رابطه جنسی قبل از ازدواج

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
امروزه روابط دوستی میان دختر و پسر ها معمولا به سکس ختم می شود ، به طوری که متاسفانه این گونه روابط حتی در سنین دبیرستان هم مشاهده شده و این موضوع نگران کننده است . دختران و پسران نوجوان معمولا از جملاتی مانند " همه همین کار را انجام می دهند " ، " این تجربه برای آینده ام خوب است " و یا " اگر سکس نداشته باشم امل هستم " برای توجیه رفتارشان استفاده می کنند . اما باید در جواب چنین سخنانی گفت که متاسفانه اکثر کسانی که چنین کاری را انجام می دهند ، نمی دانند که به زندگی آینده شان لطمه وارد می کنند و حتی اگر رابطه شان به ازدواج ختم شود ، رابطه شان از کیفیت و رضایت کمی برخوردار خواهد بود .

در این مقاله ابتدا دلایلی که سکس قبل از ازدواج را منع می کنند ، بیان شده و پس از آن مزایای صبر کردن برای سکس تا زمان ازدواج مطرح شده است . پس از خواندن این مقاله خواهید دید که برای محافظت از خود و رابطه تان بهتر است منتظر ازدواج بمانید .



دلایلی برای ممنوعیت سکس قبل از ازدواج
همه ما می دانیم که رابطه جنسی یک نیاز اساسی برای هر انسانی است و هر شخصی تمایل دارد که از یک رابطه صمیمی با فرد مورد علاقه اش ، لذت ببرد . سکس قبل از ازدواج در میان دختر و پسر ها عمدتا از سرکنجکاوی ، تمایل به داشتن تجربه و فقط برای سرگرمی است ، زیرا برایشان لذت و هیجان زیادی دارد .

اما متاسفانه آنها هرگز به عواقب کارشان فکر نکرده و نمی دانند که این نوع روابط جنسی باعث ایجاد احساس گناه ، اضطراب ، افسردگی ، انواع بیماری ها و اعتماد به نفس پایین می شوند . بنابراین ، لازم است که بدانیم که این روابط جنسی باید در چه چارچوبی اتفاق بیفتند و این که آیا می توان قبل از عروسی چنین رابطه ای با جنس مخالف برقرار کرد . به همین منظور در این مقاله قصد پاسخگویی به این سوالات را داریم .

حتما بخوانید : اولین رابطه جنسی
 از دست دادن باکرگی

منظورمان از باکرگی ، پرده بکارت نیست و روی صحبتمان تنها با خانم ها نیست. باکرگی به معنای بکر بودن و ارزش قائل شدن برای بدن خود است ، صفتی که همچنان در نظر جنس مخالف، ارزش دارد. بکر بودن به معنای پاک بودن از لحاظ جنسی است و هیچ ربطی به پرده بکارت ندارد . به این معنی که دخترانی که برای حفظ پرده بکارتشان ، روابط جنسی قبل از عقدشان را از طریق مقعد انجام می دهند ، هم باکره گی و پاکی جنسی شان را از دست می دهند .

 افزایش خطر طلاق

دو تکه کاغذ را در نظر بگیرید که با یک چسب نواری به یکدیگر چسبانده شده اند ، شما چسب را جدا می کنید و سعی می کنید ، از آن برای چسباندن دو تکه کاغذ دیگر استفاده کنید و همین طور این کار را تکرار می کنید . فکر می کنید آیا هنوز هم می توانید برای پنجمین بار از همان چسب برای چسباندن دو تکه کاغذ استفاده کنید ؟ ما به شما می گوییم که پاسخ منفی است . 

در مثال ذکر شده ارتباط عاطفی ، همان چسب است که باعث پیوند انسان ها می شود . اگر قبل از ازدواج رابطه جنسی برقرار کنید و در نهایت رابطه تان به ازدواج ختم نشود یک بار چسب را کنده اید و اگر برای بار دوم و سوم این کار را انجام دهید ، حتی اگر رابطه به عقد ختم شود ، چسب دیگر قابلیت پیوندتان را ندارد یعنی نمی توانید ارتباط عاطفی عمیقی برقرار کنید که همین موضوع خطر طلاق را افزایش خواهد داد .



