راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99
برای انتخاب رشته ارشد 99 داوطلبان گزینه های متعددی دارند که می توانند بر حسب علاقه مندی خود در رشته های با آزمون و یا بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شرکت نمایند. برای داشتن یک انتخاب رشته صحیح باید از راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده نمایید.

توصیه ما در مورد انتخاب رشته آزمون ارشد 99 این است که قبل از ثبت نام آزمون ارشد 99 و اقدام برای انتخاب رشته حتما 4 معیار اصلی برای انتخاب رشته ای صحیح را در نظر داشته باشید :
1. علاقه شما به رشته مد نظر در انتخاب رشته ارشد بسیار مهم است تا بتوانید در این مقطع مهم موفق شوید
2. دانشگاه محل تحصیل شما باید دارای اعتبار و رنکینگ معتبر باشد تا در آینده کاری و یا حتی مهاجرت کاری با مشکل مواجه نشوید
3. اگر شاغل و متاهل هستید فاصله شما تا دانشگاه محل تحصیل اهمیت بالایی خواهد داشت
4. مشورت با یک مشاور خوب – با تجربه – آگاه از وضعیت بازار کار و مسلط به استعدادیابی شغلی در این مرحله بسیار مهم و حیاتی است


برای مشاوره انتخاب رشته ارشد 99 – مشاهده لیست رشته محل های مختلف ، اطلاع از نحوه پذیرش رشته های بدون آزمون ارشد و آزمون استعدادیابی شغلی و تحصیلی از سراسر کشور با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.
9099072952 – تماس از سراسر کشور
9092305587 – تماس از استان تهران
تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب


نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 99
آن دسته از داوطلبانی که در زمان برگزاری آزمون حضور داشته اند، می توانند در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری شرکت کرده و انتخاب رشته نمایند. در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشید این امکان را خواهید داشت که در رشته ای با آزمون دانشگاه مورد نظر انتخاب رشته نمایید.

ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد را در سازمان سنجش دانلود نمایید و پس از آن به صورت دقیق به مطالعه بپردازید. دقت داشته باشید در برخی از رشته ها دانشگاه ها ممکن است رشته مورد نظر شما را افزوده نموده باشند که بهتر است به صورت دقیق از این موضوع مطلع شوید.

برای انتخاب رشته ارشد 99 اولویت خود را بر اساس علاقه مندی انتخاب نمایید و در درجه دوم بر اساس رتبه خود رتبه بندی نمایید. برای انتخاب رشته خود به نحوه پذیرش در رشته مورد نظر خود توجه داشته باشید زیرا نحوه پذیرش به نوبه خود در انتخاب شما بسیار مهم خواهد بود.


نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99

نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

بر اساس راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد در صورتی که مایل به انتخاب رشته می باشید ولی به هنگام ثبت نام ارشد، اعلام علاقه مندی ننموده اید می توانید در زمان انتخاب رشته پس از پرداخت هزینه ، در انتخاب رشته این دانشگاه ثبت نام نمایید. امکان انتخاب رشته بر اساس شناسه دانشگاه آزاد که در کارنامه شما درج شده است وجود خواهد داشت.
داوطلبان توجه داشته باشند که مطابق با راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 ابتدا دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را از سامانه دانشگاه آزاد دانلود نموده و در هر یک از رشته های با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه اقدام به انتخاب رشته نمایید. توجه داشته باشید که تنوع رشته های دانشگاه آزاد در برخی از گروه های آزمایشی بیشتر می باشد.
پس از انتخاب کد رشته محل های دانشگاه آزاد لازم است جهت انتخاب رشته به سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نموده و پس از وارد نمودن اطلاعات خود در فرم مربوط به انتخاب رشته به دقت تمامی کدهای انتخابی خود را وارد نمایید و پس از آن کد رهگیری و شناسه انتخاب رشته را دریافت کنید.


