نحوه درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
کلیه افرادی که شناسنامه آن ها مفقود شده است، باید در کمترین زمان ممکن مراحل اعلام مفقودی درخواست صدور شناسنامه المثنی در سازمان ثبت احوال را انجام دهند. برای این کار لازم است که افراد به سایت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی سازمان ثبت احوال وارد شوند و درخواست خود را به صورت اینترنتی در این سایت ثبت کنند.





مفقود شدن شناسنامه، مشکلات زیادی را برای افراد مردم ایران در پی دارد. به همین خاطر، بهتر است که افراد پس از مفقودی شناسنامه خود، مفقودی شناسنامه را به سازمان ثبت احوال کشور اعلام کنند و مراحل مربوط به دریافت شناسنامه المثنی را انجام دهند.

خوشبختانه، با وجود سامانه های مختلف اینترنتی سازمان ثبت احوال، امکان ثبت درخواست صدور شناسنامه المثنی در سازمان ثبت احوال وجود دارد. برای این کار، لازم است که افراد به سایت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه وارد شوند و مراحل مربوط به اعلام مفقودی برای درخواست صدور شناسنامه المثنی در سازمان ثبت احوال را انجام دهند.

در ادامه مطلب سعی شده است اطلاعات دقیقی در رابطه با نحوه ورود به سایت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی، اعلام مفقودی برای شناسنامه و همچنین نحوه پیگیری وضعیت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی آورده شده است.



برای ورود به سامانه درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی کلیک کنید .









کاربران برای ورود به سامانه درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی باید به سایت www.sabteahval.ir مراجعه کنند.




نحوه ورود به سایت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی
 کلیه افرادی که شناسنامه خود را مفقود کرده اند، می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال، شناسنامه المثنی دریافت کنند. البته برای دریافت شناسنامه المثنی لازم است که سازمان ثبت احوال درخواست افراد را بررسی کند. برای اعلام مفقودی برای درخواست صدور شناسنامه المثنی در سازمان ثبت احوال، دو روش کلی وجود دارد. اولین روش این است که افراد پس از مفقودی شناسنامه خود به یکی از ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

اما روش دوم این است که افراد به سایت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی وارد شوند و درخواست خود را برای دریافت شناسنامه المثنی از طریق این سایت ثبت کنند. پس از بررسی های لازم توسط سازمان ثبت احوال کشور، نتیجه درخواست صدور شناسنامه المثنی به اطلاع افراد خواهد رسید.

برای ثبت درخواست صدور شناسنامه المثنی در سازمان ثبت احوال نیاز است که افراد به سایت سازمان ثبت احوال مراجعه کنند؛ چرا که درخواست صدور شناسنامه المثنی توسط سازمان ثبت احوال کشور بررسی خواهد شد. نحوه ورود به سایت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی به شرح زیر می باشد.



ابتدا برای ورود به سایت سازمان ثبت احوال یکی از مرورگر های کروم و یا فایرفاکس لپ تاپ و یا گوشی هوشمند خود را باز کنید. حال عبارت سایت سازمان ثبت احوال کشور را در قسمت جستجوی گوگل تایپ و آن را جستجو کنید. سپس، بر روی اولین سایت جستجو شده با نام سایت سازمان ثبت احوال کشور کلیک کنید تا به این سایت وارد شوید.







پس از ورود به سایت سازمان ثبت احوال، بر روی گزینه میز خدمت الکترونیکی کلیک کنید تا امکانات مربوط به این بخش برای شما باز شود. در نهایت، بر روی گزینه درخواست صدور شناسنامه المثنی کلیک کنید تا به سایت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی وارد شوید.







برای ورود مستقیم به سامانه ثبت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی کلیک نمایید.



حتما بخوانید: صدور شناسنامه المثنی


ثبت اعلام مفقودی برای درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی
همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد، پس از مفقود شدن شناسنامه لازم است که افراد این اتفاق را به سازمان ثبت احوال کشور گزارش دهند و مراحل صدور شناسنامه المثنی را انجام دهند. در گذشته، تنها راه برای ثبت اعلام مفقودی برای درخواست صدور شناسنامه المثنی این بود که افراد به یکی از ادارات سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کنند و مراحل مربوط به ثبت اعلام مفقودی برای درخواست صدور شناسنامه المثنی را انجام دهند.
اما در حال حاضر، امکان ثبت اعلام مفقودی برای درخواست صدور شناسنامه المثنی در سازمان ثبت احوال در سایت سازمان ثبت احوال کشور وجود دارد و نیازی به مراجعه حضوری افراد برای ثبت درخواست مفقودی شناسنامه المثنی نیست. جهت ثبت اعلام مفقودی برای درخواست صدور شناسنامه المثنی در سازمان ثبت احوال، کافی است که افراد به سایت سازمان ثبت احوال کشور به نشانی www.sabteahval.ir مراجعه کنند و مراحل مربوط به ثبت درخواست اعلام مفقودی را انجام دهند.


