راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
پارس

انتخاب ماشین ظرفشویی باید بر اساس چیدمان آشپزخانه شما، فضای موجود و اینکه آیا می خواهید یک ماشین ظرفشویی یکپارچه را در کابینت خود نصب کنید یا یک مدل مستقل را انتخاب کنید، باشد.

انواع ماشین ظرفشویی

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل

سه نوع مختلف نصب ماشین ظرفشویی وجود دارد: ایستاده، نیمه یکپارچه و کاملاً یکپارچه.

 

ماشین ظرفشویی مستقل

یک ماشین ظرفشویی ایستاده دارای درب تمام شده خود است که یک صفحه کنترل در بیرون قابل مشاهده است. این مدل‌ها برای مشتریانی که می‌خواهند ماشین ظرفشویی را در یک اتاق ابزار قرار دهند، ترجیح می‌دهند وسایل قابل رویت باشند یا می‌خواهند بعداً به راحتی دستگاه را جابجا کنند، مناسب است.

 

ماشین ظرفشویی نیمه یکپارچه

یک ماشین ظرفشویی نیمه یکپارچه دارای یک درب تزئینی است که فقط تا سطح صفحه کنترل به بیرون تعبیه شده است. کنترل پنل و پیشرفت برنامه ماشین ظرفشویی شما نمایش داده می شود. این سبک برای مشتریانی که می‌خواهند ظاهری هماهنگ داشته باشند، اما همچنان می‌خواهند عملکرد دستگاهشان قابل مشاهده و به راحتی قابل دسترسی باشد، ایده‌آل است.

برای تعمیر ظرفشویی موریس با پارس پشتیبان تماس بگیرید.

 

ماشین ظرفشویی کاملا یکپارچه

یک ماشین ظرفشویی کاملاً یکپارچه در کابینت آشپزخانه شما، پشت درب دکوری کاملاً پنهان شده است. پانل کنترل تنها زمانی قابل مشاهده است که درب ماشین ظرفشویی را باز می کنید، بنابراین پس از شروع برنامه، هیچ وقفه بصری در طراحی آشپزخانه خود مشاهده نخواهید کرد. این سبک توسط مشتریانی ترجیح داده می شود که به تمام عملکرد ماشین ظرفشویی نیاز دارند اما نمی خواهند هیچ یک از جنبه های بصری در آشپزخانه آنها به نمایش درآید.

 

هنگامی که در مورد سبک نصب ماشین ظرفشویی خود تصمیم گرفتید، باید به نیازهای خانواده خود و اندازه آشپزخانه خود توجه کنید. یک ماشین ظرفشویی با اندازه کامل، با قابلیت نصب تا 15 مکان، به طور متوسط 60 سانتی متر عرض دارد. عرض کمد استاندارد آشپزخانه 60 سانتی متر است، در صورت در دسترس نبودن، مدل های ماشین ظرفشویی باریک 45 سانتی متری موجود است. یک ماشین ظرفشویی باریک فضای بسیار کمتری را در آشپزخانه شما اشغال می کند اما همچنان می تواند تا 10 مکان را بشویید. اگر عضوی از یک خانواده کوچکتر هستید یا به سادگی هر روز از بشقاب ها و فنجان های کمتری استفاده می کنید، یک مدل ماشین ظرفشویی باریک می تواند تمام چیزی باشد که در خانه شما نیاز دارید.

 

ویژگی های ماشین ظرفشویی که باید در نظر گرفته شود

 

بسیاری از ویژگی‌ها و عملکردهای دیگر در ماشین‌های ظرفشویی ظاهر می‌شوند و انتخاب تعداد از آنها در مدل بعدی ماشین ظرفشویی به نیاز شما و بودجه‌ای که در اختیار دارید بستگی دارد. در اینجا برخی از عملکردهای اصلی ماشین ظرفشویی وجود دارد که ممکن است بخواهید به آنها توجه کنید:

 

    تایمرهایی وجود دارد که به شما امکان می دهد زمان شروع کار دستگاه خود را به گونه ای تنظیم کنید که در شب کار کند، مثلاً وقتی تعرفه برق پایین است و شما در آشپزخانه خود نیستید.

    تنظیم نیم بار در بسیاری از مدل ها گزینه ای است و به شما امکان می دهد فقط یک سطح را در ماشین ظرفشویی خود بشویید. این کار زمانی مفید است که ماشین ظرفشویی فقط تا نیمه پر است اما نمی‌خواهید بشقاب‌ها و لیوان‌های کثیف را تا زمانی که پر شود رها کنید.

    نمک LED، کمک آبکشی و نشانگرهای پیشرفت برای بررسی آنچه در ماشین ظرفشویی شما می گذرد مفید هستند. اغلب، نشانگرهای تعمیر و نگهداری نیز وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا بدانید که برای حفظ عملکرد عالی آن چه کاری باید انجام دهید (اگر کاری انجام دهید).

