جاذبه های گردشگری شیراز

جاذبه های گردشگری شیراز
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
geekgirl


 

جاذبه های گردشگری شیراز

شیراز شهر زیبایی ها می باشد، و می توان لذت وصف ناپذیر و حس عطر خوشایند بهار نارنج ها را بزرگ ترین ارمغان این شهر محسوب کرد. مسافران می توانند انگیزه های متفاوتی برای سفر داشته باشند، ولی خالی از لطف نمی باشد، به همین خاطر جزو جذاب ترین جاذبه های شهر شیراز می باشند، و باید آن ها را از نزدیک ببینید.

مکان های دیدنی شیراز در فصل بهار و تابستان پر از عطر بهار نارنج می باشد، به هر جاذبه ی دیدنی شیراز که سر بزنید، با گل های رنگارنگ و درختان بهار نارنج رو به رو خواهید شد. شیراز به عنوان شهر عشق شناخته شده اند. این شهر به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ایران می باشد، و خاک دامن‌ گیری دارد. شهری که برای گشتن جاهای دیدنی بی‌ شمارش حداقل باید سه یا چهار روز زمان صرف کرد.
شیراز شهر انگورهای خوب، عشق و شاعرانگی می باشد. این شهر دارای دیدنی‌ های فراوان که چه از لحاظ طبیعت‌‌ گردی و چه از لحاظ فرهنگی و تاریخی در بین شهرهای دیگر کشور کم‌ نظیر است. قبل از هر چیزی باید توجه کنید، که بهترین زمان برای رفتن به این منطقه اردیبهشت ماه می باشد. هنگامی که خیابان‌ ها پر از عطر بهار نارنج شده، و همه ی باغ‌ ها با گل‌ های رنگارنگ فرش می‌ شوند. آب‌ و هوای شهر شیراز بسیار دلپذیر می باشد، و تابستان گرمی دارد، و پاییز و زمستان این شهر خیلی سرد نمی باشد.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید، که می توانید گرما را تحمل کنید، می توانید در تابستان هم از شهر شیراز لذت ببرید.

در این مطلب قصد داریم، تا در بهترین و زیبا ترین شهرهای ایران گشتی بزنیم، و جاهای دیدنی آن را با جان و دل در آغوش بکشیم، و خاطره های خوبی را برای خود و دیگران اعضای خانواده خود بسازید. پس همراه ما باشید، تا شما را مکان های دیدنی این شهر آشنا کنیم. 

تخت جمشید یکی از معروف ترین مکان های دیدنی شیراز

تخت جمشید یکی از معروف ترین مکان های دیدنی شیراز

تخت جمشید پایتخت آیینی امپراطوری هخامنشی می باشد، که در زمان داریوش اول ساخته شده است. این اثر تاریخی به نام های پارسه و پرسپولیس نیز در بین مردم شناخته شده است، و شکوه و عظمت خاصی را به همگان نشان می دهد.

ستون های بلند با نقش ها و طرح های گوناگون همه و همه داستان هایی تاریخی را روایت می کنند، و بعد از گذشت سال ها هنوز وجود دارند. بقایای این شهر هنوز هم در بخش شمال شهرستان مرودشت شمال استان فارس (شمال شرقی شیراز) به چشم می خورند، و به عنوان یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های تاریخی این دیار محسوب می شود.

آدرس: 10 کیلومتری شمال مرودشت

پاسارگاد

پاساگارد شیراز

پاسارگاد اولین پایتخت امپراطوری هخامنشی می باشد، که به دستور کوروش دوم بنا شده است. این اثر نمونه ای برجسته از هنر و معماری سلطنتی هخامنشی و نشان دهنده ی تمدن پارسی می باشد، که تا الان ویران نشده، و باقی مانده است. مقبره کوروش بزرگ یکی از مهم ترین قسمت های پاسارگاد می باشد، که تقریباً سالم می باشد، و به جز آن کاخ بار عام، مقبره کمبوجیه، تل تخت، کاخ بار اختصاصی، کاروان سرای مظفری، هم جزء آثار باستانی موجود در پاسارگاد محسوب می شود.

آدرس: 120 کیلومتری شیراز، سعادت شهر

بازدید از میراث جهانی را از دست ندهید.

