رشته روانشناسی بدون کنکور

رشته روانشناسی بدون کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
رشته روانشناسی بدون کنکور راهی آسان برای رسیدن به هدف شماست! کسانی که به هر دلیل نمی توانند یا نمی خواهند وارد میدان آزمون کنکور شوند، می توانند با بررسی شرایط پذیرش رشته روانشناسی بدون کنکور، شانس تحصیل را در رشته مورد علاقه برای خود افزایش دهند.معمولاً رشته روانشناسی در دانشگاه های آزاد و سراسری و پیام نور بدون کنکور پذیرش می شود اما ظرفیت اعلام شده و شرایط پذیرش هر ساله با هم فرق دارد.

شما برای پذیرش رشته روانشناسی بدون کنکور نیاز به ثبت نام و تکمیل فرم و ارائه یک سری مدارک از دوره دبیرستان و دیپلم خود دارید و نیازی به پشت سر گذاشتن هیچ آزمونی نخواهید داشت. در این مقاله نحوه ثبت نام برای رشته روانشناسی بدون کنکور، شرایط لازم و زمان ثبت نام مطرح شده است.



نحوه ثبت نام برای رشته روانشناسی بدون کنکور
برخی افراد به دنبال شرکت در دانشگاه بدون کنکور بوده تا پس از تحصیل اقدام به انتخاب شغل کنند، یکی از رشته هایی که بدون کنکور ثبت نام می شود، روانشناسی است. برای ثبت نام در خصوص شاخه های رشته روانشناسی بدون کنکور در دانشگاه سراسری و ازاد مراحلی را باید طی کنید که در اینجا شرح داده شده است:

1نیاز است که به سایت سنجش sanjesh.org برای دانشگاه سراسری و سایت دانشگاه آزاد azmoon.org مراجعه کنید. در این سایت دفترچه ثبت نام بدون کنکور فعال می شود و شرایط به طور دقیق در آن نوشته شده است.

2برای ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور نیاز است که فرم های مربوطه را تکمیل کنید.

3فرم اولیه در خصوص اطلاعات هویتی شما است و یک سری شرایط مدنظر قرار می گیرد.

4فرم دوم معمولاً برای اسکن مدارک دوره دیپلم و دبیرستان شما است و باید طبق قوانینی که اعلام شده است، تصاویر اسکن شود.

5فرم دیگری نیز وجود دارد که یک سری اصول و قوانین را برای شما مشخص می کند و در صورتی که تایید انجام دهید، ثبت نام شما به تایید نهایی می رسد.

6دقت کنید که شما باید شرایط و لیست رشته های اعلام شده در سایت سنجش را بررسی کنید و از وجود رشته روانشناسی بدون کنکور اطمینان داشته باشید.

7یک سری مدارک نیاز است که به شما اعلام می شود.

8می بایست هزینه ثبت نام که در سایت مشخص شده است را پرداخت کنید.

9در نهایت پس از تکمیل و تایید فرم ثبت نام به شما کد رهگیری داده می شود که باید نزد خود حفظ کنید.

 دقت داشته باشید که باید گام به گام ثبت نام طی شود و در بخش وارد کردن کد رشته تحصیلی و محل تحصیل نیز دقت شود و از پیش نویس راهنما استفاده شود چون هر نوع اشتباه در وارد کردن عدد و رقم سبب می شود که موقعیت ثبت شما زیر سوال برود.

حتما بخوانید: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره




شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور
شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور بر اساس دانشگاه مورد نظر و مقطعی که قرار است در آن تحصیل کنید متفاوت است. در این جا شرایط دانشگاه های مختلف مطرح شده است.

اگر قصد شما تحصیل در رشته روانشناسی بدون کنکور برای دانشگاه علمی کاربردی است باید بدانید که این دانشگاه تنها دو مقطع کاردانی و کارشناسی برای رشته روانشناسی دارد و شما برای ثبت نام در مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته باید مدرک دیپلم داشته باشید اما اگر دیپلم شما مربوط به دوره سه ساله نظام قدیم است بهتر است مدرک پیش دانشگاهی ارائه دهید. متقاضی برای کارشناسی ناپیوسته نیاز به مدرک کاردانی دارد.

این شرایط برای مقطع کاردانی و کارشناسی برای دانشگاه های پیام نور و پردیس و دانشگاه آزاد یکسان است اما در صورتی که بخواهید از شرایط رشته روانشناسی بدون کنکور برای مقطع کارشناسی ارشد استفاده کنید، فقط و فقط دانشگاه پیام نور به صورت مستقیم و بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو می کند. در این راستا رشته و معدل کارشناسی شخص داوطلب هیچ اهمیتی ندارد!

