جاذبه های گردشگری ایتالیا

جاذبه های گردشگری ایتالیا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
geekgirl
جاذبه های گردشگری ایتالیا

ایتالیا از لحاظ موقعیت جغرافیایی در قسمت جنوب اروپا قرار گرفته است. این کشور با پیشینه ی تاریخی، مهد تمدن و فرهنگ و هنر است. بزرگترین هنرمندان جهان در این کشور زیبا آثار شگفت انگیز خود را خلق کرده اند. کشوری پر از بنای تاریخی و شهرهای هنری می باشد.

بیشترین ثبت میراث فرهنگی توسط کشور ایتالیا انجام شده است. همسایگان مرزی شمالی عبارتند از فرانسه، سوئیس، اسلوانی واتریش هستند. پایتخت ایتالیا، رم مرکز تمدن دنیای غرب و مذهب کاتولیک در جهان می باشد. مساحت ایتالیا 301،338 کیلومتر مربع و واحد پول آن یورو می باشد. ایتالیا از لحاظ آب و هوایی در قسمت شمال به خاطر وجود کوه های آلپ سرد و در قسمت جنوبی آب و هوای خشک و گرمی دارد. رم، ونیز، میلان و فلورانس از بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری ایتالیا می باشند، که ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

کانال بزرگ ونیز (VENICE GRAND CANALS)

کانال بزرگ ونیز

شهر ونیز در بخش شمالی ایتالیا قرار گرفته شده است. مسیر ارتباطی مردم این شهر رویایی و رومانتیک کانال های بزرگ و کوچکی می باشد، که باعث زیبایی و جذابیت این شهر شده است. اطراف این کانال با بناهای تاریخی پوشیده شده است.

برج کج پیزا (LEANING TOWER OF PISA)

برج کج پیزا

برج کج پیزا جزء یکی از دیدنی ترین بناهای تاریخی این کشور می باشد، که ساخت آن نزدیک به دو صده در بازه ی زمانی سال 1100 میلادی تا 1990 میلادی طول کشیده است. این بنای جذاب تاریخی به خاطر پی ریزی کج و و معماری عجیب و نا مرسوم آن معروف می باشد.

کولوسئوم رم

کولوسئوم رم

کولوسئوم رم آمفی تئاتری دارای گنجایش تقریبی 80000 هزار نفر و 80 درب ورودی می باشد. این آمفی تئاتر که امروزه میزبان تعداد زیادی از گردشگران از همه ی نقاط جهان می باشد. زمانی این مکان بستر نبرد میان گلادیاتورها با حیوانات وحشی بوده است.

کلیسای سنت مارک (ST MARKS BASILICA)

کلیسای سنت مارک

کلیسای سنت مارک به خاطر معماری ترکیبی ارزشمند و بی نظیر جایگاه گنجینه های ارزشمند هنری می باشد، به همین خاطر این مکان جزء یکی از پربازدید و پرطرفدار می باشد، که در میدان پیازا سان مارکو ونیز می باشد. این کلیسا تاریخی در قرن یازده احداث شده است.

شهر واتیکان (VATICAN CITY)

شهر واتیکان (VATICAN CITY)

شهر واتیکان یکی از کوچک ترین شهرهای جهان می باشد، که مساحت این شهر 500 متر مربع می باشد، که توسط دیوارهای واتیکان احاطه شده است، و این کلیسا در کاخ واتیکان در قلب این دیوارها قرار گرفته شده است. آثار هنرمندان بزرگ نظیر میکلانژ، پیتا، برنیتی و بسیاری دیگر در کلسیای سنت پیتر قرار دارد.

کلیسای سنت پیتر رم (SAINT PETER)

کلیسای سنت پیتر رم (SAINT PETER)

کلیسای سنت پیتر رم جزء یکی از جذاب ترین بناهای تاریخی هنری واتیکان می باشد، و با گنبد بسیار زیبا که به وسیله ی میکل آنژ رنگ آمیزی شده است. این بنای تاریخی در قرن شانزدهم بنا شده است.

شهر پمپی (POMPEII)

شهر پمپی

پمپی به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای رم می باشد، که سرتاسر شهر به وسیله ی بناهای 2000 ساله پوشیده شده است. بازمانده های آتشفشانی وزوویو (Vesuvius) که شامل مجسمه ها و خرابه هایی می باشد، که توسط باستان شناسان آماده و عموم مردم توانسته اند، آن را ببینید.