    برنامه های مختلفی از جمله: پیش شستشو، برنامه های سازگار با محیط زیست، شستشوی گرم فشرده، شستشوی سریع، برنامه های ظروف شیشه ای، برنامه های تمیز کردن فوق العاده و تنظیمات روزمره برای یک بار مخلوط در دسترس هستند.

    Aqua stop اغلب در طراحی تعبیه شده است تا در صورت بروز مشکل و آبگرفتگی دستگاه از آسیب به آشپزخانه شما جلوگیری کند. این کار تشخیص می دهد که مشکلی وجود دارد و آب را قطع می کند.

    برخی از مدل ها به جای داشتن یک سبد کارد و چنگال در پایین دستگاه، دارای سینی کارد و چنگال هستند. این کار هم فضای اضافی را در سطح زیرین ماشین ظرفشویی آزاد می کند و هم به شما امکان می دهد چاقوها، چنگال ها و قاشق ها را برای دستیابی به نتایج شستشوی بهتر باز کنید.

    سیستم های خشک کن فعال در مدل های با مشخصات بالاتر برای بهبود نتایج خشک کردن و سرعت بخشیدن به زمان خشک کردن ویژگی دارند. آنها از یک فن اضافی برای گردش هوای داغ باقی مانده در دستگاه و خلاص شدن از شر هر گونه قطرات آب استفاده می کنند.

ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند؟

 

تا به حال فکر کرده اید ماشین ظرفشویی شما چگونه کار می کند؟ هنگامی که آن در را ببندید و صدای شروع شدن آب را بشنوید، همه چیز ممکن است کمی رمزآلود به نظر برسد. ما افسانه ها را از بین برده ایم و راهنمای گام به گام در مورد آنچه پشت درب این وسیله مرموز اتفاق می افتد ارائه کرده ایم.

 

    ابتدا آب به حوضچه در پایین داخل دستگاه اضافه می شود.

    یک پیش شستشو با استفاده از بازوهای اسپری که در داخل دستگاه می چرخند، ظروف را اسپری می کند.

    بخاری داخلی آب را تا دمای مناسب برای برنامه انتخابی شما گرم می کند.

   مواد شوینده توسط تایمر وارد دستگاه می شود.

    آب گرم و مواد شوینده توسط بازوهای چرخان در اطراف ماشین ظرفشویی اسپری می شوند و آلودگی ها و زباله ها را پاک می کنند.

    آب کثیف تخلیه می شود.

    آب تازه برای شستشوی ظروف اضافه می شود.

    آب شستشو تخلیه می شود و ظروف با استفاده از حرارت باقیمانده داخل دستگاه خشک می شوند.

 

ماشین ظرفشویی چگونه آب را گرم می کند

 

پس از پمپاژ آب سرد به داخل ماشین ظرفشویی، عنصر گرمایش داخل دستگاه، آب را تا دمای تنظیم شده برای برنامه انتخاب شده گرم می کند.

ماشین ظرفشویی چگونه خشک می شود؟

 

پس از اتمام چرخه شستشو، هوای داغ باقی مانده در داخل ماشین ظرفشویی وجود دارد. این کار به خشک کردن قطرات آب باقی مانده روی ظروف و ظروف شیشه ای داخل دستگاه کمک می کند.

 

ماشین ظرفشویی ایستاده ZWM628W ما دارای یک عملکرد Turbo Dry است که دارای یک فن اضافی در داخل است تا هوای داغ باقیمانده را در اطراف حفره داخلی به گردش درآورد و فرآیند خشک کردن را سرعت بخشد.

چرا ماشین های ظرفشویی به نمک نیاز دارند؟

 

نمک ماشین ظرفشویی آب را نرم می کند تا مواد شوینده کارآمدتر عمل کند. به طور خاص عناصری را که باعث ایجاد رسوب آهک می شوند، هدف قرار می دهد. کلسیم و منیزیم. اقلام بدون نمک ماشین ظرفشویی ممکن است به صورت رگه‌دار و با احساس «شن» از شستشو خارج شوند.

چرا ماشین ظرفشویی بوی بد می دهد

ماشین ظرفشویی ممکن است در طول زمان سطوحی از کثیفی ایجاد کند که باعث ایجاد بوی نامطبوع در آنها شود. تمیز کردن منظم با خالی کردن ماشین ظرفشویی و ریختن یک فنجان سرکه سفید در زمانی که به چرخه آبکشی رسید، این مشکل را برطرف می کند.

ارزش این را دارد که اطمینان حاصل کنید که فیلتر شما به طور منظم تمیز می شود تا بقایای مواد غذایی از بین برود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wP4m
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر