دانشگاه صدا و سیما

دانشگاه صدا و سیما
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانشگاه صدا و سیما در بازه های زمانی مختلف اقدام به پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری می کند. داوطلبانی که قصد ثبت نام در هر یک از رشته های دانشگاه صدا و سیما را دارند، می توانند در مرحله اول ثبت نام خود را در کنکور 1401 انجام داده و سپس اقدام به انتخاب رشته مورد علاقه خود در این دانشگاه کنند.

 

دانشگاه صدا و سیما یکی از دانشگاه های دولتی است که هر ساله اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های مختلف می کند. این دانشگاه برای اولین بار در سال 1348 شروع به کار کرده و تاکنون بیش از 600 مقاله علمی از سوی دانشجویان و اساتید این دانشگاه منتشر شده است. کلیه افرادی که قصد ثبت نام در این دانشگاه را دارند باید با اطلاع از زمان ثبت نام، سایت ثبت نام و نحوه ثبت نام در این دانشگاه ثبت نام خود را انجام دهند.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد متقاضی ثبت نام و ورود به دانشگاه صدا و سیما می باشد، اما اطلاعاتی درباره ثبت نام در این دانشگاه و جزئیات مربوط به آن ندارند، در ادامه این مقاله قصد داریم جزئیات مربوط به نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه صدا و سیما ۱۴۰۱ را توضیح دهیم.

 

زمان ثبت نام دانشگاه صدا و سیما ۱۴۰۱

در حال حاضر، دانشگاه صدا و سیما یکی از بهترین دانشگاه های دولتی محسوب می شود که اقدام به ارائه رشته های زیر مجموعه صدا و سیما کرده و دانشجویانی را در مقاطع مختلف تحصیلی به دانشگاه جذب می کند. آن دسته از افرادی که متقاضی ثبت نام در دانشگاه صدا و سیما می باشند، می بایست زمان ثبت نام دانشگاه صدا و سیما به سایت ثبت نام این دانشگاه مراجعه نموده و مراحل مربوط به ثبت نام خود را از طریق این سایت انجام دهند. بدیهی است که ثبت نام در این دانشگاه، فقط در زمان ثبت نام امکان پذیر می باشد.

 

زمان ثبت نام دانشگاه صدا و سیما، بستگی به زمان ثبت نام کنکور سراسری دارد. آن دسته از افرادی که متقاضی ثبت نام دانشگاه صدا سیما می باشند، می بایست ابتدا در کنکور سراسری ثبت نام نمایند و سپس از طریق انتخاب رشته به این دانشگاه وارد شوند. مطابق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش ثبت نام کنکور سال 1401 از روز یکشنبه 10 بهمن آغاز شده و به مدت یک هفته یعنی تا روز یکشنبه 17 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

ثبت نام دانشگاه صدا و سیما ۱۴۰۱، از دهم بهمن آغاز و تا هفدهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

 

ثبت نام دانشگاه صدا و سیما همزمان با ثبت نام کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش انجام می شود. برای اطلاع از جزئیات ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

سایت ثبت نام دانشگاه صدا و سیما ۱۴۰۱

ثبت نام در دانشگاه صدا و سیما در دو مرحله مجزا انجام می شود. داوطلبان برای ثبت نام در این دانشگاه ابتدا می بایست به سایت ثبت نام ثبت نام کنکور سراسری مراجعه نمایند و از طریق این سایت مراحل ثبت نام خود را در آزمون کتبی دانشگاه صدا و سیما انجام دهند. ثبت نام در آزمون کتبی این دانشگاه، در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود و بدیهی است که داوطلبان می بایست در زمان ثبت نام کنکور سراسری به سایت سنجش مراجعه کنند و مراحل مربوط به ثبت نام خود را از طریق این سایت انجام دهند.

 

مرحله دوم ثبت نام در دانشکده های صدا و سیما، به صورت مصاحبه می باشد. افرادی که قصد ثبت نام در این دانشگاه را دارند، می بایست برای انجام مرحله دوم به سایت دانشگاه صدا و سیما به نشانی iribu.ac.ir مراجعه کنند و از طریق این سایت اقدام به انجام مراحل مربوط به ثبت نام مصاحبه حضوری و مجازی نمایند.

 

برای اطلاع از مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون کتبی دانشگاه صدا و سیما مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور سراسری

 

 

 

 

شرایط ثبت نام دانشگاه صدا و سیما ۱۴۰۱

داوطلبانی که قصد ثبت نام در دانشگاه صدا و سیما را دارند، می بایست از شرایط ثبت نام در این دانشگاه مطلع بوده و در صورتی که دارای شرایط لازم جهت ثبت نام در این دانشگاه هستند، اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام نمایند. شرایط ثبت نام در دانشکده های صدا و سیما مانند ثبت نام سایر دانشگاه ها به دو گروه شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شود که در ادامه این شرایط را به طور کامل ذکر می کنیم.

 

شرایط عمومی ثبت نام در دانشگاه صدا و سیما

 

اعتقاد به یکی از ادیان تایید شده در جمهوری اسلامی ایران و یا دین اسلام و انجام احکام مربوط به آن

اعتقاد داشتن و التزام عملی به ولایت فقیه و قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران

داشتن تابعیت ایرانی

نداشتن هیچ گونه سوء پیشینه به تشخیص مراجع مربوطه 

پایبندی و رعایت کامل مقررات و آیین نامه های دانشگاه

موفقیت در مصاحبه های حضوری دانشگاه که شامل مصاحبه تخصصی و صلاحیت عمومی می باشند. 

دانشجویان پذیرفته شده می بایست دوره ها و دروس خاصی نیز را پشت سر بگذرانند.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام در دانشگاه صدا و سیما

 

عدم تعهد به خدمت و یا استخدام در هیچ یک از سازمان ها، ارگان های دولتی و غیر دولتی به صورت رسمی، پیمانی و قراردادی و ...

 

داشتن حداکثر سن 30 سال با حساب کردن دوران خدمت نظام وظیفه برای آقایانی که کارت پایان خدمت دارند.

 

با توجه به اینکه امکان استخدام فارغ التحصیلان واجد امتیاز علمی، توانمندی حرفه‌ای و صلاحیت عمومی و اخلاقی در سازمان صدا و سیما میسر می باشد، ارائه کردن سند تعهد محضری در شروع به تحصیل برای کلیه دانشجویانی که در دوره ‌های روزانه قبول شده اند، لازم است. در  این تعهدنامه، فارغ التحصیلان در صورت معرفی دانشگاه و نیاز سازمان صدا و سیما و داشتن شرایط استخدامی باید در مراکزی که سازمان صدا و سیما تعیین می‌ کند، به میزان دو برابر مدت تحصیل خودشان در دانشگاه صدا و سیما مشغول به خدمت شوند.

 

ادامه تحصیل فارغ ‌التحصیلان متعهد به خدمت در سازمان صدا و سیما در مقاطع بالاتر بر طبق مصوبه سازمان صدا و سیما در هر یک از رشته ‌های تحصیلی ارائه شده بلامانع است.

 

آن دسته از دانشجویانی که در طول دوران تحصیل خود امکان شرایط ادامه تحصیلی در دانشگاه صدا و سیما را نداشته باشند (انتقالی، انصراف و اخراج)، می بایست کل هزینه های تحصیلی را پرداخت نمایند.

 

دانشجویان دوره‌های روزانه این دانشگاه، علاوه بر بهره‌ مندی از کمک هزینه تحصیلی (به صورت وام) در طول تحصیل، امکانات رفاهی و خوابگاه (به غیر از ساکنین استان تهران و البرز)، می توانند از مزایای صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه نیز استفاده کنند.

 

نکته: این شرط فقط مختص دانشجویان قبول شده در مقطع های مختلف تحصیلی و در دوره روزانه می باشد و بدیهی است که دانشجویانی که در دوره های شبانه پذیرفته شده اند، می بایست شهریه کارشناسی شبانه مصوب را طبق آیین نامه پرداخت نمایند.

