انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش به نشانی azmoon.org انجام می شود . داوطلبان برای داشتن انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص می بایست از راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد کمک بگیرند تا در نحوه چینش انتخاب های خود با اشتباهات رایج در انتخاب رشته مواجه نشوند .


با وجود این که در چند سال اخیر ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده و تغییراتی در روند این آزمون ایجاد کرده ، اما انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد هم چنان به صورت مجزا صورت می گیرد و با انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری ، راه این دو دانشگاه از یکدیگر جدا می شود .

متقاضیان تحصیل در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد می بایست بعد از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99 ، نسبت به انتخاب حداکثر 100 کدرشته محل از میان کدرشته محل های گروه آزمایشی امتحانی خود ، فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در سایت azmoon.org تکمیل نمایند .

با توجه به اهمیت این مرحله برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد در ادامه این مقاله نحوه دریافت دفترچه ، خرید کارت اعتباری ، تکمیل فرم انتخاب رشته و سایر نکات مربوط به نحوه و مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 ذکر شده است .


زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99
سال گذشته زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد دهه سوم مرداد ماه یعنی 21 مرداد ماه لغایت 2 شهریور ماه بود . اما امسال با توجه به تعویق زمان برگزاری کنکور ، یش بینی می کنیم زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 در اواخر شهریور ماه باشد .

در صورتی که اطلاعیه جدیدی مبنی بر زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99 منتشر شود ، این مقاله به روز رسانی خواهد شد . همچنین داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا و یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از اخبار لحظه ای مطلع شوند .

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99
هر داوطلب ابتدا باید به منظور اطلاع از وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ، کارنامه اولیه خود را دریافت نماید و در صورت دارا بودن کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری 99 درج می شود در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 ، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نماید .

مجاز شدگان موظف اند دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 را از طریق سایت azmoon.org دانلود کرده و با دقت مطالعه کنند تا از تمامی جزئیات مندرج در آن مطلع شوند . سپس در صورت داشتن تمامی شرایط لازم ، با پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 رشته محل های مورد علاقه خود را متناسب با گروه آزمایشی امتحانی ( اصلی ، شناور ) استخراج نموده و اولویت بندی کنند . 



در نهایت مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد شامل :

 بررسی مجاز بودن داوطلب با توجه به کارنامه اولیه

 مراجعه به سابت azmoon.org

 دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 اولویت بندی کد رشته محل های انتخابی

 پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد


راهنمای تصویری تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99


برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 ، داوطلبان می بایست با استفاده از اطلاعات کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد و کد ملی وارد سایت azmoon.org شوند و رشته محل هایی را که از دفترچه انتخاب رشته کنکور آزاد ، انتخاب و اولویت بندی کردند ، در فرم اینترنتی انتخاب رشته دانشگاه ازاد درج کنند .
در ادامه مراحل و راهنمای تصویری انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در اختیار داوطلبان قرار داده ایم تا با نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 آشنا شوید .

وارد سایت azmoon.org شوید و بر روی لینک " انتخاب رشته آزمون سراسری 99 " کلیک کنید .




در این صفحه از شما اطلاعات کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد خواسته می شود .







در صفحه باز شده مشخصات فردی و گروه آزمایشی امتحانی شما درج شده است و در این صفحه می بایست نسبت به پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 اقدام نمایید .
برای این منظور می بایست روی لینک پرداخت کلیک کنید .


در این قسمت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود می تونید وارد مراحل بعدی انتخاب رشته شوید .




بعد از تکمیل مراحل پرداخت صفحه زیر به نمایش در می اید که شما می بایست در این صفحه نسبت به ثبت رشته کلیک کنید .


 تصاویر بالا مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98 می باشد و در حال حاضر لینک انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 فعال نیست . به محض فعال شدن لینک ، در صورت مشاهده مغایرت در تصاویر ، مقاله به روز رسانی خواهد شد .