 بارداری ناخواسته

همیشه این امکان وجود دارد که به واسطه رابطه جنسی ای که برقرار می کنید ، باردار شوید . گذشته از استرسی که پس از اطلاع از حاملگی تان تجربه خواهید کرد ، در چنین شرایطی فقط چند گزینه وجود دارند که هیچ کدام ایده آل نیستند : سقط جنین ، نگهداری جنین و سپردن او به خانواده دیگر ( فرزند خواندگی ) ، نگهداری کودک به تنهایی و تک والد شدن ، ازدواج اجباری و رابطه بدون عشق .

بیشتر بخوانید : کاندوم و انواع آن


 ایجاد وابستگی

رابطه جنسی یک اثر قوی بر مغز افراد می گذارد . ترشح هورمون دوپامین ( Dopamine ) در حین رابطه جنسی به شدت افزایش می یابد و باعث ایجاد لذت افراد می شود . لذتی که باعث می شود دختر و پسر ها خواهان تکرار دوباره و دوباره سکس باشند . علاوه بر هورمون دوپامین، هورمونی به نام اوکسی توسین ( Oxytocin ) نیز در هنگام رابطه جنسی ترشح می شود که به احساسات و عاطفه زن ها در رابطه جنسی مربوط می شود .

اکسی توسین هورمونی است که اساساً در بدن زنان تولید می شود . هنگامی که یک زن صاحب فرزند شده و شروع به شیردهی می کند ، اوکسی توسین زیادی در بدنش ترشح خواهد شد تا بتواند مادر و فرزند را از لحاظ عاطفی به یکدیگر پیوند دهد . به کرات دیده ایم که مادران حاضرند برای فرزندشان جان خود را بدهند ، این امر به این دلیل است که وقتی کودک خود را در آغوش می گیرند ، تماس پوست به پوست ، منجر به ترشح هورمون اوکسی توسین شده و پیوند عاطفی عمیقی ایجاد خواهد کرد .

همین پدیده در هنگام رابطه جنسی زن با مرد اتفاق می افتد . اکسی توسین ترشح می شود و این باعث می شود که آن دو از نظر عاطفی پیوند برقرار کنند . پس اکنون اگر بشنویم زنی در کنار مردی که با او بدرفتاری می کند ، می ماند ، تعجب نخواهیم کرد و می دانیم که هورمون اوکسی توسین که در روابط جنسی ترشح می شوند ، مسئول این رفتار غیر منطقی است . 

در مردان هورمون وازوپرسین ( Vasopressin ) تولید می شود که به آن " هورمون تک همسری " نیز می گویند و همان اثری را دارد که اکسی توسین برای یک زن دارد و یک مرد را به زن پیوند می دهد . این هورمون ها که باعث وابستگی می شوند در روابط زناشویی شگفت انگیز عمل می کنند اما در روابط دوستی نتایج واقعا بدی بر جای می گذارند . زیرا به دلیل وابستگی زیاد نمی توانید از روابطی که برایتان سودی ندارد ، فاصله بگیرید و در انتخاب فرد صحیح زندگی تان دچار مشکل می شوید زیرا همچنان ذهنتان با فردی پیوند خورده است که با او سکس داشته اید .

حتما بخوانید : نیاز های انسان و تحقق آن ها با ازدواج


 بی ارزش شدن

احتمالا همه ما خرید از حراجی ها را دوست داریم اما مطمئنا لباسی که از حراجی ها ارزان بخریم ، برای مهمانی ها و مناسبت های خاص نمی پوشیم و در نگهداری آن تلاشی نمی کنیم . در یک کلام چیزی که خیلی راحت و ارزان به دست می آوریم برایمان کم ارزش می شود . اگر بخواهیم این مثال را به روابط دوستی تعمیم دهیم می توانیم بگوییم کسانی که قبل از عقد و به راحتی تن به رابطه جنسی می دهند در نظر شریک جنسی شان بی ارزش می شوند و به راحتی هم می توانند دور انداخته شوند .



مزایای صبر کردن برای سکس تا لحظه ازدواج
به خاطر داشته باشید که اگر دختر یا پسری واقعاً شما را دوست داشته باشند ، بهترین ها را برایتان می خواهند . آنها نمی خواهند شما از بیماری ، بارداری ناخواسته و مشکلات اضطرابی رابطه جنسی قبل از ازدواج رنج ببرید و برای سکس تا روز عقد منتظر می مانند .

تحقیقات نشان داده اند که افرادی که سکس قبل از ازدواج نداشته اند ، 22 درصد ثبات روابط بالا تر ؛ 20 درصد رضایت زناشویی بیشتر ؛ 15 درصد کیفیت جنسی بالاتر و 12 درصد ارتباطات بهتر نسبت به دیگر زوجینی دارند که تجربه رابطه جنسی قبل از ازدواج را داشته اند . علاوه بر این ، بر اساس مطالعه ای که انجام شده ، زوجینی که رابطه جنسی را تا شب عروسی خود به تأخیر می اندازند نسبت به زوج هایی که رابطه جنسی قبل از عروسی دارند ، زندگی مشترک پایدارتر و شادتری دارند .



حتما بخوانید: پوزیشن اولین رابطه جنسی


دیدگاهی متفاوت نسبت به سکس قبل از ازدواج
علی رغم آسیب هایی که به جسم و روان دختر و پسر هایی که سکس قبل از ازدواج را تجربه می کنند ، وارد می شود ؛ برخی افراد این گونه روابط را برای یک زندگی زناشویی موفق ضروری می دانند . اگرچه نتایج تحقیقاتی که در قسمت قبل ارائه شد ، به وضوح نشان می دهند که رضایت زناشویی و پایداری زندگی مشترک در گروهی از افراد که تا عقدشان برای سکس انتظار می کشند ، بیشتر است ؛ اما گروهی از افراد نظری متفاوت دارند .

عقیده کسانی که این گونه روابط جنسی را بدون اشکال و حتی لازم می دانند ، این است که دختر و پسر به واسطه این سکس می توانند یکدیگر را بهتر ارزیابی کنند . اگر هر کدام از آن ها مشکل جنسی خاصی داشته باشند ، این موضوع قبل از ازدواج مشخص می شود . اهمیت این موضوع به این دلیل است که رابطه زناشویی پایه و اصل یک زندگی مشترک موفق و خوشبخت است و بسیاری از طلاق ها به دلیل مشکلاتی که در سکس وجود دارند ، اتفاق می افتند . 

اما از طرف دیگر بسیاری از مشکلات جنسی حاد که می توانند مشکل ساز شوند ، حتی بدون برقراری رابطه جنسی و تنها از برخورد افراد مشخص می شوند و برای پی بردن به آنها فقط کافی است که به رفتار های طرف مقابل خود توجه بیشتری بکنید و هوشیارتر باشید . با این حال ، اگر از لحاظ خانوادگی با برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج مشکلی ندارید و فکر می کنید که این موضوع می تواند شما را از خطر طلاق حفظ کند ، انتخاب با خودتان است .

کلام آخر

رابطه جنسی قبل از ازدواج یکی از موضوعات بحث برانگیز کنونی است که ذهن دختر و پسر ها را به خود مشغول کرده است . با این که به تعویق انداختن لذت سکس ممکن است دشوار باشد ، اما بهتر است برای تجربه رابطه زناشویی با کیفیت تر و بهتر ، تا ازدواج صبر کنید و منتظر بمانید .

در ادامه بخوانید : راز خوشبختی در زندگی زناشویی



سوالات متداول


1- چرا رابطه جنسی قبل از ازدواج ممنوع است ؟
افزایش خطر طلاق ، از دست دادن باکرگی و غیره عواملی هستند که علت ممنوعیت رابطه جنسی قبل از ازدواج هستند . برای مطالعه تمامی موارد می توانید به مقاله مراجعه کنید .




2- علت وابستگی مرد و زن به یکدیگر پس از برقراری رابطه جنسی چیست ؟
ترشح هورمون های اوکسی توسین برای زنان و هورمون وازوپرسین برای مردان علت این امر می باشد که در مقاله نحوه عملکرد آن ها توضیح داده شده است .




3- تا لحظه ازدواج برای سکس صبر کردن چه مزیت هایی دارد ؟
ارتباطات بهتر ، رضایت زناشویی بیشتر و غیره از مزیت های عدم برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج است که در مقاله به طور کامل عنوان شده اند .

منبع : رابطه جنسی قبل از ازدواج
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oLMA
نظرتان را بنویسید