۸ مورد از علائم افسردگی که باید مراقب آنها باشید

۸ مورد از علائم افسردگی که باید مراقب آنها باشید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
نیکبود

آیا من علائم افسردگی دارم؟

خوشحال نبودن شاید از علائم افسردگی باشد، اما به معنای افسردگی نیست. افسردگی اصطلاحی است که اغلب برای توصیف احساس ما پس از یک هفته‌ی پرفشار و بد در محل کار یا زمانی که در حال تمام کردن یک رابطه‌ی عاطفی هستیم، به کار می‌رود. اما اختلال افسردگی اساسی – نوعی افسردگی – بسیار پیچیده‌تر است. علائم خاصی برای تعیین و تشخیص افسردگی از ناراحتی وجود دارد.

تعیین اینکه آیا احساسات تیره‌ی ما ناشی از افسردگی است یا خیر، می‌تواند اولین گام در جهت بهبود باشد. در این مقاله از نیکبود، این علائم هشدار دهنده را بخوانید تا ببینید آیا زمان آن رسیده است که به یک متخصص مراجعه کنید یا خیر.

 

۱. نا‌‌امیدی

افسردگی اساسی یک اختلال خلقی است که به طور کلی بر احساس شما در مورد زندگی تأثیر می‌گذارد. داشتن چشم اندازی ناامیدانه به زندگی، از شایع ترین علائم افسردگی است.

احساسات دیگر ممکن است بی‌ارزشی، نفرت از خود یا احساس گناه باشد. افکار متداول و مکرر افسردگی ممکن است شامل این عبارات باشد: “همه این‌ها تقصیر من است” یا “هدف چیست؟”.

 

۲. بی‌علاقگی

افسردگی می‌تواند حس لذت را از چیز‌هایی که دوست دارید، از بین ببرد. از دست دادن علاقه یا کناره‌گیری از فعالیتهایی که قبلاً مشتاق آن بودید مانند ورزش، سرگرمی، بازی یا بیرون رفتن با دوستان، یکی دیگر از علائم افسردگی اساسی است.

از دیگر مواردی که ممکن است علاقه خود را نسبت به آن از دست بدهید، رابطه جنسی است. علائم افسردگی اساسی شامل کاهش میل جنسی و در مواردی حتی ناتوانی جنسی است.

 

۳. خستگی و مشکلات خواب

از دلایلی که ممکن است از انجام کا‌رهایی که لذت می‌برید دست بردارید، احساس خستگی می‌باشد. افسردگی اغلب با کمبود انرژی و احساس خستگی شدید همراه است که می‌تواند یکی از ناتوان کننده‌ترین علائم افسردگی باشد. این موضوع می‌تواند منجر به خواب بیش از حد شود.

افسردگی همچنین با بی‌خوابی ارتباط دارد. افسردگی و خواب می‌توانند دلیل یکدیگر باشند. همچنین می‌توانند یکدیگر را بدتر کنند. کمبود خواب با کیفیت و آرام نیز می‌تواند منجر به اضطراب شود.

 

۴. اضطراب

در حالی که ثابت نشده است که افسردگی می‌تواند باعث اضطراب شود، این دو حالت اغلب با هم اتفاق می‌افتند. علائم اضطراب اغلب شامل موارد زیر می‌باشد:

  • عصبی بودن، بی‌قراری یا احساس تنش
  • احساس خطر، وحشت یا ترس
  • ضربان قلب بالا
  • تنفس سریع و پی در پی
  • تعریق زیاد یا شدید
  • لرزش کلی یا لرزش ماهیچه
  • مشکل تمرکز یا تفکر واضح در مورد هر چیز دیگری به جز موردی که نگران آن هستید

 

برای ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MLYO
نظرتان را بنویسید