نحوه پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
روند پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی از طریق سایت گلستان انجام میشه و دانشجو های این دانشگاه می تونن با ورود به این سایت reg.pnu.ac.ir نسبت به پرداخت شهریه ثابت و متغییر ترم تحصیلی خودشون اقدام کنن.




پرداخت شهریه دانشگاه ها یکی از مهم ترین مراحل ثبت نام و انتخاب واحد هست که باید توسط دانشجویان انجام بشه. در این مقاله قصد داریم در رابطه با پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور صحبت کنیم. در واقع، نحوه پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور به صورتی هست که دانشجویان باید به سامانه گلستان وارد بشن و مراحل مربوط به پرداخت شهریه ترم تحصیلی خودشون رو انجام بدن.

برای رفع ابهام بعضی از دانشجویان در رابطه با پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور در ترم های تحصیلی، در ادامه این مقاله نحوه پرداخت شهریه دانشگاه های پیام نور از طریق سامانه گلستان به آدرس reg.pnu.ac.ir رو توضیح دادیم. با ما همراه باشین.



مهلت پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور
یکی از پر تکرار ترین سوالات دانشجوهای دانشگاه پیام نور اینه که مهلت پرداخت شهریه تا چه زمانی می باشد؟ به طور کلی مهلت پرداخت شهریه ثابت دانشگاه پیام نور تا قبل از آغاز انتخاب واحد این دانشگاهه. یعنی دانشجو ها در زمان انتخاب واحد باید در ابتدا شهریه ثابت خودشون رو پرداخت کنن سپس برای تکمیل فرم انتخاب واحد اقدام کنن.

اما مهلت پرداخت شهریه متغییر دانشگاه پیام نور تا زمان امتحانات پایان ترم این دانشجو ها می باشد . یعنی دانشجوها می تونن شهریه خوشون رو در آخر ترم تحصیلی واریز کنن.

برای تکمیل فرم انتخاب واحد دانشگاه پیام نور می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: انتخاب واحد دانشگاه پیام نور












نحوه پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور در سایت گلستان
پرداخت شهریه در دانشگاه های مختلف بها روش های مختلفی انجام میشه. چند سالیه که دانشگاه پیام نور برای سازماندهی و نظم دادن به پرداخت شهریه ها، نحوه پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور رو به صورت آنلاین و یکپارچه و از طریق سامانه گلستان کرده.

تمامی دانشجویان دانشگاه پیام نور برای پرداخت شهریه دانشگاهی خودشون باید به سایت گلستان دانشگاه پیام نور مراجعه کنن و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به سامانه وارد بشن. پس از ورود به سامانه گلستان امکانات مختلفی به دانشجویان نشون داده میشه، که یکی از این امکانات مربوط به پرداخت الکترونیکی شهریه دانشجوهاست.

دانشجویان می تونن با ورود به اون قسمت، شهریه دانشگاه پیام نور خودشون رو در سایت گلستان پرداخت کنن. لازمه که این نکته رو عرض کنیم که برای پرداخت شهریه این دانشگاه در سامانه گلستان نیازی به پرداخت همه هزینه نیست و میشه در کادر مربوط به مبلغ پرداختی، تنها مبلغ خاصی از بدهی خودتون رو وارد کنین و نسبت به پرداخت اون اقدام کنین.



نحوه پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور رو به صورت خلاصه:



ورود به سایت گلستان دانشگاه پیام نور به آدرس reg.pnu.ac.ir

وارد کردن شماره دانشجویی به عنوان نام کاربری و رمز عبور و ورود به پورتال شخصی خود در سامانه گلستان

ورود به بخش شهریه سامانه گلستان

انتخاب پرداخت شهریه الکترونیکی دانشجو

مشاهده مبلغ بدهی و وارد کردن مبلغ قابل پرداخت مد نظر در کادر مربوطه

انتخاب درگاه بانکی پرداخت و کلیک کردن بر روی آن

وارد کردن تمامی اطلاعات بانکی مانند شماره کارت رمز دوم و ... و انجام مراحل پرداخت از طریق کارت بانکی

ورود به سیستم گلستان و مشاهده لیست پرداخت ها



برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه گلستان پیام نور می تونین مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: سامانه گلستان پیام نور


راهنمای تصویری نحوه پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور در گلستان
تا به اینجای مقاله با نحوه پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور در سایت گلستان آشنا شدین، اما برای راهنمایی بیشتر قصد داریم تصاویر مرحله به مرحله پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور رو هم برای شما دانشجویان قرار بدیم.



راهنمای تصویری نحوه پرداخت شهریه دانشگاه های پیام نور در گلستان



ابتدا سایت گلستان دانشگاه پیام نور به آدرس reg.pnu.ac.ir بیشن و بعد از انتخاب گزینه ورود به سیستم،نام کاربری که برابر شماره دانشجوییه و رمز عبور خودتون رو وارد کنین.







حالا از طریق منوهای موجود روی گزینه «شهریه» کلیک کنین و بعد از اون روی «پرداخت الکترونیکی شهریه» کلیک کنین تا وارد قسمت پرداخت شهریه بشین.







در این قسمت از سایت تمامی بدهی های مربوط به ترم تحصیلی خودتون رو مشاهده می کنین. برای پرداخت مبلغ شهریه می تونین، مبلغ مربوطه رو در کادر مشخص شده در تصویر زیر وارد کنین.









حالا یکی از درگاه های پرداخت رو انتخاب کنین و روی اون کلیک کنین.







در مرحله بعدی به قسمت پرداخت شهریه وارد میشین. کافیه که اطلاعات کارت بانکی خودتون رو وارد کنین و شهریه خودتون رو واریز کنین.







پس از پرداخت شهریه، مجدد به سایت گلستان بر می گردین و می تونین لیست پرداخت های انجام شده رو مشاهده کنین.











برای ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور کلیک کنید.



اگه بعد از خوندن این مقاله هم باز سوال یا ابهامی در خصوص جزئیات پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور از سیستم جامع گلستان داشتین می تونین از کارشناسای تحصیلیکو کمک بگیرین. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین.

در ادامه بخوانید: دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی













سوالات متداول


1- پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور از طریق چه سایتی انجام میشه ؟
دانشجو ها باید شهریه خودشون رو از طریق سایت گلستان پیام نور واریز کنن که لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته شده.


2- آیا امکان پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور به صورت حضوری وجود داره ؟
همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، دانشجو ها می تونن شهریه خودشون رو به صورت اینترنتی واریز کنن.


3- آدرس سایت گلستان پیام نور برای واریز شهریه چیه ؟
آدرس سایت برای واریز شهریه دانشگاه پیام نور reg.pnu.ac.ir می باشد که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

منبع : نحوه پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WYjo
نظرتان را بنویسید