سایر دانشگاه های روزانه و شبانه برای پذیرش رشته روانشناسی بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد، به واسطه استعداد درخشان و معدل و شرایط تحصیلی دانشجو اقدام می کنند.

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد از نظر گرایش تنوع بسیار زیادی دارد و معمولاً جذب دانشجوی در دو دوره زمانی مهر و بهمن صورت می گیرد و ظرفیت پذیرش نیز بالا است.

دانشگاه آزاد اخیراً شرط معدل را برای پذیرش رشته روانشناسی بدون کنکور حذف کرده است و این روال سبب می شود تا پذیرش برای متقاضیان آسانتر شود.



دانشجویان رشته علوم انسانی، ریاضی و علوم تجربی می توانند با ارائه مدرک دیپلم نظام جدید و یا دیپلم سه ساله نظام قدیم و همینطور مدرک پیش دانشگاهی به سادگی در مقطع کارشناسی رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد تحصیل داشته باشند و مدرک خود را در زمان کاملاً قانونی اخذ کنند.

حتما بخوانید: موفقیت در کنکور


زمان ثبت نام برای رشته روانشناسی بدون کنکور
برای ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور در دانشگاه های سراسری، چه در نیمسال ورودی مهر و چه در دوره دوم یعنی بهمن، مدت معینی از سوی سایت سنجش اعلام می شود بنابراین بررسی دقیق زمان ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور و مدیریت زمان را جدی بگیرید تا عقب نمانید.

خبر خوب اینکه سازمان سنجش رشته های بدون آزمون و با آزمون کنکور سراسری را تفکیک کرده است و پس از شروع ثبت نام، داوطلب می تواند اطلاعات دقیقی در خصوص رشته هایی که نیاز به آزمون دارند، داشته باشد به این ترتیب متوجه می شود که شرایط رشته روانشناسی بدون کنکور به چه صورت است. در صورتی که این رشته در لیست موارد بدون کنکور سازمان سنجش باشد، داوطلب شانس پذیرش خود را بسیار بالا خواهد دانست.

معمولاً زمان دقیق ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور بر روی سایت سنجش قرار می گیرد و احتمالاً امسال هم آغاز ثبت نام از اوایل مرداد ماه خواهد بود.

در صورتی که داوطلب قصد پذیرش رشته روانشناسی بدون کنکور برای ورودی بهمن را داشته باشد باید دقت کند که بر اساس قوانین موجود، رویه ثبت نام به صورت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود و ثبت نام نیز از اواخر آذر آغاز می شود. هنوز سازمان سنجش زمان دقیق ثبت نام را اعلام نکرده است اما حدس بر این است که امسال هم مانند سال های گذشته باشد.

برای ثبت نام ورودی بهمن در رشته روانشناسی بدون کنکور معمولاً تا نیمه های بهمن فرصت دارید اما تاریخ اتمام آن به طور دقیق از سوی سایت سنجش اعلام می شود.

دقت شود که زمان ثبت نام دانشگاه های مختلف باهم فرق دارد و هر دانشگاه بر اساس شرایط خود یک زمانی را مشخص می کند اما زمان رسمی دانشگاه سراسری از سوی سایت سنجش اعلام می شود. معمولاً یک الی سه روز نیز زمان ثبت نام تمدید می شود تا جاماندگان فکری کنند.

در ادامه بخوانید: موفقیت در تحصیل
کلام آخر

در صورتی که متقاضی قصد پذیرش رشته روانشناسی بدون کنکور برای ورودی بهمن داشته باشد، می بایست دقت کند که بر اساس قوانین موجود، شرایط ثبت نام به صورت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود و ثبت نام نیز از اواخر آذر آغاز می شود و تا نیمه بهمن ماه ادامه دارد و گاه تا سه روز تمدید می شود. 






سوالات متداول


1- نحوه ثبت نام برای رشته روانشناسی بدون کنکور چگونه است؟
برای ثبت نام برای رشته روانشناسی بدون کنکور ابتدا باید به سایت دانشگاه ازاد و سراسری مراجعه کنید که در متن مقاله شرح داده شده است.




2- شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور چیست؟
شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور بر اساس دانشگاه مورد نظر و مقطع بوده که در متن اطلاعاتی داده شده است.




3- زمان ثبت نام برای رشته روانشناسی بدون کنکور کی است؟
برای ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور در دانشگاه های سراسری مدت معینی از سوی سایت سنجش اعلام می شود که در متن مقاله توضیح ارائه دشه است.

منبع : رشته روانشناسی بدون کنکور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/52nR
نظرتان را بنویسید