اهمیت بالا خرید محصول پرینتر سه بعدی

اهمیت بالا خرید محصول پرینتر سه بعدی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mmd

اهمیت بالا خرید محصول پرینتر سه بعدی برای مشاغل کاری بسیار اهمیت دارد و به همین مسئله نیز گاهی ممکن است نکات ضعف و مثبت پرینتر سه بعدی را ندانند. به گزارش سایت خبرگزاری ایسنا ما بصورت اختصاصی مزایا و معایب پرینتر سه بعدی را بررسی کردیم و میتوانیم بگوییم در این مقاله از فناوری پرینت سه بعدی استفاده خواهیم کرد. اگر صاحب یک تجارت تولیدی، یک مهندس صنایع هستید که به دنبال ایجاد نمونه های اولیه از دستگاه های کارآمد هستید، یا هرکس دیگری که می تواند از یک تقویت حرفه ای بهره مند شود، ما اینجا هستیم تا مزایا و معایب فناوری چاپ را در اختیار شما قرار دهیم. این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه این فناوری ظهور را در جریان کار روزانه خود ادغام کنید.

تکنولوژی پرینت سه بعدی

  • 1- چاپ سه بعدی و سرعت
  • یکی از ویژگی‌های اصلی فناوری‌های ساخت افزودنی، تولید قطعات با سرعت بالاتر نسبت به سایر تکنیک‌های ساخت متعارف است. این ویژگی، به ویژه برای نمونه سازی سریع، به طراح اجازه می دهد تا یک ایده را در عرض چند ساعت به نمایش بگذارد. این به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا مشکلات احتمالی را شناسایی کرده و به سرعت آنها را تشخیص دهند.
  •  
  • 2- طراحی قابل طراحی برای ساخت هندسه های پیچیده

دومین مزیتی که در پرینترهای سه بعدی می توان به آن اشاره کرد، توانایی ساخت هندسه های پیچیده است.

تمامی فناوری های چاپگرهای سه بعدی قابلیت چاپ طرح های پیچیده را دارند اما برخی از آنها قابلیت های متفاوت و بیشتری دارند. مانند فناوری های همجوشی بستر پودری که قابلیت پرینت سه بعدی قطعات بسیار پیچیده را بدون استفاده از ساپورت دارند. تکیه گاه ساختاری داربست مانند است که به لایه های بالایی قطعات اجازه می دهد تا به طور غیرمستقیم بر روی لایه های زیرین قرار گیرند تا از ریزش لایه های بالایی جلوگیری شود. همچنین خرید پرینتر سه بعدی در فروشگاه های بزرگ ماننده آرلی ، دیجیکالا ، زومیت و سایر فروشگاه دیگر به فروش میرسد که میتواند تشخیص جنس کیفیت پرینتر سه بعدی در این سه برند برایتان کامل مشخص کند.

چاپگر سه بعدی به طراحان اجازه می دهد تا طرح های پیچیده ای ایجاد کنند که ایجاد آنها با روش های سنتی غیرممکن بود. با توجه به ماهیت قوانین فیزیک، پیچیدگی‌های ساخت در فناوری‌های پرینت سه‌بعدی هیچ هزینه اضافی را متحمل نمی‌شوند. به عنوان مثال، در فناوری های سنتی، فرآیند ساخت یک قطعه ساده و یک قطعه پیچیده برای سازنده هزینه بسیار متفاوتی دارد، اما در فناوری چاپ سه بعدی، پیچیده ترین و ساده ترین قطعات (با اندازه مساوی) هزینه یکسانی دارند.

همچنین بخوانید : معرفی مناسب ترین تراکم در پرینتر سه بعدی

3- امکان سفارشی سازی و چاپ بر حسب درخواست

یکی دیگر از مزایای پرینترهای سه بعدی امکان سفارشی سازی قطعات در آن است به طوری که در هر نوبت پرینت سه بعدی می توان قطعه ای با مشخصات کاملا متفاوت نسبت به قسمت های قبلی و بعدی ساخت.

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا باید لباس های خود را فقط در سایزهای استاندارد بخریم؟ در روش‌های سنتی ساخت، هرچه قطعات بیشتری از یک محصول خاص تولید شود، هزینه ساخت آن کاهش می‌یابد. یا به عبارتی هزینه ساخت هر محصول تنها در صورتی مقرون به صرفه است که در حجم بالا تولید شود. اما در فرآیند پرینت سه بعدی، هزاران محصول کاملاً متفاوت را می توان به طور متوالی بدون تحمیل هزینه های اضافی در چاپگر سه بعدی تولید کرد.

بنابراین، بر خلاف فرآیندهای تولید سنتی، چاپ بر حسب تقاضا به فضای زیادی برای موجودی نیاز ندارد که باعث صرفه جویی در فضا و هزینه می شود. (فایل های طراحی سه بعدی در یک کتابخانه مجازی ذخیره می شوند. در این حالت هر زمان که نیاز باشد قابل چاپ می باشد.)

سخن پایانی

با توجه به ارائه خدمات گوناگون پرینتر سه بعدی در فروشگاه های بزرگ ماننده آرلی و دیجیکالا و زومیت، پیشنهاد ما آرلی میباشد و میتوانید در این باره تصمیم خودتان را بگیرید.

خبرگزاری ایسنا هیچ دخالتی در نظرات ندارد.

لینک مرجع https://arli3d.com
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/GDK7
نظرتان را بنویسید