چسب های کاشت میلگرد

 چسب های کاشت میلگرد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mohammad

کاشت میلگرد عمدتا برای اتصال یک قسمت بتنی موجود در سازه به یک المان جدید مورد استفاده قرار می گیرد. کاشت میلگرد می تواند هم به صورت کاشتن در بتن تازه و عمل نیامده و هم کاشتن در بتن عمل آمده و سخت شده صورت پذیرد. کاشت میلگرد بعد از عمل آوری خود به دو گروه تقسیم می شود: کاشت میلگرد با چسب و کاشت مکانیکی.


 کاشت میلگرد با چسب به این صورت می باشد که پس از ایجاد سوراخ، پر کردن آن با یک چسب مخصوص کاشت میلگرد که معمولاً رزین اپوکسی یا مصالح سیمانی می باشد، انجام می گیرد. این روش از عمومیت بیشتری برخوردار می باشد چرا که امکان نصب در محل آن بسیار آسان بوده و انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می کند. در این سیستم مقاومت کلی سیستم میلگرد کاشته شده و بتن به پیوستگی چسب با میلگرد کاشته شده و همچنین پیوستگی بتن با چسب بستگی دارد. از سوی دیگر، کیفیت این سیستم به کیفیت میلگرد نیز بستگی دارد. بنابراین هرچه کیفیت میلگرد و کیفیت چسب مصرفی بیشتر باشد میزان چسبندگی نیز بیشتر است. توصیه می شود پیش از خرید به کیفیت و قیمت میلگرد و قیمت چسب مصرفی دقت نمایید و اطلاعات لازم را در این خصوص کسب نمایید.
 

کاشت میلگرد با چسب های شیمیایی از سال ۱۹۹۰ با پیشرفت و افزایش انواع مختلف چسب کاشت میلگرد مانند: پلی استر، وینیل استر و اپوکسی به تدریج جایگزین کاشت با مصالح سیمانی گردید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9nRB
نظرتان را بنویسید