روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر کنکور سراسری انسانی

روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر کنکور سراسری انسانی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

برای رسیدن به درصد بالا در درس ریاضی کنکور سراسری انسانی باید با روش مطالعه صحیح یادگیری و حل تست در این درس آشنا باشین. یکی از مهم ترین روش هایی که در مطالعه ریاضی لازمه تا حتما در نظر داشته باشین دست به قلم شدن و حل تست های زیاده.

 

 

برای داوطلبای کنکور سراسری، زمان خیلی چیز مهمیه. یکی از چیزایی که می تونه به داوطلبا برای موفقیت در کنکور کمک کنه، اینه که روش مطالعه درست هر درس رو یاد بگیرن. خیلی از درس های کنکور، چه برای داوطلبای ریاضی چه تجربی و انسانی، نحوه مطالعشون با همدیگه زمین تا آسمون فرق دارن یعنی اینکه شما نمی تونی درسی مثل ریاضی که محاسباتی هست رو مثل ادبیات بخونی و بخوای همه چیزو حفظ کنی چون در امتحان ریاضی یا سر جلسه کنکور، کسی از شما سوال حفظی ریاضی نمیپرسه و شما باید بلد باشی سوال حل کنی.

از اونجایی که درس ریاضی در کنکور انسانی اهمیت بالایی داره و داوطلبا برای کسب یک رتبه خوب از این درس باید بتونن درصد بالایی از این درس رو بزنن ما در ادامه این مقاله در مورد روش مطالعه ریاضی انسانی و اهمیت این درس در کنکور توضیح دادیم. با ما همراه باشین.

 

روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر کنکور انسانی

درس ریاضی برای دانش آموزای رشته تجربی و ریاضی، جزو درسای مهم به حساب میاد بخصوص برای رشته ریاضی که تعیین کننده اس اما برای خیلی از دانش آموزای رشته انسانی، این درس چندان مهم به حساب نمیاد تا جایی که اکثر دانش آموزای انسانی، بیخیال ریاضی میشن و به اصطلاح، عطاشو به لقاش می بخشن.

 

این کار از نظر ما خیلی کار اشتباهیه اونم به دو دلیل. اول اینکه ریاضی انسانی خیلی آسون تر از ریاضی رشته تجربی و ریاضیه و اگه شما روش مطالعه ریاضی انسانی رو درست یاد گرفته باشی، حل کردن تست های اون کاری براتون نداره. دومین دلیل هم اینه که هیچ دانش آموزی وجود نداره که در یه درس خاص، کلا هیچی بلد نباشه و بالاخره حداقل 2-3 تا سوال رو می تونه جواب بده و حذف کردن یه درس در کنکور به ضرر شما تموم میشه.

 

یکی از ابتدایی ترین اصولی که شما به عنوان روش مطالعه ریاضی انسانی باید یاد بگیرین اینه که درس ریاضی، حفظی نیست و نمی تونین با طوطی وار خوندن مطالب، برین سر جلسه و سوال ها رو حل کنین. رتبه های برتر انسانی، معمولا درصد بالایی رو در درس ریاضی میزنن چون از اول ورودشون به این رشته، روش مطالعه ریاضی انسانی رو یاد گرفتن، تمرین کردن و مسلط شدن.

 

برای تحلیل و بررسی سوالات کنکور سال های قبل می تونین از مقاله زیر استفاده کنین.

بیشتر بخوانید: سوالات کنکور سراسری

 

شما قرار نیس کل تایم درس خوندن یه روزتون رو بذارین برای ریاضی خوندن و کافیه در بازه های کم اما مستمر مطالعه و تمرین داشته باشین. مثلا رتبه 633 منطقه 1 انسانی، روش مطالعه ریاضی انسانی که در موفقیتش تاثیر گذار بوده به این صورت بوده که بعد از خوندن جزوه معلمش، تعداد سوالاتی که حل کرده رو بالا برده و تا سوالی رو به طور کامل حل نمی کرده و یاد نمی گرفته، ازش رد نمیشده.

 

شما به عنوان دانش آموز رشته انسانی، نباید از ریاضی بترسین یا بخواین بی خیالش بشین. چون خیلیا مثل شما فکر می کنن و اگه شما روش مطالعه ریاضی انسانی رو به صورت اصولی یاد بگیری و بتونین حتی یه تستش رو هم در کنکور حل کنین، از خیلی از داوطلبای دیگه جلو میفتین.

 

برای شروع کار مبحث به مبحث پیش برین، اگه مبحثی رو یاد نمی گیرن نگران نباشین. یه بار برین سراغ کنکور های سال های گذشته و ببینین از کدوم از مباحث سوال بیشتری اومده و می تونین سریع تر روش مسلط بشین. برای حل هیچ سوالی ماشین حساب برندارین و ذهنتون رو به چالش بکشین و اینکه تمرین زیاد حل کنین. خیلی زیاد!

