آموزش پیش دبستانی در منزل

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
والدینی که قصد دارند نوآموزان پیش دبستانی خود را در منزل آموزش دهند باید از منابع و کتاب های درسی مربوط به این دوره تحصیلی در یادگیری آن ها استفاده نمایند. آموزش پیش دبستانی در منزل با توجه به شرایط کودکان می تواند دارای مزایا و معایب متفاوتی باشد.




بسیاری از والدینی که دارای فرزند پیش دبستانی هستند با توجه به شرایط کودک خود ترجیح می دهند که این نوآموزان دوره پیش دبستانی را در منزل آموزش دهند. در شرایط کنونی به وجود آمده و شیوع بیماری کرونا میزان استفاده از روش آموزش پیش دبستانی در منزل در بین خانواده ها افزایش پیدا کرده است.

برخی از کودکانی که دارای شرایط و یا بیماری خاصی هستند می توانند با دریافت منابع و کتاب های آموزشی دوره پیش دبستانی در منزل و توسط والدین خود آموزش ببینند. روش ها و موارد مختلفی وجود دارد که به والدین کمک می کند تا آموزش نوآموزان پیش دبستانی در خانه را برای آن ها مهیج تر و لذت بخش تر نماید.

آموزش پیش دبستانی در منزل دارای مزایا و معایب مختلفی بوده و با توجه به ویژگی هر کودک ممکن است متفاوت باشد. از روش های ارائه شده توسط آموزش و پرورش برای راهنمایی بیشتر والدین در آموزش کودکان پیش دبستانی در منزل می توان ثبت نام پیش دبستانی مجازی، ارائه محتویات آموزش پیش دبستانی در برنامه شاد و تهیه برنامه های آموزشی پیش دبستان در تلوزیون را نام برد.

با توجه به این که دوره پیش دبستانی دوره مهم و اساسی در یادگیری و آماده سازی دانش آموزان برای پذیرش آموزش های دوره های تحصیلی می باشد، لذا در ادامه به بررسی موارد مختلف مربوط به آموزش پیش دبستانی در منزل و شرح هریک از آن ها به زبانی ساده می پردازیم.



نحوه آموزش پیش دبستانی در منزل
نوآموزان پیش دبستانی برای اولین بار در دوره پیش دبستان با موضوعات آموزشی مربوط به مدارس و یادگیری دروس اولیه آشنا می شوند. یادگیری مطالب مختلف آموزشی توسط این کودکان در دوره پیش دبستانی از اهمیت ویژه ای برخوردا است.

عدم اطلاع از روش های درست آموزش پیش دبستانی در منزل و رعایت نکردن نکات مختلف آموزشی مربوط به نوآموزان باعث می شود که علاوه بر کاهش تمرکز کودکان و یاد نگرفتن بسیاری از نکات آموزش داده شده، تاثیر منفی و ناخوشایندی در روحیات کودکان نسبت به یادگیری و تحصیل ایجاد شود.

توجه داشته باشید که این موضوع تاثیرات بسیاری بدی را در دوره های تحصیلی بعدی و آموزش آن ها در مقاطع بالاتر به دنبال خواهد داشت. برای راهنمایی بهتر و بیشتر والدین دارای نوآموز پیش دبستانی در ادامه این بخش نکات لازم در رابطه با نحوه آموزش پیش دبستانی در منزل را شرح داده و به طور خلاصه به ارائه آن ها می پردازیم.





نکات آموزش پیش دبستانی در منزل





موارد لازم و اولیه برای شروع آموزش پیش دبستانی در منزل را تهیه کنید.





برای آموزش بهتر نوآموزان پیش دبستانی و شبیه سازی تقریبی آموزش های مدارس پیش دبستانی بهتر است لوازم و منابع ابتدایی مربوطه را در منزل فراهم نمایید. لوازمی که برای آموزش نوآموزان پیش دبستانی در خانه لازم و ضروری هستند عبارتند از:



ایجاد برنامه تحصیلی برای آموزش پیش دبستانی ( زمان بندی و برنامه ریزی درس های آموزشی )

کتاب های آموزش پیش دبستانی

حروف الفبا و اعداد ابتدایی

ابزار های و لوازم ابتدایی آموزش ریاضی

تخته وایت برد





تقسیم زمانی مناسبی را برای آموزش کودک پیش دبستانی خود در نظر بگیرید.





