انتخاب واحد دانشگاه آزاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشجویان دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع ، رشته و واحد های دانشگاهی موظف هستند تا مدتی پیش از آغاز هر نیمسال تحصیلی واحد های درسی ترم جاری را بر اساس چارت درسی رشته و آموزشی خود انتخاب کنند . انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400 به صورت الکترونیکی و دو بار در سال برای نیمسال اول و دوم ( و ترم تابستان ) انجام می شود .




پیش از آغاز هر یک از نیمسال های تحصیلی سال 99 - 1400 دانشگاه آزاد ، دانشجویان مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های تحصیلی وزارت علوم و وزارت بهداشت دانشگاه آزاد ، موظف هستند تا طبق زمانبندی اعلام شده برای انتخاب واحد های درسی ترم بعدی خود اقدام کنند .

دانشجویان باید با پرداخت شهریه اعلام شده ، وارد سامانه انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400 در سامانه آموزشیار شده و با رعایت قوانین از جمله سقف و کف واحد های انتخابی ، دروس هم نیاز و پیش نیاز ، چارت درسی و .... واحد های موزد نظر را از میان موارد ارائه شده انتخاب کنند .

برای ارائه اطلاعاتی در خصوص رویه انتخاب واحد دانشگاه آزاد در ادامه این مقاله جزئیاتی از زمان و نحوه انتخاب واحد نیمسال تحصیلی اول و دوم سال 99 - 1400 دانشگاه آزاد را به همراه راهنمای تصویری ارائه داده ایم .



زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400
 دانشجویان باید پس از پرداخت تمام یا بخشی از شهریه دانشگاه آزاد در آغاز هر ترم برای انتخاب واحد های درسی مورد نظر خود اقدام کنند . انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400 طبق زمانبندی دقیق و به صورت گروه بندی شده انجام می شود . داوطلبان باید در تاریخ و ساعت منتشر شده برای انتخاب واحد های مورد نظر اقدام کنند .



 دانشجویان باید با رعایت هم نیازی ، پیش نیازی ، سقف واحد های انتخابی تعیین شده برای نظام و مقطع و هم چنین با انتخاب حداقل واحد های لازم ، برنامه درسی ترم جاری را چیده و طبق زمانبندی اعلام شده با ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد در کلاس های درسی خود شرکت کنند .



 طبق اطلاعیه منتشر شده در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد ، انتخاب واحد نیمسال اول 99 - 1400 دانشجویان ورودی قبل از سال 99 دانشگاه آزاد باید طبق زمانبندی اعلام شده در این سامانه در چند گروه و نوبت وارد سایت شده و انتخاب واحد کنند . در ادامه آخرین تقویم زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد ارائه شده است .







   

 انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد معمولا از طریف مسئول آموزش دانشگاه انجام می شود اما در صورت اعلام تاریخ و یا زمانی برای انتخاب واحد دانشجویان جدید این مقاله نیز بروززسانی خواهد شد .



 به محض مشخص شدن زمان انتخاب واحد نیمسال دوم سال 99 - 1400 و یا تمدید شدن مهلت انتخاب واحد ترم جاری علاوه بر این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

بیشتر بخوانید: شهریه دانشگاه آزاد





نحوه انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400
 دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد نیازی به مراجعه حضوری به واحد محل تحصیل نداشته و می توانند به صورت غیر حضوری برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400 اقدام کنند . دانشجویان دانشگاه آزاد باید طبق زمانبندی اعلام شده با مراجعه به سایت stdn.iau.ac.ir انتخاب واحد خود را انجام دهند .



 داوطلبان باید پس از ورود به سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir با وارد کردن اطلاعات کاربری ( نام کاربری و کلمه عبور ) وارد صفحه شخصی خود شده و از منوی سایت روی گزینه " انتخاب واحد " کلیک کرده و با بررسی واحد های درسی ارائه شده و ظرفیت های خالی ، دروس ترم جاری را انتخاب کنند .



