مشاوره انلاین کنکور دکتری

مشاوره انلاین کنکور دکتری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
هانیه شیخ

مشاوره آزمون دکتری تخصصی در خصوص مباحث مختلف کنکور دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی به صورت کاملاً رایگان در این صفحه ارائه خواهد شد. داوطلبان آزمون دکتری می‌توانند سؤالات خود را در این صفحه درج نمایند تا در اسرع وقت به سؤالاتشان پاسخ داده شود.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

 

البته به همه سؤالات داوطلبان گرامی در تمامی صفحات سایت نیز پاسخ داده خواهد شد. این صفحه برای سهولت دسترسی متقاضیان مشاوره به مشاوران سایت و نیز راهنمایی کاربران عزیزی که به تازگی به جمع ما اضافه شده‌اند راه‌اندازی شده است.

سؤالات کاربران گرامی می‌تواند در خصوص مشاوره مطالعه و برنامه‌ریزی جهت کسب آمادگی برای آزمون دکتری، روند پذیرش در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه‌های سراسری و آزاد، نحوه انتخاب رشته دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی، نحوه کسب آمادگی جهت حضور در مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها و حتی جزئیات تحصیل در مقطع دکتری باشد.

امیدواریم ارائه مشاوره دکتری به کاربران عزیز بتواند راهگشای داوطلبان آزمون دکتری باشد.

معرفی دوره دکتری

دوره دکتری تخصصی به دو شکل برگزار می‌شود:

مشاوره دکتری - رایگان

1- دکتری آموزشی – پژوهشی

2- دکتری پژوهش‌محور

دکتری آموزشی-پژوهشی (دوره‌ای که بیشترین رقابت برای آن صورت می‌گیرد)، دوره‌ای است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و گذراندن پایان‌نامه (رساله دکتری) است.

دکتری پژوهش‌محور، دوره‌ای با محوریت پژوهش است که دستاورد آن منجر به ارائه فناوری جدید، ارائه نظریه و ایده جدید، تولید دانش فنی و ثبت اختراع و … می‌شود و مشتمل بر اخذ واحدهای درسی محدود و الزام به ارائه پایان‌نامه است.

 

تفاوت دوره‌های دکتری آموزش‌محور و پژوهش‌محور

بر اساس آیین‌نامه آموزشی مقطع دکتری تخصصی، تعداد واحدهای درسی دوره دکتری آموزشی – پژوهشی 36 واحد است که از این تعداد، 12 تا 18 واحد آموزشی و 18 تا 24 واحد پژوهشی است و دانشجو باید در هر نیم‌سال تحصیلی حداقل 6 و حداکثر 10 واحدِ درسی انتخاب کند.

البته در شیوه‎نامه مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد 15 تا 18 واحد درسی و 18 تا 21 واحد پژوهشی درنظر گرفته شده است.

در دوره‌ دکتری پژوهش‌محور تنها 3 تا 8 واحد درسی ارائه می‌شود و 28 تا 33 واحد به رساله اختصاص دارد. در این دوره نیز، مجموع واحدهای اصلی و پایان‌نامه 36 واحد است.

دورهتعداد واحد درسیتعداد واحد رسالهمجموع تعداد واحد
آموزشی – پژوهشی12 تا 1818 تا 2436
پژوهش‌محور3 تا 828 تا 3336

 

دوره‌های دکتری رایگان و شهریه‌پرداز

در حال حاضر در کشور ما تحصیل در دوره دکتری به دو شکل رایگان و شهریه‌پرداز برگزار می‌شود.

پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه‌های سراسری به سه صورت روزانه، شبانه و یا پردیس دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. معمولاً اساتید هر سه دوره و نیز دروسی که دانشجویان پشت سر می‌گذارند یکسان و تنها تفاوت دوره روزانه با شبانه و پردیس در پرداخت شهریه است.

دوره دکتری روزانه بدون پرداخت شهریه است. فارغ‌التحصیلان دوره دکتری روزانه متعهد هستند که معادل مدت زمان تحصیل در کشور خدمت کنند. پذیرش در این دوره از طریق آزمون صورت می‌گیرد، اما دانشگاه‌ها مجاز به پذیرش بدون آزمون از طریق آیین نامه دکتری استعداد درخشان نیز هستند.

دانشگاه‌هایی که دارای پذیرش در یک رشته در دوره روزانه هستند، می‌توانند نسبت به پذیرش دانشجو در دوره شبانه (نوبت دوم) نیز اقدام کنند. تحصیل در این دوره مستلزم پرداخت شهریه است.

