نحوه دریافت فاند تحصیلی روسیه

نحوه دریافت فاند تحصیلی روسیه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
روسیه برای متقاضیان تحصیل در این کشور، امکان دریافت فاند تحصیلی را فراهم می کند. فاند تحصیلی شامل پرداخت تمام یا قسمتی از شهریه دانشگاه و تحت پوشش قرار دادن بخشی از هزینه های تحصیل در روسیه بوده که گزینش متقاضیان بر اساس مدارک و سوابق علمی و پژوهشی، شرکت در مصاحبه و در بعضی موارد نتیجه آزمون می باشد.




اگرچه شهریه دانشگاه های روسیه نسبت به اکثر کشورهای غربی پایین تر است، با این حال با روند رو به افزایش قیمت ارز در ایران، هزینه تحصیلات عالی در کشورهای خارجی بسیار بیشتر شده و بسیاری از متقاضیان تحصیل در روسیه به دنبال راهی برای کاهش هزینه های تحصیل خود هستند.

کمک هزینه های تحصیلی یا فاند (Fund) یک روش معمول برای کمک به کاهش هزینه های تحصیل در کشورهای خارجی است، بنابراین می توانید با دریافت فاند از پرداخت هزینه های سنگین اجتناب کنید. نکته اصلی اطلاع از شرایط فاند تحصیلی بوده که به شما در یافتن راه حل های مناسب برای کاهش هزینه تحصیل در روسیه کمک می کند. در ادامه به توضیح انواع فاند تحصیلی روسیه و شرایط دریافت آن برای دانشجویان بین المللی می پردازیم.



انواع فاند تحصیلی روسیه
فاند نوعی کمک مالی برای دانشجویان یا محققان بوده که تمام یا بخشی از هزینه های تحصیل در روسیه را تحت پوشش قرار می دهد و معمولا در شرایط خاص اعمال می شود. دانشجویانی که فاند تحصیلی دریافت می کنند لازم نیست در آینده مبلغ اختصاص داده شده را بازپرداخت کنند.

یکی از انواع فاند روسیه یا کمک هزینه تحصیلی بلاعوض، کمک های مالی مبتنی بر نیاز (need based) است. به این معنی که شما به دلیل درآمد پایین یا سایر شرایط مبتنی بر نیاز، از دانشگاه بودجه دریافت می کنید. نوع دیگر فاند تحصیلی، دریافت کمک هزینه مبتنی بر شایستگی (merit based) که به دانشجویان ممتاز و با سابقه درخشان اعطا می شود.







در روسیه کمک هزینه های تحصیلی در درجه اول توسط دولت داده می شود، اما ممکن است از طریق سازمان ها یا دانشگاه ها نیز اعطا شود. در صورتی که در رزومه خود به عنوان بخشی از تحصیلات دانشگاهی به حوزه تحقیقاتی خود اشاره کنید و نشان دهید که می خواهید روی یک پروژه تحقیقاتی کار کنید، می توانید برای دریافت کمک هزینه تحقیق نیز اقدام کنید. این بودجه معمولا از طرف دولت به موسسات آموزشی برای انجام پروژه های علمی و تحقیقاتی داده می شود.

بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در روسیه





شرایط دریافت فاند تحصیلی روسیه
تعدادی از دانشگاه های روسیه در مقاطع مختلف برای متقاضیان امکان دریافت فاند تحصیلی را فراهم می کنند. فاند دانشگاه های روسیه ممکن است تمام یا بخشی از شهریه دانشگاه را پوشش داده و علاوه بر آن مبلغی را به صورت ماهانه برای تامین هزینه های زندگی به دانشجویان پرداخت می کند. با این وجود افراد زیادی متقاضی دریافت این فاندها هستند و رقابت بالایی میان درخواست کنندگان وجود دارد.

برای این که بتوانید خود را از سایر درخواست کنندگان متمایز نشان داده و در این رقابت پیروز شوید، لازم است مدارک و مستنداتی آماده کنید که نشان دهد شرایط مناسب برای دریافت فاند تحصیلی را دارید. از جمله این مدارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 نسخه ترجمه شده مدرک مقاطع قبلی

​ ریز نمرات مقطع قبل و معدل

​ دو توصیه نامه از مراجع معتبر

​ رزومه ای که در آن تمام دستاوردهای علمی و پژوهشی ذکر شده باشد.

​ یک انگیزه نامه حدودا 500 کلمه ای که در آن دلایل انتخاب شما به عنوان گزینه ای مناسب برای اعطای فاند بیان شده باشد.

​ در صورت داشتن مدرک زبان معتبر مثل IELTS و TOEFL آن را به مدارک خود اضافه نمایید اما داشتن آن الزامی نیست.

​ پاسپورت معتبر

برای دریافت فاند تحصیلی، مدارک گفته شده را به همراه سایر مدارکی که دانشگاه مورد نظر درخواست می کند، در بازه های زمانی تعیین شده که معمولا از ماه مارس و چند ماه قبل از شروع ترم تحصیلی جدید (معمولا در اوایل سپتامبر) می باشد، به دانشگاه ارسال نمایید.

بیشتر بخوانید: بورسیه تحصیلی روسیه


شرایط دریافت فول فاند تحصیلی روسیه
یکی از موضوعاتی که در بحث فاند تحصیلی روسیه مورد توجه قرار می گیرد، شرایط دریافت فول فاند  می باشد. همانطور که پیش از این گفته شد فول فاند تحصیلی را معمولا دولت روسیه اعطا می کند و متقاضیان می بایست برای دریافت آن رزومه ای قوی که نشان دهنده واجد شرایط بودن آنان برای دریافت فول فاند باشد را ارائه دهند.

برای گزینش نهایی متقاضیان تحصیل در روسیه که جهت دریافت فاند تحصیلی درخواست نموده اند، آزمون ها و امتحانات توسط گروه های مربوطه سازماندهی شده که در پایان لیستی از نتایج حاوی اطلاعات مربوط به همه شرکت کنندگان و امتیازات آنها را صادر می کند. داوطلبان می توانند اطلاعات بیشتر در این زمینه را در سایت تحصیل در روسیه به آدرس education-in-russia.com کسب نمایند.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند علاقه مندان به ادامه تحصیل در کشور روسیه را راهنمایی کرده و شرایط لازم برای دریافت فاند تحصیلی را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا را به اطلاع متقاضیان برسانند.

در ادامه بخوانید: شرایط تحصیل رایگان در روسیه









سوالات متداول


1- فاند تحصیلی روسیه شامل چه انواعی است؟
فاند روسیه به متقاضیان نیازمند و همچنین متقاضیانی که سابقه علمی درخشان دارند اعطا می شود که توضیحات بیشتر در این زمینه را می توانید در متن مقاله مطالعه کنید.




2- دریافت فاند تحصیلی روسیه چه شرایطی دارد؟
متقاضیان دریافت فاند تحصیلی روسیه می بایست مدارک مورد نیاز را آماده کرده و در زمان مقرر ارسال کنند که در متن مقاله به این موضوع پرداخته شده است.




3- نحوه دریافت فول فاند تحصیلی روسیه به چه صورت است؟
انتخاب متقاضیان برتر براساس سوابق تحصیلی، سایر توانمندی های علمی و همچنین آزمون و مصاحبه دانشگاه پذیرنده انجام می گیرد که این موضوع در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : نحوه دریافت فاند تحصیلی روسیه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/REME
نظرتان را بنویسید