منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sanjeshetakmili

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم

شناسایی منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم به منظور آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد لازم و ضروری می باشد.

 

با توجه به وجود منابع مختلفی که مطالعه کلیه آن ها برای کنکور نیاز نیست، داوطلبان باید منابع مناسب و مفیدی را انتخاب کنند و برنامه ریزی برای کنکور ارشد ۱۴۰۲ را براساس این منابع تدوین نمایند.

 

مطالعه منابع و دروسی که در کنکور تاثیری ندارند تنها تلف کردن زمان خواهد بود چنانچه زمان یکی از مهم ترین مولفه های دانشجویان کنکوری می باشد.

 

بدین منظور ما در این مقاله می خواهیم مهم ترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم را معرفی کنیم و بازار کار این رشته را مورد بررسی قرار دهیم

سنجش اميركبير پيشرو در ارايه منابع ارشد و دكتري

کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم

بازار کار رشته روانشناسی بالینی وزارت علوم

جمع بندی

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم

کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم

روانشناسی بالینی وزارت علوم یکی از رشته های امتحان ی مجموعه روانشناسی است. داوطلبان برای ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ بدون توجه به رشته کارشناسی خود می توانند روانشناسی بالینی را به عنوان رشته اصلی خود برگزینند.

 

از آن جا که روانشناسی بالینی یکی از رشته های اصلی آزمون کارشناسی ارشد است، بنابراین داوطلبان می توانند در یکی از رشته های شناور نیز در صورت دلخواه شرکت کنند.

 

متقاضیان کارشناسی ارشد پس از ثبت نام در رشته مورد نظر خود می بایست به دروس و ضرایب درج شده در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دقت کنند و منابع خود را براساس این دروس انتخاب نمایند به صورتی که دروس دارای ضرایب بیشتر را در اولویت بالاتری جهت مطالعه قرار دهند.

 

شرایط حرفه ای رشته روانشناسی بالینی

روانشناسی بالینی یکی از رشته های پرطرفدار و محبوب در کنکور می باشد و صندلی های کنکور هر ساله داوطلبان زیادی را در این رشته به خود می بیند که برای پذیرفته شدن در رشته محل مورد علاقه خود با هم به رقابت می پردازند. لازمه موفقیت در این مسیر انتخاب منابع مناسب و مطالعه برنامه ریزی شده آن ها می باشد.

 

متقاضیانی که خواستار شرکت در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم هستند باید از قدرت تکلم، توانایی تاثیر گذاری و کنترل وضعیت شرایط حساس و برخورد با افراد مختلف، توانایی برقراری ارتباط با دیگران برخوردار باشند تا بتوانند در این مسیر موفق باشند.

 

روانشناسی یکی از رشته هایی که برخی افراد تصور می کنند بسیار ساده است و به راحتی می توانند در آن قبول شوند در حالی که با توجه به تعداد داوطلبان بی شماری که برای این رشته وجود دارد موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد به انتخاب صحیح منابع، برنامه ریزی اصولی و مطالعه صحیح دارد که کلیه این موارد به تنهایی امکان پذیر نیست و می توان با مشاوره افراد مجرب و متخصص این مسیر دشوار را هموارتر کرد.

 

روش مطالعه برای قبولی روانشناسی بالینی

همانطور که گفته شد نیازی به مطالعه کلیه دروس روانشناسی بالینی نمی باشد و داوطلبان تنها باید دروس مرتبط با کنکور که دارای ضرایب بالایی می باشند مطالعه نمایند. بدین منظور برای آشنایی داوطلبان با بهترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم ما در ادامه به اختصاری مهم ترین منابع را معرفی خواهیم کرد.

 

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم

دروس ارشد رشته روانشناسی بالینی دارای ضرایب مختلفی می باشد. متقاضیان جهت برنامه ریزی و الویت بندی دروس می بایست با آن ها آشنا شوند. ضرایب دروس امتحانی کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به شرح زیر می باشد.

 

از آن جایی که کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با کنکور سراسری جامع سازمان سنجش کشور برگزار می شود. بنابراین منابع معرفی شده می تواند برای این دسته از متقاضیان نیز مناسب و مفید باشد. ما در ادامه بهترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت را معرفی می کنیم.

