دستگاه استرچ پالت چیست؟

دستگاه استرچ پالت چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mina

 

دستگاه استرچ پالت یا دستگاه پالت پیچ که کمتر از 2 دهه از طول عمر آن نمیگذرد نوعی از دستگاه بسته بندی است که توسط نایلون استرچ یا همان پلاستیک استرچ که قابلیت کشسانی بالایی دارد توسط دستگاه استرچ پالت به دور پالت پیچیده میشود.و یکی از مقرون به صرفه ترین روش بسته بندی پالت به حساب می آید.

موارد مصرف دستگاه استرچ پالت

یکی از روشهای بسته بندی جهت محصولات غالبا حجیم وبزرگ روش استرچ پیچی یا به نقلی استرچ پالت یا استرچ رپینگ میباشد که این امر توسط دستگاه استرچ و توسط فیلم مخصوص(فیلم استرچ) و با استفاده از چسبندگی فیلم مذکور صورت می پذیرد.این روش برای حفاظت پالت یا محصولات بزرگ ازنورخورشید، باران، گردوغبار، رطوبت ، واژگونی،سرقت و همچنین جهت حمل و نقل سریع و آسان و افزایش زیبایی بکار میرود. برای اطلاع از قیمت استرچ پالت بر روی لینک کلیک کنید.

عملکرد دستگاه استرچ پالت

در این روش استفاده از تونل حرارتی معنایی ندارد و وجه قابل تمایز آن با دستگاه شرینک پک نیز همین مورد میباشد و به دلیل عدم نیاز به ایجاد حرارت بسیار مقرون به صرفه تر و همچنین از نظر مبلغ خود دستگاه نیز مناسبتر میباشد.

در مقابل ازنظر شفافیت بسته بندی از کیفیت پایینتری نسبت به شرینک حرارتی برخوردار است ؛با توجه به اشکال مختلف محصولات و استقبال رو به ازدیاد واحدهای تولیدی از این روش سازندگان و طراحان ماشین ساز برآن شدند که کلیه اشکال محصول مانند لوله ، سیم وکابل،کوییل و..را با روش بسته بندی استرچ نمایند و بدین ترتیب دستگاه استرچ حلقوی (مخصوص محصولات حلقه ای و کویل شکل) و دستگاه استرچ افقی مخصوص محصولات با طول زیاد(لوله، دیوارکوب ، ساندویچ پنل و...) ابداع و طراحی گردید. برای اطلاع از قیمت دستگاه تسمه کش پنوماتیک بر روی لینک کلیک کنید.

سیستم پری استرچ در دستگاه استرچ پالت

در دستگاه های بسته بندی  استرچ پالت و استرچ پیچ و کلا در دستگاه هایی که از فیلم استرچ برای بسته بندی استفاده مینماید میتوان از این سیستم استفاده نمود. دو دلیل اصلی برای استفاده از سیستم پری استرچ Pre-Stretch در دستگاهای بسته بندی استرچ پالت و استرچ پیچ .

1-استحکام محصول نهایی با حفظ سلامت محصول(عدم له شدگی) :

سیستم پری استرچ  Pre-Stretch از طریق کشش فیلم استرچ در فواصل کمتر از 5 سانتیمتر سبب میشود تا خافظه پلاستیک فعال شده ( نیروی پتانسیل حاصل از برگشت کش یا فنر که در اینجا فیلم استرچ میباشد) این امر سبب شده فیلم استرچ پس از پیچیده شدن به دور محصول  فیلم استرچ را بکشد و کم کم جمع شود که این امر باعث میشود فیلم استرچ به شکلی بسیار محکم محصول را بگیرد ولی به اندازه لازم که بسته های  محصول له شدگی پیدا نکنند.یکی ازتفاوت های سیستم پری استرچ با سیستم کشش تنها  همین موضوع میباشد و برای بسته بندی های ظریف مانند بسته بندی پالت نوشابه و یا آب معدنی و کارتن های با استحکام کمتر مثل ماکارانی و ... بسیار ضروری میباشد. زیرا در نبود سیستم  Pre-Stretch یا فشار و کشش بسته بندی بسیار کم است که خود باعث استحکام کم پالت ودر نهایت ریزش آن میشود ویا با کششی زیاد باعث له شدگی محصولات میشود.

2-کاهش مصرف فیلم استرچ :  به میزان 300%

یعنی سیستم پری استرچ مصرف فیلم استرچ را تا 5 برابر کاهش میدهد .سیستم پری استرچ Pre-Stretch به دلیل اینکه کشش ها را در فواصل کمتر از 5 سانتیمتر انجام میدهد سبب میشود که عرض فیلم استرچ کاهش نیابد ولی درکشش تنها  عرض فیلم استرچ کاهش می یابد که این امر سبب مصرف بیشتر فیلم استرچ میگردد .

در سیستم پری استرچ مصرف فیلم استرچ تا 300% کاهش میابد و میتواند به طور چشم گیری مصرف را کم کند .در کشور های اروپایی و امریکایی دستگاه های استرچ رپینگ بدون سیستم پری استرچ تولید نمیشوند.

نکته بسیار مهم در انتخاب دستگاه استرچ پالت 

با توجه به تغذیه دستگاه توسط ماشین لیفتراک احتمال آسیب دیدن بیرینگ ها در حالتی که راننده با شتاب پالت را بر روی دستگاه تغذیه نماید وجود دارد. بنا براین در صورت استفاده از راننده های تازه کار و یا پالت های سنگین بهتر است برای بالا بردن طول عمر دستگاه از دستگاه های استرچ پالت دکل گردان استفاده گردد. این دستگاه ها به دستگاه های بدون استهلاک معروف هستند و بدلیل اینکه پالت با دستگاه تماسی ندارد استهلاکی بسیار پایین دارند.

برای اطلاع از قیمت دستگاه تسمه کش دستی فلزی  بر روی لینک کلیک نمائید.

نظرتان را بنویسید