ارورهای کولر گازی پاکشوما

ارورهای کولر گازی پاکشوما
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezooahmadi7470

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید با یکی از شعب تهران سرویس آنلاین تماس حاصل کرده و یا از طریق فرم درخواست خدمات عبارت مشاوره را برای ما ارسال کرده تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

https://www.tehranservic.com/pakshoma-gas-cooler-error/

در سالهای گذشته محصولاتی مانند کولرها، یخچال، اجاق گاز و… ترکیبی از مکانیک و الکترونیک بود که قسمت الکترونیک بعنوان منبع تغذیه تنها وظیفه تامین انرژی دستگاه را بر عهده داشت. اما با پیشرفت تکنولوژی بخش های مکانیکی دستگاه ها به مرور حذف یا بصورت ترکیبی مورد استفاده قرار گرفت. و با بهره گیری از بردهای الکترونیکی بسیاری از قسمتها به صورت فرمانپذیر در آمدند. و آنگونه پیش رفت که تا به امروز شاهد تمام الکترونیکی شدن دستگاه ها و همچنین هوشمند شدن آن ها را شاهد هستیم. یکی از مزایای این پیشرفت، امکان تشخیص خطاهای هر دستگاه با استفاده از کدهایی که در خروجی نمایش داده میشود می باشد.در این مقاله ارور انواع کولر گازی پاکشوما قرار داده شده است

منظور از ارور یا کد خطا چیست؟

اگر زمانی بخش از بدن شما دردی را تجربه کند چه خواهید کرد؟ بدون شک بلافاصله دستتان را به نقطه درد برده و روی آن قرار میدهید. زیرا سیگنالهای عصبی آن قسمت شما را متوجه نقطه درد کرده و بی اختیار دستتان به آن سمت میرود.

برنامه نویسان در حین نوشتن فرامین مربوط به یک دستگاه نقاط درد دستگاه را با کدهای کوتاهی مشخص می نمایند که در صورت خرابی یا هر نوع ایراد، بلافاصله خطای مربوط به آن قسمت روی صفحه نمایش داده می شود. به عبارتی زبان محاوره ای بین یک دستگاه و انسان همین کدهای خطاست.کولر گازی پاکشوما هم مانند همین است ارور کولر گازی پاکشوما زبان کولر شماست

ارور کولر گازی پاکشوما

نحوه نمایش ارور کولر گازی پاکشوما

در این مطلب می خوانید:

1 نحوه نمایش ارور کولر گازی پاکشوما

2 دانلود دفترچه ارور کولرگازی پاکشوما 

در بعضی از کولرها که دارای صفحه دیجتالی یا متریکس نمی باشند عموماً کدهای خطا از روی چراغ های دستگاه مشخص میگردد. این خطاها تقریبا مشابه پیام های مورس نمایش داده میشود و تنها با کمی دقت و مطالعه کاتالوگ سرویس دستگاه میتوان متوجه نوع خطای آن شد. بعنوان مثال چراغ ارور به نوعی چشمک میزند که اگر آن را به نقطه و خط تبدیل کنیم چیزی مشابه این شکل به دست می آید (ـــــ . . . ـــــ . . . ـــــ . ــــــ) خطوط به معنی طول روشن یا خاموش ماندن چراغ و نقطه ها سریع چشمک زدن آن را نمایش می دهند. البته این چشمک زدن ها حالتهای مختلفی دارد که در دفترچه مربوطه میتوان ارور کولر گازی پاکشوما را یافت.

اما در کولرهایی که دارای صفحه دیجیتالی هستند، وضعیت متفاوت است. و ارور کولر گازی پاکشوما ی یا همان کد خطا کولر گازی پاکشوما با زبان گویاتری با شما ارتباط برقرار میکند که عموما ترکیب دو یا چند عدد و حرف لاتین است. مثلا: E01 که حرف E اشاره به کلمه Error یا خطا دارد. و عدد مقابل آن بخش مربوطه و نوع خطا را بیان می نماید.

ارور کولر گازی

توضیح مربوط به هر ارور کولر گازی پاکشوما را کجا باید یافت؟

عموما به همراه هر دستگاه کولر یک یا دو دفترچه راهنما ارائه میگردد که یکی مربوط به راهنمای کاربر و یکی مربوط به راهنمای سرویس است. البته در بسیاری از نمایندگی ها یا حتی کارخانه سازنده، دفترچه مربوط به راهنمای سرویس را حذف کرده و به مشتری ارائه نمی دهند. اما اگر این دفترچه را در دسترس دارید، حتماً به آن مراجعه نموده و طبق دستور العمل مربوط به همان ارور کولر گازی پاکشوماعمل نمایید.