یکی دیگر از دوره‌های دکتری تخصصی داخل کشور، پردیس خودگردان دانشگاه‌هاست که تحصیل در آن، مستلزم پرداخت شهریه است. در ابتدا پذیرش در پردیس‌ها به صورت مستقل و از طریق آزمون اختصاصی صورت می‌گرفت، اما از سال‌ 94 بنا بر تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پذیرش پردیس‌های دانشگاهی نیز از طریق آزمون دکتری صورت می‌گیرد. البته پذیرش دانشجو در پردیس بین‌الملل دانشگاه‌ها همچنان خارج از آزمون سراسری نیز انجام می‎شود.

علاوه بر این، دانشگاه‌های پیام نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز در دوره دکتری دارای پذیرش هستند که تحصیل در این دانشگاه‌ها نیز با پرداخت شهریه صورت می‌گیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز هر ساله اقدام به پذیرش دانشجوی دکتری می‌نماید که از سال 96، آزمون دکتری دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه با آزمون دکتری سراسری و از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله نسبت به پذیرش بدون کنکور داوطلبان استعدادهای درخشان در مقطع دکتری نیز اقدام می‌کند.

دورهشهریهنحوه پذیرش
روزانهبدون پرداخت شهریهاز طریق آزمون سراسری – از طریق آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان
شبانه (نوبت دوم)شهریه دارد.از طریق آزمون سراسری
پردیس خودگردانشهریه دارد.از طریق آزمون سراسری – از طریق آزمون اختصاصی (مختص پردیس‌های بین‌الملل)
غیرانتفاعیشهریه دارد.از طریق آزمون سراسری
پیام نورشهریه دارد.از طریق آزمون سراسری
دانشگاه آزادشهریه دارد.از طریق آزمون سراسری – از طریق آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد – واحدهای بین‌الملل (از طریق آزمون اختصاصی)

 

جهت اطلاع از شهریه تحصیل در دوره دکتری شبانه، پردیس، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

 

شهریه دکتری

 

طول دوره دکتری

مدت تحصیل در دوره دکتری تخصصی آموزشی-پژوهشی حداقل شش نیم‌سال تحصیلی و حداکثر هشت نیم‌سال تحصیلی است. در صورتی که دانشجوی این دوره در مدت مقرر دانش‌آموخته نشود، مؤسسه می‌تواند به پیشنهاد استاد راهنما مدت تحصیل را تا دو نیم‌سال دیگر افزایش دهد.

مدت مجاز تحصیل در دوره دکتری پژوهشی حداقل 3 سال و حداکثر 4 سال است که حداکثر یک نیم‌سال قابل افزایش است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این که دوره دکتری چند سال است می‌توانید بر روی لینک کلیک کنید.

چطور برای پذیرش در مقطع دکترا برنامه ریزی کنیم؟

فرایند پذیرش و نیز تحصیل در مقطع دکتری چندان ساده نیست، پا گذاشتن در این مسیر، مستلزم انگیزه بالا و پشتکار فراوان است. بنابراین، اگر دلایل محکمی برای قبولی و تحصیل در مقطع دکتری داشته باشید، ساده‌تر این مسیر را طی خواهید کرد.

برای پذیرش در دوره دکتری لازم است برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد. در ابتدا لازم است به چند سوال مهم پاسخ دهید:

1- هدف شما از قبولی در دوره دکتری چیست؟

2- آیا در رشته قبلی خود ادامه تحصیل می‌دهید یا می‌خواهید تغییر رشته دهید؟

3- می‌خواهید چگونه در این مقطع پذیرش شوید؟ آیا قصد شرکت در آزمون دکتری را دارید؟

بعد از پاسخ دادن به این سوالات، می‌توانید برای قبولی در این مقطع تحصیلی خود را آماده کنید. اگر نتوانستید جواب سوالات فوق را پیدا کنید، شاید بد نباشد که از یک مشاوره خوب کمک بگیرید.

آمادگی آزمون دکتری

پس از این که تصمیم خود را برای آزمون دکتری گرفتید و از کلیات آن نیز اطلاع پیدا کرد، وقت آن است که با یک برنامه‌ریزی خوب و منسجم در مسیر قبولی گام بردارید.

در گام اول باید بهترین منابع کنکور دکتری را شناسایی کنید و در ادامه وضعیت خود را بسنجید.

در نهایت یک برنامه ریزی مناسب برای مطالعه و کسب آمادگی لازم برای شرکت در کنکور دکترا داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص آمادگی آزمون دکتری کلیک کنید.

مشاوره کنکور دکتری ۱۴۰۱-۱۴۰۲

شروع ثبت نام دکتری در آذرماه سال 1400 بود. آزمون دکتری 1401 نیز 6 اسفند ماه 1400 برگزار شد.

