علت آبریزش پکیج دیواری چیست؟

علت آبریزش پکیج دیواری چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
tehranservic

یکی از مشکلات رایج در استفاده از پکیج دیواری که کارشناسان تهران سرویس در تماس با مشتریان عزیز متوجه بروز آن شده اند آبریزش پکیج دیواری است.
پکیج که علاوه بر گرمایش منزل وظیفه گرم کردن آب مصرفی منزل را نیز به عهده دارد، ممکن است دچار آبریزش شود که در این مقاله میخواهیم علت آبریزش پکیج دیواری را باهم بررسی کنبم و تا جای ممکن از بروز این اتقاف جلوگیری کنیم.

 علت آبریزش پکیج دیواری چیست؟

1-نصب غیر اصولی پکیج
2-پوسیدگی اتصالات پکیج
3-افزایش بیش از حد دمای آب مصرفی
4-وجود شکستگی و ترک بر روی مبدل
5-رسوب گرفتن مبدل پکیج
6-ضربه خوردن به اتصالات و لوله های پکیج
7-شل شدن واشر
8-خرابی شیر اطمینان پکیج
9-خرابی پمپ پکیج

در ادامه به بررسی کامل تر این دلایل میپردازیم تا حد ممکن بتوانیم از بروز نشتی در پکیج جلوگیری کنیم.به خاطر داشته باشید با سرویس به موقع پکیج میتوان از بروز هزینه های بیشتر ناشی از خرابی قطعه در پکیج جلوگیری کرد.

نصب غیر اصولی پکیج:

نصب پکیج بسیار کار حساس و حائز اهمیتی است که باید توسط نصاب ماهر انجام گیرد ، چرا که بروز کوچکترین خطا در عملیات نصب پکیج باعث بروز مشکلات زیادی از جمله آبریزش در پکیج دیواری خواهد شد.

پوسیدگی اتصالات پکیج:

کاملا روشن است که با گذشت زمان اتصالات پکیج دچار فرسایش و خرابی خواهند شد، اگر مدت زمان زیادی است که از پکیج خود استفاده میکنید باید نصب به تعویض اتصالات آن اقدام نمایید.

به یاد داشته باشید در سرویس پکیج باید قسمت های داخلی دستگاه مورد بررسی قرار گیرند شامل لوله هایی است که وظیفه انتقال آب را برعهده دارند این فرسودگی میتواند در طول گذر زمان باشد علت این مشکل میتواند به دلیل بالا رفتن گرما، جوش آوردن، عدم رسوب زدایی منظم و حتی تکان های شدید دستگاه در طی زمان های مختلف اتفاق افتد.

افزایش بیش از حد دمای آب مصرفی:

در برخی موارد به علت بروز مشکل در پکیج آب مصرفی بیش از حد مجاز داغ شده که این عمل باعث بروز خرابی در شلنگ های اتصالی و سایر اتصالات خواهد شد.
در مواجه با این مشکل پکیج دیواری را از برق جدا کنید و با تعمیرکار پکیج تهران سرویس تماس حاصل نمایید .

وجود شکستگی و ترک روی مبدل پکیج :

ایجاد ترک یا سوراخ در مبدل پکیج یکی دیگر از شایع ترین دلایل آبریزی پکیج می باشد که مشتریان با ان دست و پنجه نرم می کنند. این مشکل در پکیج های تک مبدله و دو مبدله به شکل های مختلف خود را نشان می دهد.

در پکیج تک مبدله گاها پیش می آید که به دلیل سوراخ شدن یکی از راه های ورودی و حرکت آب د رپکیج آب مصرفی و یا آب رادیاتور ها بدون دلیل داغ می شوند و هیچ نشتی آبی هم در پکیج دیده نمی شود. اما گاها با سوراخ شدم بخصوص بدنه بیرونی مبدل این نشتی خود را با نشان دادن قطراتی در زیر دستگاه نشان می دهد.

اما در پکیج های دو مبدل این اتفاق شایع تر است و با سوراخ شدن یکی از مبدل ها به راحتی آب از دستگاه بیرون می ریزد.

در زمان استفاده از سیستم گرمایشی دستگاه باید حسابی دقت کنید که در زمان نشتی این موضوع باعث افت فشار دستگاه نشود. در چنین شرایطی احتمال دارد نشتی آب پکیج باعث تخلیه مدار گرمایش و افت فشار دستگاه شود. اگر این حالت رخ داده باید تا رفع عیب دستگاه را خاموش کنید

اما اگر نشتی از مدار مصرفی آب گرم دستگاه باشد معمولا افت و یا افزایش فشار در دستگاه پکیج مشاهده نمی شود و اغلب در زمان هایی که برای استفاده از آب مصرفی شیری در داخل خانه باز می شود این نشتی بیشتر می شود.

برای تعمیر پکیج در زمانی که نشتی از مبدل دستگاه و یا یکی از مبدل های دستگاه می باشد هر چند امکان امکان جوشکاری مبدل هم هست اما توصیه می شود مبدل دستگاه را تعویض کنید.