اما چنانچه دفترچه سرویس را در اختیار نداشتید و در تشخیص ارور کولر گازی پاکشوما دچار مشکل شدید، بهترین منبع برای پیدا کردن توضیح کد خطا، اینترنت است. کافیست با جستجوی مدل دستگاه و نوع خطا، به راحتی اطلاعات مربوط به آن را به دست آورید.

ارور کولر گازی

اقدامات اولیه در صورت مشاهده کد خطا در کولر گازی پاکشوما

معمولاً بسیاری از کولرها ممکن است بعلت کارکرد طولانی و داغ شدن برد دستگاه، دچار اختلالاتی شوند که منجر به بروز ارور شود. لذا اولین پیشنهاد ما این است که ابتدا کولر را از طریق ریموت خاموش نموده سپس کاملا آن را از برق بکشید، سپس با چند بار فشردن دکمه های روی کولر، (در صورت موجود بودن) برق داخل مدار را تخلیه کنید. سپس اجازه بدهید حدود نیم ساعت در همین وضعیت باقی بماند. این عمل کمک می کند تا حافظه و پردازنده کاملا تخلیه شده و به اصطلاح ریست شوند. حال کولر را به برق زده و آن را روش نمایید.

چنانچه ارور کولر گازی پاکشوما همچنان برقرار بود یا پس از مدتی دوباره ظاهر گشت، از ریست یا دستکاری مجدد خودداری نموده و با سرویس دهنده آن تماس بگیرید.

نکته مهم در خصوص رفع عیب از طریق تشخیص ارور کولر گازی پاکشوما این است که حتی اگر منبع عیب را تشخیص و رفع نمودید، باز هم لازم است از یک متخصص کمک بگیرید. چرا که هر علتی معلولی دارد، بدین معنی که خرابی هر قسمتی علتی دارد و خود آن قسمت نمیتواند باعث خرابی خودش شده باشد. به همین خاطر لازم است با کمک یک متخصص علت خرابی را یافته و نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

چند نوع ارور در کولر گازی وجود دارد؟

با توجه به گستردگی مدلها و تنوع برندهای کولر گازی، نوع و کد خطای هر مدل با بقیه ممکن است متفاوت باشد. بنابراین از ارائه لیست دقیق ارور کولر گازی کرمعذوریم. اما بصورت کلی خطاها در کولر گازی به قسمت های زیر اشاره دارند:

اشکال در موتور و فن داخل و بیرون

سنسورهای بخش بیرونی

سنسورهای بخش داخلی

سوئیچ کنترل دمای کمپرسور

سنور ولتاژ

عدم کارکرد صحیح اینورتر

رفتار غیر عادی سیستم

قطعی اتصال یونیت داخل و خارج

خرابی حافظه EEPROM

افت ولتاژ مدار تغذیه

بله دقیقا درست است پیدا کردن عیب دقیق و برطرف کردن آن مستلزم داشتن تخصص کامل درباره تعمیر کولر گازی پاکشوما و ابزار موردنیاز است که در بسیاری از ارور ها این مشکل ساده بوده و شما با دانستن آن قادر به برطرف کردن آن هستید ولی برطرف کردن بسیاری از کد خطا یا ارور کولر گازی پاکشوما احتیاج به مهارت و تخصص لازم دارد؛ پس اگر در زمینهٔ تعمیر و سرویس دستگاهی که کد خطا داده است تخصصی ندارید به‌ هیچ‌ عنوان اقدام به این کار نکنید زیرا علاوه بر برطرف نکردن مشکل امکان آسیب رساندن به خود یا کولر گازی پاکشوما بسیار زیاد است.

کد خطای کولرگازی پاکشوما

معنای ارور کولرگازی

E1

اختلال در عملکرد نرم افزار برد الکتریکی دستگاه

E2

اختلال در سنسور دمای لوله کندانسور

E3

سرعت فن داخلی خارجی از محدوده کنترل

E5

اختلال در سنسور محیطی داخلی

E6

اختلال در سنسور لوله اوپراتور

E7

سنسور دمای کندانسور

E9

خطای ارتباط بین پنل و کمپرسور

Ec

نشتی کولرگازی

دلایل کد خطا کولر گازی پاکشوما

دلایل کد خطا کولرگازی پاکشوما برای هر دستگاه ممکن است متفاوت باشد. چند علل عمده ای که موجب نمایش ارور کولرگازی پاکشوما می شود، عبارت است از:

