دستگاه ماینر چیست

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در سال های اخیر و با توجه به پیشرفت و توسعه چشمگیری که در بازار ارز های دیجیتال رخ داده است سبب گشته تا افراد زیادی به دنبال ورود به این بازار و کسب درآمد از آن باشند ، از این رو شاهد افزایش روز افزون تعداد مشارکت کنندگان در این بازار هستیم .

یکی از فعالیت های درآمد زا و مورد علاقه افراد فعال در بازار ارز دیجیتال فراینده ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال می باشد . در این روش افراد با استفاده از دستگاه ماینر ( miner ) که نوعی سخت افزار بوده و به انواع مختلف تقسیم می شود به استخراج رمز ارز های مختلف و دریافت دستمزد یا جایزه بابت انجام این کار می پردازند .

اما سوالی که در اینجا وجود دارد این است که دستگاه ماینر چیست و چگونه عمل می کند ؟ در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با تعریف دستگاه ماینر ، انواع مختلف و نحوه عملکرد آن ها پرداخته شده است .




دستگاه ماینر چیست ؟
ماینر ها دستگاه های سخت افزاری هستند که برای استخراج انواع ارز های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند . به فرایند استخراج ارز دیجیتال به وسیله دستگاه های ماینر اصطلاحا ماینینگ ( Proof Of Work ) و به افرادی که این کار را در ازای دریافت پاداش انجام می دهند ماینر گفته می شود .

در واقع ماینر ها با استفاده از این سخت افزار ها به رمز گشایی معاملات مختلف ارز دیجیتال و تایید آن ها می پردازند ، با تایید ماینر ها یک بلاک برای معامله جدید در شبکه بلاک چین تشکیل می شود .

از آنجایی که این فرایند به شدت زمان گیر بوده و از طرفی نیاز به استفاده مقدار زیادی الکتریسیته و دستگاه های گران قیمت دارد در نتیجه به ازای هر بلاک جدیدی که تشکیل شود مبلغی به عنوان پاداش به ماینری که زودتر از سایر رقبای خود موفق به تشکیل بلاک مورد نظر گشته است تعلق می گیرد .

این سخت افزار های مخصوص استخراج ارز های دیجیتال که اصطلاحا به آن ها دستگاه ماینر گفته می شود انواع مختلفی دارند که شامل پردازنده‌های مرکزی ( CPU ) ، پردازنده گرافیکی ( GPU )‌ ، مدار مجتمع دیجیتال برنامه ‌پذیر ( FPGA ) و مدار های مجتمع با کاربرد خاص ( ASIC ) می باشند . در ادامه به توضیح هر یک از این دستگاه های ماینر و ذکر ویژگی آن ها پرداخته شده است .

بیشتر بخوانید: روش های استخراج ارز دیجیتال




انواع دستگاه ماینر
همانطور که گفته شد دستگاه های ماینر انواع مختلفی داشته که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاص خود بوده و برای استخراج رمز ارز های مختلف در شرایط متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند . در ادامه با این دستگاه ها و ویژگی های آن ها آشنا خواهید شد :

 پردازنده‌های مرکزی ( CPU ) :

1 - اولین دستگاه ماینر برای استخراج نسخه های اولیه بیت کوین بوده است .

2- از سی پی یو ( CPU ) یا همان پردازنده مرکزی کامپیوتر های شخصی برای استخراج یا ماینینگ استفاده می کند .

3- استخراج از این طریق بسیار زمان بر و کند می باشد .

4- نسبت به سایر دستگاه های استخراج تعداد ارز کمتری استخراج می کند .

5- مشهور ترین ارزی که با استفاده از این ماینر استخراج می شود مونرو می باشد .

6- برای فرایند استخراج از طریق این دستگاه نیاز به میزان الکتریسیته بسیار زیاد می باشد .

7- هزینه استخراج ارز دیجیتال با استفاده از دستگاه ماینر پردازنده مرکزی بسیار بالا می باشد .

 پردازنده گرافیکی ( GPU ) :
1- در این روش از توان محاسباتی کارت گرافیک یا همان GPU کامپیوتر شخصی برای استخراج ارز های دیجیتال استفاده می شود .

2- برای استخراج از طریق این دستگاه ماینر نیاز به استفاده از کارت های گرافیکی بسیار قوی مانند Nvidia GTX 1080 Ti و  AMD RX 580 می باشد .

3- تعداد بسیار زیادی از انواع ارز های دیجیتال با استفاده از این دستگاه ماینر قابل استخراج هستند که معروف ترین آن ها اتریوم می باشد .

4- نسبت به پردازنده های مرکزی دارای سرعت بالاتری هستند .

5- استخراج از طریق این دستگاه ماینر زمان بر ، پر هزینه و و نیاز به الکتریسیته بالا دارد .

6- این دستگاه ماینر برای تمامی ارز های دیجیتال به استثنای ارز هایی که استخراج آن ها تنها با دستگاه های ای سیک امکان پذیر است مناسب می باشد .

 مدار مجتمع دیجیتال برنامه ‌پذیر ( FPGA ) :

1- قابل برنامه ریزی برای استخراج نوع خاصی از ارز دیجیتال می باشند .

2- اولین دستگاه های ماینری هستند که به طور اختصاصی برای استخراج بیت کوین طراحی شده اند .

3- مصرف انرژی بهینه دارند .

4- روش استفاده ساده دارند .

5- دارای کارایی بسیار بالاتری نسبت به پردازنده مرکزی و کارت گرافیکی می باشند .

6-  دارای هزینه کم برای توسعه ، طراحی و استفاده از آن می باشد .

7- دارای طراحی نسبتا ساده ای می باشد .

8- برای استخراج ارز های دیجیتالی مانند دیجی بایت (DGB) ، نروس نتورک (CKB) ، وری بلاک (VBK) و کادنا (KDA) مناسب می باشد .

 ای سیک  ( ASIC ) : 

1- این دستگاه ها به صورت تراشه هایی برای استخراج اختصاصی ارز های دیجیتال طراحی شده اند .

2- هر کدام از این دستگاه ها تنها برای استخراج تعدادی از ارز های دیجیتال که دارای یک یا چند الگوریتم خاص هستند مناسب می باشند .

3- سرعت استخراج بالایی دارند .

4- میزان مصرف انرژی برق پایینی برای انجام فرایند استخراج دارند .

5- مشابه حافظه RAM در کامپیوتر بوده اما با این تفاوت که این دستگاه ها از مدار های الکتریکی ویژه ای که برای ذخیره داده های مربوط به استخراج بیت کوین هستند استفاده می کند .

6- تنها قادر به انجام وظیفه تخصصی که برای آن ها تعریف شده است بوده و قابلیت توسعه و انعطاف پذیری بسیار پایینی دارند .

7- هزینه تهیه و تولید این تراشه ها بسیار بالا بوده و استفاده در مقیاس کوچک از آن ها بصرفه نیست .

بیشتر بخوانید: مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین


نحوه استخراج ارز دیجیتال با استفاده از دستگاه های ماینر
روش استخراج ارز دیجیتال با استفاده از دستگاه های ماینر به این صورت است که فرد در ابتدا با توجه به نوع ارز دیجیتال مورد نظر خود برای استخراج ، یکی از انواع دستگاه هایی که در بالا ذکر شد را خریداری می کند ، سپس با وصل کردن دستگاه به سیستم و اینترنت شروع به انتخاب و رمز گشایی معاملات مختلف در استخر ارز دیجیتال می کند و در ازای هر بلاک جدیدی که در این شبکه ایجاد کند مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت می کند .

از آنجایی که فرایند استخراج یا همان ماینینگ ارز دیجیتال بسیار زمان بر است در نتیجه تنها در صورتی انجام آن اقتصادی می باشد که از تعداد زیادی سیستم و دستگاه ماینر یا اصطلاحا مزرعه استخراج برای رمز گشایی معاملات ارز دیجیتال استفاده شود . در این حالت این مزارع با پیوستن به یکدیگر و ایجاد مزارع بزرگ تر قدرت ماینینگ خود را چند برابر کرده و درآمد حاصله را نیز با یکدیگر تقسیم می کنند .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه ماینر ارز دیجیتال در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون  دستگاه ماینر ارز دیجیتال پاسخ دهند .



در ادامه بخوانید: مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال




سوالات متداول


1- دستگاه ماینر چیست ؟
این دستگاه ها برای استخراج ارز های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


2- چند نوع دستگاه ماینر وجود دارد ؟
به طور کلی چهار نوع دستگاه ماینر وجود دارد که در متن مقاله به توضیح هر یک و ویژگی آن ها پرداخته شده است


3- فرایند استخراج با دستگاه ماینر به چه صورت است ؟
برای این کار در ابتدا باید یک دستگاه ماینر مناسب با ارز مورد نظر برای استخراج خریداری شود که در متن مقاله به توضیح کامل آن پرداخته شده است

منبع : دستگاه ماینر چیست
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/25jM
نظرتان را بنویسید