نقش طراحی تقویم رومیزی در تبلیغات چیست ؟

نقش طراحی تقویم رومیزی در تبلیغات چیست ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
yeganeh1379

نقش طراحی تقویم رومیزی

صاحبان کسب‌وکارها امروزه دست به تبلیغات مستقیمی می‌زنند که بسیار هم رایج شده است و در بعضی از مواقع تاثیر چندانی در جذب مشتری و فروش بیشتر ندارد. پس باید به فکر روشی خلاقانه برای تبلیغ باشند که بتوانند از این روش طوری استفاده کنند که در چشم مشتری‌ها باشند. شرکت‌های بزرگی هستند که از روش خلاقانه طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی موثر به‌عنوان هدیه و روش تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

در این روش با حک‌کردن نام و نشان تجاری یا برند خود موجب می‌شوند، حس اعتماد مشتری بیشتر شده و موردتوجه قرار بگیرند. حک شدن نام تجاری و برند در ذهن مشتریان موجب رونق‌پیداکردن کسب‌وکارها می‌شود.

تبلیغات با تقویم رومیزی

هدیه‌ تقویم‌های رومیزی یکی از روش‌های کاربردی و موثر برای تبلیغات شرکت‌ها محسوب می‌شود که در کنار بقیه تبلیغات صورت می‌گیرد. طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی موثر در جذب مشتریان جدید نقش بسیار مهمی دارد. صفحه اول این تقویم‌ها در جلب‌توجه مشتری یا مخاطب از اهمیت زیادی برخوردار است که باید سفارش‌دهنده باانرژی و دقت بیشتری روی این صفحات کار کند تا بتواند مخاطبین را به خود جلب کند. برای این که یک تقویم رومیزی متفاوت و زیبایی را طراحی کنید، باید دارای خلاقیت و تجربه و دانش این کار باشید.

انتخاب مدل و سایز مانند تقویم‌ دیواری به تولیدکننده بستگی دارد و باید اعداد آن روی تقویم خوانا باشد و عددهای قمری و شمسی هم ذکر شوند. تمامی مناسبت‌ها و تعطیلات در گوشه‌ای از تقویم گوشزد شود. البته اگر بتوان روزهای تعطیلات و مناسبت‌ها را با یک‌رنگ متمایز مشخص کرد، می‌تواند ایده جالبی باشد. در طراحی تقویم‌ها حتما باید یک فضای خالی در بالای تقویم برای فنر یاسیم قرار داده شود و از پایین تقویم هم چند میلی‌متری را خالی گذاشته تا در زمان‌برش مشکلی پیش نیاید.

معمولا در روزهای واپسین سال بیشتر شرکت‌ها و موسسات بزرگ برای مخاطبین و مشتریان خود هدایایی را در نظر می‌گیرند که یکی از این هدایا تقویم‌های رومیزی است. طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی موثر برای هدیه‌دادن بسیار اهمیت دارد. طراحان تقویم‌ها افرادی هستند که به علم گرافیک تسلط خوبی دارند و سعی می‌کنند با طراحی تقویم در فتوشاپ توجه مشتریان را جلب کنند.

این افراد متخصص سعی می‌کنند با شیوه‌های خلاقانه و جدید اطلاعات مهم مانند: لوگو، شماره تماس و… را در تقویم قرار دهند تا عمل برندسازی سریع‌تر انجام شده و بهتر و بیشتر در ذهن‌ها باقی بماند. زیرا اگر چیزی همیشه در معرض دید باشد به آن اعتماد بیشتری می‌شود. پس هرچه محصولات و خدمات بیشتری از روش طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی موثر روزانه در معرض دید مخاطب باشد، اعتمادسازی شده و در جذب مشتریان جدید موفق خواهید شد.

مزایای طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی

در شرکت‌های معتبر چاپ و تبلیغات، متخصصین سعی می‌کنند، جذابیت و دیده‌شدن تقویم را در سطح بالایی قرار دهند؛ پس اصول طراحی تقویم را بسیار رعایت می‌کنند. طراحی تقویم دارای مزایای زیادی است که این مزیت‌ها عبارت‌اند از:

  • افراد در تمام طول سال آن را مشاهده می‌کنند و همیشه به یاد کسب‌وکار شما می‌افتند.
  • بازدهی این روش تبلیغاتی نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات بسیار بالاتر است.
  • این تقویم‌های تبلیغاتی ماندگار هستند و کم پیش می‌آید آن را دور بیندازند.
  • اطلاعات شرکت مانند نام برند و لوگو آن‌قدر جلوی دید مخاطبان است که حتی چرفته‌رفته شماره‌تلفن را نیز به ذهن می‌سپارند.

نکات طراحی تقویم رومیزی

تقویم رومیزی از کاربردی‌ترین هدایای تبلیغاتی محسوب می‌شود که بیشتر افراد از آن استفاده می‌کنند. اگر نکاتی را در مورد طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی موثر به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی در نظر بگیرید، اهمیت آن بیشتر می‌شود و توسط مجموعه‌های بیشتری استفاده می‌شود. نکات مهم در طراحی این تقویم‌ها عبارت‌اند از:

چاپ تقویم رومیزی با رنگ خاص برند

اولین مسئله مهم در مورد چاپ تقویم این است که با رنگ مخصوص برند انجام شود؛ زیرا هر برندی رنگ خاص خود را دارا است. برای تشخیص رنگ باید به لوگوی آن دقت کنید و با به‌کارگیری رنگ برند در چاپ تقویم آن را شخصی‌سازی کنید. با این کار مخاطبین ناخواسته لوگو و تمام جزئیات برند را به ذهن می‌آورند.