شیراز با زیبایی های فراوان خود توانسته توجه کارشناسان بین المللی را به خود جلب کند، و دو اثر مهم جهانی را به ثبت رسانده است. این آثار توانسته گردشگران زیادی را از تمام کشورها به سوی خود جلب کند. پس اگر قصد سفر به این شهر را دارید، حتما بازید از آن ها را در برنامه ی خود بگنجانید. 

باغ ارم شیراز

باغ ارم شیراز

باغ ارم یکی از 9 باغ ایرانی می باشد، که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، و جزو مشهور ترین و باسابقه ترین باغ ها در ایران محسوب می شود. این باغ علاوه بر این که دارای ارزش معماری تاریخی می باشد، با فضای دل انگیز خود می تواند برای لحظاتی شما را از دنیای پر همهمه ی شهر دور کند، و با آب و آسمان و درختان آشتی دهد.

آدرس: بلوار ارم

در حافظیه، تفالی به دیوان حافظ بزنید.

حافظیه شیراز

حافظیه آرامگاهی پر از آرامش و سکوت که گردشگران را از تمام نقاط دنیا به سوی خود می کشاند، تا با بتوانند لحظات لذت بخشی را داشته باشند، خستگی را از تن خود بیرون کنند.
ممکن است، دیوان حافظ را حالا چندین بار خوانده باشید، ولی خواندن غزلی از وی در کنار آرامگاهش حال و هوای دیگری دارد. حتی اگر جزو آن دسته از افرادی هستید، که تا به حال حتی یک بار هم لای دیوان حافظ را باز نکرده اید، با خواندن غزلی شیرین از این شاعر بزرگ و پرآوازه در فضای دلنشین آرامگاهش برای همیشه عاشقش می شوید.

آدرس: شمال شهر شیراز، حد فاصل چهارراه حافظیه و چهار راه ادبیات

حتما طعم فالوده شیرازی را بچشید.

فالوده یکی از دسرهای خوشمزه ی ایرانی می باشد، که همه ی افراد کم و بیش به آن آشنایی داریم، و شاید طعم آن را بارها و بارها چشیده باشیم، ولی این دسر خوشمزه در خاستگاه خود طعم دیگری دارد. زمانی که این طعم در کنار ابنیه تاریخی و یا اماکن سنتی این شهر بچشید، هیچ وقت خاطره اش از یادتان نخواهد رفت.

سعدیه، آرامگاه استاد سخن

ارامگاه سعدی

شیراز شهر، شعر ادب و خانه ابدی یکی دیگر از شاعران خوش‌ قریحه سرزمین پارس می باشد. شیراز گردی با رفتن به سعدیه، آرامگاه استاد سخن، رنگی از آرامش به خود می‌ گیرد. این مقبره تماشایی با طرحی از محسن فروغی با الهام از معماری خاص ایرانی ساخته شده، و امتیاز موقعیت مکانی این مقبره همسایگی با باغ دلگشا می باشد.

ساختمان آرامگاه شامل دو ایوان متقاطع می باشد، و ردیف پله‌ ها رو به‌ روی بنا ساخته شده است. گنبد فیروزه‌ ای سعدیه توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌ کند، و استفاده از سنگ مرمر در فضای داخلی، زیبایی بنا بسیار زیاد کرده است. سعدیه با هشت ستون بنا شده و با هنر کاشی‌ کاری مزین شده است.

این آرامگاه در باغ سرسبزی جا بنا شده است، و چیدمان ردیف درخت‌ ها، باغچه‌ های پر از گل و حوض‌ های آبی، سبک طراحی باغ ایرانی را به شما یادآور می‌ شود. جالب است بدانید، طراح ورودی سعدیه، معمار فرانسوی بنای حافظیه، آندره گدار است و خوش‌ آمدگاهی زیبا برای این مقبره طراحی کرده است.

آدرس: چهار راه دلگشا، بلوار بوستان، حوالی باغ دلگشا و پارک کوهستان

غرق در فضای معنوی شاهچراغ شیراز شوید.

شاهچراغ شیراز

شاه چراغ یکی از مهم ترین زیارتگاه های ایران می باشد، که با معماری زیبا و فضای معنوی خود لحظاتی سرشار از آرامش را برایتان رقم می زند، و شما را محو زیبایی های خود می کند. این زیارتگاه مدفن سید امیر برادر امام رضا (ع) می باشد، که مورد احترام بسیاری از مردم می باشد.
درهای نقره زیبا و آینه کاری نفیس، گچ بری ها و سقف گنبدی این زیارتگاه گوشه ای از زیبایی های چشم نواز آن می باشد، که به هنگام زیارت آرامگاه روح شما را می تواند نوازش کند.

