علت تخلیه نشدن آب لباسشویی ویرپول

علت تخلیه نشدن آب لباسشویی ویرپول
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
hossein

تخلیه نشدن آب لباسشویی ویرپول یک وضعیت جدی و خطرناک است؛ که می تواند باعث بروز اتفاقاتی چون برق گرفتگی، آتش سوزی و سوختن دستگاه شود. اما علت تخلیه نشدن آب لباسشویی ویرپول چیست؟ بررسی های انجام شده نشان می دهد که استفاده نادرست از دستگاه و سرویس نکردن آن برای مدت زمان طولانی می تواند باعث تخلیه نشدن آب لباسشویی شود.

باتوجه به اینکه تخلیه نشدن آب لباسشویی می تواند خرابی های زیادی را به بار داشته باشد؛ باید هرچه سریع تر برای رفع آن اقدام کرد. تنها راه برای رفع این مشکل، شناخت علت های بروز مشکل تخلیه نشدن آب از لباسشویی ویرپول است. بنابراین؛ نمایندگی لباسشویی ویرپول در این محتوا به بررسی چند علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می پردازد؛ تا بتوانید عیب یابی این دستگاه را به شیوه ای صحیح انجام دهید.

خراب شدن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ویرپول

علت تخلیه نشدن آب لباسشویی ویرپول چیست؟ اگر شما هم با این سوال مهم در رابطه با ماشین لباسشویی همراه هستید؛ بهتر است از سلامت برد الکترونیکی این دستگاه اطمینان حاصل کنید. با توجه به اینکه برد الکترونیکی ماشین لباسشویی در لوازم برقی و خانگی وظیفه فرمان دادن به اجزای مختلف را برعهده دارد؛ سوختن آن می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

در صورت سوختن برد، دستور تخلیه آب به پمپ تخلیه و سایر بخش های مرتبط با ماشین لباسشویی ارسال نمی شود و در نتیجه آب درون ماشین لباسشویی باقی می ماند. عیب یابی و تعمیرات برد الکترونیکی ماشین لباسشویی یک موضوع تخصصی است و بهتر است از یک متخصص باتجربه برای بررسی وضعیت آن کمک گرفته شود.

اختلال در عملکرد پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ویرپول

دومین موردی که بعد از بروز مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ویرپول باید توسط افراد متخصص در حوزه تعمیرات این دستگاه بررسی شود، پمپ تخلیه است. پمپ تخلیه یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی است که وظیفه تخلیه کردن آب از مخزن لباسشویی به بیرون را برعهده دارد. در برخی از موارد ورود اشیاء سخت و محکم به داخل پره های پمپ باعث مختل شدن عملکرد آن و در نتیجه تخلیه نشدن آب لباسشویی ویرپول می شوند.

علاوه بر این ممکن است لباسشویی به دلیل استفاده طولانی مدت قدیمی شده است و پمپ آن نیز در اثر فرسودگی مانند قبل عملکرد صحیحی ندارد. تمام این مشکلات می توانند باعث خرابی پمپ و در نتیجه خارج نشدن آب از مخزن لباسشویی ویرپول شوند. اگر علت تخلیه نشدن آب لباسشویی ویرپول خرابی پمپ است؛ باید از یک تکنسین متخصص درخواست شود تا به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی  بپردازد.

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ویرپول

یکی از علت هایی که می تواند باعث تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ویرپول شود؛، مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه است‌. در ماشین لباسشویی نوعی فیلتر تعبیه شده است که از ورود اجسام خارجی و کرک و پرز به داخل پمپ تخلیه ماشین لباسشویی جلوگیری می کند‌.

در صورتی که فیلتر پمپ تخلیه بیش از حد کثیف شده باشد، نمی تواند مانع ورود اجسام خارجی و پرز و مو به داخل پمپ تخلیه شود و در نتیجه به دلیل عملکرد نامناسب این قطعه آب از ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود. سرویس به موقع لباسشویی یا تعویض و شستشوی فیلتر کثیف می تواند مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی ویرپول را رفع کند.  

 مسدود شدن یا گرفتگی فاضلاب ساختمان

تکنسین هایی که در حوزه تعمیرات و عیب یابی ماشین لباسشویی فعالیت می کنند؛ معتقدند که علت تخلیه نشدن آب لباسشویی ویرپول تنها به خراب شدن قطعات این دستگاه ارتباطی ندارد. بلکه عواملی دیگری مانند مسدود شدن یا گرفتگی فاضلاب ساختمان می توانند باعث بروز این مشکل شوند.

با توجه به اینکه شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی ویرپول به فاضلاب ساختمان متصل است؛ گرفتگی فاضلاب باعث می شود تا آب از شیلنگ ها به درستی تخلیه نشوند. در صورت بروز چنین مشکلی باید هرچه سریع تر برای رفع گرفتگی فاضلاب اقدام شود؛ تا علاوه بر تخلیه نشدن آب لباسشویی، مشکلات دیگر به وجود نیاید. ساده ترین راه برای تشخیص گرفتگی فاضلاب ساختمان، پر شدن آب در سینک ظرفشویی است.

مسدود شدن شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی ویرپول

شایع ترین علت تخلیه نشدن آب لباسشویی ویرپول که بهتر است قبل از موارد دیگر بررسی شود؛ بررسی مسدودیت شیلنگ تخلیه است. در ماشین های لباسشویی و ظرفشویی از یک شیلنگ برای تخلیه شدن آب مخزن به بیرون کمک گرفته می شود.

در بعضی موارد به دلیل گیر کردن شیلنگ در اثر تجمع مو، پرز لباس و دکمه یا اشیاء ریز، آب به درستی تخلیه نمی شود. در صورت بروز چنین مشکلی کافیست تا شیلنگ تخلیه را از ماشین لباسشویی جدا کنید و از یک وسیله نازک و بلند مانند چوب برای باز کردن مسیر آب یا داخل شیلنگ استفاده کنید.

خراب شدن شیر الکتریکی ماشین لباسشویی ویرپول

 شیر الکتریکی یکی از قطعات ماشین لباسشویی ویرپول است که در تخلیه آب و مقدار آب لباسشویی نقش دارد. در صورتی که شیر الکتریکی ماشین لباسشویی ویرپول خراب شود؛ میزان آب مورد نیاز در ماشین لباسشویی تشخیص داده نمی شود و در نتیجه ممکن است در تخلیه ماشین لباسشویی ویرپول اختلال ایجاد شود. شیر الکتریکی ماشین لباسشویی ویرپول در اثر کثیف شدن فیلتر یا خراب شدن بویین آسیب می بیند و باعث مختل شدن عملکرد تخلیه آب می شود. در چنین شرایطی با تعویض شیر الکتریکی جدید می توانید به بهبود عملکرد تخلیه آب لباسشویی ویرپول بپردازید.

ارسال شده توسط تیم تحریریه آی‌تی‌جو

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nMzD
نظرتان را بنویسید