دریاچه کومو (LAKE COMO)

دریاچه کومو

دریاچه کومو یکی از مراکز جذاب و منحصر به فردی می باشد، که توانسته گردشگران زیادی از تمام نقاط کشور به سمت خود جلب کند. اطراف این دریاچه به وسیله ی ویلاها و کاخ های مجللی پوشیده شده است. این منطقه از آب و هوای بسیار معتدل و خوبی برخوردار است.

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره (فلورانس)

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره (فلورانس)

معماری کلیسای سانتا ماریا دل فیوره (کلیسای مریم مقدس) به سبک گوتیک می باشد. گنبد آجری این کلیسا بزرگ ترین گنبد جهان و نمای داخلی آن از سنگ مرمر سفید می باشد. این کلیسا جزء یکی از بزرگ ترین کلیساهای ایتالیا محسوب می شود.

جزیره کاپری

جزیره کاپری

جزیره کاپری در بخش جنوبی ایتالیا در مجاورت شهر ناپل قرار گرفته شده است. این جزیره زیبا در هالیوود بسیار پرطرفدار می باشد، و لوکیشن بسیاری از فیلم های هالیوودی می باشد. طول این دریاچه 6 کیلومتر و عرض آن برابر با 2.5 کیلومتر می باشد.

غار آبی

غار آبی

غار کاپری در ناحیه ی شمال غربی کاپری قرار گرفته شده است. ورودی این غار با ارتفاع کمتر از یک متر می باشد، که برای عبور از آن باید با قامت خمیده وارد گشت.

شهر ساحلی آمالفی (َAMALFI COAST)

شهر ساحلی آمالفی (َAMALFI COAST)

شهر ساحلی آمالفی یکی از شهرهای قدیمی و ساحلی می باشد، و هم چنین جزء یکی از مراکز ثبت شده در سازمان یونسکو می باشد. این شهر زیبا در امتداد خط ساحلی شبه جزیره سورنتین و در قسمت دامنه رشته کوه های ایتالیا گرفته شده است، و هم چنین توانسته هر ساله گردشگران زیادی به سمت خود جلب کند.

معبد پانتئون (PANTHEON)

معبد پانتئون (PANTHEON)

معبد پانتئون دارای قدمت با بیش از 2000 سال مربوط به دوران رم باستان می باشد، که با کمترین تغییر همچنان پابرجا می باشد. کاشی کاری های سقف این کلیسا در دوره های مختلف شامل تغییراتی بوده است، که به دستور پاپ گرگوری سوم و پاپ اوربان هشتم این تغییرات ایجاد و اعمال شده است.

فروم رومی ها (ROMAN FORUM)

فروم رومی ها (ROMAN FORUM)

فروم رومی ها تاریخی روزگاری مرکز امپراطوری رم باستان بوده است، که سرتاسر آن را ساختمان ها، پیاده روها، معابد و بازارها پوشانده بوده، ولی کمتر اثری از آن دیده می شود. گرچه نشان زیادی از آن دوره باقی نمانده، ولی بزرگی و شکوه پنهان آن را نمی توان کتمان نمود.

چینکو تره (CINQUE TERRE)

چینکو تره (CINQUE TERRE)

چینکو تره در ناحیه ی غرب ایتالیا منطقه چینکوتره ساخته شده است، که از مجموع 5 روستا با نام های مانورلا، ریوماگیرو، ورنازا، مونته روسه آل ماره، کرونیجیلیا تشکیل شده است. دسترسی به این روستاها از مسیرهای مختلفی امکان پذیر می باشد، ولی مسیر ارتباطی بین آن ها فقط جاده های خاکی می باشد، که باید به صورت پیاده طی شوند.

شهر ورونا (Verona City)

شهر ورونا

آوازه ی این شهر تاریخی برمیگردد به داستان رومئو و ژولیت که متولد و ساخته این شهر زیبا است، در صورتی که قدمت ورونا به خیلی قبل تر از آن برمی گردد. بنای تاریخی مشهور ورونا آمفی تئاتری با ظرفیت 30 هزار نفر می باشد، که قدمت 2000 ساله دارد، که امروزه مکانی برای اجرای موسیقی زنده شده، و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

هرکولانیوم (HERCULANEUM)

هرکولانیوم دارای قدمت 2000 ساله و در قسمت پایه ای رشته کوه وزوو گرفته شده است. شهر باستانی وزوو بر اثر آتشفشان از بین رفته، و فقط فسیل ها و ساختمان های بازسازی شده، و کاشی کاری های قدیمی برای مشاهده گردشگران باقی مانده است.

