کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezooahmadi7470

کولر گازی ایستاده دو تکه بوده و دارای پنل داخلی و خارجی می باشد. همانطور که از نام آن مشخص است پنل داخلی آن به صورت ایستاده در محیط داخلی قرار می گیرد. اسپلیت ایستاده در ظرفیت های 36000 الی 96000 BTU بصورت اینورتر دار و بدون اینورتر تولید می شود که مناسب سرمایش و گرمایش محیط هایی با مساحت بالا همچون مساجد و فروشگاه ها می باشد.

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع کولر گازی ایستاده می باشد.

 

انواع کولر ایستاده

کولر ایستاده با توجه به برند در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

کولر گازی ایستاده 12000

کولر گازی ایستاده 24000

کولر گازی ایستاده 36000

کولر گازی ایستاده 45000

کولر گازی ایستاده 48000

کولر گازی ایستاده 55000

کولر گازی ایستاده 60000

اسپلیت ایستاده یا کولر گازی ایستاده مانند اسپلیت دیواری یکی از سیستم های تهویه مطبوع است که دارای ظاهری متفاوت و به شکل ایستاده می باشد همانطور که پیش تر ذکر شد از کولر گازی ایستاده به دلیل ظرفیت بالا می توان در محیط هایی با متراژ بالا مانند تالارها، فروشگاه های بزرگ، مدارس، ادارجات و سایر مکان ها استفاده نمود.

 

کولر گازی ایستاده (اسپلیت ایستاده)

 

کولر گازی ایستاده دارای دو پنل داخلی و بیرونی می باشد که توسط لوله های مسی به یکدیگر متصل می شوند. لازم به ذکر است که فاصله دو یونیت نباید از حد نرمال بیشتر باشد زیرا راندمان و عملکرد کولر ایستاده کاهش پیدا می کند. اسپلیت ایستاده معمولا به دو صورت اینورتر و معمولی تولید می شود که تفاوت آنها در مصرف برق می باشد. کولر ایستاده که مجهز به کیت اینورتر باشد، برق کمتری نسبت به اسپلیت ایستاده معمولی مصرف می کند.

 

کولر گازی ایستاده کوچک یا کولر گازی پرتابل

کولر گازی ایستاده یا کولر سرپایی در ظرفیت های خیلی کم به صورت پرتابل نیز تولید می شود که از آن در فضاهای بسیار کوچک استفاده می گردد. کولر گازی ایستاده کوچک یا کولر گازی پرتابل، دستگاهی است که به منظور خنک کردن و تصفیه هوای مکان هایی که امکان لوله کشی و نصب کولرهای گازی معمولی وجود ندارد و یا نیاز به کولری با قابلیت جابجایی می باشد استفاده می گردد. نحوه کارکرد کولرهای گازی ایستاده کوچک یا پرتابل به دلیل یک تکه بودن با کولر گازی ایستاده دو تکه یا کولر گازی ایستاده بزرگ متفاوت می باشد.

 

تفاوت اسپلیت ایستاده با اسپلیت دیواری

اسپلیت ایستاده که به کولر گازی سرپایی نیز معروف است عملکرد و ساز و کاری مشابه به اسپلیت دیواری دارد با این تفاوت که ظرفیت کولر های ایستاده از اسپلیت های دیواری بیشتر می باشد و می توان از آنها برای مکان های بزرگتر با متراژ بالاتر استفاده نمود.

 

انواع کولر گازی ایستاده (اسپلیت ایستاده)

 

نحوه انتخاب و محاسبه ظرفیت اسپلیت ایستاده

نحوه انتخاب اسپلیت ایستاده به این صورت می باشد که باید به عوامل متعددی همچون شرایط آب و هوا، متراژ محیط و موقعیت ساختمان توجه نمود اما مهمترین عامل در تهیه کولر گازی ایستاده، متراژ محیط می باشد که در مقاله نحوه انتخاب کولر گازی به طور کامل نحوه انتخاب کولر متناسب با متراژ محیط شرح داده شده است.

 

نکات قابل توجه هنگام نصب و خرید اسپلیت ایستاده

برق مورد نیاز اسپلیت های ایستاده یا کولر ایستاده گازی معمولا در ظرفیت های بالا سه فاز 380 ولت و در ظرفیت های پایین تک فاز 220 ولت می باشد ولی امروزه سری جدید کولر های ایستاده به صورت اینورتر تک فاز تولید می شوند. توصیه می شود در هنگام خرید با توجه به برق محل نصب کولر گازی ایستاده تک فاز یا سه فاز انتخاب شود.

کمپرسور کولر اسپلیت ایستاده در حین انجام کار حرارت زیادی تولید می کنند به همین دلیل نیاز است که در محیط بیرون قرار گیرند.

یونیت داخلی اسپلیت ایستاده بر روی زمین قرار می گیرد که بسیار باریک و کم حجم می باشد و یونیت بیرونی آنها در تراس و یا حیاط ساختمان نصب می گردد.

کاربرد کولر گازی ایستاده یا کولر ایستاده گازی

 

در فضاهایی با وسعت بالا و کاربری های خاص مانند سالن های اجتماعات ادارات، سالن های ورزشی، سینماها، مساجد، حسینیه ها، بیمارستان ها، سالن های انتظار فرودگاه ها و در کل در فضاهایی که امکان نصب یونیت داخلی بر روی دیوار نبوده و نیاز به تولید سرما با ظرفیت بالا باشد می توان به جای استفاده از چند یونیت داخلی که برای ما مشکلات زیادی از جمله مشکلات نصب، هزینه سرویس و نگه داری، مشکل زیبای بصری سالن ها، مشکلات مربوط به راه اندازی و لوله کشی های دستگاه ها، و غیره را به همراه خواهد داشت از کولرهای گازی ایستاده در دو نوع اینورتر دار و مدل بدون اینورتر استفاده کرد. از جمله مواردی که افراد بسیاری به دنبال آن می باشند استفاده از کولر گازی ایستاده برای منزل یا اسپلیت ایستاده خانگی می باشد و زمانی که اقدام به خرید می کنند خواستار کولر گازی خانگی می باشند لطفا به این نکته توجه فرمایید که ظرفیت کولر گازی ایستاده با توجه به متراژ منازل تعیین می گردد و مناسب منازلی با وسعت بالا می باشد.

 

کولر ایستاده

 

مزایای استفاده از اسپلیت ایستاده

از جمله مزایای کولر ایستاده گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ظرفیت سرمایش و گرمایش بالا

مجهز به فیلتر های تصفیه کننده هوا و یون زدایی

قابلیت تعویض فیلتر ها

مجهز به ریموت کنترل

پرتاب باد در چهار جهت

کولر ایستاده گازی دارای نمایشگر دیجیتال جهت نمایش دمای محیط می باشد.

کولر ایستاده گازی مجهز به کمپرسور های اسکرال، پیستونی و روتاری می باشد.

کولر گازی ایستاده دست دوم

با توجه به میزان قیمت کولر گازی ایستاده نو افراد بسیاری اقدام به خرید کولر گازی ایستاده دست دوم یا اسپلیت ایستاده دست دوم می نمایند اما ذکر این نکته لازم است که کولر گازی ایستاده دست دوم نیازمند سرویس و حتی بررسی گاز مبرد می باشد که خود نیازمند صرف هزینه های بسیاری می باشد.

 

قیمت کولر گازی ایستاده

قیمت اسپلیت ایستاده سرد و گرم با توجه به ظرفیت متفاوت می باشد همچنین قیمت اسپلیت ایستاده ایرانی و خارجی و قیمت اسپلیت ایستاده کوچک که با نام کولر گازی ایستاده کوچک نیز شناخته می شود، متفاوت می باشد به همین دلیل توصیه می شود جهت کسب اطلاع از قیمت ها با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

 

کولر گازی ایستاده:

به جرات میتوان گفت همه ی ما کولر گازی های ایستاده را مکان های بزرگ یک پارچه مانند : بانک ها ، هیئت ، مساجد ،سالن های اجتماع ، تالار …… از نزدیک دیده ایم .

کولر گازی های ایستاده به دلیل ظرفیت بالا و توانایی بالای موتوری برای محیط های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرند ، کولر گازی های ایستاده اندازه نسبتا بزرگی دارند و در دو نوع یک تکه و دو تکه یا اسپلیت طراحی و عرضه می شوند. در مدل یک تکه کمپرسور و پنل با هم و به صورت یک پارچه طراحی شده اما در نوع اسپلیت، کمپرسور و کندانسور جدا از پنل و در فضای بیرون و در جای مخصوصی نصب می گردد.

 

معمولا ظرفیت کولر گازی ایستاده چیزی بین ۳۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ است ، شایان به ذکر است که فاصله یونیت داخلی و خارجی در مدل های دو تکه نباید خیلی باشد ، چرا که از میزان قدرت کولر گازی میکاهد.