در پذیرش از طریق آزمون دکتری، داوطلبان پس از ثبت‌نام در کنکور، در آزمون کتبی که از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

آزمون کتبی شامل دروس تخصصی و دروس عمومی (متشکل از زبان عمومی و استعداد تحصیلی) است. عناوین دروس امتحانی تخصصی هر رشته در دفترچه ثبت‌ نام آزمون دکتری درج می‎گردد.

در آزمون دکتری سال 1401، ضرایب دروس کنکور دکتری بدین صورت است که ضریب 4 برای دروس تخصصی و ضریب 1 برای هر یک از دروس عمومی در نظر گرفته شده است.

منابع زبان عمومی آزمون دکتری و استعداد تحصیلی در صفحات زیر درج شده است. ضمناً سؤالات کاربران گرامی در خصوص دروس زبان دکتری و استعداد تحصیلی نیز در صفحات مربوطه پاسخ داده خواهد شد.

 

منابع زبان دکتری

 

 

منابع استعداد تحصیلی

 

بهترین منابع آزمون دکتری چیست؟

برای شناخت منابع بهترین کار این است که: اولا، سوالات آزمون دکتری سال‌های گذشته را بررسی کنید و بهترین منابع را شناسایی کنید. دوما، از افرادی که در سال‌های گذشته رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند سوال کنید.

منابع آزمون دکتری 1401 (پیشنهادی) از طریق صفحه زیر قابل مشاهده است:

 

منابع آزمون دکتری 1401

 

 

مشاوره رایگان انتخاب رشته دکتری

معمولاً یک تا دو ماه بعد از برگزاری آزمون کتبی، کارنامه نمرات آزمون منتشر می‌شود. این کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. از سال 96 با ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‎های سراسری، کارنامه اولیه منتشره از سوی سازمان سنجش حاوی نتیجه آزمون جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز می‎باشد. زمان اعلام نتایج دکتری ۱۴۰۱ اواخر اردیبهشت تا اوایل خردادماه اعلام شده است.

داوطلبان می‌توانند با توجه به نمره‌تراز و رتبه کسب‌شده که در کارنامه دکتری اعلام شده است، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

به محض شروع انتخاب رشته، مشاوران سایت در صفحه مشاوره انتخاب رشته دکتری فعال خواهند شد و پاسخگوی سؤالات شما عزیزان خواهند بود.

مشاوره مصاحبه دکتری (رایگان!)

پس از انجام انتخاب رشته از سوی داوطلبان، نتایج دعوت به مصاحبه دکتری اعلام خواهد شد. از سال 99 روند دعوت به مصاحبه دکتری سراسری به نحوی بود که محدودیتی برای تعداد داوطلبان راه‌یافته به مصاحبه هر دانشگاه‌ و نیز تعداد رشته‌محل‌هایی که هر داوطلب می‎توانست در مصاحبه حضور یابد، وجود نداشت و داوطلبان با کسب حدنصاب نمره‎تراز مدنظر همه دانشگاه‌هایی که در انتخاب رشته خود لحاظ کرده بودند، مجاز به حضور در مصاحبه آن‌ها شناخته ‎شدند.

به محض اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، مشاوره مصاحبه دکتری در سایت پی اچ دی تست فعال می‌شود و مشاورین در صفحات مختلف سایت پاسخگویی سؤالات داوطلبان عزیز دکتری در زمینه برگزاری مصاحبه‌ها خواهند بود.

همچنین اگر به دنبال خدمات مشاوره مقاله نویسی برای تقویت رزومه دکتری هستید، می‌توانید به صفحه مشاوره مقاله نویسی پی اچ دی تست مراجعه کنید.

مشاوره پذیرش دکتری بدون آزمون

جهت پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری تخصصی می‌توان به دو شیوه دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان و نیز دکتری بدون آزمون پردیس‌های پولی دانشگاه‌ها اقدام کرد.

پذیرش بدون آزمون دکتری سراسری از طریق وب‌سایت دانشگاه‌ها اطلاع‎رسانی می‌شود و پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز از طریق مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه صورت می‌گیرد.

داوطلبان گرامی می‌توانند جهت طرح سؤالات خود در خصوص پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها و اطلاع از آخرین فراخوان‌های دکتری بدون آزمون به صفحه مربوطه مراجعه نمایند. همچنین به سوالات داوطلبان درخصوص دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز در صفحه مربوطه پاسخ داده خواهد شد.
 

فراخوان‌های پذیرش بدون کنکور دکتری پردیس نیز که از طریق وب‌سایت دانشگاه‌ها منتشر می‌شود، در صفحه مربوطه درج می‌شود.

منبع: مشاوره آنلاین ازمون دکتری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZjJ6
نظرتان را بنویسید