کار نکردن فن کولرگازی

خراب شدن کمپرسور کولرگازی

گرم شدن بیش از حد کمپرسور کولر

کثیف شدن فیلتر و فن دستگاه

بسته شدن لوله ها و خراب شدن اتصالات

کم شدن گاز مبرد کولرگازی

 حتما بخوانید: نمایندگی تعمیرات کولر گازی هیتاچی

روش های برطرف کردن کد خطا کولرگازی پاکشوما

روش های برطرف کردن آلارم کولرگازی پاکشوما متفاوت است. برای رفع ارور کولرگازی پاکشوما بهتر است هیچ اقدامی به غیر از جدا کردن دو شاخه از برق انجام ندهید. بعد از جدا کردن دو شاخه اسپیلت پاکشوما با نمایندگی این برند تماس گرفته و درخواست رفع کد خطا کولرگازی پاکشوما را داشته باشید. با وجود اینکه کدهای خطا نشان دهنده دلیل خرابی دستگاه هستند، اما باز هم کسانی که در این حوزه از دانش بالایی برخوردار نیستند، نمی توانند برای تعمیرات آن اقدام کنند. کم یا زیاد شدن ولتاژ، تعویض فیلتر، تعویض کمپرسور، تعمیر فن، شارژ گاز مبرد کولر و روغن از جمله کارهایی است که تنها توسط متخصصان حاذق در این زمینه انجام می شود.

 حتما بخوانید: عیب یابی و تعمیر کولر گازی اجنرال در محل

برای جلوگیری از خراب شدن کولرگازی پاکشوما چه باید کرد؟

روش های متعددی برای رفع ارور کولرگازی پاکشوما وجود دارد. برای اینکه بخواهید از کد خطای کولر گازی پاکشوما جلوگیری کنید بهتر است تمام راه کارهای زیر را با دقت انجام دهید.

برای تعمیر کردن کولرگازی از نیروهای متخصص و دوره دیده استفاده کنید تا آسیبی به سایر اجزای اسپیلت وارد نشود. همچنین از تعمیر کردن کولرگازی و تعویض قطعات به صورت خودسرانه جلوگیری کنید.

دومین کاری که برای جلوگیری از نمایش کد خطا اسپیلت پاکشوما باید انجام دهید، این است که دستگاه ها در طی فواصل منظم سرویس کنید. سرویس کردن کولر گازی موجب می شود طول عمر کولرگازی افزایش پیدا کند و آسیبی به قطعات وارد نشود. با سرویس کردن کولرگازی می توانید از ارور خطاهایی چون کم شدن گاز مبرد، کثیف شدن فیلتر و … جلوگیری کنید.

حداقل در سال دو تا سه بار فیلتر کولرگازی را تعویض کنید. تعویض نکردن فیلتر کولرگازی باعث بروز مشکلاتی چون خروج بوی نامطبوع و خارج نشدن باد خنک می شود.

چهارمین اقدامی که برای جلوگیری از هشدار اسپیلت پاکشوما باید انجام شود، این است که اقدام به نظافت کولر گازی و تمام اجزای آن کنید تا گرد و غبار باعث کاهش کیفیت عملکرد دستگاه نشود.

 حتما بخوانید: تعمیرگاه مجاز کولرگازی پاناسونیک

نتیجه گیری از ارور کولرگازی پاکشوما

در محتوای ذکر شده به بررسی علت ارور کولرگازی پاکشوما پرداختیم. متاسفانه عوامل بسیاری چون تمیز نکردن کولرگازی، روشن ماندن کولر به مدت طولانی، سرویس نکردن کولرگازی از دلایل عمده ای است که موجب می شود تا کد خطا در صفحه نمایش کولر گازی نشان داده شود. چنانچه به هر علتی کولرگازی شما با ارور همراه است، می توانید برای رفع آن با مجموعه بزرگ تهران سرویس آنلاین تماس حاصل فرمایید.

شرکت تهران سرویس آنلاین به عنوان نمایندگی مجاز کولرگازی پاکشوما طی زمان کوتاهی در محل حاضر شده و با استفاده از قطعات اورجینال اقدام به رفع آلارم کولرگازی پاکشوما می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با نحوه ثبت درخواست در شرکت تهران سرویس آنلاین می توانید با شماره 22669196 تماس حاصل کنید

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9xNB
نظرتان را بنویسید