انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
از سال گذشته ، انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری با یکدیگر ادغام شده است . بنابراین داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد موظف هستند کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 ثبت نمایند .



پس از برگزاری کنکور سراسری ، داوطلبانی که در این ماراتن شرکت نموده و با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400 ، مجاز به انتخاب رشته شدند ، می بایست در موعد مقرر اقدام به شرکت در مرحله انتخاب رشته این آزمون نمایند .

انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد با توجه به تمهیدات وزارت علوم و سازمان سنجش ، متحمل تغییراتی شده و از این پس داوطلبانی که می خواهند شانس خود را برای قبولی رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد امتحان کنند ، موظف به تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و ثبت کد رشته محل های دندانپزشکی دانشگاه آزاد در این فرم هستند .

بنابراین پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 ، داوطلبانی که علاقمند به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد هستند ، می توانند در زمان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری ، کد رشته محل های مورد علاقه خود در رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد را از دفترچه انتخاب رشته علوم تجربی یادداشت کرده و در فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری وارد نمایند . با توجه به تغییرات ایجاد شده در این زمینه ، در ادامه این مقاله زمان و نحوه انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1400 ارائه شده است .



زمان انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1400
به دلیل ادغام انتخاب رشته دانشگاه آزاد با کنکور سراسری در رشته دندانپزشکی ، داوطلبان متقاضی این رشته در دانشگاه آزاد از این پس باید همزمان با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری ( روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی و پیام نور ) کد رشته محل های دندانپزشکی دانشگاه آزاد را نیز در فرم انتخاب رشته وارد کنند .

سال گذشته بدلیل تعویق در زمان برگزاری کنکور سراسری ، انتخاب رشته این آزمون اوایل مهر ماه انجام گرفت ، با توجه به تاریخ برگزاری کنکور سراسری 1400 پیش بینی می شود امسال انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 در نیمه دوم مرداد ماه صورت گیرد . داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از زمان دقیق در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته مطلع شوند .





به محض مشخص شدن ، زمان انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1400 ، این مقاله بروز رسانی می گردد .



 انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 ، تنها در 4 رشته دندانپزشکی ، پزشکی ، داروسازی و دامپزشکی با انتخاب رشته کنکور سراسری ادغام شده است . بنابراین داوطلبانی که قصد انتخاب سایر رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد را دارند ، میبایست زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 ، از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اقدام نمایند .

بیشتر بخوانید : راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400






نحوه انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1400
علاقمندان به انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد باید در زمان انتخاب رشته دانشگاه سراسری ، انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد خود را نیز انجام دهند . با این حساب داوطلبان می بایست با توجه به اولویت های خود ، کد رشته محل های مربوط به رشته های دندانپزشکی دانشگاه آزاد را نیز در فرم انتخاب رشته سراسری وارد نمایند .



مراحل انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1400 بطور خلاصه

 مراجعه به سایت انتخاب رشته آزمون سراسری 1400 به نشانی sanjesh.org

 دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی و مطالعه دقیق آن

 استخراج رشته محل های مرتبط با گروه آزمایشی امتحانی

 اولویت بندی انتخاب ها بر اساس علاقه

 تکمیل فرم انتخاب رشته

  دریافت کد رهگیری



راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1400

 داوطلبان به منظور انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد می بایست وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و گزینه دفترچه و انتخاب رشته سامانه های آزمون سراسری 1400 را انتخاب نمایند .







 بعد از ورود به صفحه مذکور بر روی لینک انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1400 کلیک کنند .







 در این بخش پس از مطالعه نکات ذکر شده در این صفحه کلید اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1400 را مطالعه نموده ام را تایید کنند .







 همانطور که در تصویر زیر می بینید با استفاده از سه روش می توانید وارد مراحل انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1400 شوید .







 در این بخش یک فرم برای داوطلبان به نمایش در می آید که در آن می بایست نسبت به درج معدل دیپلم و سوابق تحصیلی اقدام نمایند و پس از تکمیل نمودن فرم مذکور بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنند .









به محض فعال شدن لینک انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1400 ، لینک مستیم جهت انجام این فرایند در این مقاله قرار داده شده و تصاویر به روز رسانی می گردد .



انتخاب رشته مهم ترین بخش کنکور سراسری بشمار می رود چرا که سرنوشت هر داوطلب بر این اساس رقم می خورد . حال که انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1400 با دانشگاه سراسری ادغام شده ، اولویت بندی انتخاب ها از اهمیت ویژه ای برخوردار شده و داوطلبان باید کلیه فاکتور های مهم را در نظر بگیرند . با توجه به اهمیت این انتخاب رشته در قبولی داوطلبان مقاله زیر آماده شده تا داوطلبان به هرآنچه که برای یک انتخاب رشته دقیق نیاز دارند دست یابند .

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری










مشاوره انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1400
از آنجایی که رشته دندانپزشکی تنها در سه دوره روزانه ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد ارائه می شود بنابراین متقاضیان در وهله اول می بایست شهریه دندانپزشکی پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد را بررسی داشته باشند تا بعد از قبولی در این دانشگاه و دوره دچار مشکل مالی نشوند .

بنابراین داوطلبان در گام اول باید به سهمیه ، رتبه در سهمیه و از همه مهم تر وضعیت تراز و نمره زیر گروه یک دقت کنند و بر اساس آن شانس قبولی را بسنجند و انتخاب رشته خود را انجام دهند .  البته در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 1400 ، فرم انتخاب رشته کنکور قرار داده شده که داوطلبان می توانند این فرم را دانلود و انتخاب رشته خود را در این فرم وارد و بعد از اولویت بندی ، وارد فرم اینترنتی انتخاب رشته داخل سایت سازمان سنجش کنند .


 داوطلبان بهتر است انتخاب های خود را به سه دسته خوشبینانه ، منطقی و بدبینانه دسته بندی کنند بطوریکه :

  دسته اول را به رشته محل هایی اختصاص دهید که به نوعی شانس کمی دارید ولی انتخاب های ایده آل برای شما به حساب می آیند .

 دسته دوم را به رشته محل هایی اختصاص دهید که بر اساس کارنامه های قبولی سال های گذشته ، به صورت منطقی شانس قبولی در آن رشته محل ها را دارید ، به عبارت دیگر با رتبه های نزدیک به رتبه شما در این رشته محل ها قبول شده اند .

 دسته سوم رشته محل هایی باشند که قبولی شما در آن ها قطعی است و با رتبه های خیلی بالاتر از رتبه شما ، سال های قبل در آن قبول شده اند . انتخاب این رشته محل ها به شما اطمینان قبولی می دهد . 





 سامانه مشاوره تحصیلی هیوا امکانی را فراهم آورده تا داوطلبان بتوانند برای تخمین رتبه قبولی در رشته دندانپزشکی اقدام کنند . بر این اساس داوطلبان کافی است بعد از ورود به نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا ، تنها گروه آزمایشی ، سهمیه و رتبه مورد علاقه خود را مشخص کنند تا از شانس قبولی خود مطلع شوند .

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا








 با توجه به این که رتبه و تراز اکتسابی شما در انتخاب رشته کنکور 1400 تاثیر بسزایی دارد ، مشاوران سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا با بررسی دقیق کارنامه و به کارگیری تجارب خود شما را در انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص یاری نمایند . شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان این مرکز در تماس باشید .




سوالات متداول


1- انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد چه زمانی انجام می شود ؟  
این انتخاب رشته احتمالا دهه دوم مرداد ماه انجام شود که به محض اعلام زمان دقیق در این مقاله اطلاع رسانی می شود .






2- انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد به چه صورتی انجام می شود ؟  
به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود البته راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته دندانپزشکی آزاد در این مقاله قرار داده شده است .






3-  اولویت بندی کد رشته محل های انتخاب رشته باید بر چه اساسی صورت بگیرد ؟  
داوطلبان می توانند بر اساس علاقه ، اعتبار دانشگاه ها ، رشته و مصافت ، انتخاب های خود را اولویت بندی کنند که در این مقاله توضیحات جامع ارائه شده است  .  

منبع : انتخاب رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lrJl
نظرتان را بنویسید