دانلود برنامه انتقال چک صیادی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در حال حاضر، انتقال چک صیادی صرفا از طریق دانلود برنامه انتقال چک صیادی امکان پذیر بوده و سامانه صیاد سایت بانک مرکزی فاقد چنین امکانی می باشد. سایت شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک، اپلیکشن موبایل آپ، 724، تاپ، سکه و ایوا را به عنوان نرم افزارهای انتقال چک صیادی معتبر معرفی نموده است.





بر اساس اطلاعیه ای که بانک مرکزی در فروردین ماه 1400  منتشر نمود، ثبت چک های صیادی و عملیات مربوط به انتقال چک صیادی در سامانه صیاد اجباری شده و از این تاریخ، بانک ها از پرداخت وجه چک های صیادی که در سامانه صیاد ثبت نشده و انتقال آن ها از طریق این سامانه انجام نگرفته بنابر دستور بانک مرکزی خودداری می نمایند.

بر خلاف استعلام چک، انتقال چک صیادی صرفا از طریق دانلود برنامه های انتقال چک صیادی امکان پذیر بوده و  سامانه صیاد سایت بانک مرکزی فاقد چنین امکانی می باشد. این نرم افزارها، بخشی را تحت عنوان سامانه صیاد به اپلیکیشن خود اضافه نموده و افرادی که قصد انتقال چک صیادی را داشته می توانند با دانلود برنامه انتقال چک صیادی و مراجعه به بخش انتقال چک در سامانه صیاد آن برنامه، برای انتقال چک طبق مقررات قانون جدید چک اقدام نمایند.

از آنجا که انتقال چک در نرم افزارهای انتقال چک صیادی باید طبق راهنمای معرفی شده از سوی این برنامه انجام گرفته تا واجد آثار حقوقی تعیین شده باشد، در این مقاله به معرفی برنامه انتقال چک صیادی پرداخته، سپس نحوه انتقال چک از طریق برنامه انتقال چک صیادی آپ، برنامه انتقال چک صیادی 724 و برنامه انتقال چک صیادی سکه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.




معرفی برنامه انتقال چک صیادی
مطابق اعلام بانک مرکزی از ابتدای سال 1400 ثبت چک های صیادی و عملیات مربوط به به انتقال چک صیادی در سامانه صیاد اجباری شده و، به نحوی که بانک ها از پرداخت وجه چک های صیادی که در سامانه صیاد ثبت نشده و انتقال آن ها از طریق این سامانه انجام نگرفته خودداری می نمایند.

در حال حاضر، انتقال چک صیادی از طریق سامانه صیاد سایت بانک مرکزی امکان پذیر نبوده و تنها نرم افزارهای موبایلی دارای مجوز، این امکان را برای معامله کنندگان چک فراهم می نمایند. با این توضیح که برنامه های انتقال چک صیادی که دارای مجوز بانک مرکزی بوده، بخشی را تحت عنوان سامانه صیاد به اپلیکیشن خود اضافه نموده و افرادی که قصد انتقال چک صیادی را داشته می توانند با دانلود برنامه انتقال چک صیادی و مراجعه به بخش انتقال چک در سامانه صیاد آن برنامه، برای انتقال چک طبق مقررات قانون جدید چک اقدام نمایند.



برنامه های انتقال چک صیادی معتبر که از مجوزهای لازم برخوردار می باشند، در سایت شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت معرفی شده که شامل برنامه آپ، 724، تاپ، سکه و ایوا می باشند.

از آنجا که نحوه کار برنامه های انتقال چک صیادی تقریبا مانند یکدیگر بوده، در این مقاله به معرفی سه نمونه از این برنامه های انتقال چک صیادی و نحوه انتقال چک با استفاده از آنها پرداخته و شما می توانید با استفاده از این مطالب، عملیات مربوط به انتقال چک صیادی را در هر یک از اپلیکیشن های موبایل معتبر دیگر به راحتی انجام دهید.