طراحی همسان

از دیگر نکات مهم در طراحی تقویم رومیزی اختصاصی این است که هر صفحه از تقویم که طراحی و چاپ می‌شود، باید معرف برند موردنظر باشد. البته نیازی نیست در همه صفحات آن قرار گیرد. فقط در جزئیات صفحه گزینه‌هایی داشته باشید که کسب‌وکار را معرفی کند.

از تصاویر جذاب استفاده کنید

از دیگر نکاتی است که باید در طراحی تقویم رعایت شود؛ زیرا در یک تبلیغ ماندگار موثر است. اگر از تصویرهای عیار و جذابی استفاده کنید، کاربرها را برای لحظاتی با محصول خود سرگرم می‌کنید. می‌توان از هر چیزی برای تصویر انتخاب کرد. به طور مثال تصویری جذاب از محصولات یا کارمندانی که در کسب‌وکار شما فعالیت می‌کنند.

طراحی‌های خلاقانه

نکته مهم، طراحی خلاقانه است که بسیار تاثیر گذار است. برخی از شرکت‌ها برای کم‌کردن هزینه به‌جای طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی موثر به‌صورت اختصاصی ترجیح می‌دهند، از طرح‌های آماده استفاده کنند. این موجب می‌شود، تقویم‌ها با سرعت آماده‌سازی شوند. البته این مزایا نباید شما را از بزرگ‌ترین امتیاز یعنی طراحی خلاقانه و خاص شدن برند و محصول غافل کند. زیرا طراحی خلاقانه موجب می‌شود تا مدت‌ها برند شما در ذهن‌ها باقی بماند.

مشخص‌کردن هدف طراحی

این مسئله هم دارای اهمیت زیادی است؛ زیرا اغلب افراد هدف از طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی موثر را ماندگار کردن برند در ذهن مخاطبین می‌دانند و بعضی از افراد هم به‌عنوان یک هدیه و مشخص‌کردن اهداکننده آن را آماده می‌کنند. پس هدف اول طراحی تقویم و دیدن صفحات تقویم و یادآوری برند است؛ اما در هدف دوم علاوه‌ بر تبلیغات از دید کاربر زیبایی آن و کاربردی‌بودن آن اهمیت زیادی دارد.

انتخاب اندازه مناسب برای تقویم

از نکات دیگر طراحی تقویم این است که هیچ فردی به محصول و کالایی که روی میز را شلوغ و جای بیشتری بگیرد، علاقه ندارد و حتی به تقویم‌های کوچکی که بین وسایل روی میز گم می‌شود، هم علاقه‌مند نیستند و کاربردی هم نیست. ابعاد تقویم‌های رومیزی باید طوری باشد که کمترین جا را اشغال کرده و میز را شلوغ نشان ندهد و با وسایل روی میز تفاوت داشته باشد.

یکی از روش‌های خلاقانه در طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی موثر این است که این هدایا را در دو اندازه متنوع چاپ کرده و به همکاران و مخاطبین ارائه دهید تا افراد طبق سلیقه و نیازی که دارند، از اندازه‌های مناسب بهره ببرند.

ایجاد طرح‌های جذاب و مناسب برای تقویم‌های رومیزی

گفتیم که این تقویم‌ها از هدایای تبلیغاتی و یکی از کالاهای بازاریابی فوق‌العاده است که با ارائه این تقویم‌ها به مشتریان و افراد خاص به شما کمک می‌کند تا همیشه اطلاعات و شماره تماس شما در دسترس و نام برند و شرکت همیشه در ذهن باشد. برای ایجاد طرح‌های جذاب و طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی موثر باید به چند نکته توجه کنید. این نکات عبارت‌اند از:

جلب‌توجه کردن

از این تقویم‌ها برای نشان‌دادن و نمایش نمونه‌های محصولات و کارهای خود استفاده کنید. انتخاب کنید که کدام طرح یا تصویر جذاب می‌تواند کالای شما را به بهترین نحو ممکن توصیف کند. سعی کنید صفحه‌های تقویم را از بهترین و عالی‌ترین نمونه از محصولات خود پر کنید.می توانید از سالنامه تبلیغاتی هم برای معرفی برند خود استفاده کنید.

صفحه‌آرایی

باید طراحی تقویم زیردستی طرح‌هایی انتخاب شود که تکراری و قدیمی نباشد و منحصربه‌فرد باشد. انتخاب اندازه مناسب هم برای تقویم بسیار اهمیت دارد؛ زیرا تقویم‌های بزرگ برای شرکت‌هایی که حجم کار زیادی دارند و به این تنوع‌ها برای اشتراک‌گذاری نیاز دارند، مناسب است. اگر شما اندازه تقویم را کوچک‌تر انتخاب کنید، نمونه‌های تقویم‌های شیک و مناسب، تقویم‌های دیواری و رومیزی است که برای اتاق انتظار و یا کارمندان مناسب است.

تصویرسازی

اگر کسب‌وکار شما از نوع صنعتی است که نمی‌توان آن را مشاهده کرد و قابل‌دیدن نیست، باید از یک طراح برای به‌وجودآوردن طرح‌های زیبا و چشمگیر کمک بگیرید. این تصویرها می‌توانند مربوط به هر چیزی باشند که نشان‌دهنده کار کسب‌وکار شما باشد. این طراح می‌تواند یک تقویم بسیار جذاب که با کار شما ارتباط دارد را طراحی کند.

کیفیت چاپ بالا

شاید پیش خود فکر کنید که با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های جدید چاپ جای خود را به تکنولوژی دیجیتال داده است؛ اما هنوز هم یکی از پرکاربردترین هدایا تقویم‌های رومیزی هستند. می‌توان این محصولات را باکیفیت بالا تولید کرد تا حس اطمینان و اعتماد را به مشتری انتقال داد.

نظرتان را بنویسید