 

منابع و ضرایب ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم

روانشناسی بالینی یکی از رشته های روانشناسی است که زیر نظر وزارت علوم برگزار می شود. کلیه متقاضیان بدون توجه به رشته کارشناسی خود می توانند در کنکور ۱۴۰۲ این رشته را به عنوان رشته اصلی خود استفاده کنند. اولین قدم برای موفقیت در ارشد روانشاسی بالینی آگاهی از منابع و ضرایب آزمون است.

 

ضرایب دروس روانشناسی بالینی

برای قبولی در گرایش روانشناسی بالینی داوطلبان برای مطالعه باید برنامه مطالعاتی خود را بر اساس ضرایب و میزان تاثیر هر درس در نمره قبولی بچینند. برای آزمون ارشد ۱۴۰۲ ضرایب دروس به شرح زیر است:

 

متون روانشناسی به زبان انگلیسی ضریب ۲

علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی ضریب ۱

آمار و روش تحقیق ضریب ۱

روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی ضریب ۲

روانشناسی رشد ضریب ۲

روانشناسی بالینی ضریب ۳

روانشناسي فيزيولوژيک،انگيزش و هيجان ضریب ۱

همانطور که از ضرایب دروس مشخص است درس روانشناسی بالینی بیشترین اهمییت برای قبولی در این گرایش دارد. 

 

بهترین منابع برای قبولی ارشد روانشناسی بالینی

اگرچه منابع کنکور ارشد هر سال در دفترچه ثبت نام به همراه ضرایب به صورت کلی درج می شود اما داوطلبان باید برای انتخاب منابع به صورت جزئی، به صورت دقیق از آن اطلاع پیدا کنند.

 

بهترین منابع روانشناسی بالینی به شرح زیر است:

 

عناوین دروس امتحانی     منابع

متون روانشناسی (به زبان انگلیسی)     ۱- کتاب زبان تخصصی روانشناسی یحیی سیدمحمدی – انتشارات روان ۲- احتمال و آمار کاربردی، دکتر دلاور

علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی       ۱- علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی – احدی و بنی جمالی – انتشارات علامه ۲- روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلام – علی اصغر احمدی

آمار و روش تحقیق ۱- آمار توصیفی و استنباطی در روانشناسی و علوم تربیتی – علی دلاور – انتشارات رشد ۲- روش تحقیق در روانشناسی – سرمد و بازرگان ۳- روش های تحقیق در روانشناسی – علی دلاور – انتشارات ویرایش

روان شناسی مرضی و کودکان استثنایی ۱- روانشناسی کودکان استثنائی – دکتری غلامعلی افروز ۲- آسیب شناسی روانی – هالجین – ترجمه سیدمحمدی – انتشارات ارسباران – جلد ۱ و ۲ ۳- خلاصه روانشناسی کاپلان و سادوک آخرین ویراست ۴- (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5 5- روانشناسی مرضی تألیف ساراسون

روان شناسی رشد   ۱- روانشناسی رشد – لورا برک – ترجمه سیدمحمدی – جلد ۱ و ۲ ۲- نظریه های روانشناسی رشد – ویلیام کرِین – ترجمه یحیی سیدمحمدی – انتشارات رشد ۳- روانشناسی ژنتیک – محمود منصور (جلد اول) و پریرخ دادستان (جلد دوم)

روان شناسی بالینی ۱- روانشناسی بالینی فیرس – ترجمه فیروز بخت ۲- اصول مصاحبه بالینی بر اساس DSM -5 – اتمر و اتمر ۳- روانشناسی بالینی جرالد پی کرامر ۴- راهنمای سنجش روانی تألیف گراث و مارنات

روان شناسی عمومی       ۱- روانشناسی عمومی هلیگارد و اتکینسون ۲- روانشناسی سانتراک

روان سنجی  ۱- روانسنجی، دکتر گنجی ۲- مبانی نظری و عملی پژوهش ۳- اصول روانسنجی

آزمون های شناختی هوش و استعداد   ۱- راهنمای سنجش روانی، (جلد ۱ و ۲)، تألیف گری گراث، مارنات، ترجمه شریفی و نیکخو ۲- آزمون‌های روانی (مبانی نظری و علمی)، تألیف گنجی ۳- آشنایی با آزمون‌سازی و آزمون‌های روانی ۴- روان‌سنجی، حمزه گنجی

روان شناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان    ۱- روانشناسی فیزیولوژیک – دکتر کریم خداپناهی ۲- روانشناسی انگیزش و هیجان – دکتر کریم خداپناهی ۳- روانشناسی انگیزش و هیجان – جان مارشال ریو

