راهنمای انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه

راهنمای انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mina

کابینت به عنوان مهم‌ترین بخش یک آشپزخانه در نظر گرفته می‌شود که نقش حائز اهمیتی را در جذابیت و زیبایی دکوراسیون آن ایفا می‌کند. انتخاب مدل، جنس و رنگ کابینت یکی از اصلی‌ترین مراحل طراحی دکوراسیون آشپزخانه است که باید با توجه به متراژ و مدل آشپزخانه انتخاب شود. در این میان انتخاب دستگیره کمد و کابینت نیز موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید؛ زیرا دستگیره بخش حائز اهمیتی از کابینت است که امکان باز و بسته کردن ساده و آسان درب آن را برای شما فراهم می‌آورد. بنابراین کابینت و دستگیره مکمل یکدیگر هستند و باید به لحاظ مدل، رنگ و جنس دارای تناسب باشند. اما سوال مهمی که در رابطه با دستگیره کابینت مطرح می‌شود این است که دستگیره کابینت را چگونه انتخاب کنیم تا با دکوراسیون آشپزخانه و البته نوع کابینت ما متناسب باشد؟‌ برای انتخاب دستگیره کابینت آشپرخانه باید به چندین فاکتور مهم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین دستگیره را برای کابینت‌های خود خریداری کنید. به همین بهانه در ادامه این مقاله از خانه آرا با راهنمای انتخاب دستگیره کابینت همراهتان هستیم و نحوه انتخاب دستگیره کابینت را به شما آموزش خواهیم داد. جهت خرید دستگیره کابینت از سایت خانه آرا روی لینک کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : دستگیره الکترونیکی

انواع دستگیره کابینت

انواع دستگیره کابینت آشپزخانه با هدف زیبایی بخشی و فراهم آوردن امکان باز و بسته کردن آسان درب‌ها بر روی کابینت نصب می‌شوند. بنابراین در هنگام خرید دستگیره کابینت باید به این دو جنبه یعنی «زیبایی» و «کارایی» توجه داشته باشید. اما پیش از انتخاب دستگیره کابینت ابتدا باید مدل‌های مختلف آن را بشناسید تا بتوانید بهترین نوع دستگیره را متناسب با کابینت‌ها و البته دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب نمایید. انواع دستگیره کابینت موجود در بازار شامل:

دستگیره کابینت دکمه ای

دستگیره دکمه‌ای یکی از انواع دستگیره کابینت آشپزخانه است که دارای ظاهری کروی و زاویه‌دار بوده و برای نصب بر روی کشوی کابینت‌های کوچک مناسب است. البته از دستگیره دکمه‌ای می‌توانید بر روی کابینت‌های بزرگ نیز استفاده کنید اما باید دو دستگیره در دو طرف آن نصب نمایید تا به راحتی باز و بسته شود. به این مدل دستگیره کابینت، دستگیره تک پیچ نیز گفته می‌شود زیرا توسط یک پیج به کابینت نصب می‌شود.

دستگیره کابینت خطی

دستگیره کابینت خطی به عنوان رایج‌ترین نوع دستگیره کابینت آشپزخانه شناخته می‌شود که به صورت افقی و یا عمودی بر روی کابینت نصب شده و به راحتی باز و بسته خواهد شد. این نوع دستگیره برای نصب بر روی کابینت و کشو مناسب است که با استفاده از دو عدد پیچ به بدنه کابینت متصل می‌شود؛ از این به آنها دستگیره دو پیچ نیز گفته می‌شود. دستگیره خطی برای استفاده در تمامی مدل‌های آشپزخانه چه کلاسیک و چه مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد و جلوه خاصی به کابینت‌های شما می‌بخشد. از طرفی دیگر نیز به دلیل ساختار ساده آن به راحتی و تنها با استفاده سر انگشتان خود می‌توانید درب کابینت‌ها را باز کنید. این نوع دستگیره برای نصب بر روی کابینت‌های فلزی، ام دی اف، های گلاس و ممبران مناسب است. برای خرید سینک بر روی لینک کلیک نمائید. 

دستگیره کابینت مخفی

دستگیره کابینت مخفی که در مقالات پیشین به آن پرداختیم نیز به عنوان جدیدترین نوع دستگیره کابینت شناخته می‌شود که در داخل کابینت نصب شده و از بیرون قابل مشاهده نیست. یعنی دیگر هیچ نوع دستگیره‌ای بر روی سطح خارجی کابینت‌ها نصب نمی‌شود و برای باز و بسته کردن آنها نیازی به استفاده از دستگیره بیرونی ندارید. البته دستگیره مخفی کابینت دارای انواع مختلفی همچون دستگیره مگنتی، یکپارچه، پروفیلی و بیرونی است که استفاده از آنها جذابیت خاصی به دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما می‌بخشد و به دلیل سادگی در گذر زمان نیز قدیمی نخواهند شد.

انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه کاملا به سلیقه و ترجیح شما بستگی دارد و هیچ الزامی در انتخاب یک دستگیره خاص برای هیچ آشپزخانه‌ای وجود ندارد. شما می‌توانید برای کابینت آشپزخانه خود از از یک مدل و یا حتی دو مدل به صورت ترکیبی استفاده کنید و به آشپزخانه خود جلوه خاصی بدهید. به عنوان مثال می‌توانید برای کشوها از دستگیره دکمه‌ای و برای کابینت‌های بزرگ نیز از دستگیره خطی و یا مخفی استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه

در هنگام انتخاب دستگیره کابینت باید علاوه بر مدل آن به برخی موارد دیگر نیز توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین دستگیره را متناسب با فضای آشپزخانه و البته سلیقه خود خریداری نمایید. در این بخش نکات مهم در انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با توجه به آنها بتوانید مناسب‌ترین دستگیره را برای کابینت‌های خود انتخاب کنید. این نکات مهم شامل:

توجه به سبک طراحی آشپزخانه

اولین نکته در هنگام انتخاب دستگیره کابینت توجه به سبک طراحی آشپزخانه است که تاثیر بسزایی بر تصمیم گیری شما خواهد داشت. آشپزخانه‌ها به طور کلی دارای دو سبک «مدرن» و «سنتی» هستند. آشپزخانه مدرن به آشپزخانه‌های اپن، طرح جزیره و غیره گفته می‌شود که سبک طراحی آنها امروزی بوده و کابینت‌های آن نیز از جنس ام دی اف و یا های گلس است. بهترین دستگیره برای آشپزخانه‌های مدرن و امروزی دستگیره مخفی و یا دستگیره‌ خطی است. در آشپزخانه‌های سنتی نیز به دلیل طراحی قدیمی بهتر است از دستگیره خطی یا دکمه‌ای کاملا ساده‌ استفاده کنید.

تناسب اندازه دستگیره با کابینت

تناسب اندازه دستگیره با کابینت نیز نکته مهم دیگری است که در هنگام انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه باید به آن توجه داشته باشید. اندازه دستگیره باید متناسب با ابعاد کابینت انتخاب شود تا علاوه بر حفظ هارمونی و جذابیت ظاهری، کاربردی نیز باشد. به طور کلی اندازه استاندارد و ایده آل دستگیره، حدود یک سوم اندازه کابینت است تا دو کارکرد اصلی آن یعنی زیبایی و کارایی دستگیره حفظ شود. بنابراین هرچه اندازه کابینت یا کشو بزرگ‌تر باشد، دستگیره آن نیز باید در سایزهای بزرگ‌تری انتخاب شود تا پس از نصب بر روی کابینت با آن تناسب داشته باشد.

جنس دستگیره کابینت

از دیگر نکات مهم انتخاب دستگیره کابینت توجه به جنس آن است که باید با جنس کابینت و البته دکوراسیون آشپزخانه تناسب داشته باشد. دستگیره کابینت معمولا از جنس‌هایی همچون استیل، فلزی، چوبی، برنجی و یا سرامیکی ساخته می‌شود. برای انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه محدودیت خاصی وجود ندارد اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، تناسب جنس دستگیره با جنس کابینت است. به عنوان مثال نصب دستگیره چوبی بر روی کابینت فلزی هیچ تناسبی با آن ندارد و بهتر است برای کابینت‌های فلزی از دستگیره فلزی استفاده کرده و دستگیره چوبی را نیز بر روی کابینت ام دی اف و یا های گلس نصب نمایید.

رنگ دستگیره کابینت

رنگ دستگیره کابینت نیز موضوع بسیار مهمی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید و آن را متناسب با رنگ کابینت‌ها انتخاب کنید. دستگیره کابینت در رنگ‌های مختلفی همچون نقره‌ای، مشکی، طلایی و غیره تولید می‌شود و انتخاب رنگ آن به رنگ کابینت و البته سلیقه شما بستگی دارد. انتخاب رنگ‌های متضاد برای دستگیره کابینت، محیط آشپزخانه شما را جذاب‌تر می‌سازد. اما ترکیب تناژهای رنگی مشابه همچون سفید و طلایی نیز می‌تواند زیبا و خاص باشد.

کارایی دستگیره

دستگیره کابینت علاوه بر زیبایی و تناسب با سایر اجزای آشپزخانه همچنین باید کاربردی نیز باشد تا با استفاده از آن به راحتی بتوانید درب کابینت خود را باز و بسته کنید. پیش از انتخاب دستگیره کابینت باید به نکاتی همچون تناسب آن با اندازه دست و نداشتن گوشه‌های تیز توجه داشته باشید. از آنجایی که در طول روز سروکار زیادی با دستگیره کابینت دارید، پس باید در انتخاب آن دقت کنید تا با مشکلاتی همچون بزرگی یا کوچکی دستگیره و عدم تناسب آن با اندازه انگشتان و البته کابینت خود مواجه نشوید.

با رعایت این چند نکته ساده در هنگام انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه به راحتی می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین دستگیره را خردیداری نمایید.

جمع بندی

ما در این مطلب با راهنمای انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه همراه شما بودیم و انواع مختلف و نکات مهم خرید بهترین و مناسب‌ترین دستگیره را نیز مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که خواندید دستگیره کابینت دارای سه مدل دکمه‌ای، خطی و مخفی است که هریک از آنها ویژگی‌های خاص خود را داشته و باید متناسب با نوع کابینت و دکوراسیون داخلی آن انتخاب شوند. بنابراین در هنگام انتخاب دستگیره کابینت باید علاوه بر مدل آن به فاکتورهای دیگری از جمله اندازه، رنگ، جنس، کارایی و برند تولیدکننده دستگیره نیز توجه ویژه داشته باشید.

برچسب ها
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر