آموزش طرز تهیه فرنی با آرد برنج

آموزش طرز تهیه فرنی با آرد برنج
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
فرشته جباری
آموزش طرز تهیه فرنی با آرد برنج، فرنی غذایی است که با آرد برنج و شیر تهیه می‌شود و همراه با غذای اصلی یا به عنوان دسر مصرف می‌شود. جالب است بدانید که فرنی یک غذای هندی است و واژه هندی هم به فرنی، phirni گفته می‌شود.

برای تهیه فرنی بهتر است قابلمه ای تفلن پیدا کنید و ابتدا شیر را به مقدار لازم درون آن بریزید. اگر مقدار شیری که دارید کم است، به ناچار می‎توانید مقداری آب درون شیر به طوری که طعم شیر را از بین نرود، بریزید.

سپس آرد برنج و شکر را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که مواد با هم خوب ترکیب و درهم حل شوند. مواد مخلوط شده را برروی دمای مناسب قرار دهید و شروع به هم زدن کنید. اگر لحظه ای هم زدن را متوقف کنید. اولا باعث ته گرفتن فرنی می‌شود و ثانیا آرد برنج به صورت گلوله گلوله در می‌آید.

بعد از اینکه فرنی کمی غلیظ شد مقداری گلاب به آن اضافه کنید تا طعم و عطر بهتری به خود بگیرد. لازم به ذکر است که اگر به صورت اتفاقی فرنی شما ته گرفت، مواد را از ته قابله هم نزنید زیرا این کار باعث می‌شود مواد سفت شده در ته قابلمه مخلوط فرنی شما شده و موقع میل کردن احساسی خوبی نداشته باشید.


زمان مورد نیاز: 45 دقیقه.

آموزش طرز تهیه فرنی با آرد برنج در 4 گام

1.ریختن شیر در قابلمه
شیر را به مقدار لازم در قابلمه بریزید. آرد برنج و شکر را هم به نسبت شیر، درون قابله بریزید و کاملا هم بزنید تا آرد و شکر در شیر حل شوند. سپس مواد مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید .

2.شروع به هم زدن کنید
شروع به هم زدن مواد کنید و این کار را متوقف نکنید. حتی اگر لحظه کوتاهی را متوقف کنید و هم نزنید، باعث این می‌شود که آرد برنج در شیر به صورت گلوله گلوله شود و در شیر حل نشود.

3.افزودن گلاب به فرنی
برای اینکه فرنی شما عطر خوبی بگیرد، زمانی که مواد شما کمی غلیظ شد، مقداری گلاب به آن اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا جایی که فرنی غلظت لازم را بدست بیاورد.

4.فرنی را سرو کنید
بعد از اینکه فرنی به غلظت لازم رسید، سریعا آن را در ظروف مورد نظر بریزید تا در هنگام سرد شدن، مقداری سفت شود.

فوت کوزه گریش
اگر در هنگام تهیه فرنی، مواد شما ته گرفت، دیگر فرنی را از ته هم نزنید، چون فرنی شما از کیفیت می‌افتد.

نوش جان.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YAVA
نظرتان را بنویسید