 نحوه انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400 :



 ورود به سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir

 انتخاب گزینه " دانشجو "

 وارد کردن شماره دانشجویی

 وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور

 ورود به صفحه شخصی

 انتخاب گزینه برنامه ریزی درسی برای مشاهده دروس و سپس " انتخاب واحد "

 انتخاب گزینه " انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو " برای انتخاب واحد های عمومی

 انتخاب گزینه " انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو " برای انتخاب واحد های اختصاصی

 بررسی واحد های ارائه شده و انتخاب گزینه های مورد نظر

 تایید و ثبت نهایی انتخاب واحد



 دانشجویان پس از انتخاب واحد ها و برنامه درسی ترم جاری دانشگاه آزاد باید طبق زمانبندی در روزها و ساعت های اعلام شده وارد سامانه وادانا دانشگاه آزاد شده و با ورود به صفحه آموزش مجازی دانشگاه خود ، از آموزش های آنلاین و آفلاین ارائه شده استفاده کنند .



 راهنمای تصویری مراحل انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400 :



1 - جست و جوی عبارت " سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد " و یا " edu.iau.ac.ir " در مرورگر سیستم







2 - انتخاب اولین گزینه نمایش داده شده تحت عنوان " سامانه آموزشیار - دانشگاه آزاد اسلامی "







3 - ورود به سایت و انتخاب گزینه " دانشجو "







4 - وارد کردن شماره دانشجویی و انتخاب گزینه ورود







5 - وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور







6 - انتخاب گزینه برنامه ریزی درسی برای مشاهده لیست دروس ارائه شده







7 - انتخاب گزینه ثبت نام دانشجو و انتخاب واحد از منوی سمت راست صفحه







8 - انتخاب گزینه " انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو " برای انتخاب واحد های عمومی و " انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو " برای انتخاب واحد های اختصاصی







 برای ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد کلیک کنید 










 اگر پس از مطالعه مقاله انتخاب واحد دانشگاه آزاد نیمسال تحصیلی اول و دوم سال 99 - 1400 سوالی در خصوص زمانبندی و یا نحوه انتخاب واحد های درسی این دانشگاه دارید پاسخ سوالات خود را با تماس تلفنی از طریق کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا دریافت کنید .



 هم چنین آخرین اخبار مرتبط با انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400و هم چنین سایر اطلاعیه های مرتبط با دانشگاه آزاد در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مرکز مشاوره تحصیلی هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .



 دانشجویان دانشگاه آزاد باید دقت داشته باشند که با توجه به شیوع بیماری کرونا ترم تحصیلی جاری این دانشگاه به صورت غیر حضوری برگزار می شود . دانشجویان جدیدالورود و قدیمی موظف هستند برای استفاده از آموزش های دانشگاهی وارد سامانه آموزش مجازی شوند . 



 علاوه بر سامانه وادانا ، سایت دانان ( دان ) دانشگاه آزاد نیز برای ارائه خدمات آموزشی الکترونیکی و تشکیل کلاس های درسی ، راه اندازی شده است . دانشجویان برای آشنایی با این سامانه می توانند مقاله ارائه شده را مطالعه کنند .

در ادامه بخوانید: سایت دانان دانشگاه آزاد









سوالات متداول


1- انتخاب واحد دانشگاه آزاد به چه صورتی انجام می شود ؟
 انتخاب واحد دانشگاه آزاد به صورت الکترونیکی انجام می شود که به صورت مرحله به مرحله در این مقاله توضیح داده شده است .




2- انتخاب واحد دانشگاه آزاد چه زمانی انجام می شود ؟
انتخاب واحد این دانشگاه یک بار برای ورودی مهر و یکبار برای بهمن ماه انجام می شود که به محض مشخص شدن تاریخ دقیق در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود .




3- انتخاب واحد دانشگاه آزاد از طریق کدام سامانه انجام می شود ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده است ، انتخاب واحد این دانشگاه از طریق سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد انجام می شود .

منبع : انتخاب واحد دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/P4l6
نظرتان را بنویسید