آب نمای تروی رم (FOUNTAIN OF TROY)

آب نمای تروی رم

آب نمای تروی رم یکی از پربازدیدترین و جذاب ترین مکان های دیدنی رم می باشد، و آبنمای زیبا تصور مجسمه هرکول می باشد، که در حال نبرد با موجوداتی که سر از آب بیرون آورده اند می باشد. آبشار تروی معروف به چشمه ی عشاق است، به هیمن خاطر توانسته هر ساله گردشگران زیادی جذب این آب نما شوند. شب ها نورپردازی آب نما روشن می شود، و تصویری فوق العاده را می سازد.

آبشار کاسکاتا دل مارمور (CASCATA-DELLE-MARMORE)

آبشار کاسکاتا دل مارمور

آبشار کاسکاتا دل مارمور یکی از دیدنی ترین یکی از شهرهای باستانی ایتالیا می باشد. آبشار کاسکاتا دل مارمور در ابتدای رودخانه ولینو قرار گرفته، و ارتفاعی برابر 165 متر دارد. از فشار آب این آبشار قسمتی از برق منطقه تولید می شود.

جزیره سیسیل

جزیره سیسیل

جزیره سیسیل مجموعه ای از چند جزیره کوچک به یکی از عنوان بزرگ ترین جزیره دریای مدیترانه شناخته شده است. جزیره سیسیل از لحاظ هنری بسیار غنی می باشد، دره معابد آلنجینو و کلیساهای بارک پالرمو در این جزیره واقع شده است. همچنین بزرگ ترین کوه آتشفشانی فعال اروپا در این جزیره قرار گرفته است.

میلان (MILAN)

میلان

میلان پایتخت مد جهان واقع در ایتالیا می باشد، و امروزه جزء یکی از ثروتمندترین شهرهای اروپا به شمار می رود. میلان زیبا، شهر هنر، گنجینه های هنری زیادی در میلان قرار گرفته شده است. نقاشی های لئوناردو داوینچی، شام آخر، خانه اپری لا اسکلا و همچنین یکی از بزرگ ترین کلیساهای گوتیک در این مکان قرار گرفته شده است. معماری این شهر برعکس شهرهای دیگر ایتالیا مدرن می باشد.

رم (ROME)

رم پایتخت ایتالیا می باشد. رم با فرهنگ 2500 ساله سرشار از اماکن دیدنی است. این شهر زیبا به مکانی جذاب برای گردشگران مبدل شده است.

ناحیه دریاچه ای ایتالیا

منطقه دریاچه ای ایتالیا واقع در شمال ایتالیا می باشد، که آب و هوای این قسمت بسیار خوش آب و هوا و دلنشین می باشد. بزرگ ترین دریاچه این ناحیه گاردا با چشم اندازی بی نظیر می باشد.

ناپل

شهر ناپل یکی از بزرگ ترین شهرهای ایتالیا می باشد، که در بخش جنوبی این کشور قرار گرفته شده است. ناپل پر از مراکز تاریخی، دیدنی، رستوران های با غذاهای بی نظیر می باشد. غذاهای پرطرفدار این منطقه پیتزا و اسپاگتی که به بهترین شکل و حساسیت بالا طبخ می شوند.

قصر دوک ونیز (PALAZZO DUCALE)

قصر دوک ونیز محل زندگی بالا رتبه ترین مقام جمهوری ونیز بوده، که امروزه تبدیل به موزه برای بازدید شده است.

مانارولا (سینکیوتر)

مانارولا یکی از قدیمی ترین شهرهای سینکیوتر می باشد، که از 5 روستا تشکیل شده است، به خاطر قرارگیری در ارتفاعات راه های ارتباطی و دسترسی به وسیله ی قایق و قطار و یا به صورت پیاده می باشد. به خاطر عدم توسعه در این منطقه همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است، و چشم اندازی بی نظیری از دریای مدیترانه دارد.

پونته وکیو (PONTE VECCHIO)

پونته وکیو پل قوسی شکل سنگی مربوط به قرون وسطی که بر روی رود آرنو ساخته شده است. دلیل شهرت این شهر بازارچه قدیمی می باشد، که در گذشته محل کسب و کار قصاب ها و امروزه محل کسب صنف جواهر فروشان می باشد.

کلیسای دئومو، میلان (PIAZZA DEL DUOMO)

قدمت این کلیسا برابر شش قرن می باشد. کلیسا دئومو بعد از کلیسای سنت پیتر واقع در واتیکان، بزرگترین کلیسای ایتالیا و پنجمین کلیسای بزرگ جهان محسوب میگردد.

جزیره سالینا، جزایر آیولین (SALINA ISLAND)

جزیره سالینا، جزایر آیولین

جزیره سالینا یکی از مجموعه جزایر آیولین و به عنوان یکی از بزرگ ترین جزیره اقیانوس آرام می باشد. دو آتشفشان غیر فعال این منطقه به نام آتشفشان مونته دای پوری با ارتفاع برابر با 562 متر و آتشفشان مونته فسا دل فلکی با ارتفاع 960 متر در این منطقه قرار گرفته شده است.

روستای سن جیمی جانو (SAN GIMIGNANO)

روستای سن جیمی جانو (SAN GIMIGNANO)

روستای سن جیمی جانو (مانهاتن) در منطقه ی توسکانی ایتالیا گرفته شده است. شهرت این روستا مربوط به 14 برج سنگی آن می باشد. به خاطر ثروت و قدرتمندی این روستا 70 برج برای دفاع از در مقابله دشمنان ساخته شده بود، که هم اکنون در سن جیمی جانو قابل مشاهده هستند.

پارک ملی سیرسئو، لاتینا (PARCO NAZIONALE DEL CIRCEO)

پارک مل سیرسئو منتهی به ساحل آنزویو در 100 کیلومتری جنوب شرقی رم قرار گرفته شده است. جزیره زانونه در این پارک قرار گرفته شده است.

پارک باستان شناسی سلینوته، سیسیل (SELINUNTE)

سلینوته جزو یکی از زیباترین پارک های باستان شناسی سیسیل می باشد. پنج معبد از جمله معبد هرا در این روستا واقع گردیده است.

توسکانی (TUSCANY)

توسکانی یکی از معروف ترین منطقه های ایتالیا می باشد. منظره ای بی نظیر از تپه ها و درخت های زیبا و باغ انگور که طبیعت به تصویر کشیده است. البا به عنوان بزرگ ترین جزیره توسکانی شناخته می شود، که دارای سواحل بی مانندی است. این شهر تاریخی گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

بولتسانو (BOLZANO)

بولتسانو در شمال ایتالیا واقع در رشته کوه های آلپ در میانه اتریش و ایتالیا قرار گرفته شده است. این شهر به خاطر نرخ اشتغال زایی بالا به یکی از بهترین شهر ایتالیا برای سکونت تبدیل شده است.

دریاچه ایسو، لومباردی

دریاچه ایسو یکی از زیباترین دریاچه های ایتالیا می باشد. این دریاچه چهارمین دریاچه بزرگ لومباردی می باشد، که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمال ایتالیا قرار گرفته است.

ترویزو، ونتو (TREVISO)

از جاذبه ها و دیدنی های شهر تزویزو نمای قرون وسطی و کلیساهای قدیمی می باشد. این شهر در منطقه ونتو واقع در شهر ایتالیا قرار گرفته است. بافت قدیمی این شهر بسیار زیبا و خیره کننده می باشد.

لانگه، پیمونت (PIMONTE)

پیمونت یکی از چندین اماکن دیدنی ایتالیا با مساحتی برابر 25400 کیلومتر مربع و جمعیت 4.4 میلیون نفر می باشد. لانگه بخشی از پیمونت که به قارچ های سفیدش شناخته می شود.

کالاسابینا، جزیره آسینارا

کالاسابینا، جزیره آسینارا

جزیره آسینارا جزیره ای متفاوت با مساحت 50 کیلومتر مربع در شمال غربی سادرینا قرار گرفته شده است. صخره های آسینارا از مهم ترین منابع استخراج مواد معدنی و از ذخایر طبیعی ایتالیا محسوب می گردد. امروزه این جزیره میزبان بسیاری از توریست ها از سراسر جهان می باشد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vWpn
نظرتان را بنویسید