 

لازم به ذکر است که داوطلبان علاوه بر شرایط گفته شده، باید شرایط ثبت نام کنکور سراسری را نیز دارا باشند. برای اطلاع از شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1401 مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور سراسری

 

 

 

نحوه ثبت نام دانشگاه صدا و سیما ۱۴۰۱

بسیاری از افرادی که متقاضی ثبت نام دانشگاه صدا و سیما می باشند از نحوه ثبت نام دانشگاه صدا و سیما و مراحلی که می بایست به منظور ورود به این دانشگاه انجام دهند، مطلع نمی باشند. این دانشگاه برای پذیرش دانشجو دو مرحله کلی را انجام می دهد.

 

مرحله اولی که دانشجویان می بایست برای ورود به دانشگاه صدا و سیما انجام دهند، ثبت نام در آزمون سراسری است. در صورتی که داوطلبان در آزمون کتبی قبول شوند، می توانند بر اساس دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در یکی از رشته های صدا و سیما ثبت نام کنند. مراحل بعدی ثبت نام در این دانشگاه مربوط به مصاحبه حضوری و پذیرش در دانشگاه می باشد که در ادامه به کلیه این مراحل اشاره می کنیم.

 

نحوه ثبت نام در آزمون کتبی صدا و سیما

 

داوطلبانی که قصد ورود به یکی از دانشکده های صداوسیما را دارند، می بایست ابتدا در مراحل اولیه اقدام به ثبت نام در کنکور سراسری کنند. در واقع، ورود به این دانشگاه از طریق شرکت در آزمون سراسری انجام می پذیرد و به همین منظور لازم است که افراد برای ثبت نام در این دانشگاه ابتدا از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراحل ثبت نام خود را در کنکور سراسری انجام دهند. البته ثبت نام در آزمون کتبی صداوسیما خود به دو مرحله مجزا تقسیم بندی می شود که در ادامه به آن ها اشاره ای خواهیم کرد.

 

داوطلبان به منظور ورود به دانشگاه صدا و سیما باید در یکی از گروه های آزمایشی ریاضی و فیزیک، علوم انسانی و یا علوم تجربی مراحل ثبت نام کنکور خود را انجام دهند تا بتوانند در این آزمون شرکت کنند. ثبت نام در کنکور سراسری برای هر یک از گروه های آزمایشی کنکور از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود و بدیهی است که داوطلبان می بایست فقط در زمان ثبت نام به سایت سنجش مراجعه نمایند و مراحل مربوط به ثبت نام خود را انجام دهند.

 

برای ثبت نام در سایت سنجش نیاز به پرداخت هزینه ثبت نام در کنکور سراسری می باشد. بدین منظور داوطلبان می بایست ابتدا کارت اعتباری مربوط به ثبت نام کنکور سراسری را خریداری نموده و سپس شماره سریال کارت را در سامانه ثبت نام وارد نمایند. با ورود به سامانه ثبت نام نیاز به آپلود کردن تصویر و تکمیل فرم ثبت نام می باشد. پس از اتمام مراحل گفته شده در نهایت سیستم یک کد پیگیری به داوطلبان جهت انجام مراحل بعدی این آزمون می دهد.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور سراسری

انتخاب رشته های صدا و سیما

 

مرحله دوم ثبت نام در آزمون کتبی صدا و سیما مربوط به انتخاب رشته کنکور سراسری است. در واقع، این مرحله بعد از انتشار جواب کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. داوطلبان می بایست پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری، کد رشته های دانشگاه صدا و سیما را دریافت نموده و براساس علاقه خود در فرم انتخاب رشته سایت sanjesh.org وارد نمایند. پس از تکمیل فرم انتخاب رشته، داوطلبان می بایست منتظر نتایج باشند. در صورتی که آن ها در انتخاب رشته قبول شده باشند، می توانند مراحل ثبت نام در مصاحبه صداوسیما را انجام دهند.

 

نحوه ثبت نام در مصاحبه دانشگاه صدا و سیما

 

دومین مرحله از ثبت نام دانشگاه صدا و سیما، انجام ثبت نام مصاحبه حضوری می باشد. کلیه داوطلبان می بایست برای ثبت نام در این دانشگاه هم در آزمون کتبی قبول شوند و هم از میان کلیه داوطلبان، نمره قبولی مصاحبه صدا و سیما را کسب نمایند.

 

ثبت نام در مصاحبه صدا و سیما از طریق سایت دانشگاه صدا و سیما به نشانی www.iribu.ac.ir می باشد. داوطلبان می توانند پس از انتشار نتایج رشته های دارای شرایط خاص کنکور سراسری به سایت صدا و سیما به نشانی iribu.ac.ir مراجعه کنند و مراحل مربوط به ثبت نام خود را در این دانشگاه برای شرکت در مصاحبه های حضوری انجام دهند.

 

در صورتی که داوطلبان در یکی از رشته های خاص دانشگاه صدا و سیما پذیرفته شده و همزمان در دانشگاه دیگری نیز کد رشته ای را قبول شده باشند، می توانند به صورت همزمان در مصاحبه حضوری صدا و سیما و دانشگاه محل پذیرش ثبت نام کنند و در صورت قبولی در دانشگاه صدا و سیما، از دانشگاه محل پذیرش انتقالی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: نتایج نهایی رشته های متمرکز با شرایط خاص

 

رشته و دانشکده های صدا و سیما ۱۴۰۱

 

دانشگاه صدا و سیما از ابتدای آغاز کار خود اقدام به ارائه رشته ها و دانشکده های مختلف کرده است. این دانشگاه از چندین دانشکده مختلف تشکیل شده است که داوطلبان ورود به این دانشگاه می بایست در یکی از دانشکده های این دانشگاه تحصیل کنند.

 

لازم به ذکر است که پذیرش در هر یک از رشته های دانشکده های صدا و سیما می تواند متفاوت باشد. چرا که ظرفیت مربوط به هر یک از رشته های این دانشکده ها از سوی صدا و سیما تعیین می شود و بدیهی است که اشخاص می بایست هر ساله در آن رشته ای که از سوی دانشگاه صدا و سیما مشخص شده است شرکت نمایند. از جمله دانشکده هایی که در این دانشگاه وجود دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

لیست دانشکده های دانشگاه صدا و سیما
دانشکده دین و رسانهدانشکده فنی و مهندسی رسانه
دانشکده های هنرهای دیجیتالکاردان فنی الکترونیک
دانشکده ارتباطات و رسانه

 

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در هر یک از دانشکده های ذکر شده را دارند، می بایست ابتدا در یکی از گروه های آزمایشی کنکور سراسری سال آینده شرکت کنند و در صورت قبولی در دوره روزانه و یا دوره شبانه، در یکی از رشته های دانشکده های صداوسیما ثبت نام کنند. رشته ها و دانشکده دانشگاه صدا و سیما می تواند هر ساله متفاوت باشد. به همین منظور لازم است که افراد اطلاعیه های مربوط به دانشگاه صدا و سیما را به طور دقیق مطالعه کنند و در صورتی که رشته مورد نظر آن ها ارائه شده بود، اقدام به ثبت نام در هر یک از رشته های ذکر شده کنند.

 

در آخرین دوره از پذیرش دانشکده های صداوسیما در سال 1399، چهار رشته از سوی این دانشگاه برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی مشخص شده بود. در جدول زیر لیست آخرین رشته های مورد پذیرش دانشکده های صدا و سیما در هر یک از گروه های آزمایشی کنکور سراسری را مشاهده می کنید.

 

لیست رشته های دانشگاه صدا و سیما
نام گروه آزمایشی کنکوررشته مورد پذیرش دانشگاه
گروه آزمایشی ریاضی و فیزیککاردان فنی الکترونیک
مهندسی برق
گروه آزمایشی هنرکارگردانی تلویزیونی
تلویزیون و هنرهای دیجیتال
گروه آزمایشی علوم و انسانیروزنامه نگاری

 

بیشتر بخوانید: لیست رشته های کنکور ریاضی

زمان برگزاری آزمون دانشگاه صدا و سیما ۱۴۰۱

 

داوطلبانی که موفق به ثبت نام در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری دانشگاه صدا و سیما شدند، می بایست در زمان برگزاری این دو آزمون، در جلسه مربوطه حاضر شوند و بتوانند نمره قبولی در این آزمون ها کسب کنند. با توجه به اینکه برای پذیرش در این دانشگاه نیاز به انجام دو مرحله، یعنی شرکت در آزمون کتبی و آزمون مصاحبه حضوری می باشد، در ادامه زمان برگزاری هر یک از این رشته ها را توضیح می دهیم.

