معایب و مزایای تشک های پد دار

معایب و مزایای تشک های پد دار
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهد تشک

خواب یکی از فرایند های مهم زندگی انسان است که کیفیت آن بر سایر فعالیت های روزمره ی زندگی فرد تاثیر می گذارد، در نتیجه مهم است که توجه ویژه ای به خواب و عوامل افزایش دهنده ی کیفیت آن داشته باشیم. یکی از مواردی که در این زمینه بسیار مهم و تعیین کننده است انتخاب تشک مناسب است که راحتی و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد. به دلیل اهمیت ویژه ی این محصول است که انواع مختلفی از تشک ها  با کیفیت ها و ویژگی های متفاوت تولید شده و در بازار به فروش می رسند.

 

یکی از انواع تشک ها ، تشک های  پد دار هستند که طرفداران زیادی دارند. در این مقاله سعی کرده ایم ویژگی های مثبت و منفی این تشک را برای شما شرح دهیم تا با توجه به این ویژگی ها و خصوصیات خاص خودتان تصمیم بگیرید که این تشک را تهیه کنید یا خیر.

تشک های پد دار چیست؟

به تشک های معمولی که روی آنها یک تشکچه اضافه وجود دارد تشک پد دار می گویند که وجود این تشکچه ی اضافی که ضخامت آن حدود ۳ تا ۵ سانتی متر است، باعث شده که نسبت به سایر تشک ها بسیار راحت تر باشد، این تشک ها که در سایز های مختلف در بازار یافت می شوند معمولا نسبت به سایر مدل تشک های موجود در بازار اقتصادی تر و به صرفه تر هستند و در عین حال از راحتی فوق العاده زیادی نیز برخوردار هستند به همین دلیل امکان خرید ان برای بیشتر مردم وجود دارد.

این تشک ها معمولا با استفاده از یک سیستم فنری ساخته می شوند و بدنه ی سفتی دارند، تشکچه ی دوخته شده به این تشک ها که میزان راحتی و کیفیت ان تشک را تعیین می کند معمولا از جنس  پنبه، لاتکس، مموری فوم، فوم معمولی یا گاهی بعضی الیاف های دیگر هستند.

مزایای تشک های پد دار

میزان راحتی فوق العاده و کم هزینه تر بودن این تشک ها یک مزیت محسوب می شود و باعث شده مصرف کنندگان بیشتری را به خود جذب کند. راحت بودن زیاد این  تشک ها موجب شده که مدل های پد دار نقش تعیین کننده ای در کاهش و تسکین درد های شانه و کمر داشته باشند و در داشتن یک خواب راحت تر به شما کمک بسیار زیادی می کنند.

 

البته باید دقت کنید که تشک پد دار با کیفیت بخرید چون همه ی تشک های پد دار از نظر کیفیت یکسان نیستند و بعضی از آن ها ممکن است پس از یک دوره کوتاه استفاده، راحتی و نقش خود در تسکین درد را از دست بدهند.

 

تشک های پد دار دو برابر تشک های فاقد پد گرما ایجاد می کنند، که برای افرادی که با گرم بودن تشک آرامش خواب بیشتری را تجربه می کنند مناسب تر است.

معمولا تشک های نو به دلیل گاز حبس شده در داخل ان ها بوی گاز می دهند که مدت زمان ماندگاری این بو با توجه به نوع و جنس تشک در هر مدل متفاوت است، اما مدت زمان ماندگاری این بو در تشک های پد دار کمتر از تشک های فاقد پد است.

معایب تشک های پد دار

تشک های پد دار نسبت به سایر تشک ها مدت کمتری گاز و گرما را در خود حبس می کنند و همچنین دوام کمتری نسبت به سایر تشک ها دارند و بعد چند مدت استفاده زودتر از سایر انواع تشک ها حالت گود افتادگی در ان ها ایجاد می شود که این ویژگی به مرور زمان می تواند بر میزان راحتی این تشک ها نیز تاثیر گذار باشد.

 

اگر شما فردی هستید که احساس گرما می کنید و در محیط گرم خوابتان نمی برد و حالت راحتی ندارید بهتر است از این تشک ها استفاده نکنید چرا که نسبت به سایر انواع تشک ها احساس گرمای بیشتری به شما منتقل خواهد کرد.

 

استفاده از تشک های پد دار برای افراد سنگین وزن انتخاب مناسبی نیست و خواب راحتی برای این افراد ایجاد نمی کند، این تشک ها همچنین برای افرادی که به پشت یا پهلو می خوابند مناسب است اما برای افرادی که بر روی شکم می خوابند انتخاب خوبی نیست و خواب راحتی برایشان به ارمغان نمی آورد و در عین حال پس از مدتی می تواند موجب ایجاد ناراحتی و درد در ناحیه کمر فرد می شود. بنابراین خرید این نمونه تشک به این دسته از افراد توصیه نمی شود.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pNN1
نظرتان را بنویسید