راهنمای خرید سخت افزار درب

راهنمای خرید سخت افزار درب
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
khaneara

خرید سخت افزار درب می تواند یک کار ترسناک باشد. اصطلاحات فنی و اندازه گیری های زیادی مورد نیاز است که ممکن است ما با آنها آشنا نباشیم. در زیر راهنمای تعریف اصطلاحات و کاربرگ برای استفاده در هنگام خرید برای اطمینان از نصب و عملکرد صحیح سخت افزار ارائه شده است.

عملکرد درب

اولین قدم در خرید سخت افزار درب این است که تصمیم بگیرید که درب چه هدفی دارد و چه نوع سخت افزاری مورد نیاز است.

برای استفاده بیرونی

دسته دسته: معمولاً برای درب ورودی استفاده می شود که به دلیل دستگیره بلند در قسمت بیرونی نامگذاری شده است. مجموعه های دسته در عملکردهای فعال یا ساختگی موجود هستند. عملکرد ساختگی سخت افزار ثابتی است که روی درب غیرفعال به صورت جفت استفاده می شود. مجموعه‌های Active Handle با دو نوع قفل مختلف موجود است که در زیر توضیح داده شده است. برای خرید دستگیره درب چوبی بر روی لینک کلیک نمائید. 

مورتیس: قفل های همه کاره که برای امنیت و دوام بیشتر در یک جعبه فلزی مستطیلی قرار گرفته اند. قفل های مورتیس را می توان فقط در درهای چوبی یا چوبی با هسته چوبی نصب کرد، زیرا جعبه باید به خوبی پشتیبانی شود.

لوله ای: پیچ مرده و چفت پایینی مستقل و لوله ای شکل هستند. این سبک تقریباً در هر نوع دری قابل نصب است.

مجموعه ورودی کلیدی: در غیر این صورت به عنوان کلید در دستگیره یا اهرم نامیده می شود. این طراحی دقیقاً همانطور که به نظر می رسد است، یک قفل با کلید تعبیه شده در دستگیره یا اهرم و مکانیزم قفل وجود دارد. این سبک اغلب برای درهای ورودی کمکی (گاراژ و غیره) استفاده می شود.

پیچ مرده: برای قفل کردن مطمئن درب با یک پیچ پرتابی ضخیم که در گیره قرار می گیرد استفاده می شود. یک پیچ مرده در هر دو دسته دسته مورتیز و لوله ای گنجانده شده است. بیشتر در ترکیب با یک دسته یا مجموعه اهرمی استفاده می شود.

پیچ های مرده در نسخه های تک سیلندر و دو سیلندر موجود هستند. سیلندر سمت کلیدی یک پیچ مرده است. برای مجردی یک کلید در قسمت بیرونی و یک قطعه چرخشی در قسمت داخلی دارید. برای دوبل شما یک کلید در دو طرف دارید. سیلندر دوتایی بیشتر در درب‌های شیشه‌ای یا چراغ‌های جانبی استفاده می‌شود، اما در برخی از حوزه‌ها با کد آتش‌نشانی محدود شده‌اند، زیرا برای باز کردن قفل از هر دو طرف به یک کلید نیاز دارید.

 

ورود بدون کلید: این قفل ها برای ورود نیازی به کلید ندارند، اما در صورت تمایل می توانید از آن استفاده کنید. آنها کاملاً قابل برنامه ریزی هستند و به صورت مجموعه دسته، پیچ و مهره مرده و مجموعه اهرم کلیدی موجود هستند.

برای خرید ریل کشو سنگین بر روی لینک کلیک نمائید.

برای استفاده داخلی

پاساژ: این مجموعه دستگیره یا اهرمی است که دارای چفت و چرخش است اما قابلیت قفل ندارد. آنها اغلب در راه های سالن یا در کمدها استفاده می شوند، تقریباً در هر جایی که به حریم خصوصی نیاز نیست. آنها گاهی اوقات در درهای خارجی همراه با یک پیچ مرده جداگانه استفاده می شوند.

حریم خصوصی: این عملکرد یک قفل حریم خصوصی را روی دسته یا مجموعه اهرم ارائه می دهد. بسته به سازنده، قفل را می توان با یک دکمه فشاری یا قفل چرخشی کار کرد و فقط در صورت امکان در قسمت بیرونی آن را آزاد کرد. بیشتر برای اتاق خواب و حمام استفاده می شود. 