گشتی در بازار تاریخی وکیل بزنید.

خرید سوغاتی برای کسانی که به هنگام سفر از آن ها دور می شویم، یکی از آداب سفر ما ایرانیان است. قدم به شیراز که بگذارید، سراسر آن پر است، از مغازه های رنگارنگی که به شما سوغاتی های خوشمزه و صنایع دستی این شهر را پیشنهاد می دهند. اما برای آنکه به بهترین آنها دست پیدا کنید به بازار تاریخی وکیل بروید و در کنار تجربه ی یک خرید خوب، از دیدن جلوه های معماری و تاریخی آن نیز لذت ببرید.
شاید خیلی هم اهل خرید نباشید، ولی گشت و گذار در این بازار تجربه ای متفاوت می باشد، که رنگ تازه ای به سفر شما می دهد. در هر گوشه ای از دالان های این بازار به جلوه ای تازه برمی خورید، که شما را غافلگیر می کند.

تنگ تیزاب

تنگ تیزاب

یکی از جذاب ترین دیدنی های اطراف شهر شیراز که به هیچ عنوان نباید آن را از دست داد، تنگ تیزاب در 28 کیلومتری شمال غرب سپیدان و 90 کیلومتری شیراز می باشد. در این تنگه رودخانه‌ ای جریان دارد، که از کوه‌ های سپیدان سرچشمه می‌ گیرد. رودخانه دائمی این گذرگاه و درختان سر به فلک کشیده، آن که شامل درختان بید، بلوط و بادام است، گردشگران زیادی را به این منطقه می‌ کشاند. تنگ تیزاب، تابستان‌ های خنک و خوش آب و هوایی دارد، و زمستان‌ هایی سرد، بنابراین بهترین ماه‌ های رفتن به آن از اردیبهشت تا اوایل آذر می باشد.

در این جا می‌ شود، چادر هم برپا کرد، و یک شب را در دل طبیعت گذراند، و اگر تجهیزاتت کامل بود، ماهی گیری هم کرد.

دشت ارژن از جاهای دیدنی شیراز

دشت ارژن (ارجن یا ارزن) فقط 60 کیلومتر با شیراز فاصله دارد. این منطقه که در حاشیه جاده اصلی شیراز – بوشهر قرار دارد، به خاطر کوچ پرنده‌ های مهاجر به دریاچه آن در شش ماه دوم سال دیدنی‌ تر هم می‌ شود. ارژن منطقه‌ ای حفاظت شده، و پر از گونه‌ های مختلف گیاهی و جانوری است، و در گذشته‌ ای نه چندان دور شیر ایرانی هم در آن زندگی می‌ کرده. دشت ارژن همه زیبایی‌ ها را یک جا دارد. در بهار پر می‌ شود، از شقایق‌ های وحشی و در تابستان نسیم خنکی صورتت را نوازش می‌ کند.

آبشار دشت ارژن در زمستان به مجسمه‌ ای یخی بدل می‌ شود، که قشنگی‌ های خودش را دارد. زمانی که هوا مطبوع است، در دشت و روی چمن‌ هایش ولو شد، و بعد به دیدن آبشار چرونیز رفت. در مسیر آبشار چشمه‌ های پرآب زیادی هست، و پس از دیدن همه این ها می‌ توان به دیدن بازار سنتی ارژن در کازرون رفت.

آدرس: میدان احمدی

باغ جهان نما، از دیگر جاهای دیدنی شیراز

باغ جهان نما از دیگر مکان های دیدنی شیراز می باشد، که پس از دروازه قرآن پیش روی شما سبز می‌ شود. این باغ زیبا در همسایگی مقبره حافظ واقع شده است، و فاصله آن با پای پیاده تا حافظیه در حدود 15 دقیقه می باشد. کنده‌ کاری‌ های هنرمندانه‌ ای روی چوب‌ های تنه درخت، در ورودی باغ از شما استقبال می‌ کنند. وارد باغ جهان نما بشوید، و از قدم زدن در اطراف باغچه‌ هایی پر از بنفشه، اطلسی، داوودی، رز هفت رنگ و… لذت ببرید.

با درختانی مانند سرو، کاج و نارنج را در این باغ بسیار برخوردید می کنید. عمارتی کلاه فرنگی را در مرکز باغ جهان نما خواهید دید، که ساختاری هشت ضلعی دارد. هر چند قدمت این باغ به زمان حکومت سلسله مظفر و اینجو در قرن هشتم می‌ رسد، ولی ساختمان این باغ و حوض‌ های آن در زمان کریم‌ خان زند و به دستور وی ساخته شده است.

امروزه داخل عمارت اصلی باغ جهان نما به موزه تبدیل شده است. لذت ماجراجویی در این موزه تاریخی را پس از گشت‌ و گذار در خیابان‌های پر گل‌ و گیاه باغ از دست ندهید.

جهان گردان اروپایی توصیف خود را از بناهای تاریخی ایران در زمانی که هنوز دوربین اختراع نشده بود، روی کاغذ طراحی می‌ کردند، و در این موزه نقاشی‌ های سیاه قلم این گردشگران به نمایش گذاشته شده است. کلکسیون تمبر، سکه، قفل‌ های دست‌ ساز، اسناد تاریخی و… از دیگر اشیای ارزنده در موزه باغ جهان نما هستند.

آدرس: چهار راه حافظیه، خیابان حافظ، بعد از مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس

مسجد نصیرالملک، دنیای عرفانی رنگ و نور

مسجد نصیرالملک

شیشه‌ های رنگی و کاشی‌ کاری‌ های خوش‌ رنگ‌ و لعاب، مسجد نصیرالملک را به یکی از منحصر به‌ فردترین مساجد ایران تبدیل کرده است، و هر ساله سیل گردشگران داخلی و خارجی به سمت این مسجد سرازیر می‌ شوند. رنگ صورتی جلوه خاصی در هنر ظریف کاشی‌ کاری این مسجد دارد، و به همین خاطر نصیرالملک به مسجد صورتی ایران نیز شناخته می‌ شود.

این مسجد در محله قدیمی گود عربان واقع شده است، و مانند دیگر بناهای سنتی ایران با فضای هشتی و دالان شما را به حیاط هدایت می‌ کند. بخش منحصر به‌ فرد این مسجد بنای شبستان آن می باشد، که با شیشه‌ های رنگی، کاشی‌ های خوش‌ رنگ و مقرنس‌ کاری ظرافتمندانه‌ ای آراسته شده است.

از ویژگی‌ های ویژه مسجد نصیرالملک می‌ توان به نبود گنبد در آن اشاره کرد. طاق‌ نماهای شمالی و جنوبی از دیگر قسمت های مسجد نصیرالملک است. گلدسته در طاق‌ نمای جنوبی واقع شده است، و در طاق‌ نمای شمالی یا همان طاق‌ نمای مروارید می‌ توانید شکوه هنر کاشی‌ کاری و مقرنس‌ کاری را مشاهده کنید. مسجد صورتی در میان مکان های دیدنی شیراز یکی از سوژه‌ های ناب عکاسی می باشد، و به همین خاطر بازدید از این بنا فرصت خوبی می باشد، تا استعداد هنر عکاسی را در وجودتان زنده کنید.

آدرس: محله گود عربان (اسحاق بیگ)، جنوب خیابان لطفعلی خان زند، نرسیده به بلوار زینبیه

آبشار مارگون از مکان های دیدنی شیراز

آبشار مارگون

آبشار مارگون (آبشار چشمه‌ ای) در کنار روستای مارگون در غرب شهرستان سپیدان واقع شده اند. در بالای آبشار مارگون صدها چشمه قرار گرفته، و از آن جا که هیچ رودخانه‌ ای در بالای آن وجود ندارد، به بزرگترین و مرتفع‌ ترین آبشار چشمه‌ ای جهان هم معروف است. پس برای دیدن همچین جاهایی احتیاج به سفرهای بسیار و عبور از دریای طوفان خیز نیست.

اطراف آبشار باغ‌ های سیب، درخت زالزالک، بوته‌ های زرشک قرار گرفته، و اطرافش هم می‌ توان چادر زد، به شرطی که در گرم ترین فصل سال به آنجا رفته باشید، چون در گرم ترین ماه سال دمای هوایش 10 درجه است. برای رفتن به مارگون باید در جاده سپیدان قرار گرفت. از سپیدان تا آبشار 130 کیلومتر راه دارید.

تنگ دم اسب

تنگ دم اسب یکی از بکرترین دیدنی‌ های اطراف شیراز می باشد. این منطقه دیدنی و خوش آب و هوا در کوهمره سرخی در فاصله 50 کیلومتری جنوب شیراز و شرق روستای کره بس قرار گرفته، و به خاطر داشتن رودخانه و گذر از معابر آبی طرفداران زیادی دارد. اطرافش را درختان انبوه بلوط و کوه‌ های سر به فلک کشیده پوشانده، و برای عبور از آن باید از راه‌ های تنگ و شکاف‌ های متعدد گذشت. رودخانه دم اسب پس از طی مسیر تنگی وارد روستای کره بس می‌ شود.

در ادامه مسیر دریاچه‌ ای به طول 200 قرار گرفته، که با شنا یا قایق‌ های بادی می‌ توان از آن گذشت. ادامه این مسیر به آبشار تنگ دم اسب منتهی می‌ رسد، جایی که صدای آبش آدم را حسابی آرام می‌ کند، و زیبایی‌ اش چشم را خیره می کند.

مسجد وکیل از بهترین جاهای دیدنی شیراز

مسجد وکیل

مسجد وکیل شیراز به عنوان یکی از بناهای تاریخی بر جای‌ مانده از دوران حکومت زندیه می باشد، که به خاطر معماری و نوع ساخت، از جمله بناهای ارزشمند و مهم محسوب می‌ شود. این اثر ایران کهن در 18 تیرماه 1311 با شماره‌ی 182 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آدرس: خیابان طالقانی، بین زیرگذر زند و خیابان لطفعلی‌ خان زند

دروازه قرآن شیراز

دروازه قرآن شیراز

ممکن است، در نگاه اول در دروازه قرآن شیراز در کنار دیگر جاذبه های مهم و تاریخی شهر شیراز زیاد به چشم نیایید، اما باید توجه داشته باشید، که بازدید از این بنای کوچک ولی دلنشین و فضای اطراف آن لذت سفر شما را چند برابر می کند. رفتن بر سر مزار خواجوی کرمانی از کارهایی می باشد، که در زمان بازدید از اینجا می توانید انجام دهید.

آدرس: آزاد راه شیراز – مرودشت، بلوار امام رضا، ورودی شهر شیراز

شاهچراغ، آرامش ملکوتی شیراز

شاهچراغ از مکان های دیدنی شیراز و از معروف‌ ترین جاذبه‌ های مذهبی در ایران می باشد. گردشگران که به این شهر سفر می کنند، بدون رفتن به این سرای ملکوتی شهر را ترک نمی‌ کنند، و چند ساعتی را غرق در آرامش این بارگاه می‌ شوند. شاهچراغ به مقبره برادران امام هشتم شیعیان رضا(ع) می باشد، و این خود دلیلی برای ارزش بالای این زیارتگاه در بین مردم شیراز و مسافران شهر است.

آرامگاه اصلی شاهچراغ مقبره احمدبن موسی پسر بزرگ امام هفتم می باشد، و در ضلع شمال شرقی آن برادر کوچک‌ تر این حضرت آرمیده است. در شاهچراغ معماری اصیل ایرانی و اسلامی را مشاهده خواهید کرد، و از ظرافت هنر کاشی‌ کاری و آینه‌ کاری در این بنا لذت خواهید برد.

گنبد شاهچراغ به طور قطع شما را محو زیبایی خود می کند، و از تماشای رنگ‌ و لعاب کاشی‌ های آبی، فیروزه‌ای، لاجوردی، مشکی، سفید، زرد و طلایی در آن سیر نخواهید شد. دو گلدسته بلند قامت، زیبایی این گنبد را کامل کرده‌ اند.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، بلوار دستغیب، خیابان 9 دی

نقش رستم از مکان های دیدنی شیراز

آرامگاه چند تن از پادشاهان هخامنشی از جمله داریوش بزرگ و خشایارشا، نقش برجسته‌ هایی از وقایع مهم دوران ساسانیان از جمله تاج گذاری اردشیر بابکان و پیروزی شاپور اول بر امپراطوران روم، بنایی موسوم به کعبه زرتشت و نقش‌ برجسته ویران‌ شده‌ای از دوران عیلامیان در نقش رستم قرار دارد.