 

با استفاده از بودجه بندی کنکور هم می تونین از مباحث مهم در ریاضی در کنکور انسانی مطلع بشین.

بیشتر بخوانید: بودجه بندی درس ریاضی کنکور انسانی

 

 

 

 

 

منابع ریاضی رتبه های برتر کنکور انسانی

برای موفقیت در این رقابت بزرگ، تنها خوندن کتاب درسی نمی تونه شما رو به نتیحه دلخواهتون برسونه و حتما باید در کنار کتاب درسی از بهترین منابع کمک آموزشی و تستی درس ریاضی هم استفاده کنین. کارشناسای تحصیلیکو با بررسی کتاب های موجود در بازار، بهترین منابع کنکور انسانی رو برای درس ریاضی طبق جدول زیر براتون جمع آوری کردن.

 

 نام کتابسری انتشاراتمولف
ضعیفانتشارات خیلی
سبز
سری تست پایه به پایهجلد دهم علی شهرابی و جلد یازدهم و دوازدهم امیر زر اندوز و علی شهرابی
انتشارات گاجسری میکروطالییامیر زراندوز
متوسط رو به بالاانتشارات خیلی سبزسری جامع تستعلی شهرابی و علی زراندوز
انتشارات گاجسری میکروطبقه بندیمحمدحسین دیندارلو - ندا فرهختی - محمد یگانه
تست بیشترانتشارات قلم چیسری آبیگروه مولفان

 

برای اطلاع از روش های مختلف صحیح تست زنی برای دروس کنکور سراسری می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : روش های تست زنی

 

مشاوره روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر کنکور انسانی

در این قسمت به عنوان حسن ختامی برای مقاله روش مطالعه ریاضی انسانی، در مورد ضرایب درس ریاضی در زیرگروه های انسانی و اهمیت ریاضی در هر کدوم از زیرگروه ها توضیح دادیم. رشته انسانی پنج تا زیر گروه داره که ضرایب درس ریاضی برای این 5 تا زیر گروه، مختلفه و شما باید قبل از هر چیزی، ببینین رشته ای که دوس دارین، در کدوم از این زیر گروه ها قرار داره.

 

ما در جدول پایین، این ضرایب رو براتون به تفکیک هر زیر گروه نوشتیم. یادتون باشه که هر کدوم از این ضریب ها رو باید ضربدر 3 کنین تا ضریب اصلی به دست بیاد چون اهمیت درس های اختصاصی در کنکور، 3 برابر درس های عمومیه.

 

نام درسزیرگروه 1زیرگروه 2زیرگروه 3زیرگروه 4زیرگروه 5
ریاضی24433

 

درس ریاضی در زیر گروه 1 (شامل رشته هایی مثل حقوق، الهیات و...) دارای کمترین تاثیره چون ضریبش 6 میشه اما در زیر گروهای 2 و 3 (شامل رشته هایی مثل مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، روزنامه نگاری و ...) اهمیت بیشتری داره و ضریبش 12 هست چون عمده رشته های این دو تا زیرگروه، درس هایی دارن که نیاز به محاسبات داره و این موضوع در روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی که انتخاب می کنین تاثیر گذاره.

 

اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز به کمک برای مطالعه ریاضی کنکور انسانی دارین، می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با همه کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و تموم سوالاتتون رو بپرسین. هم چنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو باشین تا از تموم اخبار مربوط به کنکور هم مطلع بشین.

در ادامه بخوانید: نحوه مطالعه دروس کنکور سراسری

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ چطور می تونیم به درصد بالایی از درس ریاضی کنکور انسانی برسیم؟

✔️ برای رسیدن به درصد بالا از این درس باید تکرار و تمرین زیاد در این درس داشته باشین که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

 

2- ✔️ چطور می تونیم از ضریب درس ریاضی در زیرگروه های مختلف مطلع بشیم؟

✔️ ضرایب زیر گروه های مختلف کنکور انسانی در دفترچه کنکور نوشته شده که این جدول ضرایب در این مقاله هم گذاشته شده.

 

3- ✔️ برای مطالعه درس ریاضی انسانی بهتره از چه منابع استفاده کنیم؟

✔️ برای مطالعه درس ریاضی بهتره تا با توجه به وضعیت تحصیلیتون یکی از منابع مطالعاتی ریاضی گفته شده در این مقاله رو تهیه کنین.

منبع : روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر کنکور سراسری انسانی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MkwA
نظرتان را بنویسید