دستگاه های لیزر موهای زائد چگونه کار میکنند؟

دستگاه های لیزر موهای زائد چگونه کار میکنند؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

نحوه کار انواع لیزر پوست در از بین بردن موها

نحوه کار دستگاه های لیزر موهای زائد به این شکل است که با تابش لیزر به سطح پوست نور لیزر باعث افزایش حرارت در قسمت فولیکول ها و پیاز مو شده و به آنها آسیب می رساند فولیکول ها قسمتی از ریشه مو هستند که درون پوست قرار داشته و باعث رشد موهای بدن می‌شوند با آسیب دیدن این قسمت از ریشه مو رشد مو ها متوقف خواهد شد این مکانیزم در انواع لیزر پوست یکسان است.

نکته قابل توجه این است که در کلینیک های زیبایی ، با رعایت اصول فنی که تکنسین لیزر انجام میدهد، میزان آسیبی که لیزر به پوست وارد می کند کاملا کنترل شده است و این آسیب به گونه ای انتخاب شده است که تنها باعث از کار افتادن فولیکول های رشد مو گردد البته ممکن است اگر اپراتور دستگاه لیزر تخصص لازم را نداشته باشد این میزان آسیب بیشتر شده و باعث سوختگی در درجات پایین گردد.

آیا لیزر موهای زائد باعث از بین رفتن همیشگی موها می‌شود؟

میزان موفقیت انجام لیزر موهای زائد روی افراد مختلف به عوامل گوناگونی بستگی دارد، بر اساس این عوامل،  موفقیت این شیوه در از بین رفتن موهای زائد می تواند بین ۷۰ تا ۹۰ درصد باشد ، برای همین است که اصطلاحاً می گویند لیزر موهای زائد منجر به کاهش موهای زائد می‌شود و نه از بین رفتن صددرصد آنها البته در قسمت های کوچکی از بدن میزان موفقیت انواع لیزر پوست می تواند بیشتر باشد.

برای از بین بردن موهای زائد چه تعداد جلسه لیزر لازم است ؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن موهای زائد ، به نوع پوست و به قسمتی از بدن که مایل به از بین بردن موهای زائد آن هستید نیز بستگی دارد اما به طور معمول بین ۶ تا ۸ جلسه لازم میباشد.  فاصله بین تعداد جلسات لیزر معمولاً ۴۰ تا ۴۵ روز است و ممکن است در بعضی نقاط بدن به تعداد جلسات بیشتری نیز نیاز باشد.

انواع لیزر پوست

یکی از عواملی که باعث می شود لیزر روی فولیکول های مو تاثیر خوبی داشته باشد این است که ریشه مو نباید از پوست خارج شده باشد . به این مفهوم که قبل از انجام عمل لیزر از روش‌های سنتی دیگر مثل وکس یا کندن نباید استفاده شده باشد و تنها ناحیه مورد نظر باید با ژیلت اصلاح شده باشد.

نکات و موارد خاص قبل از انجام لیزر

از جمله موارد خاص که بیشتر خانم ها سوال می کنند این است که آیا می توان در دوران بارداری یا شیردهی از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟ پاسخ این سوال در افراد مختلف متفاوت است به خاطر اختلالات هورمونی به وجود آمده در این دوران می بایست تحت مشورت پزشک متخصص انجام پذیرد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yZBn
نظرتان را بنویسید