشی علمی در زمینه‌ ای مشخص را دارند. این فاند توسط دانشگاه‌ های کشور کانادا پس از تحقیق درباره‌ دانشجوی متقاضی و سنجش شرایط وی اعطا می‌ شود.



وام دانشجویی: برعکس بقیه‌ فاندها، باید مبلغ کمک هزینه‌ این فاند را به همراه سودی ناچیز به بانک‌ دانشگاه‌ های کشور کانادا بازگرداند.



فاند بورسیه‌ دولتی: کمک هزینه‌ ای برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های کانادا است.

بیشتر بخوانید: بورسیه تحصیلی کانادا





شرایط دریافت فاند تحصیلی کانادا
موضوع مهم دیگری که لازم است درباره‌ نحوه دریافت فاند در کانادا بدانیم، شرایط دریافت فاند تحصیلی کانادا است. باید گفت که با توجه به مقطع تحصیلی که افراد قصد دارند برای آن درخواست اخذ فاند بدهند، شرایط متفاوت خواهد بود. پس بهتر است که شرایط اخذ فاند در هر یک از این مقاطع را به شکل جداگانه تحت بررسی قرار دهیم.



نکته‌ ای که افراد خواستار اخذ فاند برای تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا باید بدانند این است که یکی از مهم‌ ترین شرایط اخذ فاند، زبانی قوی است. یعنی این که متقاضیان باید مدرک زبانی معتبر همچون آیلتس با نمره‌ای بالا داشته باشند..

نکته‌ مهم دیگر این است که هر فرد متقاضی در صورتی که از جانب معلمان خود در مقاطع تحصیلی پیشین یک توصیه نامه دریافت کنند، شانس آن‌ ها در اخذ فاند بیشتر می‌ شود. البته باید بدانید که متقاضیانی که خواستار اخذ فاند در مقطع کارشناسی هستند، بسیار زیاد بوده و در نتیجه هر یک از افراد باید شرایط بسیار ویژه و مناسبی داشته باشند تا بتوانند شانس دریافت فاند خود را بیشتر کنند. پس داشتن یک رزومه تحصیلی پربار از نظر علمی می‌تواند شانس متقاضیان را دو برابر کند.





موضوع مهم دیگر درباره‌ نحوه دریافت فاند و شرایط تحصیل در کانادا، طریقه‌ اخذ فاند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این کشور است. افرادی که خواستار دریافت این نوع از فاند تحصیلی هستند، لازم است بدانند که برای اخذ این نوع از فاند باید از نظر تحصیلی در سطح بالایی بوده و معدل خوبی داشته باشند. همچنین رزومه‌ تحصیلی پربار شامل مقالات و پروژه‌ های علمی معتبر و مدرک زبان معتبر با نمره‌ای بالا می تواند به آن ها کمک کند.

متقاضیان باید مدرک زبان معتبر با حداقل نمره‌ 6.5 را داشته باشند و معدل لیسانس آن‌ ها حداقل 16.5 الی 17 باشد. افراد با ارائه دادن انگیزه‌ نامه‌ای حرفه‌ای و همچنین توصیه نامه‌ای از جانب سوپروایزر و یا اساتید دوران تحصیلی پیشین، شانس خود را در اخذ فاند تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد بالاتر می‌برند.



مهم‌ ترین موضوع درباره‌ نحوه دریافت فاند در کانادا در مقطع دکتری، ارائه‌ مدرک زبانی معتبر همچون آیلتس با نمره‌ زبان بالاست. حداقل نمره مدرک زبان متقاضیان باید 7 باشد. در دوره‌ دکتری لازم است که پروژه‌ ای علمی و بسیار پر بار را با کمک یک استاد راهنما یا سوپروایزر انجام داده تا بتوانید شانس دریافت فول فاند را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رشته های تحصیلی در کانادا


شرایط دریافت فول فاند
موضوع مهم دیگر درباره‌ نحوه دریافت فاند در کانادا، نحوه دریافت فول فاند است. مهم‌ترین شرط برای افرادی که خواستار اخذ فول فاند در هر مقطع تحصیلی هستند این است که معدل آن‌ ها در مقاطع تحصیلی پیشین بالا باشد و همچنین مدرک زبان معتبری همچون آیلتس با نمره‌ بالا و مناسب داشته باشند، علاوه بر آن رزومه تحصیلی هر یک از متقاضیان باید از لحاظ علمی و پژوهشی بسیار پربار باشد.

ارائه دادن یک انگیزه‌ نامه‌ قوی و بسیار حرفه‌ای برای نشان دادن هدف خود از تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا، نکته‌ مهم دیگری درباره‌ نحوه دریافت فاند در کانادا است که می‌ تواند شانس متقاضیان برای اخذ فول فاند را بالا ببرد. هر فرد متقاضی برای دریافت فول فاند، باید در یکی از دانشگاه‌ های کانادا در مقطع تحصیلی مشخصی ثبت نام شده باشد.

فاندهای تحصیلی کشور کانادا، دارای مبالغ متنوعی بوده و مبلغ آن‌ ها حتی به 50 هزار دلار و بالاتر نیز می‌ رسد. موضوع مهم درباره‌ نحوه دریافت فاند در کانادا این است که متقاضیان باید خود را از نظر توانایی‌ های علمی و پژوهشی، پتانسیل مدیریت و همچنین پیشرفت در مقاطع تحصیلی مختلف به اثبات برسانند.

اکثرا دانشجویانی که در کشور کانادا در حال تحصیل در مقطع دکترا می‌ باشند، موفق به اخذ فول فاند در این مقطع تحصیلی می‌ شوند. متقاضیانی که فول فاند کانادا را اخذ می‌ کنند، می‌ توانند به آسانی هزینه‌ های تحصیل و همچنین زندگی خود در کشور کانادا را پرداخته و دوران تحصیلی خود در کانادا را به دور از مشکلات مربوط به هزینه و مخارج زندگی و تحصیل بگذرانند.

مسئله‌ دیگر درباره‌ نحوه دریافت فاند برای کاهش هزینه تحصیل در کانادا و همچنین فول فاند دانشگاه‌ های این کشور این است که فول فاند در بیشتر موارد برای دانشجویانی که در مقطع دکترا تحصیل می‌ کنند صادر می‌ شود. البته دانشجویانی که مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند نیز در مواردی موفق به اخذ فول فاند می‌ شوند.

از جمله شرایط اصلی که متقاضیان برای اخذ فول فاند کانادا باید در نظر داشته باشند، داشتن یک رزومه‌ تحصیلی بسیار پر بار و قوی از لحاظ علمی و پژوهشی و همچنین یک انگیزه‌ نامه‌ بسیار قوی برای نشان دادن هدف افراد از تحصیل در دانشگاه‌ های کشور کانادا است. لازم به ذکر است که فول فاند در مقطع دکترا، بهترین شرایط تحصیلی در کشور کانادا را برای افراد متقاضی فراهم می‌ آورد.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند علاقه مندان به ادامه تحصیل در کشور کانادا را راهنمایی کرده و شرایط لازم برای دریافت فاند تحصیلی را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا ارائه می نمایند.

در ادامه بخوانید: شرایط تحصیل رایگان در کانادا









سوالات متداول


1- انواع فاندهای تحصیلی کانادا کدام ها هستند ؟
فاندهای تحصیلی کانادا شامل انواع فاندهای اسکالرشیپ و فاندهای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده اند.




2- شرایط دریافت فاند تحصیلی در کانادا چیست ؟
متقاضیان دریافت فاند تحصیلی علاوه بر معدل بالا و مدرک زبان معتبر، بهتر است دارای توصیه نامه نیز باشند که در متن مقاله به توضیح آن پرداخته شده است.




3- نحوه دریافت فول فاند تحصیلی در کانادا چگونه است ؟
فول فاند تحصیلی معمولا به مقاطع دکتری داده می شود که متقاضی از نظر علمی در جایگاه بالایی قرار دارد. شرایط دریافت فول فاند در متن مقاله موجود است.

منبع : نحوه دریافت فاند تحصیلی کانادا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wJPJ
نظرتان را بنویسید