مشاهده در اندازه کامل

سخت افزار ساختگی: دستگیره ها یا اهرم هایی هستند که نمی چرخند و هیچ نوع چفتی ندارند. آنها اغلب روی سطح نصب می شوند، اما برخی از آنها را می توان برای نصب در یک درب از پیش حفاری تنظیم کرد. رایج ترین استفاده ها برای درب غیرفعال به صورت جفت یا برای کمدهای دوتایی است. اینها معمولاً به صورت جفت فروخته می شوند که می توانند به طور جداگانه روی سطح در نصب شوند، اما برخی از آنها یک ساختگی کامل هستند که از طریق درب سوار می شوند.

اندازه گیری های مورد نیاز و مشخصات درب

اکنون که می‌دانید برای چه نوع سخت‌افزاری می‌خرید، باید اندازه‌گیری کنید و اطلاعاتی در مورد درب خود به دست آورید تا مطمئن شوید که سخت‌افزار جدید شما به درستی کار می‌کند. برخی از مشخصات مورد نیاز عبارتند از قسمت پشتی، اندازه سوراخ سوراخ (در صورت وجود)، ضخامت درب و در صورت وجود سوراخ های متعدد، مرکز به مرکز هر سوراخ.

بک ست چیست؟

این اندازه گیری از مرکز سوراخ سوراخ تا لبه در است. نمودار سمت چپ را برای روشن شدن ببینید. برخی از سخت‌افزارهای درب دارای پشتی قابل تنظیم هستند، اما اکثر آنها اینگونه نیستند و باید مشخص شوند. درب های مسکونی استاندارد معمولا دارای پشتی 2-3/8 یا 2-3/4 اینچی هستند. قفل های مورتیس اغلب دارای پشتی 2-1/2 اینچی هستند. اگر درب شما از قبل سوراخ نشده است یا سخت افزار موجود را جایگزین نمی کنید، ممکن است لازم باشد پشتی مناسب را بر اساس عرض درب خود تعیین کنید تا سخت افزاری که انتخاب می کنید به درستی جا بیفتد.

برای دری که از قبل سوراخ شده است، اندازه سوراخ سوراخ استاندارد 2-1/8 اینچ است، با این حال برخی از مجموعه ها دارای سخت افزار نصب پنهان هستند و به اندازه سوراخ سوراخ بسیار کوچکتری نیاز دارند، بنابراین اگر سخت افزار موجود را جایگزین می کنید، ممکن است نیاز داشته باشید بسته به انتخاب شما درب را تغییر دهید.

ضخامت درب چیست؟

ضخامت درب یکی دیگر از عواملی است که می تواند بر نحوه قرارگیری سخت افزار درب شما در هنگام نصب تأثیر بگذارد. همه تولید کنندگان سخت افزاری را به تناسب ضخامت های متعدد بسازید. ضخامت درهای داخلی منازل مسکونی معمولاً 1-3/8 اینچ است، در حالی که بیشتر درهای خارجی مسکونی 1-3/4 اینچ ضخامت دارند. اگر درب شما هیچ یک از این اندازه‌ها را ندارد، ممکن است آداپتورها یا کیت‌های افزودنی وجود داشته باشد که می‌توان آن‌ها را سفارش داد.

دست درب شما چیست؟

 

این به نحوه آویزان شدن در و جهت حرکت آن اشاره دارد. دست دادن برای بسیاری از ست های ورودی و هر مجموعه ای که از دسته سبک اهرمی استفاده می کند مورد نیاز است. هنگام ایستادن در خارج از فضای داده شده تعیین می شود و نشان می دهد که لولاها در کدام سمت (چپ یا راست) قرار دارند و آیا درب به سمت داخل یا خارج می چرخد. در سمت راست نموداری وجود دارد که نحوه تعیین دستیابی مناسب را نشان می دهد. لولا درب چوبی قیمت

 

درب شما از چه موادی ساخته شده است؟

بسیاری از فروشندگان سخت افزار درب تصور می کنند که درها از چوب ساخته شده اند. اگر درب شما از مواد دیگری (به عنوان مثال فولاد یا فایبرگلاس) ساخته شده است، ممکن است نتوانید از همه انواع سخت افزار درب استفاده کنید. (به عنوان مثال، قفل های ورقه ای را فقط می توان در درب های چوبی یا چوبی توپر نصب کرد).

چفت، ضربه، لولا و اطلاعات دیگر

چفت درب استاندارد در سه سبک درایو، گوشه شعاع و گوشه مربع موجود است. اگر چفت شما بسیار بزرگتر از مواردی است که در زیر نشان داده شده است، ممکن است قفل مورتیس داشته باشید.

 

لینک مرجع https://theknobbery.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nD25
نظرتان را بنویسید