حتما بخوانید : اپلیکیشن استعلام چک


برنامه انتقال چک صیادی آپ
برنامه انتقال چک صیادی آپ، یکی از اپلیکیشن هایی بوده که طبق مجوز بانک مرکزی، امکان سامانه صیاد  را به امکانات خود اضافه نموده و به این ترتیب، کاربران می توانند از طریق بخش برنامه انتقال چک صیادی نرم افزار آپ برای انتقال چک در سامانه صیاد اقدام نمایند. مراحل انتقال چک از طریق برنامه انتقال چک صیادی آپ، ضمن راهنمای تصویری زیر توضیح داده شده است:

1برنامه انتقال چک صیادی آپ را بر روی موبایل خود اجرا نموده و گزینه چک صیادی را انتخاب نمایید.







2در صفحه جدید، توضیحات سامانه صیاد را ملاحظه می کنید. پس از ملاحظه توضیحات، دکمه سبز رنگ ( بعدی ) را بزنید.







3 در صفحه جدید برنامه انتقال چک صیادی آپ، گزینه انتقال چک صیادی را کلیک نمایید.







4 این مرحله مربوط به احراز هویت شما می باشد. در این مرحله باید، اطلاعات یکی از کارت های بانکی خود را که عضو شبکه شتاب باشد، در کادرهای مربوطه وارد کرده و در آخر، دکمه تایید را بزنید.







5در صفحه جدید انتقال چک از طریق برنامه انتقال چک صیادی آپ، بانک صادرکننده چک را در کادر اول تعیین نموده، سپس شناسه صیادی  16 رقمی چک را در کادر تعیین شده وارد کرده و در پایان دکمه مرحله بعد را کلیک کنید.







6در این مرحله، اطلاعات چک صیادی را ملاحظه می کنید. اگر این اطلاعات صحیح بوده، دکمه انتقال چک را کلیک نمایید.







7در صفحه جدید، لازم است تا مشخصات دریافت کننده چک را وارد برنامه انتقال چک صیادی آپ نمایید. بدین منظور، در مرحله اول، نوع شخص انتقال گیرنده را مشخص نموده. و در مرحله دوم، کد ملی، شناسه ملی و یا کد اتباع مربوط به انتقال گیرنده جک صیادی را در کادر تعیین شده وارد کرده و دکمه استعلام را بزنید.







8در مرحله بعدی انتقال چک در برنامه انتقال چک صیادی آپ، مشخصات چک و مشخصات دریافت کنندگان چک را مشاهده می نمایید. اگر این مشخصات اشتباه است، دکمه بازگشت و اصلاح را زده تا مشخصات نادرست را اصلاح نمایید. اما اگر این مشخصات مورد تایید شما است، دکمه تایید و انتقال چک را بزنید.







9در مرحله آخر انتقال چک در برنامه انتقال چک صیادی آپ، چنانچه فرآیند انتقال چک صیادی ا به درستی انجام داده باشید، پیغام زیر را ملاحظه می نمایید.







پیش از اقدام برای ثبت عملیات مربوط به چک، لازم است تا ثبت اطلاعات خود چک در سامانه صیاد انجام گیرد. مقاله زیر، در بردارنده اطلاعات جامعی در مورد نحوه ثبت چک در سامانه صیاد برنامه آپ می باشد:



برای دانلود اپلیکیشن استعلام چک آپ بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود اپلیکیشن استعلام چک آپ



بیشتر بخوانید : برنامه ثبت چک در سامانه صیاد


برنامه انتقال چک صیادی 724
برنامه انتقال چک صیادی 724، یکی دیگر از اپلیکیشن های موبایل بوده که به شما این امکان را می دهد تا طبق قانون جدید صدور چک، برای انتقال چک صیادی اقدام نمایید. در این بخش از مقاله، نحوه انتقال چک با نرم افزار انتقال چک صیادی 724 را ضمن راهنمای تصویری زیر آموزش می دهیم:

1برنامه انتقال چک صیادی 724 را بر روی تلفن همراه خود اجرا کرده و گزینه سامانه صیاد را انتنخاب کنید.







2در قسمت خدمات دریافت کننده چک، گزینه انتقال چک را کلیک نمایید.