عمارت دیوان خانه

عمارت دیوان خوانه شیراز به عنوان یکی از بناهای ارزشمند دوره‌ ی زندیه محسوب می شود، که در نزدیکی ارگ کریم‌ خانی بنا شده است، و در گذشته به عمارت دیوان‌ خانه کریم‌ خان زند مشهور بوده‌ است. عمارت دیوان‌ خانه از تالاری بزرگ تشکیل‌ شده است، که این تالار بر دو ستون چوبی استوار شده‌ است، البته پیش‌ از این به‌ جای این دو ستون چوبی دو ستون سنگی قرار داشته، که در زمان قاجاریه توسط آقا محمد خان قاجار به تهران منتقل شده‌ اند.

دریاچه مهارلو

دریاچه مهارلو در حدود 18 کیلومتری جنوب شرقی شیراز در ارتفاع 1560 متری از سطح دریا قرار دارد، و به واسطه همجواری با کلان شهر شیراز یکی از مناطق گردشگری و تفرجگاهی به شمار می رود. این دریاچه به وسیله سه رودخانه خشک، حمزه و سروستان و همچنین روان‌ آب‌ های کوه‌ های مجاور تغذیه می‌ شود.

سرای مشیر

سرای مشیر (سرای گلشن) یکی از آثار دوره قاجاریه در شیراز می باشد، که در انتهای جنوبی بازار وکیل در گوشه شرقی آن قرار گرفته است. این سرا که دارای طرح و نقشه ای دایره ای (هشت گوش) است، توسط میرزا ابوالحسن خان مشیر الملک ساخته شده است. سر در ورودی سرای مشیر دارای دو طبقه کاشی کاری شده است، که چند لچکی نیز در آن قرار دارد.

موزه مادام توسو

موزه مادام توسو یکی از معروف ترین موزه های شهر شیراز می باشد، که در خانه زیبای زینت الملک قوام دایر شده است. اگر برای سفر و تفریح عازم عمارت اعیانی زینت الملک قوام بشوید، و پا در زیر زمین این خانه بگذارید، با صحنه عجیبی رو به رو خواهید شد. زینت الملک خانم صاحب خانه در کنار جمعی از مشاهیر ایران به استقبال شما ایستاده اند، در واقع این مجسمه‌ های مومی‌ به وسیله ی بنیاد فارس شناسی شیراز ساخته شده اند، و شما فرصت این را دارید، که چهره خیلی از مشاهیر شیراز را از نزدیک ببینید.

ارگ کریم خان از جاهای دیدنی شیراز

ارگ کریم خان

ارگ کریم خان در مرکز شهر شیراز واقع شده است، و در دوره ی سلطنت سلسله زندیه بنا شده‌ است، و بعد از این که کریم خان زند شیراز را به عنوان پایتخت خود و این مکان را به‌ عنوان مکان زندگی خود انتخاب نمود، به ارگ کریم خان معروف شد.

باغ دل گشا از بهترین جاهای دیدنی شیراز

باغ دل گشا

باغ دلگشا در جبهه ی شمال شرقی و در سمت جنوب تنگ آب خان و در بستری کوهستانی قرار گرفته است. قرار گرفتن این باغ در کنار قناتی موسوم به ماریز سعدی و واقع شدن در محدوده قلعه ای موسوم به کهندژ است. باغ دلگشا جزو باغ های تاریخی شیراز می باشد، که در نزدیکی آرامگاه سعدی واقع شده است.

پرسش‌ های متداول

حافظیه در کدام قسمت شهر شیراز واقع شده است؟

حافظیه (آرامگاه حافظ) در شمال شهر شیراز و جنوب دروازه‌ قرآن و در یکی از قبرستان‌ های شیراز به نام خاک مصلی قرار گرفته است.

مکان های دیدنی که در نزدیکی حافظیه قرار گرفته اند، کدام اند؟

در نزدیکی دروازه‌ قرآن چند جاذبه‌ مشهور شیراز مانند مقبره‌ خواجوی کرمانی، باغ جهان نما و حافظیه قرار دارد.

باغ قوام در زمان کدام پادشاه ساخته شد؟

باغ نارنجستان (باغ قوام) در زمان حکومت ناصر الدین شاه، به حکم علی محمد خان (قوام‌ الملک دوم) احداث شده است.

مهم‌ ترین جاذبه گردشگری شیراز کدام اند؟

از معروف‌ ترین و محبوب‌ ترین مکان های دیدنی فارس می توان به مجموعه‌ تاریخی تخت جمشید اشاره کرد.


 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gA9r
نظرتان را بنویسید