 

کولر گازی های ایستاده نیز مانند سایر کولر های گازی دارای دو نوع معمولی و اینورتر است ،که در مدل های اینوتر بسیاری از هزینه های برق مصرفی شما کاهش میابد.

 

کولر گازی های ایستاده را مدل های کوچکتر به اسم کولر گازی پرتابل در بازار مشاهده میکنید.

 

برق مورد نیاز اسپلیت های ایستاده معمولا در ظرفیت های بالا سه فاز ۳۸۰ ولت و در ظرفیت های پایین تک فاز ۲۲۰ ولت می باشد ولی امروزه سری جدید کولر های ایستاده بصورت اینورتر تک فاز تولید می شوند.

کمپرسور کولر های ایستاده در حین انجام کار حرارت زیادی تولید می کنند به همین دلیل نیاز است که در محیط بیرون قرار گیرند.

یونیت داخلی اسپلیت های ایستاده بر روی زمین قرار می گیرد که بسیار باریک و کم حجم می باشد و یونیت بیرونی آن ها در تراس و یا حیاط ساختمان نصب می گردد.

 

برای خرید کولرگازی ایستاده حتما مقاله راهنمای خرید کولر گازی را مطالعه کنید.

 

کولر گازی ایستاده

 

ویژگی های کولر گازی ایستاده:

-قابلت نصب آسان

-قدرت خنک کنندگی بالا

-دمای خنک بدون رطوبت

-ایجاد هوای پاک بدون گرد و غبار

-مجهز به کمپرسور های اسکرال، پیستونی و روتاری

-دارای نمایشگر دیجیتال جهت نمایش دمای محیط

-پرتاب باد در چهار جهت

-مجهز به ریموت کنترل

-قابلیت تعویض فیلتر ها

-مجهز به فیلتر های تصفیه کننده هوا و یون زدایی

برای مطالعه مقاله بهترین دما برای گرمایش و سرمایش کولر گازی در زمستان و تابستان اینجا کلیک کنید.

 

خرید کولر گازی ایستاده:

در خرید کولر گازی های ایستاده باید به نوع آب و هوا ، متراژ محل مورد نظر ،طبقه ساختمان مورد نظر باید دقت نمود.اما مهم ترین فاکتور در خرید کولر گازی ایستاده متراژ محل مورد نظر است.

 

ظرفیت کولر گازی یا اسپلیت (BTU)   برای واحدهای زیر پشت بام (m۲)   برای طبقات دیگر (m2)

۴۵۰۰۰ ایستاده   تا ۵۵   تا ۷۵

۶۰۰۰۰ ایستاده   تا ۷۵   تا ۱۰۰

۹۰۰۰۰ ایستاده   تا ۱۱۰   تا ۱۵۰

مقایسه اسپلیت ایستاده با سایر اسپلیت ها :

کولر گازی های ایستاده به دلیل قدرت بالا در خنک کنندگی مصرف برق بیشتری نصب به سایر کولر های گازی دارند باید هنگام خرید از نمایندگی های معتبر تهیه نمایید و حتما به میزان مصرف برق و تمامی علائم اختصاری روی کمپرسور دستگاه توجه نمایید .

 

نکته بعدی که باید در هنگام خرید کولر گازی ایستاده به آن توجه کنید سر و صدای بیشتر این نوع کولر گازی نسبت به سایر مدل های کولر گازی است که این امر نسبت به قدرت بالای کولر گازی بسیار امری طبیعی است.حتما هنگام نصب این مدل کولرگازی از نصاب کولر گازی خود بخواهید با توجه به شرایط بهترین مکان برای نصب را در نظر بگیرد.

 

قیمت کولر گازی های ایستاده نسبت به سایر مدل های کولر گازی بیشتر است ، شما میتوانید برای خرید کولر گازی ایستاده با نمایندگی های تهران سرویس تماس حاصل نمایید .

 

برای مطالعه مقاله کولر گازی پنجره ای اینجا کلیک کنید.

 

کولر گازی ایستاده

 

انواع گاز مصرفی کولر گازی ایستاده:

در کولر گازی های ایستاده از گاز مبرد R22 و R410A برای تولید سرما استفاده می شود که مدل های معمولی اکثرا گاز R22 و مدل های اینورتر نیز گاز مبرد R410A را مصرف می کنند. همچنین در این نوع کولرها معمولا از کمپرسورهای روتاری و اسکرول استفاده می شود که نسبت به مدل پیستونی از قدرت بیشتری برخوردار اند و عملکرد بهتری را ارائه می دهند.

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xZPP
نظرتان را بنویسید