در صورتی که قصد ویرایش انتخاب رشته را دارید روی لینک کلیک کرده و وارد سامانه شوید


انتخاب رشته دانشگاه پردیس بین الملل تحصیلات تکمیلی
دانشگاه پردیس های خودگردان یکی از دانشگاه های با سطح علمی بالا است. حسن ادامه تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان این است که شما در دانشگاه های سراسری تحصیل می نمایید اما تنها هزینه های مربوط به اخذ هر یک از واحدهای انتخابی را پرداخت می نمایید.
در انتخاب رشته دانشگاه پردیس به نکته مهم دیگری در مقایسه با سایر دانشگاه ها توجه داشته باشید. بدین معنا که شما برای انتخاب رشته ارشد پردیس خودگردان لازم است حتما بحث مربوط به شهریه را مد نظر قرار دهید و به این موضوع توجه داشته باشید که جدول شهریه های مربوط به این دانشگاه ها بدون در نظر گرفتن امکانات رفاهی می باشد.
درصورتی که مایل به انتخاب دانشگاه های پردیس خودگردان می باشید توجه داشته باشید در صورتی که پذیرفته شدگان این دانشگاها از تحصیل انصراف دهند، هزینه های مربوط به جریمه را در نظر می گیرد به همین دلیل قبل از ثبت نام ابتدا به صورت دقیق از این مورد اطلاع یابید.


انتخاب رشته بدون کنکور در مقطع کرشناسی ارشد

انتخاب رشته ارشد بدون کنکور

بسیاری از دانشگاه ها امکان ورود داوطلبان را در انتخاب رشته بدون کنکور برای تمامی رشته ها ایجاد می نمایند. چنانچه مایل به ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری می باشید، حتما باید واجد شرایط سوابق تحصیلی تعیین شده دانشگاه مورد نظر باشید.
متقاضیان عزیز توجه داشته باشند همانطور که در راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 ذکر گردید، ظرفیت دانشگاه های بدون کنکور پایین می باشد و به همین دلیل تنها واجدین شرایط را در اولویت پذیرش قرار خواهد داد. برای پذیرش در دانشگاه های روزانه حتما باید از رزومه قوی نیز برخوردار باشید.
بسیاری از دانشگاه هایی که اقدام به فراخوان جذب دانشجویان در دانشگاه های دولتی می نمایند، علاوه بر ثبت نام جداگانه، به طور معمول مصاحبه ای را از متقاضیان به عمل می آورند که در صورت قبولی پذیرش شما نهایی خواهد شد و می توانید در دانشگاه مربوطه ادامه تحصیل دهید.

جهت مشاوره آنلاین کارشناسی ارشد روی لینک مربوطه کلیک کنید

پذیرش فراگیر پیام نور کارشناسی ارشد در سال 99
دانشگاه پیام نور به صورت فراگیر از تمامی داوطلبان علاقه مند ثبت نام به عمل می آورد. یکی از محاسن بزرگ دانشگاه فراگیر پیام نور این است که امکان انتخاب رشته غیر مرتبط را برای داوطلبان فراهم می نماید. بنابراین خوشبختانه در این دانشگاه هیچ محدودیتی برای انتخاب رشته مورد علاقه خود نخواهید داشت.
با توجه به آزمونی که پس از پایان یک ترم تحصیلی از دانشجویان به عمل می آید، توصیه می نماییم که حتما به توانایی خود برای ادامه تحصیل در رشته انتخابی دقت لازم و اطمینان کافی را به دست آورید و پس از آن انتخاب رشته نمایید زیرا در صورت خدم کسب نمره کافی در این امتحان، پذیرش شما لعو خواهد گردید.
برای انتخاب رشته های ارشد فراگیر پیام نور متقاضیان با تنوع رشته بالایی مواجه خواهند شد قبل از انتخاب رشته در صورتی که مدرک این دانشگاه را برای موسسه و یا ارگان خاصی می خواهید، بهتر است ابتدا از مورد تایید بودن این مدرک برای دانشگاه مربوطه اطمینان یابید و پس از آن ثبت نام خود را به انجام برسانید.

تماس از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952 بدون گرفتن کد پیش شماره از 8 صبح الی 12 شب


مطالب مرتبط
مشاوره رایگان کارشناسی ارشد
نتایج کنکور ارشد 99
پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد با شرط معدل
لیست رشته های ارشد بدون کنکور 99
خلاصه مطلب
در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با انتخاب رشته ارشد با آزمون و بدون آزمون به شما عزیزان ارائه نمودیم. با توجه به تغییراتی که هر ساله در رابطه با نحوه انتخاب رشته و رشته محل های موجود داریم، توصیه می نماییم حتما با مشاوران انتخاب رشته ایران تحصیل تماس حاصل نمایید تا به تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد رشته های ارشد بدون کنکور – استعدادیابی تحصیلی و شغلی – مشاوره انتخاب رشته بر اساس بازار کار موجود مشورت نمایید. کارشناسان ما همه روزه حتی ایام تعطیل، در ارائه خدمات به شما عزیزان آماده خواهند بود.
منبع : مشاوره انتخاب رشته ارشد 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3nER
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر