مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
برای ثبت نام و شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 ضروری است که متقاضیان، مدارکی را آماده نمایند. عکس، کپی مدرک تحصیلی، کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گواهینامه مهارت های هفتگانه کامپیوتر، مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 بوده که بدون وجود آن ها ثبت نام و شرکت در آزمون سردفتری امکان پذیر نمی باشد.





داوطلبان شرکت در هر آزمونی من جمله آزمون های حقوقی مستحضر می باشند که پس از اطمینان از احراز شرایط شرکت در یک آزمون، اولین گام عملی برای حضور در یک آزمون، فراهم کردن مدارک لازم برای ثبت نام آن آزمون می باشد.

شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی نیز مانند تمام آزمون های دیگر، مستلزم ارائه مدارکی است که در اطلاعیه منتشر شده از سوی متولی این آزمون یعنی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اعلام می گردد. بدیهی است که چنانچه متقاضی شرکت در آزمون سردفتری، فاقد هر یک از این مدارک باشد، ثبت نام وی در آزمون سردفتری امکان پذیر نبوده که با توجه به این نکته که آزمون سردفتری هر چند سال یکبار برگزار می گردد، ممکن است ثبت نام و ورود متقاضی به بازار کار را تا چند سال به تاخیر بیندازد.

با توجه به آنچه گفته شد و بحث اهمیت مدارک برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی، در این مقاله به معرفی مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 پرداخته و مهم ترین نکات مربوط به مدارک آزمون سردفتری  1400 را توضیح خواهیم داد. 




مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400
آزمون سردفتری اسناد رسمی بر خلاف سایر آزمون های حقوقی نظیر آزمون دفتریاری اسناد رسمی، به طور منظم و هر ساله برگزار نمی گردد. در اطلاعیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در رابطه با ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 97 منتشر شده است، مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اعلام شده است. 

بنابراین هر چند اطلاعیه ای مبنی بر برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 1400 هنوز منتشر نشده و مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 نیز رسما اعلام نشده است، اما با توجه به آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، می توان پیش بینی نمود که مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 به شرح زیر می باشد:

کپی مدرک تحصیلی ( مطابق با رشته های اعلام شده در اطلاعیه )

کپی دو طرف کارت ملی 

کپی تمام صفحات شناسنامه 

کپی دو طرف کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه عمومی ( برای آقایان )

شش قطعه عکس رنگی با زمینه سفید در ابعاد ( 4× 3 ) و پشت نویسی شده

گواهینامه مهارت های هفتگانه کامپیوتر

گواهی مربوطه و کارت ایثارگری صادر شده از سوی مراجع ذی صلاح ( برای داوطلبان مشمول سهمیه ایثارگری )

به محض اعلام رسمی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400، مدارک ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 اعلام گردیده و مقاله بروزرسانی می شود.

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 1400 را دارند، ضروری است به این نکته توجه نمایند که ثبت نام در آزمون سردفتری، تنها گام نخست برای ورود به حرفه سردفتری اسناد رسمی بوده؛ اما قطعا مهم ترین اقدام برای قبولی در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400، انتخاب بهترین منابع آزمون می باشد.

به همین دلیل، به داوطلبان آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 توصیه می شود که جهت جلوگیری از سردرگمی میان منابع متعدد آزمون و کسب نتیجه مطلوب در آزمون سردفتری 1400، مقاله زیر را مطالعه نمایند.

حتما بخوانید: منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی





مشاوره مدارک ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400
متقاضیان شرکت در آزمون های حقوقی نظیر آزمون وکالت لازم است تا پیش از تصمیم برای شرکت در یک آزمون حقوقی از واجد شرایط بودن خود برای شرکت در آن آزمون، کسب اطمینان نمایند. به داوطلبان آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 نیز توصیه می گردد که پیش از آماده سازی مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 و اقدام به ثبت نام در این آزمون، به نکات زیر توجه نمایند:

پیش از ثبت نام و واریز وجه، اطمینان حاصل نمایید که شرایط شرکت در آزمون من جمله شرط سنی و مدرک تحصیلی لازم را دارا می باشید. مطابق اطلاعیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، متقاضیان شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی، در ابتدای اشتغال باید دارای حداقل 24 و حداکثر 50 سال سن باشند. 

همچنین پذیرش نهایی در آزمون سردفتری اسناد رسمی1400 مستلزم دارا بودن مدارک تحصیلی و سوابق شغلی خاصی است که بدون وجود آن ها، با فرض قبولی داوطلب در آزمون کتبی، ادامه روند شرکت در آزمون ممکن نخواهد بود.

در هنگام ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400، لازم است که عکس پرسنلی 4×3، با عرض 150 و ارتفاع 200 پیکسل و با فرمت JPG و حجم حداکثر 200 کیلو بایت در سامانه ثبت نام آزمون سردفتری به نشانی www.ssaa.ir بارگذاری شده و بقیه مدارک، ظرف 20 روز از تاریخ اعلام نتایج آزمون، از طریق پست برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارسال می گردد.

داوطلبان مشمول سهمیه ایثارگران، تا قبل از برگزاری آزمون، اقدام به اخذ گواهی مربوطه و کارت ایثارگری از مراجع ذی صلاح نموده و همچنین در زمان ثبت نام آزمون، گزینه سهمیه ایثارگری را انتخاب نمایند.

ثبت نام و پذیرش در آزمون کتبی سردفتری اسناد رسمی، حقی را برای داوطلبان آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 ایجاد نکرده و پذیرش نهایی داوطلبان صرفا پس از اختبار شفاهی و گزینش انجام می گیرد.

در پایان تاکید می گردد که چنانچه قصد شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 1400 را داشته، اما هنوز اطلاعات لازم از شرایط و ضوابط مربوط به آزمون سردفتری 1400 را در اختیار ندارید، مطالعه مقاله زیر، برای اطلاع از جزئیات آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 و اتخاذ تصمیم صحیح در این رابطه، به شما توصیه می گردد.

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 پاسخ دهند.



سوالات متداول


1- مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 چه مدارکی می باشند؟
کپی کارت مدرک تحصیلی کارت ملی شناسنامه و کارت پایان خدمت از مهم ترین مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


2- آیا برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 ارائه گواهینامه مهارت های هفتگانه کامپیوتر الزامی است؟
بله گواهینامه مهارت های هفتگانه کامپیوتر یکی از مدارک اجباری جهت ثبت نام آزمون سردفتری 1400 بوده که برای اطلاع از جزئیات متن مقاله را مطالعه نمایید.


3- مدارک ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 به چه صورت به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تحویل می گردد؟
مدارک ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1400 پس از قبولی با پست ارسال می گردد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XN7g
نظرتان را بنویسید