نوآموزان پیش دبستانی برای یادگیری مطالب آموزشی این دوره، آمادگی زیادی نداشته و توانایی تمرکز بر مطالب به مدت طولانی را ندارند، بنابراین بهتر است آموزش های خود را در زمان بندی بین 15 الی 20 دقیقه ارائه نمایید تا علاوه بر یادگیری بهتر باعث خستگی کودکتان نیز نشود.

این زمان بندی باید به صورتی در نظر گرفته شود که پس از پایان 15 یا 20 دقیقه آموزش و استراحت نوآموز موضوع دیگری به کودکان آموزش داده شود.





نکات مهم و آموزش های کلیدی دوره پیش دبستانی را به فرزند خود آموزش دهید.





در بین موارد مختلفی که در دوره پیش دبستانی به کودکان آموزش داده می شود، برخی از مطالب دارای اهمیت بسیار بیشتری هستند که باید به صورت اصولی و دقیق به نوآموزان یاد داده شوند. این آموزش ها شامل یادگیری حروف الفبا، یادگیری اعداد ریاضی و شمارش، صداهای مختلف حروف الفبا، مهارت های ابتدایی نوشتن و الگودهی در مباحث ابتدایی ریاضی می شود.





آموزش پیش دبستانی را با تلفیق با بازی برای کودکان لذت بخش تر کنید.





سن ورود به پیش دبستانی بین 3 تا 6 سال در نظر گرفته می شود و کودکانی که در این رده سنی قرار دارند علاقه بیشتری به بازی ها و سرگرمی های مختلف از خود نشان می دهند. برای یادگیری بهتر مطالب دوره کودکستان بهتر است آموزش آن ها را با بازی های مختلفی ادغام کنید. انجام این کار باعث می شود تا علاوه بر یادگیری بهتر  نوآموزان خلاقیت و تمرکز آن ها در یادگیری نکات مختلف نیز بیشتر شود.





برنامه های گردشی و تفریحی مرتبط با آموزش های مرتبط با فرزند خود را برای او ایجاد نمایید.

 

 

رفتن به محل های مختلفی مانند ایستگاه های آتش نشانی و آشنا کردن آن ها با مشاغل و محیط های مختلف باعث می شود که علاوه بر این که نوآموزان با نوع کار این افراد و محل کار آن ها به خوبی آشنا شوند، بلکه این امکان را نیز ایجاد می کند که نکات مختلف مربوط به موارد فردی و اجتماعی را نیز به طور درست و اصولی یاد بگیرند.

 

 

شرایط مناسب برای ملاقات با سایر همسالان نوآموزان پیش دبستانی را برای فرزند خود ایجاد کنید.

 

 

آموزش پیش دبستانی در منزل شرایط خاصی را برای دانش آموزان پیش دبستانی ایجاد می کنند که آن ها را از ارتباط با سایر نوآموزان بازمی دارد. برای افزایش هوش اجتماعی نوآموزان و ایجاد روابط اجتماعی و دوستی آن ها با سایر همسالان خود بهتر است روز هایی را برای ملاقات با سایر نوآموزان پیش دبستانی را در برنامه آموزشی فرزند خود تعیین نمایید.

ملاقات با نوآموزان دیگر باعث می شود تا کودکان آمادگی بیشتر برای پذیرش شرایط اجتماعی شرکت در کلاس درس را داشته باشند و بتوانند در ایجاد روابط دوستی و تعامل با همسن های خود مهارت های زیادی را کسب نمایند.



بیشتر بخوانید: ثبت نام پیش دبستانی





سرفصل ها و منابع آموزش پیش دبستانی
یادگیری نوآموزان پیش دبستانی باید با توجه به اولویت های آموزشی و به صورت درست و اصولی انجام گیرد، لذا بهتر است والدین دارای کودک پیش دبستانی از سرفصل ها و اولویت های آموزشی استاندارد این دوره آموزشی اطلاع داشته باشند تا بتوانند تدریس بهتر و صحیح تری از مطالب دوره آمادگی را برای فرزندان خود داشته باشند.

برای ارائه اطلاعات و راهنمایی های بیشتر در این بخش به معرفی سرفصل های آموزشی دوره آمادگی و پیش دبستان برای والدین نوآموزانی کودکستانی می پردازیم.