روان شناسی اجتماعی     ۱- روان شناسی اجتماعی، مهدی امین جعفری ۲- روان شناسی اجتماعی، ارونسون ۳-روان شناسی اجتماعی، تالیف: جوزف.پی.فرگاس ۴- روان شناسی اجتماعی معاصر

روان شناسی صنعتی – سازمانی  ۱- روان شناسی صنعتی، محمود ساعتچی ۲- روان شناسی صنعتی (جلد اول و دوم)، مایکل جی اموت

روان شناسی تربیتی        ۱- روانشناسی تربیتی (روانشناسی آموزش و یادگیری) تألیف دکتر اسماعیل بیابانگرد ۲- روانشناسی پرورشی نوین تألیف دکتر علی اکبر سیف

آموزش و پرورش کودکان استثنایی      ۱- آموزش و پرورش کودکان استثنایی، انتشارات مولفین طلایی ۲- آموزش و پرورش کودکان استثنایی، مدرسان شریف ۳- آموزش و پرورش کودکان استثنایی، سید عبدالله بنی هاشمی

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم شامل طیف گسترده ای است که ما سعی کردیم از جمله مهم ترین و مناسب ترین آن ها را معرفی کنیم.

 

توجه داشته باشید بهترین منابع برای مطالعه کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی بعد از تسلط به منابع اصلی، مطالعه تست های سال های گذشته است.

 

در این صورت شما با نحوه تست زنی و طرح سوالات و سطح آزمون آشنا می شوید و راحت تر می توانید به سوالات پاسخ دهید. به طور کلی مرور سوالات سال های گذشته کنکور مرور مباحث مطالعه شده نیز محسوب می شود.

 

بازار کار رشته روانشناسی بالینی وزارت علوم

روانشناسی یکی از رشته های پرطرفدار و محبوبی است که برای جامعه نیز بسیار حائز اهمیت است. افراد با ادامه تحصیل در رشته روانشناسی بالینی و کسب مدرک معتبر به همراه تاییدیه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می توانند مطب خود را دایر کرده و مشاوره تخصصی به مردم ارائه دهند.

 

همچنین فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مراکز دولتی نظیر آموزش و پرورش، کانون اصلاح تربیت و یا به عنوان معلم یا مشاور مدرسه، مهد کودک، نیروی انتظامی، شهرداری، کلینیک های بازپروری و اعتیاد و مراکز مشاوره ای مشغول به کار شوند.

 

روانشناسی رشته بسیار مهم و تاثیر گذاری است و افراد پیش از انتخاب این رشته می بایست از توانایی انجام مسئولیت های آن اطمینان حاصل کنند.

 

این رشته برای افراد متخصصی که بتوانند به مردم در برای حل و درمان مشکلاتشان کمکی کنند بازار کار خوبی دارد و به راحتی می توانند در سمت های مختلف به شغل شریف مشاوره و یا حتی پس از ادامه تحصیل در مقطع دکترا بعنوان هیئت علمی دانشگاه ها مشغول به کار شوند.

 

رتبه قبولی روانشناسی

رتبه   نام زیرگرایش        محل قبولی

۴      روانشناسی تربیتی  روزانه – دانشگاه تهران

۸      روانشناسی تربیتی  – روانشناسی تربیتی       روزانه – دانشگاه تهران

۱۰    روانشناسی بالینی   روزانه – دانشگاه تهران

۳۰    روانشناسی تربیتی  روزانه – دانشگاه علامه طباطبایی – تهران

۵۰    روانشناسی بالینی  – روانشناسی بالینی روزانه – دانشگاه خوارزمی (محل تحصیل کرج)

۸۰    روانشناسی تربیتی  روزانه – دانشگاه شیراز

۱۰۰   روانشناسی عمومی  – روانشناسی عمومی      پیام نور – دانشگاه پیام نور استان مازندران – واحد نوشهر

۱۲۰   روانشناسی عمومی  – روانشناسی عمومی      غیرانتفاعی – موسسه غیرانتفاعی خزر – محمودآباد

۳۲۰   روانشناسی تربیتی  شبانه – دانشگاه یزد

۳۲۰   روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی  – روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی      پردیس خودگردان – دانشگاه تهران پردیس البرز کرج

