ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور

ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
tehranservic

 
 

در تماس های مشتریان عزیز با پشتیبانی تهران سرویس دریافتیم که بسیاری از مصرف کنندگان پکیج ایران رادیاتور با ارور 40 60 80 روبه رو هستند، دراین مقاله قصد داریم به توضیح علت بروز این ارور در پکیج ایران رادیاتور و راه های بر طرف کردن آن بپردازیم ، با تهران سرویس همراه باشید. در هر کدام از قسمتها در صورت نیاز به سرویسکار پکیج و یا صحبت با تکنیسین کافیست با یکی از شعب تهران سرویس تماس حاصل نمایید.

در هنگام جست و جوی این ارور در بسیاری از سایت ها با این جمله روبه رو میشویم:

 
 

 
 

فن کار می کند اما پرشر سوییچ هوا در وضعیت قطع می باشد
 

اما نکته ی اصلی این است که همه ی مشکلات تنها به این موضوع مربوط نیست ، و باید از بسیاری از جهات پکیج مورد باز بینی قرار گیرد ، که ما دراین مقاله تمامی این موارد را به شما آموزش خواهیم داد.

9 علت بروز ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور

دلایل بروز ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور:

1-معیوب بودن برد پکیج ایران رادیاتور:

اگر به هر علتی برد از ارسال فرمان به فن برای عملکرد درست ناتوان باشد ، و نتواند فرمان صحیح را به این قطعه برساند ، شما شاهد ارور 40 60 80 در پکیج ایران رادیاتور خواهید بود .برای بررسی بیشتر برد و پی بردن به قسمت معیوب آن کافیست مقاله تعمیر برد پکیج را مطالعه نمایید . در این موارد شما وقتی پکیج را روشن میکند صدای فن را نمی شنوید و بعد از مدتی شاید 15 ثانیه این ارور را در پکیج میبینید .در برخی موارد شاید شما این ارور را در بعضی از روزها مشاهده کنید سپس برای چند روز این ارور دیگر ظاهر نشود و مجدد بعد از چند روز باز این ارور بر روی صفحه نمایشگر شما نمتیش داده شود ، در این حالت به قطعیت میتوان گفت برد شما نیم سوز است و به زودی شاهد خرابی برد به صورت کامل خواهید بود.

2-خرابی پرشر هوای پکیج ایران رادیاتور:

در برخی موارد بروز این ارور در پکیج به علت خرابی پرشر هواست چرا که پرشر هوا به عنوان سنسور فن عمل میکند و باید سالم بودن و نبودن فن را به برد پکیج گزارش دهد ، در نتیجه خرابی پرشر هوا میتواند باعث بروز این مشکل شود .

3-بررسی سیم های رابط:

در برخی موارد خرابی سیم های رابط و بروز قطعی در آن ها باعث بروز ارور 40 60 80 در پکیج ایران رادیاتور خواهد شد.

4-چک کردن مسیر دودکش:

در برخی موارد گرفتگی مسیر دودکش پکیج باعث بروز این مشکل میشود ، کارشناسان تهران سرویس به همه ی دارندگان پکیج های دیواری توصیه مینمایند ، حتما هر ماه از باز بودن مسیر دودکش پکیج خود اطمینان حاصل نمایند ، چرا که بسیاری از موارد مسمویت های ناشی از گاز مونوکسید کربن در منازل به دلیل بسته بودن مسیر دودکش پکیج های منازل صورت میگیرد.

5-گیر کردن جسم خارجی به فن پکیج:

در بسیاری از موارد به دلیل لانه ساختن پرندگان در دودکش پکیج اجسام خارجی ئارد پکیج شده و در عملکرد فن اختلال ایجاد مینماید برای جلوگیری از بروز این مشکل سرویس سالانه پکیج خود را جدی بگیرید.

6-گرفتگی شلنگهای رابط بین ونتوری و پرشر :

گاهی ممکن است بر اثر گرفتگی شلگنهای رابط بین فن و پرشر فن در اثر گرد و خاک یا بخار اب ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور بروز کند که باید با فوت کردن داخل شلنگها مسئله را حل کرد البته احتمال این مورد هم فوق العاده کم هست.

7-گرفتگی سوراخهای ونتوری :

گاهی در اثر خاک گرفتن سوراخهای ونتوری بسته میشود و باعث بروز ارور 40 60 80 ایران رادیاتور میشود . یک مورد خاص میباشد که به ندرت رخ میدهد .

8-معیوب شدن خود فن :

تا اینجا در بررسی ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور دیدیم با اینکه این ارور مربوط به معیوب بودن فن پکیج است ، مشکلات بسیاری باعث بروز این ارور در پکیج میشوند ،که باید تمامی این موارد را مورد بررسی قرار داد.در صورت معیوب بون فن پکیج میتوانید از صفحه خرید قطعات پکیج اقدام به خرید فن پکیج مورد نظر نمایید.

9-آب شدن ونتوری :

گاهی در اثر حرارت بسیار بالا ونتوری اب میشود و باعث بروز این ارور میشود ، البته این مورد در ونتوری های فلزی به ندرت اتفاق می افتد.

به طور کلی ارور 40 60 80 مربوط به :

خرابی برد الکترونیک پکیج
قطعی جریان الکتریسیته فن
سوختگی سیم پیچ فن
خرابی پرشر سوئیچ هوا یا سنسور فن
بسته شدن یا ذوب شدن ونتوری فن است.

9 علت بروز ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور

حالت های مختلف ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور:

حالت اول :فن روشن می شود :

1- ابتدا ونتوری فن و شیلنگ متصل به آن از لحاظ تمیز بودن ،عدم گرفتگی و وصل بودن شیلنگ مورد بررسی قرار می گیرد در برخی موارد شیلنگ از جای خود خارج شده و یا مسیر شیلنگ و یا ونتوری مسدود شده اند که ضمن بررسی باید رفع شود.

2- اگر ونتوری و شیلنگ سالم باشند ایراد از پرشر سوییچ هوا می باشد این قطعه توسط شیلنگ سیلیکونی به فن و توسط دو عدد فیش معمولا سیاه رنگ با برد الکترونیک دستگاه در ارتباط می باشد . ابتدا شیلنگ سیلیکونی را از وسط نصف کرده و بصورت ضربدری از خروجی بالای فن به خروجی پایین پرشر هوا و از خروجی پایین فن به خروجی بالای پرشر وصل کنید البته نا گفته نماند در بعضی مدل ها این اتصال شیلنگ ها بین ونتوری فن و پرشر هوا باید بصورت موازی انجام گیرد .

بعد از انجام عمل دوشیلنگه کردن پرشر سوئیچ هوا دستگاه را ریستارت می کنیم در نهایت اگر باز هم مشکل حل نشد پرشر سوییچ هوا خراب بوده و باید توسط سرویسکار مجاز تعویض گردد .

نکته : در مدل های L36FF&L28FF بعلت تفاوت در نوع فن امکان دوشیلنگه کردن وجود ندارد.

حالت دوم : فن روشن نمی شود:

1-اگر فن دستگاه روشن نمی شود و نمی چرخد ابتدا باید فن دستگاه از نظر گیرپاژ بودن،به سختی چرخیدن ویا گرفتگی در پره های آن و عدم وجود مانع بین پروانه های آن جهت چرخش بصورت کاملا روان اطمینان حاصل کرد تا باعث بروز خطای چهل شصت هشتاد نشود ،اگر باوجود روان بودن فن پکیج و اینکه برق از طرف برد الکترونیک جهت روشن شدن فن به آن می رسد پس فن پکیج سوخته است و باعث خطای 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور شده است و در این مورد و نیز در صورتی که فن روان نباشد و نتوان ان را با روانکاری اصلاح کرد باید فن تعویض شود.

فن روشن است ولی پرشر سوئیچ هوا در وضعیت قطع می‌باشد:

در واقع برد کنترل برق فن را وصل کرده و به خیال خودش الان باید فن روشن باشد، در صورتی که ممکنه پروانه فن گیر باشد و یا شیپوری فن خراب شده و یا شیلنگ پرشر آشغال گرفته و هر چیز دیگری باعث عمل نکردن فن میشود.

اقدامات لازم هنگام برخورد با ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور:

1-دستگاه را از برق بکشید.
2-دودکش دستگاه را بررسی کنید.
3-تمامی سیم های مربوط به فن را بررسی و در صورت معیوب بودن تعویض نمایید.
4-فن دستگاه را بررسی کنید تا جسم خارجی داخلش نباشد.
5-یک سیم رابط برق مستقیم به فیش برق ورودی فن بدهید تا مطمئن شوید فن سالم است.
6-فیش برق فن متصل به برد الکترونیک را چک کنید که درست متصل شده باشد.
7- فیش های پرشر سوئیچ هوا را از آن جدا کنید و ببینید فن شروع به کار می‌کند یا خیر، اگر فن کار کرد سراغ پرشر سوئیچ هوا بروید و آن را با قطعه نو جایگزین کنید وگرنه احتمالا برد الکترونیک معیوب است.
8-برای تست برد پکیج کافیست به ارامی به رله های برد ضربه بزنید در صورت عملکرد برد ایراد به طور قطع از همان رله است.

ارور 40 60 80 معمولا در چه زمان هایی رخ می دهد؟

این ارور بیشتر در زمان تغییر فصل از سرما به گرما و انقباض و انباسط پرده دیافراگمی سنسور بوجود می آید.

بهترین روش برای رفع مشکل ارور 40 60 80 ایران رادیاتور از سایت پکیج کار:

اگربعد از مطاله این مقاله هم چنامن قادر به رفع ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور خود نیستید کافیست تا با نزدیکترین شعبه به محل مورد نظر خود تماس حاصل نمایید تا سرویسکاران پکیج تهران سرویس اقدام به رفع مشکلات پکیج شما نمایند .در نظر داشته باشید سرویس سالانه پکیج دیواری از بروز این مشکلات جلوگیری میکند .

تعمیر پکیج ایران رادیاتور:

برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور در تهران کافیست با یکی از شعبات تهران سرویس تماس حاصل نمایید ، تا در کمتر از یک ساعت متخصص پکیج به محل شما اعزام و اقدام به تعمیر پکیج شما نمایند.

 
 

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7okO
نظرتان را بنویسید