بهترین اجرای نما سیمانی برای باغ ها

بهترین اجرای نما سیمانی  برای باغ ها
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

اگر شما به دنبال اطلاعاتی درباره ی بازسازی نما سیمانی باغ هستید ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع نماهای سیمانی و ویژگی های آن آشنا کنیم.

همان طور که می دانید نمای هر ساختمانی مهم ترین بخش آن ساختمان می باشد چون لباس و هویت آن ساختمان محسوب می شود. اهمیت نمای ساختمان به قدری زیاد شده، که طراحی نما به یک رشته ی تخصصی مبدل شده است. در صورت زیبایی نما، حس خوشایندی به رهگذر القا می شود. شما می توانید با شناخت انواع نماها و انتخاب بهترین طرح، نمای متفاوت و منحصر به فردی را برای ساختمان تان پیاده کنید. در ادامه در باره ی انواع نمای سیمانی صحبت می کنیم.

انواع نمای سیمانی چیست ؟

بهتر است برای نما سیمانی باغ اطلاعات مختصری درباره ی انواع نمای سیمانی داشته باشید و مزایا و معایب آن را بدانید.

نما سیمان سفید

این نما با استفاده از سیمان سفید اجرا می شود. این نما به نمای ساختمان و باغ تان ظاهری یکپارچه و یکدست می دهد و از طرفی سیمان سفید موجب می شود نمای ساختمان لاکچری و لوکس به نظر برسد.

نمای سیمان شسته

متریال مورد استفاده در نمای سیمان شسته برعکس نما کلاسیک ساختمان از پودر سنگ، سیمان سفید و یا سیاه، سنگ دانه هایی با رنگ های متنوع و رنگ های معدنی که به شکل اندود پیاده سازی می شوند، می باشد. این نما بسیار بادوام و مستحکم است به همین دلیل بسیاری از افراد برای نما سیمانی باغ از این نوع نما استفاده می کنند. می توان از قالب های لوزی و مستعطیل و مربع برای ساخت این نما استفاده کرد.

نما سیمانی -نما باغ, نما سیمانی باغ

نمای رومی سیمانی

نما رومی از معماری های سنتی ایران و از معماری باستان کشورهای مختلف الهام گرفته شده که نشان از شکوه و عظمت است و از سنگ های گران قیمت و تزئینی برای آن استفاده می کنند ولی گاهی برای کاهش هزینه از سیمان استفاده می شود.

نمای تگرگی و ماهواتی

این نما از ملات خاک سنگ و پودر سنک و سیمان تشکیل شده و دارای ضخامت دو سانتی متری می باشد. از دستگاه دوغاب پاش برای پاشیدن ملات روی نما استفاده می شود. اگر در نما سیمانی از متریال های دانه درشت استفاده شود به آن تگرگی و اگر از دانه ریز استفاده شود به آن ماهوتی گفته می شود.

نمای تیشه ای

از دو لایه شکل گرفته که لایه دوم دارای بندهایی است که با شیشه پر شده و بعد از این که اندود خشک شد، به وسیله تیشه های خاص تیشه داری می شود.

نمای های سیمانی دیگر شامل نمای خراشی، نما سیمانی آبساب، تخته ماله و نمای مدرن سیمانی می باشد.

مزایا و معایب نمای سیمانی چیست ؟

مزیت های نمای سیمانی موارد زیر می باشد:

  • نسبت به نماهای کامپوزیتی، سنگی، بایرامیکس و آجری ارزان قیمت تر است و برای کسانی که بودجه ی زیادی برای نما سیمانی باغ ندارند گزینه ی مناسبی محسوب می شود.
  • سیمان در مجاورت هوا چسبندگی و مقاومت بالایی پیدا می کند و همین ویژگی منجر به دوام بالای نما سیمانی نسبت به سایر نما ها می شود.
  • اجرای نما کلاسیک سیمانی برای باغ ها بسیار زیبا می باشد و قابلیت اجرایی آسانی دارد.
  • در برابر تغییرات آب و هوایی مستحکم و پایدار است.
  • هنگام آتش سوزی نمای سیمانی از گسترش آتش جلوگیری می کند.
  • شست و شوی این نوع نما بسیار راحت است.

از معایب نمای سیمانی میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • کسانی که در منطقه های شرجی و مرطوب به دنبال اجرای نما سیمانی باغ هستند این نما مناسب نیست زیرا عایق ضعیفی در برابر گرما و رطوبت می باشد.
  • با مرور زمان نمای سیمانی تیره رنگ می شود و آلودگی های شهری و کثیفی های هوا را به خود جذب می کند.
  • گرد و غبار به آسانی به این نما می چسبند به همین دلیل گفته می شود نما سیمانی خاصیت آنتی استاتیک دارد و بعد از مدتی رنگ آن کدر می شود.
  • سیمان سنگین وزن است و باعث افزایش وزن باغ می شود که این سنگینی بسیار پر خطر است مخصوصا هنگام وقوع زلزله.
  • نمای سیمانی دارای تنوع رنگی نیست و کسانی از آن استقبال می کنند که به سبک مدرن و ساده علاقه مند اند.

اجرای نما سیمانی

در پیاده سازی نما سیمانی باید دقت کرد که پیش از هر چیزی باید یک سطح مناسب ایجاد نمود که این کار با استفاده از توری رابیس و شاسی کشی فلزی انجام می شود. در مرحله ی بعد باید جوش کاری انجام شود و رابیس بسته شود تا سطح مورد نظر برای ملات سیمان و ماسه فراهم شود. باید همه ی موارد گفته شده و نکته ها دقیقا و با جزئیات انجام شود تا مشکلی پیش نیاید. حال می توان لایه رویه را ساخت البته با رعایت همه ی نکات ضروری. لایه رویه شامل رنگ های متنوعی می باشد و متریال های مختلفی برای آن استفاده می شود. همان طور که آگاهید نما ی هر ساختمان اعم از ویلا،  باغ و… در معرض دید هر رهگذری قرار دارد پس نیاز است در ساخت و طراحی آن، دقت بسیار زیاد باشد تا نیاز مجدد به تعمیر نداشته باشد.

نکته هایی که باید در اجرای نما سیمانی باغ

هر کارشناس و استاد کاری می داند که برای ساختن نما سیمانی باغ دمای هوا باید بین چهار تا پنج درجه ی سانتی گراد از صفر بالاتر باشد. این امر از یخ زدن و منجمد شدن سیمان جلوگیری می کند.

اجرای نما سیمانی باغ

در طراحی نما علاوه بر اینکه زیبایی اهمیت دارد بلکه نما باید طوری ساخته شود که علاوه بر ظاهر زیبا، بیشترین کاربرد را داشته باشد. طراحی نما سیمانی باغ می تواند در عین حال که ساده یا لوکس باشد در ساخت آن از متریال هایی استفاده کرد که بالاترین کیفیت را داشته باشد. نما موجب زیبایی شهر و کوچه و خیابان  می شود. اگر به دنبال بازسازی نما ساختمان بوده یا در پی طراحی نما سیمانی باغ، ویلا و… هستید نیاز دارید از متخصصان باتجربه کمک بگیرید. تیم نما سازان مرادی به صورت تخصصی به طراحی نما در ساختمان ها و تالار ها و… می پردازند و می توانند با توجه به متراژ زمین و بودجه مد نظرتان طرحی شیک و متناسب را برایتان پیاده سازی و اجرا کنند.

لینک مرجع https://namasazanmoradi.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oDQL
نظرتان را بنویسید