منابع کنکور کارشناسی ارشد زبان های باستانی ایران

منابع کنکور کارشناسی ارشد زبان های باستانی ایران
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد زبان های باستانی ایران 1400 ، شناسایی منابع مناسب و مفیدی می باشد که اگر به درستی انتخاب شده باشد ، داوطلبان را به کسب رتبه قبولی در رشته مورد نظرشان نزدیک می کند . از این رو به داوطلبان توصیه می شود با برنامه ریزی حساب شده و دقیقی برای مطالعه آن ها اقدام نمایید .




زبان های باستانی ایران یکی از رشته های امتحانی گروه علوم انسانی است . داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد این رشته را به عنوان مجموعه امتحانی خود انتخاب می کنند ، می توانند در یکی از رشته گرایش های آن در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازند .

مجموعه زبان های باستانی ایران شامل گرایش هایی است که در 1 کد ضریب دسته بندی شده اند . متقاضیان می بایست به ضرایب دروس هر رشته گرایش که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد درج شده توجه نموده و بر اساس آن برنامه ریزی خود را انجام دهند تا به نتیجه مطلوب یعنی قبولی در آزمون ارشد دست یابند . به عبارت دیگر باید پس از انتخاب رشته گرایش مورد علاقه خود ، دروسی که ضرایب بالاتری دارند را بیش تر مورد توجه قرار داده و منابع کارشناسی ارشد مربوط به آن دروس را با دقت بیش تری مطالعه نمایند .

با توجه به این که متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در همان آزمون جامعی که سازمان سنجش برگزار می کند ، شرکت می نمایند این منابع برای این داوطلبان نیز مفید و قابل استفاده خواهد بود .











منابع کنکور کارشناسی ارشد زبان های باستانی ایران 1400
مجموعه زبان های باستانی ایران در کنکور کارشناسی ارشد شامل گرایش های زیر در هر کد ضریب می باشد .

زیرگروه 1 : رشته زبان های باستانی ایران



کلیه علاقه مندان به ادامه تحصیل در هر یک از این رشته گرایش ها بدون توجه به عنوان رشته کارشناسی خود می توانند منابع کارشناسی ارشد زبان های باستانی ایران را مطالعه کرده و در کنکور کارشناسی ارشد این رشته شرکت نمایند . در ادامه به معرفی منابع ارشد زبان های باستانی ایران می پردازیم . متقاضیان می بایست قبل از تهیه منابع بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 دروس امتحانی مربوط به هر گرایش و ضرایب آن ها را بررسی نمایند .



عناوین دروس امتحانی منابع 
زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی )  1- کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران.  2- کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان.  3- کتاب تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما.  4- کتاب 504 واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.
تاریخ و دستور زبان فارسی 1- کتاب دستور زبان فارسی، تالیف عباسعلی وفایی، انتشارات علمی.  2- کتاب دستور زبان فارسی، تالیف علی مهرآیین، فریبا کیانیان، انتشارات آبرنگ.  3- کتاب دستور زبان فارسی، تالیف علی مرتضائیان، انتشارات میترا.
مقدمات زبان شناسی 1- کتاب مبانی زبانشناسی، تالیف جلال رحیمیان، آیت الله رزمجو، انتشارات دانشگاه شیراز.  2- کتاب زبان شناسی و زبان: بررسی مفاهیم بنیادی زبان شناسی، تالیف جولیااس. فالک، ترجمه خسرو غلامعلی زاده، انتشارات رهنما.  3- کتاب مبانی زبان شناسی و کاربرد آن در زبان فارسی، تالیف ابوالحسن نجفی، انتشارات نیلوفر.
تاریخ و فرهنگ ایران پیش از اسلام 1- کتاب تاریخ ایران از زمان باستان تا امروز، تالیف ادوین آردیدوویچ گرانتوفسکی، مترجم کیخسرو کشاورزی، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.  2- کتاب تاریخ ایران بعد از اسلام، تالیف عباس اقبال آشتیانی، انتشارات صدای معاصر.  3- کتاب ایران از آغاز تا اسلام، تالیف رومن گیرشمن، ترجمه محمد معین، انتشارات علمی و فرهنگی.  4- کتاب تاریخ باستانی ایران، تالیف ریچارد نلسون فرای، ترجمه مسعود رجب نیا، انتشارات علمی و فرهنگی.


مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده اند از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1400 را به بهترین شکل ممکن برای داوطلبان انجام داده و آنها را در تهیه بهترین منابع کارشناسی ارشد یاری نمایند .

در ادامه بخوانید: دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور کارشناسی ارشد











سوالات متداول


1- مهمترین منابع کنکور کارشناسی ارشد زبان های باستانی ایران چیست ؟
تمامی منابع کنکور ارشد این رشته در متن مقاله ارائه شده است .




2- نحوه ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1400 چگونه است ؟
برای ثبت نام آزمون ارشد که راهنمای آن در متن مقاله نیز موجود است باید از طریق سایت سازمان سنجش و در موعد مقرر اقدام نمایید .




3- زیر گروه های رشته زبان های باستانی ایران برای کارشناسی ارشد چیست ؟
بعضی از رشته های امتحانی دارای گرایش های متفاوتی در کنکور ارشد هستند که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است .

منبع : منابع کنکور کارشناسی ارشد زبان های باستانی ایران
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/n3LE
نظرتان را بنویسید