تاثیر رتبه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99
داوطلبانی که قصد دارند علاوه بر انتخاب رشته کنکور سراسری در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 نیز شرکت کنند و شانس خود را در قبولی در رشته محل های دانشگاه آزاد امتحان کنند ، می بایست از اهمیت رتبه و تراز اکتسابی غافل نمانند ، چرا که رتبه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مانند انتخاب رشته کنکور سراسری از اهمیت بالایی برخوردار است و بالا بودن رتبه و تراز در هر زیر گروه باعث می شود که شانس قبولی داوطلب در رشته محل های مربوط به آن زیر گروه بالاتر باشد . از این رو به داوطلبان توصیه می کنیم پس از مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری 99 حتما به رتبه و تراز خود در هر زیر گروه توجه نمایید .




بدیهی است که چنانچه داوطلب در زیر گروهی رتبه و تراز بهتری داشته باشد به همان نسبت شانس قبولی بالاتری در رشته های آن زیر گروه خواهد داشت ، اما توصیه می شود داوطلبان اولویت بندی و چیدمان انتخاب رشته خود را کاملا بر اساس فاکتور های مهم که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم انجام دهند و انتخاب های خود را بر اساس انتخاب های خوش بینانه ، منطقی و بدبینانه بچینند  .



شاید در اینجا سوالی برای شما مطرح شود ، که زیر گروه چیست ؟

رشته های هر گروه آزمایشی در کنکور سراسری بر اساس تاثیر ضرایب و اهمیت آن ها به چند گروه تقسیم می شوند که به هر گروه از آن ها یک زیر گروه گفته می شود .


مثال 

رشته تجربی دارای 5 زیر گروه است که در زیر گروه یک آن رشته هایی مثل پزشکی ، دندانپزشکی ، پرستاری و... قرار گرفته و در زیر گره دوم آن رشته هایی مثل داروسازی و... قرار گرفته که شما با مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری می توانید لیست رشته های کنکور سراسری را در هر زیر گروه مشاهده نمایید .

اهمیت توجه به رشته های مندرج در هر زیر گروه از جایی مشخص می شود که سازمان سنجش در کارنامه اعلام نتایج کنکور سراسری رتبه داوطلبان را در هر زیر گروه نشان می دهد و از آنجایی که داوطلبان دانشگاه آزاد نیز می بایست بر اساس اطلاعات همین کارنامه انتخاب رشته خود را انجام دهند بنابراین توصیه می کنیم به توضیحات کارنامه کنکور سراسری 99 توجه کنید .



در زیر بخشی از کارنامه اولیه کنکور سراسری قرار داده شده که رتبه و تراز داوطلب در هر زیر گروه مشخص است .





بنابراین اگر به رشته خاصی  علاقه داشته و می خواهید در آن رشته قبولی را کسب نمایید علاوه بر فاکتور علاقه ، کیفیت ، بازار کار ، مسافت ، شهریه به رتبه و تراز اکتسابی خود در هر زیر گروه نیز توجه نمایید ، چرا که ممکن است رتبه و تراز اکتسابی شما در زیر گروهی بهتر باشد که در این صورت توصیه می کنیم اگر به رشته های آن زیر گروه علاقه دارید انتخاب های خود را در ابتدا از بین رشته محل های مندرج در همین زیر گروه اولویت بندی کنید و سپس رشته های سایر زیر گروه ها تا به نتیجه دلخواه در زمان اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد 99 دست یابید .


نحوه چینش اولویت ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99
داوطلبان پس از آگاهی از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 بهتر است انتخاب های خود را در سه دسته خوشبینانه ، منطقی و بدبینانه اولویت بندی کنند . در این بخش طریقه اولویت بندی انتخاب رشته خوشبینانه ، منطقی و بدبینانه را توضیح می دهیم : 



نحوه اولویت بندی کردن انتخاب رشته دانشگاه آزاد 
نوع اولویت بندی    توضیحات    تعداد انتخاب
خوش بینانه    
 انتخاب هایی هستند که به نوعی داوطلب در آن ها شانس کمی برای قبولی دارد ولی به دلیل
علاقه و با توجه به اینکه رشته و دانشگاه های خوبی هستند به آن ها علاقه دارد 

در کل این بخش از فرم انتخاب رشته اختصاص دارد به رشته محل هایی که به نوعی شانس قبولی در آن ها نداشته یا به عبارت دیگر شانس خیلی کمی دارید

 حداقل 20  درصد انتخاب و حداکثر 25 درصد انتخاب 
منطقی    منطقی رشته هایی هستند که سال گذشته داوطلبان با رتبه هایی نزدیک رتبه داوطلب در آن رشته محل پذیرفته شدند و امسال درصورت تغییر نکردن ظرفیت ، منطقا داوطلب امسال هم باید در آن کد رشته محل قبول شود.     حداقل 15 درصد انتخاب و حداکثر 20 درصد  انتخاب
بدبینانه     انتخاب هایی هستند که احتمال قبولی در آن ها با توجه به رتبه و تراز اکتسابی بیشتر است و به عبارتی قبولی در آن ها تضمین شده است  .    حداقل 15 انتخاب و حداکثر 20 درصد انتخاب


داوطلبانی که علاوه بر رشته امتحانی اول در رشته امتحانی شناور ( هنر و زبان ) هم شرکت کردن و مجاز به انتخاب رشته شدند ، باید انتخاب های رشته امتحانی دوم یا سوم را نیز در همین فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج کنند .



در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 علاوه بر عواملی که در مطالب فوق ذکر کردیم بهتر است به برخی نکات دیگر نیز توجه داشته باشید :

هزینه : داوطلبان می بایست در ترتیب انتخاب های خود شهریه دانشگاه آزاد را نیز مورد توجه قرار داده و بر اساس توان مالی خود رشته محل های مورد علاقه را انتخاب نمایند تا در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مشکل رو به رو نشوند .

کیفیت : بررسی هیئت علمی دانشگاه های مورد علاقه ، داوطلب را در انتخاب رشته کمک می کند .

مسیر : فاکتور بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد مسیر داوطلب است . ممکن است کیفیت دانشگاهی قابل توجه باشد اما داوطلب به دلیل دوری مسافت دانشگاه دیگری را در اولویت قرار دهد .


توجه به موارد گفته شده سبب می شود لیستی تهیه شود که داوطلب تمامی شانس های خود را در آن قرار داده و می تواند با خیال راحت انتخاب رشته خود را در سایت این دانشگاه به نشانی azmoon.org وارد نماید .

نحوه بررسی فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد توسط نرم افزار سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به این شکل است که انتخاب های 1 تا 100 داوطلب به ترتیب بررسی می شوند . در صورتی که ظرفیت رشته محلی توسط رتبه های بالاتر تکمیل نشده باشد در اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد 99 آن رشته محل به عنوان قبولی داوطلب اعلام می شود . در غیر این صورت انتخاب های بعدی داوطلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

در نظر داشته باشید از امسال ، انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی  با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری ادغام شده است . داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در این 4 رشته دانشگاه آزاد موظف هستند کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ثبت نمایند .




در نظر داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا فرم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99 را به بهترین نحو ممکن برای شما تکمیل نمایند . برای ارتباط با مشاوران هیوا می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .

سوالات متداول

1- کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در اختیار کدام دسته از داوطلبان قرار می گیرد ؟
کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد این کد را در انتهای کارنامه خود دریافت خواهند کرد که در این مقاله توضیحات تکمیلی ارائه شده است .

2- داوطلبانی که در دو کد رشته امتحانی شرکت کرده اند باید دو بار انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام دهند ؟
این دسته از داوطلبان با تکمیل یک فرم اینترنتی می توانند انتخاب رشته دانشگاه آزاد را به صورت مختلط با هم انجام دهند که در این مقاله توضیحات تکمیلی ارائه شده است .

3- فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی انجام می شود ؟
امکان انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای داوطلبان فراهم می شود که در این مقاله لینک مستقیم دسترسی به سایت انتخاب رشته قرار گرفته است .

منبع : انتخاب رشته دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lwvl
نظرتان را بنویسید