علت داغ شدن کمپرسور یخچال

علت داغ شدن کمپرسور یخچال
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
tehranservic

با توجه به قیمت های بسیار بالا در لوازم خانگی نگهداری از آنها بسیار حائز اهمیت است.یکی از وسیله ها که بدون ان زندگی برای ما عملا غیر ممکن میشود یخچال است .در این مقاله قصد آن را داریم که شما را با علت داغ شدن کمپرسور یخچال آشنا کنیم و نحوه درست نگهداری از ان را بیان کنیم،با ما همراه باشید.

 
 

کمپرسور یا همان موتور یخچال فریزر گران قیمت ترین و مهم ترین عضو هر یخچال است. اگر به تازگی متوجه وجود اشکالی در یخچال خود شده اید، ممکن است اشکال از کمپرسور و موتور یخچال باشد.
اما چه عواملی میتواند باعث بروز مشکل در کمپرسور یخچال شود:

1- کثیفی کندانسور یخچال:

کندانسور دقیقا مانند یک رادیاتور است که گاز یخچال در آن جریان دارد تا با عبور گاز از این لوله‌ها مقداری گاز خنک شود حال اگر کندانسور کثیف باشد. هوا لا به لای لوله‌های کندانسور به خوبی جریان ندارد و کندانسور خنک نمی شود حتما کندانسور را تمیز کنید.

2-کمبود گاز یخچال :

یکی دیگر از عواملی که علت داغ شدن کمپرسور یخچال فریزر است، کمبور گاز مبرد است. کاهش گاز در یخچال باعث میشود تا موتور مجبور شود کار بیشتری انجام دهد. کار بیشتر موتور و کمپرسور نیز موجب داغ کردن آن خواهد شد.

3-فن خنک کننده:

کمپرسور هر یخچال دارای یک فن خنک کننده است که به حذف گرمای تولیدی در هنگام تبدیل مبرد یخچال از مایع به گاز و بلعکس، کمک می کند. فن خنک کننده بسیار مهم است، به طوری که در صورت خرابی و کار نکردن آن، اورلود کمپرسور و داغ شدن آن اتفاق خواهد افتاد. اگر صدای نابهنجاری از فن شنیده می شود، احتمالا مشکلی دارد که باید توسط یک تعمیرکار متخصص بررسی شود.

4- خرابی رله استارت:

سیم پیچ کمکی باید به کمک سیم پیچ اصلی بیاید تا کمپرسور روشن شود.رله استارت وظیفه راه اندازی کمپرسور را دارد.اگر رله استارت خراب باشد ، سیم پیچ کمکی برای راه اندازی موتور یخچال کمکی نمیکند.حالا کمپرسور یخچال هر 2 دقیقه یکبار تلاش میکند تا روشن شود.ولی چون این اتفاق نمی افتد و موتور متحمل فشار میشود ، سیم پیچ موتور بیش از حد داغ میکند.
در نهایت منجر به داغ شدن کمپرسور یخچال میشود

5-کار کردن یخچال در محیط گرم:

تمامی کمپرسور های یخچال برای کار کردن در دمای نرمال بین ۱۷ تا ۲۸ درجه ساخته شده‌اند که اگر یخچال در محیطی گرم‌تر از این دما قرار بگیرد و کار کند مطمئنا باعث گرم شدن بیش از حد موتور و آسیب جدی به کمپرسور می‌شود.

6-زیاد کار کردن موتور یخچال:

دو عامل زیر باعث یکسره کار کاردن موتور میشود و در نهایت این موضوع منجر به داغ شدن کمپرسور یخچال میشود.
اگر حجم زیادی از مواد غذایی را داخل یخچال نگه دارید.
اگر درب یخچال به مدت طولای باز باشد.
عوامل زیر هم به دلیل سن زیاد موتور باعث داغ شدن کمپرسور یخچال میشود.
اگر شما از یخچال خود بیش از 15 سال است که استفاده می کنید، احتمال بالایی دارد که قطعات یخچال آسیب دیده باشند و کمپرسور قادر نیست که کار خود را به درستی انجام دهد و کمپرسور بیش از حد گرم می شود هنگامیکه برای کار طولانی مدت تلاش می کند.
این امکان وجود دارد که بخشی از قطعات مکانیکی کمپرسور به علت سن یا مصرف بیش از حد فرسوده شوند.فرسوده شدن قطعات داخلی یخچال توسط نویز و خاموش شدن دستگاه نشان داده می شود.

علت داغ شدن کمپرسور یخچال

راه های جلوگیری از داغ شدن کمپرسور یخچال چیست؟

1- یخچال را در آشپزخانه طوری جاگذاری کنید که از اطراف و پشت به اندازه 10 سانتی متر فضای خالی برای عبور هوا وجود داشته باشد.

2-یخچال را در محیطی که هوای اطراف آن گرم است، قرار ندهید. زیرا تبادل حرارت با هوای محیط به خوبی صورت نمیگیرد و انتقال حرارت از بدنه یخچال به کندی صورت می گیرد.هرگز یخچال را در کنار اجاق گاز قرار ندهید .

3-اگر لوله های کندانسور در بیرون از یخچال قرار دارند، هر چند وقت یکبار آنها را با دقت تمیز کرده و نگذارید گرد و خاک بگیرند.

4-یخ و برفک داخل یخچال و فریزر را تمیز نمایید.

5-از باز و بسته کردن مکرر درب یخچال خودداری کنید.

موتور یخچال بیش از حد گرم شده چکار کنیم؟

اگر کمپرسور یخچال شما خیلی داغ شده سعی کنید مواد غذایی را به یخچال دیگر انتقال دهید و حداقل چند ساعت به آن استراحت دهید در این مدت کاملا کندانسور را تمیز کنید فن کندانسور را چک کنید رله و اورلود کمپرسور یخچال را تست کنید و بعد از اینکه کامل کمپرسور سرد شد و از سالم بودن قطعات مطمئن شدید، آنها را در سر جای خود قرار دادید حالا یخچال را روشن کنید.
در صورت رفع نشدن مشکل حتما با متخصصان تهران سرویس تماس حاصل نمایید.

تعمیر یخچال :

تهران سرویس تعمیر تمامی یخچال های موجود در بازار از جمله دوقلو،ساید بای ساید در سراسر تهران را با ضمانت 6 ماهه انجام میدهد.

سرویس یخچال :

تهران سرویس برای ارائه خدمات سرویس یخچال در سراسر تهران کمتر از ی ساعت نیرو به محل اعزام خواهد کرد.با خاطری آسوده تهران سرویس را انتخاب نمایید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yqLw
نظرتان را بنویسید