رسوب گرفتن مبدل پکیج:

رسوب گرفتن پکیج منجر به گرفتگی در این قطعه خواهد شد که باید توسط سریوکار مجاز اقدام به رسوب گیری شود .در صورت عدم توجه به رسوب گیری پکیج منجر به آبریزش پکیج خواهد شد .
رسوب ردایی پکیج توسط سرویسکاران تهران سرویس در کمترین زمان و با محلول های خاص برای شست و شو در سراسر تهران انجام خواهد شد .

علت آبریزش پکیج دیواری چیست؟

خرابی دیافراگم در منبع انبساط پکیج:

با افزایش دما، حجم آب نیز افزایش پیدا می کند، این حجم اضافی آب بر اثر پیام دیافراگم منبع انبساط مبنی بر افزایش انبساط دستگاه، کنترل می شود.حال اگر دیافراگرم منبع انبساط دچار نقص شود، حجم آب اضافی در پکیج نشت خواهد کرد.اگر پکیج شما از زیر آن آبریزی دارد شما این شانس خوب را داشته اید که در قسمت بیرونی از سیستم برق دستگاه این اتفاق رخ داده. گرچه که همه قسمت های برقی پکیج دارای روکش هستند ولی باز هم توصیه ما به شما این است که با متخصص آن تماس بگیرید.

خراب شدن شیر اطمینان:

شیر اطمینان یکی از مهم‌ترین و البته اصلی‎ترین قطعات پکیج است، که وظیفه‌ی کنترل فشار داخلی پکیج را برعهده دارد. گاهی اوقات شیر اطمینان بسته به دلایل مختلفی مانند ضربه دیدن، وارد شدن شوک گرمایی به آن، فرسوده شدن و …، خراب می‌شود. خراب شدن شیر اطمینان مساوی است با نشت یا سرریز شدن آب از پکیج. هنگامی که شیر اطمینان دچار آسیب شود، پکیج به شدت دچار افت فشار می‌شود و نمی‌تواند آب را گرم کند، برای برطرف کردن این مشکل تنها کافی است، مدل مشابه شیر اطمینان را تهیه، و جایگزین شیر اطمینان قبلی کنید.

آبریزی پکیج از ناحیه پمپ پکیج:

یکی دیگر از دلایل مهم در آب دادن پکیج، نشتی پمپ و لوله های دستگاه می باشد، که بیشتر به دلیل فرسوده بودن پمپ و لوله های آن رخ می دهد. پمپ سیرکولاتور وظیفه گردش آب در مسیر مدار گرمایش و گرم کردن رادیاتورها را برعهده دارد. این پمپ ها قابلیت کارکرد بالایی دارند ولی بعد از چند سال یا می سوزند و یا ضعیف شدن می شوند.

گاهی مواقع با خراب شدن این پمپ ها ، نشتی آب از اطراف پمپ دیده می شود که باز هم با افت فشار پکیج همراه خواهد بود. در بسیاری از مواقع در صورتیکه خرابی پمپ باعث افت فشار و نشتی آب پکیج باشد می توان اقدام به تعمیر برخی از قسمت های پمپ کرد اما در برخی از مواقع جهت رفع آبریزی پکیج سرویسکار پکیج تنها راه تعمیر پکیج را تعویض پمپ اعلام می کند.

عدم آب بندی صحیح اتصالات پکیج:

مهم ترین دلیل اینکه پکیج آب میدهد عدم آببندی صحیح اتصالات آن می باشد. حتما در هنگام نصب پکیج کار را به سرویسکار ماهر واگذار کنید چرا که در هنگام نصب پکیج باید علاوه بر شیلنگ های پیسواری که به خود پکیج نصب می‌شوند اتصالات دیگر را هم در قسمت زیر دستگاه به دقت و با کیفیت مناسبی متصل کنند و همه اتصالات را عایق بندی کنند تا بعد از نصب دچار نشتی آب نشود.
البته آب دادن پکیج گاها به دلیل بالا رفتن دمای آب و یا پوسیدگی در مدت زمان زیاد کارکرد هم اتفاق می افتد.

چرا تعمیرکار پکیح خود را باید از تهران سرویس سفارش دهید:

۱ – دارای تکنسین های با سابقه کاری حداقل ۷ سال و مختص تعمیر پکیج
۲ – تکنسین های دوره دیده و آشنا به زبان
۳ – سعی در تعمیر قطعات و اجتناب از تعویض آن
۴ – حداقل زمان برای حاضر شدن در منزل و شرکت شما منطبق بر وقت تعیین شده شما
۵ – تعمیر با نرخ مصوب اتحادیه و نهادهای نظارتی
۶ – ضمانت نامه و گارانتی قطعات از شش تا ۳۶ ماه
۷ – استفاده از قطعات درجه یک و قطعات فابریکی و اورجینال
۸ – سرویس دهی به طور شبانه روزی، حتی در تعطیلات رسمی و جمعه ها
9-دارای نماد اطمینان از وزارت صنعت معدن و تجارت
10-بالاترین رضایت مردمی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DyzK
نظرتان را بنویسید