قابلیت تشخیص حرکت در دوربین مداربسته داهوا چه مزایایی دارد؟

قابلیت تشخیص حرکت در دوربین مداربسته داهوا چه مزایایی دارد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
webbin

قابلیت تشخیص حرکت در دوربین مداربسته داهوا چه مزایایی دارد؟

قابلیت تشخیص حرکت یکی از ویژگی‌های مهمی است که در دوربین‌های مداربسته به کار می‌رود و دارای مزایای زیادی است، این قابلیت می‌تواند برای محیط‌های مختلف و حساس بسیار مفید باشد. مهمترین مزایای قابلیت تشخیص حرکت در دوربین‌های مداربسته عبارتند از:

1. هشداردهی موثر: با فعال‌سازی قابلیت تشخیص حرکت در دوربین مداربسته داهوا، فقط وقتی که حرکتی در صحنه اتفاق افتد و آن را تشخیص دهند شروع به ضبط می کنند و به صورت خودکار به برای شما هشدار ارسال می کند تا بتوانید اقدام لازم را به عمل آورید.

2. افزایش بازدهی ذخیره‌سازی: با فعال‌سازی تشخیص حرکت، می‌توانید به طور قابل توجهی فضای ذخیره‌سازی مصرفی را کاهش دهید و در مصرف هارد خود صرفه جوی کنید، زیرا دوربین دارای قابلیت تشخیص حرکت فقط هنگامی که حرکتی تشخیص داده می‌شود تصاویر دریافتی را ضبط و ثبت می کند.

3. مانیتورینگ موثر‌تر: مهم ترین مزیت دوربین های دارای قابلیت تشخیص حرکت این است که شما می‌توانید به راحتی و یک ‌بار برای همیشه مانیتورینگ مخاطرات فضایی خود را تولید کنید و در صورت لزوم به راحتی مشخص می کند که چه اتفاقی در چه زمانی رخ داده است. 

به عنوان مثال، در یک ساختمان مسکونی یا تجاری، مانیتورینگ مخاطرات فضایی شامل نظارت بر اقداماتی مانند:

- تشخیص حرکت اشیاء یا افراد ناشناخته در ورودی‌ها یا مناطق محدود

- تشخیص دود یا حرارت بالا (تشخیص حریق)

- نظارت بر فضاهای پارکینگ برای تشخیص وضعیت خودروها و اشخاص در این محیط

- نظارت بر سیستم‌های ایمنی از جمله آژیرهای حریق و دستگاه‌های اطفاء حریق

4. افزایش امنیت: قابلیت تشخیص و ثبت حرکات می تواند امنیت را افزایش دهد زیرا به شما کمک می کند تا به راحتی و با دقت به نظارت محیط  بپردازید. و از هرگونه تحرکی مطلع شوید. و با این قابلیت از خطراتی چون سرقت، ورود ناممنوع به مکان ها و حوادثی همچون آتش سوزی در امان بمانید.

 

به طور کلی، قابلیت تشخیص حرکت در دوربین‌هایی نظیر دوربین تحت شبکه داهوا می‌تواند به شما کمک کند تا ایجاد سیستم‌های نظارتی هوشمندتر و موثرتری داشته باشید و در نهایت امنیت و کنترل بیشتری بر روی محیط خود داشته باشید.

نظرتان را بنویسید