۴۰۰   روانشناسی بالینی   شبانه – دانشگاه کردستان – سنندج

۴۸۰   توانبخشی شناختی روزانه – دانشگاه سمنان (محل تحصیل مهدی شهر)

۸۰۰   روانشناسی عمومی  – روانشناسی عمومی      روزانه – دانشگاه ارومیه

۱۶۷۰ روانشناسی بالینی  – روانشناسی بالینی غیرانتفاعی – موسسه غیرانتفاعی حکیم ناصرخسرو – ساوه

۱۷۰۰ روانشناسی بالینی   غیرانتفاعی – موسسه غیرانتفاعی شهاب دانش – قم

۱۷۲۰ روانشناسی عمومی  – روانشناسی عمومی      غیرانتفاعی – دانشگاه غیرانتفاعی دانش البرز – آبیک

۱۸۹۰ روانشناسی بالینی  – روانشناسی بالینی غیرانتفاعی – موسسه غیرانتفاعی شهاب دانش – قم

۳۹۸۰ روانشناسی عمومی  پیام نور – دانشگاه پیام نور استان همدان – مرکز کبودر آهنگ

۷۳۰۰ روانشناسی تربیتی  – روانشناسی تربیتی       غیرانتفاعی – دانشگاه غیرانتفاعی ایوانکی

۷۷۱۰ روانشناسی عمومی  غیرانتفاعی – موسسه غیرانتفاعی ادیبان – گرمسار

۸۷۸۰ روانشناسی عمومی  غیرانتفاعی – موسسه غیرانتفاعی علامه قزوینی – قزوین

۸۸۵۰ روانشناسی عمومی  – روانشناسی عمومی      مجازی – دانشگاه سیستان و بلوچستان – زاهدان

۱۳۶۷۰       روانشناسی عمومی  غیرانتفاعی – موسسه غیرانتفاعی احرار – رشت

۱۶۳۶۰       روانشناسی عمومی  – روانشناسی عمومی      غیرانتفاعی – موسسه غیرانتفاعی رشدیه – تبریز

۱۶۹۳۰       روانشناسی عمومی  غیرانتفاعی – موسسه غیرانتفاعی تابران – مشهد

۱۷۱۷۰       روانشناسی عمومی  پردیس – دانشگاه سیستان و بلوچستان – پردیس چابهار

۱۷۵۹۰       روانشناسی عمومی  غیرانتفاعی – موسسه غیرانتفاعی علامه جعفری – رفسنجان

۳۵۰۳۰       روانشناسی تربیتی  – روانشناسی تربیتی       غیرانتفاعی – موسسه غیرانتفاعی تاکستان – تاکستان استان قزوین

۴۶۴۶۰       روانشناسی عمومی  غیرانتفاعی – موسسه غیرانتفاعی هاتف – زاهدان

جمع بندی

روانشناسی بالینی یکی از رشته هایی مهمی است که جامعه به افراد متخصص و مجرب در این زمینه نیاز زیادی دارد. بنابراین پذیرای بسیاری از فارغ التحصیلان جهت اشتغال در زمینه های مختلف خواهد بود.

 

لازمه موفقیت در این رشته افزایش اطلاعات و علم به این حوزه است که با مطالعه منابع مفید چه در زمینه کنکور و چه در حوزه درسی میسر می شود.

 

داوطلبان رشته روانشناسی بالینی باید منابع کنکور کارشناسی ارشد را با دقت بالایی انتخاب کنند تا بتوانند در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم پذیرفته شوند.

 

ما در این مقاله سعی کردیم منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم را معرفی کنیم و بازار کار آن را مورد بررسی قرار دهیم. در صورت هرگونه سوال و راهنمایی درباره انتخاب منابع و یا برنامه ریزی برای کنکور ارشد ۱۴۰۲ با شماره های مندرج تماس بگیرید. کارشناسان سنجش تكميلي اميركبير آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشند.

 

 

منابع ارشد روانشناسی بالینی pdf

بهترین منابع ارشد روانشناسی بالینی

منابع ارشد روانشناسی تربیتی ۱۴۰۲

منابع روانشناسی عمومی

برای قبولی در ارشد روانشناسی چه باید کرد

ضرایب منابع ارشد روانشناسی بالینی

خرید منابع ارشد روانشناسی بالینی

بهترین منابع ارشد روانشناسی عمومی

 

 

 

 

نظرتان را بنویسید