3اکنون لازم است تا اخراز هویت شما انجام گردد که این امر از طریق وارد کردن مشخصات کارت بانکی معتبر و دریافت رمز پویا انجام می گیرد. بعد از وارد کردن تمام اطلاعات لازم، دکمه ادامه را بزنید.







4در مرحله آخر به منظور انتقال چک با برنامه انتقال چک صیادی 724 ، شناسه صیادی 16 رقمی چک را در کادر مربوطه وارد کرده و دکمه استعلام اطلاعات چک را بزنید. اکنون چنانچه اطلاعات چک مورد نظر شما صحیح بوده و دارای تعارضی نباشد، می توانید با زدن دکمه انتقال چک، فرآیند انتقال چک از طریق برنامه انتقال چک صیادی 724 را به پایان برسانید.







یکی دیگر از خدمات سامانه صیاد برنامه 724، امکان ثبت چک می باشد. مطالعه مقاله زیر جهت آشنایی با نحوه ثبت چک در برنامه 724 توصیه می شود:



برای دانلود اپلیکیشن استعلام چک 724 بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود اپلیکیشن استعلام چک 724



بیشتر بخوانید : ثبت چک صیاد در برنامه 724


برنامه انتقال چک صیادی سکه
برنامه انتقال چک صیادی سکه نیز از جمله برنامه هایی بوده که انتقال چک صیادی از طریق آن امکان پذیر می باشد. بعد از نصب و دانلود اپلیکیشن انتقال چک صیادی سکه، طبق راهنمای تصویری زیر،انتقال چک صیادی امکان پذیر می باشد:

1اپلیکیشن سکه را بر روی موبایل خود اجرا نموده و گزینه ( سامانه چک صیادی) را انتخاب نمایید.







2پس از ورود به سامانه صیاد سکه، بر روی گزینه (انتقال چک صیادی) کلیک نمایید.







3در صفحه جدید، به منظور احراز هویت، اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و دکمه استعلام و ادامه را بزنید.







4در مرحله بعد، در کادر اول، کارت بانکی خود را انتخاب کرده و در کادر دوم شناسه 16 رقمی صیادی چک را وارد کرده و دکمه ادامه را بزنید. چنانچه اطلاعات نمایش داده شده در برنامه انتقال چک صیادی سکه با اطلاعات چکی که در دست شما است انطباق داشت، دکمه انتقال چک را زده تا فرآیند انتقال چک در نرم افزار انتقال چک صیادی سکه به پایان برسد.







برای دانلود اپلیکیشن استعلام چک سکه بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود اپلیکیشن استعلام چک سکه



نام دیگر سامانه صیاد، سامانه میخک می باشد. ثبت انتقال چک در این سامانه، علاوه بر برنامه های موبایل از طریق درگاه های اینترنتی برخی بانک ها نیز امکان پذیر بوده و به همین دلیل و در جهت آشنایی با روش های متفاوت ثبت انتقال چک، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود:

در ادامه بخوانید : انتقال چک در سامانه صیاد و پیچک
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد برنامه انتقال چک صیادی در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون برنامه انتقال چک صیادی پاسخ دهند.



سوالات متداول


1- برنامه انتقال چک صیادی شامل چه برنامه هایی است؟
برنامه های انتقال چک صیادی معتبر که از مجوزهای لازم برخوردار بوده شامل برنامه آپ 724 تاپ سکه و ایوا می باشند و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.


2- انتقال چک صیادی غیر از برنامه های انتقال چک صیادی از طریق سایت بانک مرکزی هم امکان پذیر می باشد؟
در حال حاضر انتقال چک صیادی صرفا از طریق ;برنامه انتقال چک صیادی امکان پذیر بوده و سامانه صیاد سایت بانک مرکزی فاقد چنین امکانی می باشد و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.


3- نحوه انتقال چک با برنامه انتقال چک صادی آپ به چه صورت است؟
برای انتقال چک با برنامه انتقال چک صادی آپ پس از اجرای برنامه از قسمت انتقال چک صیادی باید اقدام نمود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : دانلود برنامه انتقال چک صیادی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J0vy
نظرتان را بنویسید