آموزش ابتدایی و آشنایی اولیه کودکان با حروف الفبا و اعداد



آموزش اولیه لغات و گسترش دایره لغات کودکان



آموزش نکات و مسائل بهداشت فردی و اجتماعی



آموزش ابتدایی حواس پنجگانه و موارد استفاده از آن ها



آموزش ابتدایی اندام های بدن و کاربردها و ویژگی های آن ها



آموزش اولیه و آشنایی کودکان با قوانین و مقررات



آشنایی مقدماتی کودکان با حقوق شخصی و اجتماعی خود



آموزش اولیه مسائل اخلاقی، دینی و تربیتی و آشنا کردن کودکان با شخصیت های مذهبی و ملی بصورت مقدماتی



بیشتر بخوانید: محتوای آموزشی برنامه شاد برای پیش دبستانی









مزایای آموزش پیش دبستانی در منزل
آموزش پیش دبستانی در منزل در بسیاری از موارد ممکن است مزیت های زیادی را به دنبال داشته باشد، به خصوص در شرایط کنونی که برای حفظ سلامتی نوآموزان و عدم تعطیلی آموزش های این دوره روش هایی مانند ثبت نام پیش دبستانی مجازی نیز ارائه شده است، فرصت مناسبی است که خانواده هایی که داری فرزند پیش دبستانی هستند در منزل به آموزش مطالب مختلف این دوره به فرزندان کودکستانی خود بپردازند.

با توجه به اهمیت یادگیری نوآموزان پیش دبستانی در این بخش مزایای آموزش پیش دبستانی در منزل را به طور ساده و خلاصه برای والدین این کودکان ارائه می نماییم.



مزیت های آموزش پیش دبستانی در منزل





تنظیم برنامه های آموزشی و سرگرمی قابل انعطاف مطابق با شرایط نوآموزان در آموزش پیش دبستانی در منزل

رسیدگی ها و رعایت موارد پزشکی لازم در رابطه با کودکان پیش دبستانی دارای بیماری آموزش پیش دبستانی در منزل

بکارگیری شرایط و روش های آموزشی مختلف با توجه به ویژگی و روحیات نوآموز در آموزش پیش دبستانی در منزل

اولویت بندی آموزش های دوره آمادگی با توجه به شخصیت کودکان در آموزش پیش دبستانی در منزل



بیشتر بخوانید: سایت پیش دبستانی مجازی







معایب آموزش پیش دبستانی در منزل
آموزش های دوره پیش دبستانی و کودکستان دارای اهمیت بسیار ویژه ای در آماده سازی کودکان برای ورود به مدرسه و محیط های آموزشی می باشد، با توجه به این که آموزش ها و شرایط موجود در مراکز تحصیلی پیش دبستان نسبت به محیط خانه تشابه بیشتری به شرایط آموزش در مدارس دارد، لذا بهتر است کودکانی که مشکلات خاصی برای قرار گیری در محیط های آموزشی مراکز پیش دبستانی ندارند به مدارس این دوره تحصیلی مراجعه کرده و آموزش ببینند.

جهت راهنمایی بهتر خانواده های دارای نوآموز کودکستانی در این بخش به شرح مضرات آموزش پیش دبستانی در منزل می پردازیم.



معایب آموزش پیش دبستانی در منزل





کاهش آمادگی نوآموزان در پذیرش محیط های خارج از منزل و جمعی

کاهش اعتماد به نفس کودکان در برقراری ارتباطات اجتماعی

عدم رعایت استاندارد های لازم مربوط به آموزش دوره آمادگی در آموزش پیش دبستانی در منزل

کاهش بروز خلاقیت و ارائه راه حل های مختلف در مواجهه با شرایط متفاوت در کودک

عدم دریافت آمادگی لازم برای شرکت در مجموعه های آموزشی و گروهی

 

در ادامه بخوانید: شهریه پیش دبستانی
 

 

جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوط به آموزش پیش دبستانی در منزل می توانید عضو کانال تلگرامی مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . همچنین در صورت داشتن سوالاتی در رابطه با آموزش های پیش دبستانی مجازی می توانید از مشاورین مجرب مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک بگیرید.

 




سوالات متداول


1- آیا امکان آموزش کودکان پیش دبستانی در منزل وجود دارد؟
بله در صورت رعایت اصول و موارد لازم که در این مقاله ارائه شده است، آموزش پیش دبستانی کودکان در منزل امکان پذیر خواهد بود.




2- سن آموزش پیش دبستانی چند سال است؟
طبق اطلاعات ذکر شده در مقاله فوق ثبت نام پیش دبستانی از سنین 3 تا 6 سال امکان پذیر می باشد.




3- مزایای آموزش پیش دبستانی در منزل چیست؟
آموزش پیش دبستانی در منزل مزیت های بسیاری را شامل می شود که در این مقاله به ذکر هر کدام از آن ها به طور خلاصه پرداخته شده است.

منبع : آموزش پیش دبستانی در منزل 
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3MXn
نظرتان را بنویسید