لازم به ذکر است که برای ثبت درخواست صدور شناسنامه المثنی در سازمان ثبت احوال لازم است که افراد قبلا اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند کرده باشند؛ چرا که یکی از اطلاعاتی که برای ثبت درخواست صدور شناسنامه المثنی وجود دارد، کد رهگیری کارت ملی هوشمند و یا شماره سریال کارت هوشمند ملی است که فقط بر روی کارت های هوشمند ملی جدید درج شده است. لذا در صورتی که افراد کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده اند و کد پیگیری آن را نیز به خاطر ندارند، نمی توانند درخواست خود را برای صدور شناسنامه المثنی به صورت اینترنتی ثبت کنند.



ابتدا به سایت اینترنتی سازمان ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir وارد شوید. پس از ورود به سایت سازمان ثبت احوال کشور، بر روی گزینه میز خدمت الکترونیکی کلیک کنید و سپس، به بخش مربوط به درخواست صدور شناسنامه المثنی وارد شوید.







پس از ورود به سایت دو گزینه مختلف را مشاهده می کنید. برای ثبت درخواست صدور شناسنامه المثنی کافی است که بر روی گزینه اعلام مفقودی کلیک کنید.







برای ثبت درخواست اعلام مفقودی شناسنامه، می بایست که فرم نشان داده شده در تصویر زیر را تکمیل کنید. در فیلد اول، کد پیگیری ثبت نام کارت هوشمند ملی و یا شماره سریال کارت هوشمند ملی خود که در پشت کارت های هوشمند درج شده است را وارد کنید. اطلاعات مورد نیاز دیگر مانند شماره تلفن همراه، استان محل سکونت و ... را وارد کنید و پس از وارد کردن کد امنیتی فرم تکمیل شده خود را ثبت کنید تا درخواست شما به مرحله بررسی سازمان ثبت احوال وارد شود.







بیشتر بخوانید: درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور


پیگیری وضعیت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی
پس از ثبت هر درخواست در سایت سازمان ثبت احوال کشور به نشانی www.sabteahval.ir یک کد رهگیری به افراد درخواست کننده داده می شود که افراد بتوانند با کمک آن پیگیری وضعیت درخواست خود را انجام دهند. پس از ثبت اعلام مفقودی برای درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی در سازمان ثبت احوال، یک کد پیگیری به افراد داده می شود که لازم است افراد این کد پیگیری را یادداشت و یا آن را ذخیره کنند تا برای مشاهده نتیجه درخواست خود بتوانند از این کد استفاده کنند.

لذا تنها افرادی امکان پیگیری وضعیت ثبت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی را دارند که کد پیگیری خود را دریافت و آن را به خاطر داشته باشند. در غیر این صورت امکان پیگیری وضعیت ثبت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی وجود نخواهد داشت.

جهت پیگیری وضعیت ثبت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی لازم است که افراد به سایت سازمان ثبت احوال کشور وارد شوند و با ورود به بخش درخواست صدور شناسنامه المثنی در سایت سازمان ثبت احوال، درخواست خود را برای صدور شناسنامه المثنی بررسی کنند. نحوه پیگیری وضعیت ثبت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی به شرح زیر می باشد.



برای پیگیری درخواست خود ابتدا به سایت اینترنتی سازمان ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir وارد شوید و مطابق تصویر زیر به بخش درخواست صدور شناسنامه المثنی وارد شوید.







در مرحله بعدی، می بایست که بر روی گزینه پیگیری کلیک کنید تا وارد بخش پیگیری صدور شناسنامه المثنی سایت وارد شوید.







در مرحله آخر کافی است که کد پیگیری دریافت شده خود را در قسمت مربوطه وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه تایید کلیک کنید تا آخرین وضعیت درخواست شما از طریق سایت به شما نشان داده شود.







در ادامه بخوانید: نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی پاسخ دهند.

سوالات متداول


1- نحوه درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی به چه صورت می باشد؟
ثبت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی از طریق سامانه سازمان ثبت احوال کشور صورت می گیرد که در متن مقاله راهنمایی لازم آورده شده است.


2- ثبت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی برای افرادی شناسنامه خود را مفقود کرده اند هزینه ای دارد؟
ثبت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی هزینه ای ندارد و مراحل اعلام مفقودی شناسنامه در متن مقاله آمده است.


3- برای درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی امکان پیگیری وجود دارد؟
بله، پس از ثبت درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی امکان پیگیری نیز وجود دارد که در متن مقاله بیان شده است.

منبع : نحوه درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NMqN
نظرتان را بنویسید