 

زمان برگزاری آزمون کتبی صدا و سیما

 

داوطلبان می بایست برای شرکت در آزمون کتبی، حتما در آزمون سراسری ثبت نام کنند. لازم به ذکر است زمان برگزاری آزمون کتبی صدا و سیما، همان زمان برگزاری کنکور می باشد و لازم است داوطلبان در زمان برگزاری کنکور سراسری که از 8 لغایت 10 تیر ماه برگزار می گردد با توجه به گروه آزمایشی خود در این آزمون شرکت نمایند.

 

زمان برگزاری آزمون شفاهی (مصاحبه های حضوری و مجازی) صدا و سیما 1401

 

آزمون شفاهی دانشگاه صدا و سیما بر اساس شرایط دانشگاه و پس از اعلام نتایج اولیه رشته های دارای شرایط خاص انجام می شود. در سال 1399، مراحل مربوط به مصاحبه آزمون شفاهی در مهر ماه سال 1399 انجام شد. دو مرحله برای آزمون شفاهی این دانشگاه وجود دارد. در اولین مرحله دانشجویان می بایست که اقدام به بارگذاری مدارک لازم و یک فایل ویدئویی نمایند. دومین مرحله از آزمون شفاهی این دانشگاه، مربوط به مصاحبه حضوری می باشد که داوطلبان می بایست حتما به صورت حضوری به دانشگاه صدا و سیما مراجعه کنند و مراحل مربوط به شرکت در مصاحبه حضوری را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری کنکور سراسری

اعلام نتایج آزمون دانشگاه صدا و سیما ۱۴۰۱

همانطور که چندین بار در این مقاله اشاره کردیم، آزمون صداوسیما در دو مرحله آزمون کتبی و آزمون شفاهی (مصاحبه حضوری) انجام می شود و بدیهی است که نتایج مربوط به این دو آزمون نیز در دو مرحله مجزا و در دو بازه زمانی مختلف منتشر خواهد شد. اعلام نتایج دانشگاه صدا و سیما بر اساس نوع آزمونی که داوطلبان در آن شرکت کرده اند، می تواند متفاوت باشد.

 

اعلام نتایج آزمون کتبی صدا و سیما مربوط به کنکور سراسری می باشد. داوطلبان می بایست در مرحله اول، کارنامه اولیه کنکور سراسری را از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org دریافت کنند و سپس از طریق این سایت مراحل مربوط به انتخاب رشته خود را انجام دهند.

 

نتایج مرحله دوم ورود به دانشگاه صدا و سیما از سوی سایت سنجش منتشر می شود. در این مرحله داوطلبان چند برابر ظرفیت مشخص شده اند و در صورت علاقمندی می بایست برای ثبت نام قطعی در دانشگاه صدا و سیما و شرکت در مصاحبه حضوری شرکت کنند. نتایج آزمون صداوسیما با اسامی پذیرفته شدگان کنکور سراسری منتشر می شود و داوطلبان می توانند در صورت قبولی مراحل پذیرش ثبت نام خود را انجام دهند.

در ادامه بخوانید: اسامی پذیرفته شدگان کنکور سراسری

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص جزئیات ورود به دانشگاه صدا و سیما را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چه رشته هایی در دانشگاه صدا و سیما ارائه می شود؟

✔️ رشته هایی همانند کاردان فنی الکترونیک، مهندسی برق، کارگردانی تلویزیونی، تلویزیون و هنرهای دیجیتال و روزنامه نگاری در دانشگاه صداوسیما ارائه می شود البته لیست کامل این رشته ها در متن مقاله گفته شده است.



 

2- ✔️ ثبت نام دانشگاه صدا و سیما چگونه انجام می شود؟

✔️ ثبت نام این دانشگاه از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود که شرایط لازم برای ثبت نام در این دانشگاه در متن مقاله گفته شده است.



 

3- ✔️ جزئیات مصاحبه دانشگاه صدا و سیما از طریق چه سایتی اعلام می شود؟

✔️ مطابق متن مقاله این جزئیات از سایت صدا و سیما به نشانی iribu.ac.ir منتشر می گردد.

منبع : دانشگاه صدا و سیما

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yq2g
نظرتان را بنویسید